Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Η πολιορκία της νταλίκας

Σε κλοιό πολίτες και αγορά, ενώ η κυβέρνηση ποντάρει στην εκτόνωση  
Σε κατάσταση πολιορκίας βρέθηκε χθες η Αθήνα απο τα 739 φορτηγά που βρίσκονταν στα 19 µπλόκα. Λίγο µετά το Σχιστό  δυνάµεις της Τροχαίας και των ΜΑΤ σχηµάτισαν φραγµό εµποδίζοντας το κοµβόι των φορτηγών να εισέλθει στην Αθήνα
Οµηροι στις εθνικές οδούς έµειναν χθες χιλιάδες οδηγοί , καθώς οι κινητοποιήσεις των µεταφορέων δηµιουργούν ατµόσφαιρα σύρραξης. Ο υπουργός Μεταφορών Δηµ. Ρέππας κάλεσε τις εισαγγελικές αρχές και την Αστυνοµία «να πράξουν το καθήκον τους» αναφορικά µε τους αποκλεισµούς εθνικών οδών και εισόδων πόλεων.
Εισαγγελείς αποστέλλονται σήµερα στα µπλόκα των φορτηγατζήδων µε εντολή να επιλαµβάνονται όταν διαπράττονται αυτόφωρα αδικήµατα, ενώ το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη επιχειρεί να κρατήσει χαµηλούς τόνους.

Μεταφορείς από όλη τη χώρα συγκεντρώνονται σήµερα στην Αθήνα, προτελευταία ηµέρα της ψήφισης του νοµοσχεδίου στη Βουλή, για πορεία – αδιευκρίνιστο είναι αν θα την πραγµατοποιήσουν µετά ή άνευ φορτηγών – και καθιστική διαµαρτυρία στον Αγνωστο Στρατιώτη. Οι δύο πλευρές εµφανίζονται αµετακίνητες στις θέσεις τους (η κυβέρνηση ξεκαθάρισε χθες διά του αρµόδιου υπουργού Δηµ. Ρέππα ότι δεν υπάρχει περίπτωση να γίνουν νέες αλλαγές στο νοµοσχέδιο), οι ελλείψεις πλέον είναι εµφανείς στην αγορά και η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόµενο να επιτρέψει τις µεταφορές αγαθών µε φορτηγά ιδιωτικής χρήσης.

Το φόβητρο
Στο µεταξύ, έτοιµη να κατατεθεί στη Βουλή – σε περίπτωση που οι κινητοποιήσεις των µεταφορέων συνεχιστούν και µετά την Τετάρτη – είναι η τροπολογία για κατάργηση της τριετούς µεταβατικής περιόδου και άµεσο άνοιγµα του επαγγέλµατος. Μέχρι να χορηγηθούν οι νέες άδειες σε φορτηγά και βυτιοφόρα Δ.Χ., θα δοθεί η δυνατότητα στα φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης να εκτελούν δροµολόγια δηµόσιων µεταφορών. Σηµειώνεται ότι τις επόµενες ηµέρες αναµένεται να γίνουν εµφανή τα προβλήµατα στην αγορά καθώς στον χώρο του ΟΛΠ παραµένουν 2.000 κοντέινερ εισαγωγής και 1.000 κοντέινερ εξαγωγών.

Το θέµα της αντιµετώπισης της κρίσης φαίνεται πως αποτελεί πλέον και αντικείµενο εσωκυβερνητικών τριβών, καθώς ο υπουργός Μεταφορών, Υποδοµών και Δικτύων κ. Ρέππας εµφανίζεται υπέρ της σκλήρυνσης της στάσης της κυβέρνησης προκειµένου να σπάσει ο αποκλεισµός των πόλεων. Από την άλλη, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη θεωρεί ότι µε διάλογο θα πρέπει να πεισθούν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών να διακόψουν τον αποκλεισµό των οδικών συγκοινωνιών και δηλώνει ότι η χρήση αστυνοµικών µέτρων πρέπει να είναι «έσχατη λύση» και µόνο εφόσον υπάρξει διαπιστωµένη πρόθεση των απεργών να προχωρήσουν σε δυναµικές ενέργειες που θα διασαλεύσουν τη δηµόσια τάξη. Επίσης, πηγές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη πρόσθεταν ότι επιβάλλεται να κυριαρχήσει νηφαλιότητα και να αποφευχθούν οι προκλήσεις ώστε να κυλήσει οµαλά και η αυριανή ηµέρα, οπότε αναµένεται να ψηφιστεί και κατ’ άρθρον στη Βουλή το νοµοσχέδιο που «ανοίγει» το πρώτο από τα κλειστά επαγγέλµατα.

ΟΙ ΔΥΟ ΓΡΑΜΜΕΣ
Ενώ ο Δ. Ρέππας ζητεί επέµβαση της Αστυνοµίας, ο Χρ. Παπουτσής επιλέγει την αποφυγή της σύγκρουσης

«Μηνύστε τους µεταφορείς»

«ΑΝ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ κάποιο πρόβληµα στην τροφοδοσία της αγοράς», τόνισε ο κ. Ρέππας, «θα πρέπει τα Επιµελητήρια ή τα µέλη τους να προβαίνουν σε συγκεκριµένη καταγγελία στις κατά τόπους αστυνοµικές και εισαγγελικές αρχές εναντίον µεταφορέων που αρνούνται να εκτελέσουν τα συµβόλαια που έχουν ή αρνούνται να µεταφέρουν προϊόντα ή αγαθά µετά από παραγγελία που τους δίνεται, ώστε να επιληφθούν αρµοδίως οι Αρχές». Αν δεν υπάρχει συγκεκριµένη καταγγελία, πρόσθεσε, δεν µπορεί να υπάρξει και συγκεκριµένη αντίδραση από τα όργανα της Πολιτείας.

Πάντως, όσον αφορά το θέµα των µπλόκων και τα περιστατικά ξυλοδαρµών, ο κ. Ρέππας τάσσεται κατά «οποιασδήποτε στάσης ανοχής», παραπέµποντας στην Αστυνοµία και τις δικαστικές αρχές.

Ο υπουργός εµφανίστηκε απόλυτος και στο θέµα της απόδοσης ευθυνών, σηµειώνοντας ότι αν χρειαστεί «θα πρέπει να αφαιρεθούν άδειες από αυτοκίνητα».

Καταγγελίες για αυθαιρεσίες και τραµπουκισµούς από ιδιοκτήτες φορτηγών εις βάρος απλών οδηγών που τις µέρες αυτές επιχειρούν να εργαστούν, εκτελώντας εντολές των εργοδοτών τους, διατύπωσε χτες το Συνδικάτο Επαγγελµατιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ).

«Καλούµε την κυβέρνηση, τις αστυνοµικές και εισαγγελικές αρχές να πάρουν τα κατάλληλα µέτρα, ώστε να διασφαλιστεί η σωµατική ακεραιότητα των επαγγελµατιών µισθωτών οδηγών που µεταφέρουν εµπορεύµατα µε εντολή των εταιρειών τους», τονίζει το ΣΕΟΦΑΕ που εκπροσωπεί 5.000

οδηγούς.


«Να εφαρµόσετε την επίταξη»

«ΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ δεν καταγγέλλουν και δεν µηνύουν οποιαδήποτε τάξη, γιατί ο ρόλος τους είναι συµβουλευτικός για την εκάστοτε κυβέρνηση και όχι συνδικαλιστικός». Εντονη είναι η αντίδραση του προέδρου της Κεντρικής Ενωσης Επιµελητηρίων Ελλάδος Γιώργου Κασσιµάτη στις δηλώσεις του κ. Ρέππα, που ζήτησε καταγγελίες από τους επιχειρηµατίες για τα µπλόκα των µεταφορέων.

Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνοµοσπονδίας Ελληνικού Εµπορίου Βασίλης Κορκίδης δηλώνει ότι «εάν επιλέγαµε τη δικαστική οδό θα κάναµε µήνυση και αγωγή στο αρµόδιο υπουργείο για τη λάθος εκτίµηση της κατάστασης, τους λάθος χειρισµούς, την ταλαιπωρία και τη ζηµία που έχουµε υποστεί».

Ο πρόεδρος του Εµπορικού και Βιοµηχανικού Επιµελητηρίου της Αθήνας Κωνσταντίνος Μίχαλος τονίζει ότι «δεν είµαστε εµείς που θα πρέπει να βρούµε τη λύση, οι ιδιοκτήτες φορτηγών δηµόσιας χρήσης τελούν υπό καθεστώς επίταξης, κάποιος πρέπει να εφαρµόσει τον νόµο. Για εµάς αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο αφού δεν υπάρχει απεργία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υπάρχει στα αλήθεια woke ατζέντα στην Ελλάδα;

Συνομιλώντας με τον Πασκάλ Μπρικνέρ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι η αμερικανική εκδοχή της woke κουλτούρας δεν υπάρχει στην Ευρώπη και στη...