Σκληρή γραµµή της κυβέρνησης απέναντι στους ιδιοκτήτες φορτηγών
Σκληρή γραµµή απέναντι στους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δηµόσιας χρήσης, που για 18η µέρα σήµερα συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, προκαλώντας σοβαρά προβλήµατα στον ανεφοδιασµό της αγοράς µε προϊόντα και καύσιµα, εγκαινίασε από χτες η κυβέρνηση.
Ηδη, έπειτα από ευρεία κυβερνητική σύσκεψη, χτες το µεσηµέρι, το υπουργείο Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε τροπολογία στο νοµοσχέδιο για την περαίωση, η οποία προβλέπει αυστηρότερες ποινές για όσους δεν συµµορφώνονται µε το µέτρο της επίταξης, ενώ ανοίγει τον δρόµο σε περίπου 1,2 εκατ. φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, για την είσοδό τους στο έργο των δηµοσίων µεταφορών.
Τα σοβαρά προβλήµατα που επισώρρευσε στην αγορά η απεργία των µεταφορέων και η αντιµετώπισή τους από την κυβέρνηση, ήταν το αντικείµενο της σύσκεψης που έγινε υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλου και στην οποία συµµετείχαν οι κ.κ. Γ. Ραγκούσης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Ευάγγ.
Βενιζέλος, Χρ. Παπουτσής, Μιχ. Χρυσοχοΐδης, Δ. Ρέππας και Χ. Καστανίδης. Αµέσως µετά κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία, µε την οποία λαµβάνονται πρόσθετα µέτρα για την αντιµετώπιση του προβλήµατος από τις συνεχιζόµενες κινητοποιήσεις των µεταφορέων και καθορίζονται κυρώσεις.
Ψηφίζεται σήµερα
Σύµφωνα µε την τροπολογία _ ψηφίζεται σήµερα _ στο εξής θα τιµωρείται πλέον µε φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών όποιος βρίσκεται σε καθεστώς επίταξης (είτε έχουν επιταχθεί οι προσωπικές του υπηρεσίες είτε είναι ιδιοκτήτης ή νοµέας ή χρήστης πράγµατος που έχει επιταχθεί) και αρνείται να συµµορφωθεί ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη. Σε περίπτωση δε που αρνείται να συµµορφωθεί κατ εξακολούθηση, θα τιµωρείται µε ποινή κάθειρξης.
«Αρνηση συµµόρφωσης», σύµφωνα µε την τροπολογία, «θεωρείται και η µη εκτέλεση συγκεκριµένης εντολής αρµοδίου δηµόσιου οργάνου, η µη εκτέλεση µεταφορικού ή άλλου έργου, κατά τον συνήθη τρόπο λειτουργίας της οικονοµίας, η εγκατάλειψη του επιταγµένου πράγµατος ή η χρησιµοποίησή του για την παρακώλυση των συγκοινωνιών ή για την πρόκληση κοινής ανάγκης». Στο εξής, η άρνηση συµµόρφωσης θα διαπιστώνεται αυτεπαγγέλτως από τον εισαγγελέα ή ύστερα από αναφορά του αρµόδιου υπουργού ή όποιου έχει έννοµο συµφέρον. Εφόσον συντρέχουν τα προαναφερόµενα πραγµατικά περιστατικά _ αναφέρεται στην τροπολογία _ µε απόφαση του υπουργού Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων θα µπορεί να αφαιρεθεί η άδεια άσκησης επαγγέλµατος ή η άδεια δηµόσιας χρήσης του πράγµατος.
Ακόµα, σε περίπτωση έκτακτης, επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, µε απόφαση του αρµόδιου υπουργού µπορεί πλέον να ανατίθεται η άσκηση δηµόσιας ή κοινωφελούς υπηρεσίας ή δραστηριότητας δηµόσιας χρήσης, σε οχήµατα, µηχανήµατα ή άλλα µέσα ιδιωτικής χρήσης.
Η κυβέρνηση, µετά και την αδιάλλακτη στάση από την πλευρά των αυτοκινητιστών που αποφάσισαν συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, προχωρεί από χτες σε πλήρη εφαρµογή των νόµων µε επιτόπου αφαίρεση των αδειών κυκλοφορίας των επιταγµένων αυτοκινητιστών που δεν παρέχουν έργο.
