Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023

Εάν αυτό είναι η Αριστερά

Τόσους μάντεις γέννησε αυτός ο τόπος επί «παγανισμού» και «ειδωλολατρίας», τόσους προφήτες επί χριστιανισμού. Κανένας τους, όμως, και καμιά τους δεν πρόβλεψε ότι θα έρθει κάποτε ο καιρός που θα πάρουν την εκδίκησή τους οι Μινωίτες από τους Αθηναίους, οι οποίοι, όταν είχαν το μονοπώλιο στα ΜΜΕ των εποχών εκείνων, στις Μούσες δηλαδή, θέατρο, ιστοριογραφία, ποίηση, διασκέδαζαν πλάθοντας και διακινώντας μύθους απαξιωτικούς για όλους τους υπόλοιπους· κάτι σαν πρώιμα fake news. Ουδείς λοιπόν προφήτευσε ότι μια ημέρα των ημερών, για να αρχηγέψει κανείς σε κόμμα, πρέπει να διαθέτει επώνυμο εξοπλισμένο με την υποκοριστική κατάληξη -άκης, δηλωτική (στις συντριπτικά περισσότερες περιπτώσεις) κρητικής καταγωγής. Και εγεννήθησαν, ως γνωστόν, Κυριάκος Μητσοτάκης, Νίκος Ανδρουλάκης, Γιάνης Βαρουφάκης, Σταύρος Θεοδωράκης.

Και από σήμερα το βράδυ, Στέφανος Κασσελάκης; Νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ; Πιθανό. Ή μάλλον πιθανότατο. Αν τα μέλη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης πειστούν από την προταθείσα ομοιοθεραπευτική μέθοδο, ότι στον Κρητικό, αμερικανοσπουδαγμένο και καλό αγγλομαθή Μητσοτάκη απαντάς με Κρητικό, αμερικανοσπουδαγμένο και καλό (ή καλύτερο κατά τον ίδιο) αγγλομαθή Κασσελάκη, ανεξαρτήτως λοιπών γνωρισμάτων, τότε ο μέντοράς του, ο κ. Παύλος Πολάκης, θα χαρεί χαρά μεγάλη που θα μπορέσει από αύριο να βάλει κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Δηλαδή, χονδρικώς, όσους μιλούν και γράφουν έστω και ελαφρώς καλύτερα ελληνικά από τα δικά του, νηφαλιότερα, συντακτικώς αρτιότερα και με λιγότερα (αυτο)θαυμαστικά.

Σε μια τέτοια περίπτωση θα τεθεί με εντελώς νέους όρους, πολύ πιο καταθλιπτικούς απ’ ό,τι μέχρι τώρα, το ερώτημα «εάν αυτό είναι η Αριστερά». Η πικρή αλήθεια είναι ότι το ίδιο ερώτημα ετίθετο συχνά-πυκνά, έστω με ψιθύρους και υπαινιγμούς και όσο ο κ. Αλέξης Τσίπρας προήδρευε με στυλ απολύτως ηγεμονικό, ανδρεοπαπανδρεϊκό. Οπως και κάθε φορά που ο μεροληπτικώς ουδέτερος τέως πρόεδρος έβγαζε στον κ. Πολάκη μια κίτρινη κάρτα που από την άλλη πλευρά της ήταν πράσινη, σαν το πράσινο των οδικών φαναριών, έφερε δε την επιγραφή «Τι να κάνουμε; Είναι αψύς Σφακιανός ο σύντροφος, σύντροφοι. Αφέωνταί του…». Από αψάδα σε αψάδα όμως, και από μαντινάδα σε μαντινάδα, το κόμμα που κάποτε έλεγε με κάποιο καμάρι πως ήταν της Ανανεωτικής Αριστεράς, απομακρύνθηκε παρασάγγας πολλούς από τις ρίζες του, τους τρόπους του, ακόμα και από θεμελιώδεις ιδέες του.

Οχι, η ταυτότητα Κασσελάκης = Πολλάκης δεν ισχύει, πάνω-κάτω για τους ίδιους λόγους που δεν ισχύει η ταυτότητα Κυριάκος Μητσοτάκης = Αδωνις Γεωργιάδης. Ναι, ο κ. Κασσελάκης χρωστάει ήδη πολλά στον κ. Πολάκη, όπως ο κ. Μητσοτάκης χρωστάει (και) στον κ. Γεωργιάδη την εκλογή του ως προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, το 2016· τότε που είχαν αναβληθεί οι εκλογές, λόγω βλάβης του λογισμικού, η οποία είχε καταστήσει αδύνατη τη διασταύρωση με τους εκλογικούς καταλόγους όσων ψήφιζαν για πρόεδρο. Πρόβλημα διασταύρωσης, άλλου τύπου, έχουν τώρα και στον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά πώς εντοπίζονται τα μέλη της μιας ώρας και των δύο ευρώ, που είτε αυθορμήτως είτε και κατόπιν σχεδιασμού και εντολής έκαναν «εισοδισμό», κατά το αριστερό ιδιόλεκτο (ή «εισπήδηση» κατά το χριστιανικό); Είναι απολύτως αδύνατο να μάθουμε πόσοι αποφάσισαν να προσβάλουν βαριά τις ανοιχτές δημοκρατικές διαδικασίες είτε «για να σπάσουν πλάκα» είτε για να εκτρέψουν το ισχνό πια ποτάμι του ΣΥΡΙΖΑ προς κοίτες ελεγχόμενες ή και πρόσφορες για περιφρόνηση και χλεύη.


Από αψάδα σε αψάδα και από μαντινάδα σε μαντινάδα, το κόμμα που κάποτε έλεγε με κάποιο καμάρι πως ήταν της Ανανεωτικής Αριστεράς απομακρύνθηκε παρασάγγας πολλούς από τις ρίζες του.

Κάποιες κρίσιμες πτυχές της παρουσίας του κ. Κασσελάκη, η οποία έγινε δημόσια μόλις στις 29 Αυγούστου, με το τετράλεπτο βίντεό του («Με λένε Στέφανο και έχω να σας πω κάτι»), έρχονται από έναν κόσμο εντελώς διαφορετικό από τον κόσμο του κ. Πολάκη, ο οποίος, για να πάρει την εκδίκησή του, μάλλον ενστερνίστηκε το μακιαβελικό, λενινιστικό, σταλινικό ή ό,τι άλλο δόγμα «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». «Τα ύστερα του κόσμου;» αναρωτιόταν στη Lifo, στις 18.9, ο Θοδωρής Αντωνόπουλος, στο άρθρο του «Ο θρίαμβος Κασσελάκη από ΛΟΑΤΚΙ+ σκοπιά», παρατηρώντας ότι υπέρ τού ανοιχτά γκέι κ. Κασσελάκη τάχθηκε «και ένας συντοπίτης του πολιτικός που έχει επανειλημμένως επικριθεί για αθυροστομία, σεξιστικό λόγο και macho συμπεριφορές, ο Παύλος Πολάκης!». Σε μια χώρα γεμάτη Σφακιά, Μάνες, Ξηρόμερα, σε μια χώρα γένους αρσενικού καλύτερα, για να μην ενοχοποιώ άδικα και σαρωτικά συγκεκριμένες περιοχές, δεν είναι καθόλου μα καθόλου εύκολο να δηλώνεις ομοφυλόφιλος τη στιγμή που διεκδικείς την προεδρία ενός κόμματος εξουσίας.

Τη στιγμή δηλαδή που διεκδικείς την ίδια την πρωθυπουργία, όπως λέει και ξαναλέει άλλωστε ο κ. Κασσελάκης, με μια θηριώδη αυτοπεποίθηση που δεν απορρέει από βαθιά γνώση των ελληνικών πραγμάτων και πολιτική εμπειρία. Είναι γέννημα της πίστης του ότι το πρόγραμμά του είναι ο χαρισματικός εαυτός του και τίποτ’ άλλο, πίστη που τον οδήγησε στη δημαγωγική απόφαση να δελεάσει τους ψηφοφόρους, τάζοντάς τους το χρυσόμαλλο δέρας της άμεσης νίκης και της επικείμενης επιστροφής του ΣΥΡΙΖΑ στη διακυβέρνηση της Ελλάδας. Είναι επίσης γέννημα ενός παιδικού του ονείρου, έτσι τουλάχιστον όπως το περιέγραψε στο Mega ο πατέρας του: «Ο Στέφανος από μικρό παιδί είχε μία ταμπέλα στο γραφείο στο σπίτι μας κι έλεγε “χτυπάτε την πόρτα του πρωθυπουργού”. Από μικρός είχε αυτό το μεράκι».

Με τα αριστερόμετρα έχω αλλεργία, και με τα πατριωτόμετρα επίσης, τα ελληνόμετρα κι όλη την οικογένεια της καταμετρητικής αυθαιρεσίας που παριστάνει την αντικειμενικότητα. Δυσκολεύομαι, ωστόσο, απίστευτα να πιστέψω ότι πιστοποιεί αριστεροσύνη ένα τιτίβισμα του στιχουργού κ. Νίκου Μωραΐτη, φανατικού υποστηρικτή του κ. Κασσελάκη, στις 12 Σεπτεμβρίου, με το οποίο ανακοίνωνε το εξής απειλητικό: «Αύριο δεν ψηφίζουμε απλώς. Κάνουμε φασίνα, ξαράχνιασμα και αποπαρασίτωση».

Ποιοι τα παράσιτα και οι αράχνες άραγε που πρέπει να εξοντωθούν με το DDT της επαναστατικής αγνότητας; «Οσοι έφαγαν τον Τσίπρα»; «Τα γερόντια»; «Οι ευγενείς διανοούμενοι;» Η εσωτερική διαπάλη στην Αριστερά ήταν πάντα ανελέητη, και την πλήρωσαν ακριβά ή και πανάκριβα άνθρωποί της ονομαστοί, όπως ο Αρης Βελουχιώτης, ο Νίκος Πλουμπίδης, ο Μιχάλης Κατσαρός, ο Αρης Αλεξάνδρου, αλλά και πλήθος «ανώνυμοι», που βρέθηκαν από τη μια μέρα στην άλλη απομονωμένοι, απόβλητοι, «προδότες». Ακόμα και οι σταλινικότεροι εκκαθαριστές, όμως, θα απέφευγαν να χρησιμοποιήσουν μεταφορές με παράσιτα και αράχνες. Για χίλιους και ένα λόγους.
https://www.kathimerini.gr/opinion/562633513/ean-ayto-einai-i-aristera/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...