Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

Η Αυστραλία δεν είναι μακριά

Εξαγωγές. Αυτή η λέξη αποτελεί τούτη την ώρα κρίσιμο στοιχείο για την επιβίωση (ή όχι) χιλιάδων Ελληνικών επιχειρήσεων. Σε ένα κράτος το οποίο έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν βοήθησε ουσιαστικά, με σχέδιο, στόχους και διάρκεια, οι Έλληνες επιχειρηματίες (και εργοδότες δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων που βλέπουν την ανεργία ως την πιθανότερη εξέλιξη στη ζωή τους) καλούνται να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους. Αν τα πράγματα τις λεγόμενες «καλές εποχές» (τι αποτυχημένη έκφραση, π.Κ – προ Κρίσης εννοώ...) ήταν πνιγηρά, βουτηγμένα μέσα στη λάσπη της γραφειοκρατίας και τον εξευτελισμό της μίζας και της λαμογιάς των δημοσίων υπηρεσιών που όφειλαν να στηρίξουν και να προωθήσουν τις εξαγωγές, σήμερα είναι απλά, τραγικά.

Σε αυτές τις συνθήκες επιχειρηματικού αφανισμού με όλες τις συνακόλουθες συνέπειες, πιστεύω πως η παράθεση θετικών παραδειγμάτων μέσα από την πραγματική οικονομία είναι ελπιδοφόρα επισήμανση. Τα όσα συμβαίνουν σε σχέση με μια χώρα που κάθε άλλο παρά περίοδο κρίσης διανύει, δείχνει ένας δρόμο επιβίωσης και όχι μόνο.

Από σήμερα, σε περισσότερα από 600 καταστήματα της γιγαντιαίας αλυσίδας supermarket WOOLWORTHS εδώ στην Ωκεανία, θα πωλείται το ελαιόλαδο που εξάγουν από την Ελλάδα οι αδερφοί Δομαζάκη της CRETA FARM. Σύντομα στα ράφια θα υπάρχουν και τα άλλα προϊόντα της εταιρίας, το μεσογειακό τυρί και κυρίως τα αλλαντικά της. (με την καινοτομία της αντικατάστασης του ζωικού λίπους με ελαιόλαδο να κάνει ιδιαίτερα θετική εντύπωση στην υπερ-κρεατοφάγα Αυστραλιανή κοινωνία). Οι προοπτικές διαφαίνονται παραπάνω από ικανοποιητικές.

Τα προϊόντα της Κρητικής βιομηχανίας τα φέρνουν στην Αυστραλία οι αδελφοί Ηλιόπουλοι, Έλληνες επιχειρηματίες της Μελβούρνης, δύο νέα παιδιά που έχουν ήδη μια σημαντική διαδρομή εδώ αντιπροσωπεύοντας άριστα Ελληνικά προϊόντα, όπως η αθηναϊκή μπύρα CRAFT, τα αναψυκτικά ΕPSΑ και LUX, το νερό AVRA και άλλα. Προϊόντα τα οποία προπαγανδίζουν με τον καλύτερο τρόπο -και στην πιο κρίσιμη στιγμή για την Ελληνική οικονομία-, τις δυνατότητες των ελληνικών επιχειρήσεων να εξάγουν και να ανταγωνιστούν στα ίσα «αντιπάλους» όπως η Ισπανία και η Ιταλία.


Βλέπετε η Αυστραλιανή οικονομία ανθίζει, οι εξαγωγές άνθρακα προς Κίνα και Ινδία (και όχι μόνο) την έχουν απογειώσει! Η κοινωνία είναι υπερκαταναλωτική και η ζήτηση για Ευρωπαϊκά ποιοτικά προϊόντα –ειδικά στο διατροφικό τομέα- είναι εκρηκτική. Λεφτά, εδώ, πράγματι υπάρχουν...

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως αντίθετα με άλλα Ελληνικά προϊόντα η κίνηση της κρέτα φαρμ να χτυπήσει ευθέως στην mainstream αγορά της Αυστραλίας μέσω του κολοσσού woolworths δείχνει ιδιαίτερο δυναμισμό:
- Δεν αρκείται στην όποια κατανάλωση των προϊόντων από τους Έλληνες που, έτσι κι αλλιώς,είναι 100δες χιλιάδες, αλλά απευθύνεται με ένα ποιοτικό προϊόν –το αγνό παρθένο κρητικό ελαιόλαδο- σε όλους τους κατοίκους της Αυστραλίας. Και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία:
- Οι Ισπανοί και οι Ιταλοί έχουν κατακλύσει την αγορά με μέτρια έως καλά ελαιόλαδα και κάνουν γερό τζίρο. Πρόσφατα η Ισπανική πρεσβεία διοργάνωσε «εβδομάδα προβολής του Ισπανικού ελαιόλαδου» με μεγάλη επιτυχία. Σε ότι αφορά την προβολή των Ελληνικών προϊόντων, αυτή επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων...

Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι πως οι ίδιες δυνατότητες υπάρχουν για κάθε Ελληνική επιχείρηση που θα στραφεί στον εξαγωγικό τομέα, προσβλέποντας στην αγορά της Αυστραλίας. Εδώ θα βρει συν-Έλληνες, έτοιμους να την στηρίξουν, να διανείμουν τα προϊόντα, αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες ακόμη που με χαρά θα τα αγοράσουν, γιατί «θυμίζουν πατρίδα». Αν δε προσβλέπουν και στην ευρύτερη Αυστραλιανή αγορά, μπορούν -εφόσον το προϊόν είναι ποιοτικό και ιδιαίτερο- να ελπίζουν σε σημαντικά κέρδη.

Οι επιχειρηματικές δυνατότητες είναι πολλές και είναι σφάλμα να μην αξιοποιηθούν, εκατέρωθεν:
-Εκτός από την αύξηση των εξαγωγών προς την Αυστραλία, αρκετοί Ομογενείς επιχειρηματίες ενδιαφέρονται σοβαρά να επενδύσουν στην Ελλάδα. Έχω μιλήσει με αρκετούς, συχνά με δική τους πρόσκληση, και δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία πως τα κίνητρα τους εκτός από επιχειρηματικά είναι με ειλικρίνεια, εξίσου πατριωτικά. Μόνιμες ανασφάλειες:
-Το Ελληνικό κράτος και η γραφειοκρατία, η φορολογική αστάθεια, οι μίζες και τα φακελάκια. Και η λαμογιά...Θα μπορέσει κανείς υπεύθυνα και με κύρος να τους διαβεβαιώσει πως μπορούν να επενδύσουν χωρίς αυτούς τους βραχνάδες;

Η Αυστραλία πάντα αντιμετώπιζε θετικά τα Ελληνικά ζητήματα και το αποδεικνύει έμπρακτα τώρα,στην κρίση. Το τουριστικό ρεύμα ενισχύεται και με λίγη σοβαρότερη προσπάθεια από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες μπορεί να κάνει μέχρι και άλματα.

Ακόμη: Χάρη στις επίμονες προσπάθειες του προέδρου της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης Βασίλη Παπαστεργιάδη και των συνεργατών του και την διαρκή υποστήριξη από τον Ομογενειακό Τύπο με πρωταγωνιστή την εφημερίδα «ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» η κυβέρνηση της Αυστραλίας ανταποκρίθηκε στον καταιγισμό αιτημάτων που έχουν ήδη υποβάλει πολλές χιλιάδες Έλληνες, θύματα της ανεργίας, για να εργαστούν εδώ.

Ως πρώτο βήμα ανακοινώθηκε ήδη πως θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα μια εκδήλωση εκ μέρους της πρεσβείας της Αυστραλίας (skill expo) όπου όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να παρευρεθούν, να ενημερωθούν και αρκετοί να κλείσουν επί τόπου δουλειά. Παράλληλα εξετάζεται η δυνατότητα υπογραφής διακρατικής συμφωνίας για να παραχωρηθεί έτσι και σε Έλληνες το δικαίωμα που έχουν οι πολίτες συγκεκριμένων χωρών (π.χ Βρετανοί) ώστε να μπορούν να εργάζονται στην Αυστραλία με απλή τουριστική βίζα.

Να τονίσω πως δεν με εκφράζει ο όρος νεο-μετανάστευση που ακούω συχνά τελευταία. Ζούμε σε άλλες εποχές. Απλά πρόκειται για μια καλή ευκαιρία:
-Άνεργοι στην Ελλάδα νέοι με συγκεκριμένες ικανότητες ή πτυχία μπορούν να βρουν μια καλοπληρωμένη δουλειά για κάποιο χρονικό διάστημα, να πλουτίσουν το βιογραφικό και τις εμπειρίες τους και that’s all που λένε και οι Αυστραλοί.

Εύχομαι πραγματικά το θάρρος και την αποφασιστικότητα εκείνων των επιχειρηματιών που ήδη άνοιξαν προς τα δω τα πανιά τους να το επιδείξουν κι άλλοι. Θα ανταμειφθούν. Και η Ελλάδα, χωρίς καμία επιπρόσθετη καθυστέρηση θα πρέπει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες συνεργασίας με την κυβέρνηση και τον επιχειρηματικό κόσμο της Αυστραλίας, προσφέροντας μόνο ένα, απλό αγαθό:

Εμπιστοσύνη.

Πάντως είναι όμορφη αίσθηση να διασχίζεις τους ατελείωτους διαδρόμους στα Αυστραλιανά mega-supermarket με αμέτρητα προϊόντα από κάθε γωνιά του πλανήτη και να βλέπεις σε περίοπτη θέση στο χώρο του Deli (στα εκλεκτά δηλαδή προϊόντα) να φιγουράρει με γουστόζικες και σύγχρονες συσκευασίες ένα προϊόν ικανό να χτυπήσει τον διεθνή ανταγωνισμό κατάφατσα:
-Το Ελληνικό-και στην συγκέκριμένη περίπτωση Κρητικό- αγνό παρθένο ελαιόλαδο.
protagon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...