Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ: EΛΛΕΙΜΜΑ 2,3 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ ΕΞΑΜΗΝΟΥ


Την τρύπα στα έσοδα επιβεβαιώνουν τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2015.
Στο διάστημα αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα ήταν 1.884 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 707 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2014 και στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 1.235 εκατ. ευρώ, ωστόσο αυτό οφείλεται αποκλειστικά στην κατακόρυφη μείωση των δαπανών, απόρροια της ασφυξίας στα κρατικά ταμεία.
Την ίδια στιγμή το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 21.828 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 898 εκατ. ευρώ ή 4,0 % έναντι του στόχου.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 19.799 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά
1.657 εκατ. ευρώ ή 7,7 % έναντι του στόχου.

Ειδικότερα, και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ, η υστέρηση, για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2015, έναντι του στόχου οφείλεται:
Α) στο φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 468 εκατ. ευρώ ή 13,3%
Β) στο φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 883 εκατ. ευρώ ή 84%
Γ) στο ΦΠΑ κατά 534 εκατ. ευρώ ή 8% (ειδικότερα στο ΦΠΑ λοιπών προϊόντων κατά 474 εκατ. ευρώ)
Δ) στα έσοδα από τη μεταφορά αποδόσεων από τη διακράτηση ομολόγων του Ε.Δ. στα χαρτοφυλάκια των κεντρικών τραπεζών του Ευρωσυστήματος (ANFAs & SMPs) κατά 264 εκατ. ευρώ ή 47,6%
Ε) στα έσοδα αποκρατικοποιήσεων κατά 105 εκατ. ευρώ ή 34,3%
Αυξημένοι έναντι του στόχου είναι:
• οι φόροι στην περιουσία κατά 185 εκατ. ευρώ ή 23%,
• τα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 327 εκατ. ευρώ ή 18,1%, και
• τα έσοδα του προγράμματος από την ενίσχυση της ρευστότητας λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης κατά 805 εκατ. ευρώ ή 1317%.
Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 1.330 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 120 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1.451 εκατ. ευρώ), ενώ τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 2.029 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 759 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Η εικόνα τον Ιούνιο
Ειδικά για το μήνα Ιούνιο τα καθαρά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ήταν μειωμένα κατά 353 εκατ. ευρώ ή 10% έναντι του μηνιαίου στόχου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ήταν μειωμένα κατά 694 εκατ. ευρώ ή 20% έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι επιστροφές ήταν μειωμένες έναντι του στόχου κατά 50 εκατ. ευρώ ή 18%.
Η ανωτέρω υστέρηση για το μήνα Ιούνιο όσο και για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου οφείλεται εν μέρει στη μη είσπραξη της δεύτερης δόσης του Φόρου Εισοδήματος Νομικών Προσώπων ποσού 316 εκατ. ευρώ, κατ’ ακολουθία της αντίστοιχης μη είσπραξης της πρώτης δόσης κατά το μήνα Μάιο ποσού 555 εκατ. ευρώ, καθώς και στη μη είσπραξη μέρους του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, έναντι στόχου μηνός Ιουνίου 703 εκατ. ευρώ.
Οι δαπάνες
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 23.242 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 4.090 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (27.332 εκατ. ευρώ).
Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 22.088 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 3.044 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 2.633 εκατ. ευρώ και των ταμειακών δαπανών για εξοπλιστικά προγράμματα κατά 295 εκατ. ευρώ.
Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 κατά 1.584 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 6,7%, παρά το γεγονός ότι έχουν καταβληθεί επιπλέον 106 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων, 12 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις γεωργίας και 82 εκατ. ευρώ για αποδόσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 1.154 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 1.046 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (2.200 εκατ. ευρώ) και μειωμένες κατά 1.208 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ειδικά για τον μήνα Ιούνιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.218 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.462 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.035 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.104 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.
Όπως παραδέχεται το ΥΠΟΙΚ «το μειωμένο ύψος των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού οφείλεται κυρίως στον επαναπροσδιορισμό του ταμειακού προγραμματισμού με βάση τις επικρατούσες περιοριστικές ταμειακές συνθήκες. Εκτιμάται ότι μετά την ομαλοποίηση των ταμειακών συνθηκών, οι δαπάνες θα επανέλθουν στα επίπεδα των στόχων του προϋπολογισμού».
 http://kartesios.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...