Πρώτες «ρωγµές»
ΤΗΝ ΙΔΙΑ στιγµή, µε χτεσινή επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, ο Σύνδεσµος Διεθνών Διαµεταφορέων Ελλάδος και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ&L) ζητά να τερµατιστεί η πρωτοφανής κατάσταση στον χώρο των µεταφορών. Παράλληλα, την οµόφωνη απόφασή τους για την έναρξη των µεταφορικών δραστηριοτήτων τους κοινοποίησαν χτες οι διαµεταφορικές επιχειρήσεις µε επιστολή τους και προς την Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή των Συνεργαζόµενων Οµοσπονδιών του Κλάδου Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ.
«Πολιτικά υποκινούµενη» θεωρείται η απεργία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:, Γιώργος Χρ. Παπαχρήστος
ΩΣ «ΠΟΛΙΤΙΚΑ υποκινούµενη» θεωρεί πλέον η κυβέρνηση την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων και ως τέτοια θα την αντιµετωπίσει πλέον, σκληραίνοντας τη στάση της απέναντι στους απεργούς. Σύµφωνα µε τις κυβερνητικές εκτιµήσεις, ο κλάδος των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων σύρεται στην παράταση της απεργίας «από ένα ετερόκλητο πολιτικό µέτωπο που συγκροτούν συνδικαλιστικά στελέχη προσκείµενα στη Νέα Δηµοκρατία, το ΛΑΟΣ και το ΚΚΕ». Κατά τις ίδιες πηγές, η κυβέρνηση είναι αποφασισµένη να εφαρµόσει τον νόµο και δεν υπάρχει περίπτωση να κάνει οποιαδήποτε παραχώρηση απέναντι στους απεργούς και τις επιδιώξεις τους.
Οι εκτιµήσεις αυτές προέκυψαν από τη µεγάλη σύσκεψη στην οποία προήδρευσε ο υπουργός Εσωτερικών και συµµετείχαν κορυφαίοι υπουργοί, κατά τη διάρκεια της οποίας εκτιµήθηκε η κατάσταση και αποφασίστηκε να ληφθούν τα αναγκαία µέτρα για να οµαλοποιηθεί η τροφοδοσία της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να κατατεθεί η τροπολογία που επιτρέπει την εκτέλεση µεταφορικού έργου από φορτηγά ιδιωτικής χρήσης. Πρέπει να σηµειωθεί ότι ολόκληρη τη νύχτα της Τρίτης η κυβέρνηση επεξεργαζόταν το περιεχόµενο πράξης νοµοθετικού περιεχοµένου για το σπάσιµο της απεργίας, ωστόσο χθες προκρίθηκε η λύση της τροπολογίας στη Βουλή.
Στη σύσκεψη, εκτός από τη σκλήρυνση της κυβερνητικής στάσης κάτω από τη γενική αποτίµηση «συνεχίζουν, συνεχίζουµε», αποφασίστηκε επίσης η αφαίρεση των αδειών όσων ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους παρότι έχουν επιταχθεί. Η αφαίρεση της άδειας θα γίνεται αυτοµάτως από τις οικείες υπηρεσίες µεταφορών του υπουργείου Υποδοµών και Δικτύων. Παράλληλα, όσοι συλλαµβάνονται να καταπατούν τις υποχρεώσεις που υπαγορεύονται από τα όσα προβλέπει η νοµοθεσία για την επίταξη, θα παραπέµπονται στο Αυτόφωρο µε προβλεπόµενες ποινές κάθειρξης από 3 έως 5 χρόνια φυλάκιση.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, στην οποία έλαβαν µέρος οι υπουργοί Γ. Παπακωνσταντίνου, Δ. Ρέππας, Ελ. Βενιζέλος, Μ. Χρυσοχοΐδης, Χ. Καστανίδης, Χρ. Παπουτσής και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος, έγινε µια συνολική εκτίµηση της κατάστασης που διαµορφώνεται τόσο σε επίπεδο επιπτώσεων στο κοινωνικό σύνολο από την απεργία όσο και τις πιθανές επιπτώσεις που θα έχει η σκλήρυνση της κυβερνητικής στάσης έναντι των απεργών. Υποστηρίχθηκε από διάφορες πλευρές ότι η αντιµετώπιση των απεργών πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική διότι σ αυτή τη φάση έχουν την κοινωνία απέναντί τους και δεν πρέπει να µεσολαβήσουν γεγονότα τέτοια που θα αµβλύνουν τις κοινωνικές αντιδράσεις και θα δηµιουργήσουν κλίµα συµπάθειας για τους απεργούς.
Ηδη, έπειτα από ευρεία κυβερνητική σύσκεψη, χτες το µεσηµέρι, το υπουργείο Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε τροπολογία στο νοµοσχέδιο για την περαίωση, η οποία προβλέπει αυστηρότερες ποινές για όσους δεν συµµορφώνονται µε το µέτρο της επίταξης, ενώ ανοίγει τον δρόµο σε περίπου 1,2 εκατ. φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, για την είσοδό τους στο έργο των δηµοσίων µεταφορών.
Τα σοβαρά προβλήµατα που επισώρρευσε στην αγορά η απεργία των µεταφορέων και η αντιµετώπισή τους από την κυβέρνηση, ήταν το αντικείµενο της σύσκεψης που έγινε υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλου και στην οποία συµµετείχαν οι κ.κ. Γ. Ραγκούσης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Ευάγγ.
Βενιζέλος, Χρ. Παπουτσής, Μιχ. Χρυσοχοΐδης, Δ. Ρέππας και Χ. Καστανίδης. Αµέσως µετά κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία, µε την οποία λαµβάνονται πρόσθετα µέτρα για την αντιµετώπιση του προβλήµατος από τις συνεχιζόµενες κινητοποιήσεις των µεταφορέων και καθορίζονται κυρώσεις.
Ψηφίζεται σήµερα
Σύµφωνα µε την τροπολογία _ ψηφίζεται σήµερα _ στο εξής θα τιµωρείται πλέον µε φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών όποιος βρίσκεται σε καθεστώς επίταξης (είτε έχουν επιταχθεί οι προσωπικές του υπηρεσίες είτε είναι ιδιοκτήτης ή νοµέας ή χρήστης πράγµατος που έχει επιταχθεί) και αρνείται να συµµορφωθεί ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη. Σε περίπτωση δε που αρνείται να συµµορφωθεί κατ εξακολούθηση, θα τιµωρείται µε ποινή κάθειρξης.
«Αρνηση συµµόρφωσης», σύµφωνα µε την τροπολογία, «θεωρείται και η µη εκτέλεση συγκεκριµένης εντολής αρµοδίου δηµόσιου οργάνου, η µη εκτέλεση µεταφορικού ή άλλου έργου, κατά τον συνήθη τρόπο λειτουργίας της οικονοµίας, η εγκατάλειψη του επιταγµένου πράγµατος ή η χρησιµοποίησή του για την παρακώλυση των συγκοινωνιών ή για την πρόκληση κοινής ανάγκης». Στο εξής, η άρνηση συµµόρφωσης θα διαπιστώνεται αυτεπαγγέλτως από τον εισαγγελέα ή ύστερα από αναφορά του αρµόδιου υπουργού ή όποιου έχει έννοµο συµφέρον. Εφόσον συντρέχουν τα προαναφερόµενα πραγµατικά περιστατικά _ αναφέρεται στην τροπολογία _ µε απόφαση του υπουργού Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων θα µπορεί να αφαιρεθεί η άδεια άσκησης επαγγέλµατος ή η άδεια δηµόσιας χρήσης του πράγµατος.
Ακόµα, σε περίπτωση έκτακτης, επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, µε απόφαση του αρµόδιου υπουργού µπορεί πλέον να ανατίθεται η άσκηση δηµόσιας ή κοινωφελούς υπηρεσίας ή δραστηριότητας δηµόσιας χρήσης, σε οχήµατα, µηχανήµατα ή άλλα µέσα ιδιωτικής χρήσης.
Η κυβέρνηση, µετά και την αδιάλλακτη στάση από την πλευρά των αυτοκινητιστών που αποφάσισαν συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, προχωρεί από χτες σε πλήρη εφαρµογή των νόµων µε επιτόπου αφαίρεση των αδειών κυκλοφορίας των επιταγµένων αυτοκινητιστών που δεν παρέχουν έργο.
ΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Αυστηρότερες ποινές για όσους επιµένουν να µη συµµορφώνονται µε το µέτρο της επίταξης
Πρώτες «ρωγµές»
ΤΗΝ ΙΔΙΑ στιγµή, µε χτεσινή επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, ο Σύνδεσµος Διεθνών Διαµεταφορέων Ελλάδος και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ&L) ζητά να τερµατιστεί η πρωτοφανής κατάσταση στον χώρο των µεταφορών. Παράλληλα, την οµόφωνη απόφασή τους για την έναρξη των µεταφορικών δραστηριοτήτων τους κοινοποίησαν χτες οι διαµεταφορικές επιχειρήσεις µε επιστολή τους και προς την Κεντρική Συντονιστική Επιτροπή των Συνεργαζόµενων Οµοσπονδιών του Κλάδου Φορτηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ.
«Πολιτικά υποκινούµενη» θεωρείται η απεργία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:, Γιώργος Χρ. Παπαχρήστος
ΩΣ «ΠΟΛΙΤΙΚΑ υποκινούµενη» θεωρεί πλέον η κυβέρνηση την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων και ως τέτοια θα την αντιµετωπίσει πλέον, σκληραίνοντας τη στάση της απέναντι στους απεργούς. Σύµφωνα µε τις κυβερνητικές εκτιµήσεις, ο κλάδος των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων σύρεται στην παράταση της απεργίας «από ένα ετερόκλητο πολιτικό µέτωπο που συγκροτούν συνδικαλιστικά στελέχη προσκείµενα στη Νέα Δηµοκρατία, το ΛΑΟΣ και το ΚΚΕ». Κατά τις ίδιες πηγές, η κυβέρνηση είναι αποφασισµένη να εφαρµόσει τον νόµο και δεν υπάρχει περίπτωση να κάνει οποιαδήποτε παραχώρηση απέναντι στους απεργούς και τις επιδιώξεις τους.
Οι εκτιµήσεις αυτές προέκυψαν από τη µεγάλη σύσκεψη στην οποία προήδρευσε ο υπουργός Εσωτερικών και συµµετείχαν κορυφαίοι υπουργοί, κατά τη διάρκεια της οποίας εκτιµήθηκε η κατάσταση και αποφασίστηκε να ληφθούν τα αναγκαία µέτρα για να οµαλοποιηθεί η τροφοδοσία της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να κατατεθεί η τροπολογία που επιτρέπει την εκτέλεση µεταφορικού έργου από φορτηγά ιδιωτικής χρήσης. Πρέπει να σηµειωθεί ότι ολόκληρη τη νύχτα της Τρίτης η κυβέρνηση επεξεργαζόταν το περιεχόµενο πράξης νοµοθετικού περιεχοµένου για το σπάσιµο της απεργίας, ωστόσο χθες προκρίθηκε η λύση της τροπολογίας στη Βουλή.
Στη σύσκεψη, εκτός από τη σκλήρυνση της κυβερνητικής στάσης κάτω από τη γενική αποτίµηση «συνεχίζουν, συνεχίζουµε», αποφασίστηκε επίσης η αφαίρεση των αδειών όσων ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους παρότι έχουν επιταχθεί. Η αφαίρεση της άδειας θα γίνεται αυτοµάτως από τις οικείες υπηρεσίες µεταφορών του υπουργείου Υποδοµών και Δικτύων. Παράλληλα, όσοι συλλαµβάνονται να καταπατούν τις υποχρεώσεις που υπαγορεύονται από τα όσα προβλέπει η νοµοθεσία για την επίταξη, θα παραπέµπονται στο Αυτόφωρο µε προβλεπόµενες ποινές κάθειρξης από 3 έως 5 χρόνια φυλάκιση.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, στην οποία έλαβαν µέρος οι υπουργοί Γ. Παπακωνσταντίνου, Δ. Ρέππας, Ελ. Βενιζέλος, Μ. Χρυσοχοΐδης, Χ. Καστανίδης, Χρ. Παπουτσής και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος, έγινε µια συνολική εκτίµηση της κατάστασης που διαµορφώνεται τόσο σε επίπεδο επιπτώσεων στο κοινωνικό σύνολο από την απεργία όσο και τις πιθανές επιπτώσεις που θα έχει η σκλήρυνση της κυβερνητικής στάσης έναντι των απεργών. Υποστηρίχθηκε από διάφορες πλευρές ότι η αντιµετώπιση των απεργών πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική διότι σ αυτή τη φάση έχουν την κοινωνία απέναντί τους και δεν πρέπει να µεσολαβήσουν γεγονότα τέτοια που θα αµβλύνουν τις κοινωνικές αντιδράσεις και θα δηµιουργήσουν κλίµα συµπάθειας για τους απεργούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου