Κέρδη και ζημίες από τη σύγκρουσή της με τους ταξιτζήδες μετράει η κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας ότι η παρατεταμένη απεργία τους ανέσυρε στην επιφάνεια ανοιχτούς λογαριασμούς και μικροκομματικές σκοπιμότητες.
Η ανακωχή που επήλθε σε ό,τι αφορά τις κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών δίνει προσωρινά μία ανάσα στο κυβερνητικό στρατόπεδο, ωστόσο άπαντες εκτιμούν ότι μολονότι το καλοκαιρινό μπουρίνι πέρασε, η μεγάλη καταιγίδα ενδεχομένως να εκδηλωθεί περί τα τέλη Αυγούστου, όταν και θα παρουσιαστούν οι επίσημες προτάσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ηδη στο εσωτερικό της κυβέρνησης έχει ξεκινήσει μία υπόγεια - όχι όμως και κρυφή - συζήτηση για το κατά πόσο οι προτάσεις του Γιάννη Ραγκούση για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί θα «περάσουν» από την ίδια την Kοινοβουλευτική Oμάδα του ΠΑΣΟΚ, τμήμα της οποίας αμφισβήτησε ευθέως τους χειρισμούς του υπουργού στο θέμα, ενώ εκδηλώθηκε ακόμη και αίτημα για παραίτησή του.
Δεν είναι τυχαίο ότι ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν - όχι βέβαια από τον ίδιο τον κ. Ραγκούση - για να καμφθούν οι αντιστάσεις των απεργών ιδιοκτητών ταξί ήταν πως από τη στιγμή που το αρμόδιο υπουργείο θα συμπεριλάβει σε νομοσχέδιο τους κανόνες που θα ρυθμίζουν το επάγγελμα, τότε πιθανότατα να σημειωθούν αλλαγές και τροποποιήσεις που θα επιβληθούν από τους ίδιους τους βουλευτές της συμπολίτευσης. Μία δεύτερη και πιο ακραία εκδοχή βέβαια είναι το νομοσχέδιο να καταψηφιστεί από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ και τελικώς να μην περάσει...
Από την άλλη ο Γιάννης Ραγκούσης, μετά την απόφαση των ταξιτζήδων να σταματήσουν την απεργία χωρίς στην ουσία να έχουν πάρει το παραμικρό ως αντάλλαγμα, έχει κάθε δικαίωμα να δηλώνει ότι η κυβέρνηση πέτυχε τη λήξη της χωρίς την παραμικρή υποχώρηση.
Ο «ΚΥΑΝΟΚΡΑΝΟΣ». Ολα δείχνουν πάντως ότι τις αποφάσεις των απεργών επηρέασε σε σημαντικό βαθμό και ο περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός, ο οποίος σε δύο διαδοχικές συναντήσεις του με τους εκπροσώπους των ταξί κατάφερε να τους πείσει ότι δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις - αντιθέτως θα έστρεφαν ακόμη περισσότερο εναντίον τους την κοινωνία. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κ.κ. Ραγκούσης και Σγουρός είχαν το συγκεκριμένο κρίσιμο διήμερο ανοιχτή επικοινωνία, με τον δεύτερο να ενημερώνει τον υπουργό Υποδομών για την πορεία των διαβουλεύσεών του με τους ταξιτζήδες. Οι δυο τους άλλωστε έχουν αναπτύξει στενή σχέση λόγω του «Καλλικράτη». Ομοίως, πρωτοβουλία αποκλιμάκωσης της κρίσης είχε αναλάβει και ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης.
Η κριτική που ασκήθηκε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τους χειρισμούς του στο καυτό θέμα δεν ήταν το μοναδικό στοιχείο που χαρακτήρισε σε πολιτικό επίπεδο την αντιπαράθεση κυβέρνησης και αυτοκινητιστών. Την ίδια ώρα που η κοινή γνώμη παρακολουθούσε με αγωνία τις κλιμακούμενες και σε πολλές περιπτώσεις ακραίες μορφές αντίδρασης των ιδιοκτητών ταξί, συγκροτούνταν ένα ενδοκυβερνητικό μέτωπο εις βάρος του υπουργού Μεταφορών, αλλά και ένα μπλοκ βουλευτών που για ψηφοθηρικούς λόγους υπερασπίζονταν το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, προκειμένου να υπερασπιστούν κατ' επέκταση τα συμφέροντα των αυτοκινητιστών.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ. Οι αντιπαραθέσεις ξεκίνησαν αμέσως μετά την απόφαση του Γιάννη Ραγκούση να ακυρώσει το μη υπογραφέν ούτως ή άλλως Προεδρικό Διάταγμα του προκατόχου του, δηλώνοντας ότι δεν μπορεί να βάλει την υπογραφή του σε μία απόφαση που ουσιαστικά κλείνει το επάγγελμα αντί να το απελευθερώνει. Η αντίδραση του υπουργού Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Δ. Ρέππα ήταν μετρημένη, όμως πίσω από τις λίγες λέξεις του διέκρινε κανείς έντονη ενόχληση - ακόμη και οργή - όπως αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη, για την στάση του κ. Ραγκούση. «Ο Δημήτρης είναι φίλος μου», διαβεβαίωνε λίγες ημέρες αργότερα γραπτώς ο υπουργός Υποδομών θέλοντας να δείξει πως η οποιαδήποτε διαφωνία εντοπίζεται σε πολιτικό και όχι σε προσωπικό επίπεδο. Ηδη όμως είχαν ανοίξει οι ασκοί του Αιόλου...
Ηταν μία από τις σπάνιες φορές που τα επιχειρήματα πολλών βουλευτών της συμπολίτευσης ήταν ταυτόσημα με αυτά της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και επικεντρώνονταν στο κατά πόσο η πολιτική της κυβέρνησης έχει συνέχεια ή όχι. Ακολούθησε το αίτημα 21 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ που ζητούσαν να παρουσιαστεί ο κ. Ραγκούσης στον αρμόδιο ΚΤΕ στη Βουλή για ενημέρωση αλλά και η αντίδρασή του πως ο ίδιος προκάλεσε τη συζήτηση έχοντας έρθει σε συνεννόηση με τον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας. Από την άλλη πλευρά ο Βασίλης Εξαρχος - που σπανίως παρεμβαίνει στα εσωτερικά της κυβέρνησης - εξέδωσε μία αμφίσημη ανακοίνωση μάλλον όχι ιδιαίτερα φιλική προς τον κ. Ραγκούση.
Η συνεδρίαση του ΚΤΕ ήταν μαραθώνια και κύλησε με πολλά μποφόρ. Ο υπουργός Υποδομών δέχθηκε πυρά από την Τόνια Αντωνίου, τον Λεωνίδα Γρηγοράκο - που ζήτησε και την παραίτησή του -, τον Γιάννη Αμοιρίδη (που σύμφωνα με ισχυρισμό εκπροσώπου των ταξιτζήδων σε τηλεοπτική εκπομπή τούς έλεγε «μην ακούτε τι λέει ο Ραγκούσης, άλλα θα γίνουν»), τη Σοφία Γιαννακά, τον Δημήτρη Παπουτσή και τον Πυθαγόρα Βαρδίκο. Παράλληλα όμως τον υποστήριξαν βουλευτές όπως η Ελπίδα Τσουρή, η Σούλα Μερεντίτη, ο Λάμπρος Μίχος, ο Σάκης Οικονόμου, ο Οδυσσέας Βουδούρης, ο Στάθης Κουτμερίδης, η Ολγα Ρενταρή.
Η ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ. Την περασμένη Κυριακή η κυβέρνηση συνειδητοποίησε ότι η σκλήρυνση της στάσης της απέναντι στους απεργούς ήταν μονόδρομος. Υπήρξε ένας μαραθώνιος τηλεφωνημάτων ανάμεσα στους αρμόδιους υπουργούς και τον Πρωθυπουργό και αποφασίστηκε ότι σε περίπτωση που οι ταξιτζήδες δεν υποχωρήσουν θα εφαρμοστεί με αυστηρότητα η νομοθεσία. Μέλος της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας τη γραμμή της σκλήρυνσης, σχολίαζε χαρακτηριστικά πως «αν κάνουμε πίσω αυτή τη στιγμή οι συντεχνίες θα μας εξαφανίσουν την επόμενη ώρα». Στον αντίποδα άλλος υπουργός έλεγε πως «οι χειρισμοί Ραγκούση μας εγκλώβισαν σε έναν δρόμο από τον οποίο τώρα δεν μπορούμε να βγούμε».
ta nea online
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου