Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Γ. Χαρδούβελης: Οι Έλληνες χρειάζονται μια «ανάσα» στο εισόδημά τους

Τι δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Χαρδούβελης, στην εκδήλωση υπογραφής δανειακών συμβάσεων με την ΕΤΕπ

Μια «ανάσα» στο εισόδημα και να αισθανθούν ότι οι θυσίες τους πιάνουν τόπο χρειάζονται οι Έλληνες, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, Γκίκα Χαρδούβελη. Μιλώντας στην εκδήλωση υπογραφής των δανειακών συμβάσεων ύψους 815 εκατ. ευρώ με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ο κ. Χαρδούβελης ανέφερε πως η Ελλάδα μετά από μια τεράστια προσαρμογή ανακάμπτει και ήδη έχει αποκτήσει από τον Απρίλιο μερική πρόσβαση στις αγορές.
«Η Ελλάδα έχει ανάγκη από ανάσα στο εισόδημα. Οι Έλληνες να αισθανθούν ότι έχουν λεφτά στο πορτοφόλι, ότι οι θυσίες πιάνουν τόπο», τόνισε χαρακτηριστικά, και προέβλεψε την επιστροφή της οικονομίας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Παράλληλα, πρόσθεσε πως ήδη στο 9μηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2014 η Ελλάδα έχει υπογράψει
χρηματοδοτικές συμβάσεις 1,3 δισ. ευρώ με την ΕΤΕπ, όταν στο σύνολο του 2013 είχε συνομολογήσει χρηματοδοτικές συμβάσεις 1,47 δισ. ευρώ.
Όπως είπε, η δημοσιονομική προσαρμογή δεν μπορεί να έχει διάρκεια χωρίς μεγάλες επενδυτικές πρωτοβουλίες που θα αυξήσουν τα εισοδήματα, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και θα επιβεβαιώσουν ότι οι θυσίες των πολιτών πιάνουν τόπο. Σύμφωνα με τον υπουργό, η Ελλάδα βρίσκεται στην αιχμή των μεταρρυθμίσεων διεθνώς, κάτι που αποτυπώνεται τα τελευταία χρόνια στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ. Υπογράμμισε, δε, ότι οι επενδύσεις αποτελούν τη λέξη-κλειδί για την Ελλάδα, αποδίδοντας την υποχώρησή τους που φτάνει το 50% από την αρχή της κρίσης (έναντι 20% στην Ευρώπη) στο μηδενισμό των επενδύσεων σε ακίνητα. Ωστόσο, πρόσθεσε, οι επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό σταθεροποιούνται, γεγονός που αποτελεί καλό πρόδρομο δείκτη.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, επεσήμανε ότι επιτεύχθηκε η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων. Όπως είπε, ήδη 10.000 πολίτες εργάζονται στα εργοτάξια, ενώ έχει αυξηθεί η παραγωγή τσιμέντου και αδρανών υλικών. Ζήτησε επίσης τη χρηματοδοτική συνδρομή της ΕΤΕπ σε νέα έργα όπως η επέκταση του μετρό της Αθήνας, το αεροδρόμιο στο Καστέλι καθώς και σιδηροδρομικά έργα.
Δάνεια από την ΕΤΕπ για τη διασύνδεση του συνόλου των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο ηλεκτροδότησης και την εγκατάσταση «έξυπνων» μετρητών σε όλους τους καταναλωτές ως το 2030, ζήτησε εξάλλου ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης. Τόνισε δε ότι η Ελλάδα είναι πολύ κοντά στον στόχο να αναδειχθεί σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο.
Ο πρόεδρος της ΕΤΕπ, Βέρνερ Χόγιερ, δεσμεύτηκε από την πλευρά του πως η τράπεζα θα συνεχίσει να στηρίζει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Παίρνοντας το λόγο, ο πρόεδρος της ΕΤΕπ επεσήμανε ότι η χρηματοδοτική στήριξη της τράπεζας προς την Ελλάδα φθάνει συνολικά στο 9% του ΑΕΠ, από τα μεγαλύτερα ποσοστά στην Ε.Ε. «Μόνο με τέτοιες επενδύσεις μπορεί να ανακάμψει η οικονομία και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας», τόνισε ο κ. Χόγιερ, αναγγέλλοντας παράλληλα τη διεύρυνση του αντικειμένου των χρηματοδοτήσεων της τράπεζας σε νέους τομείς.
Αναφερόμενος στις πέντε συμβάσεις που υπεγράφησαν σήμερα, είπε: «Και τα πέντε αυτά έργα θα δημιουργήσουν θέσεις απασχόλησης κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους και μετά την έναρξη λειτουργίας τους και θα έχουν επιπλέον θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την οικονομία και τις συνθήκες διαβίωσης του πληθυσμού, τόσο σε περιφερειακό όσο και σε εθνικό επίπεδο».
Πρόκειται για τα έργα:
  • Ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Το δάνειο ύψους 300 εκατ. θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων μήκους 239 χλμ. και μικρότερα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων σε μήκος 434 χλμ. πάνω στον κύριο άξονα. Πρόκειται για τη δεύτερη και τελευταία δόση από τη χρηματοδοτική διευκόλυνση ύψους 650 εκατ. ευρώ που παρέχει η ΕΤΕπ για την επανεκκίνηση των κατασκευαστικών έργων στους αυτοκινητοδρόμους.
  • Μετρό Θεσσαλονίκης (χρηματοδότηση ύψους 200 εκατ. ευρώ) για την επέκταση του δικτύου προς την Καλαμαριά. Η ΕΤΕπ έχει ήδη συγχρηματοδοτήσει τη βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης με προηγούμενα δάνεια συνολικού ύψους 650 εκατ. ευρώ.
  • Βελτίωση του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (180 εκατ. ευρώ). Πρόκειται για τη δεύτερη και τελευταία δόση από χρηματοδοτική διευκόλυνση συνολικού ύψους 415 εκατ. ευρώ προς τη ΔΕΗ για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και την επέκτασή του που θα δώσει τη δυνατότητα για περίπου 186.000 νέες συνδέσεις στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα.
  • Ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων. Σήμερα υπεγράφη δανειακή σύμβαση ύψους 65 εκατ. ευρώ ενώ η συνολική χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ θα φθάσει στα 130 εκατ. Αφορά τη διασύνδεση των νησιών Σύρου, Τήνου, Μυκόνου και Πάρου με το διασυνδεδεμένο σύστημα της ηπειρωτικής Ελλάδας, οι συμβάσεις για την κατασκευή της οποίας υπεγράφησαν την περασμένη εβδομάδα. Με το έργο βελτιώνεται η αξιοπιστία της ηλεκτροδότησης των νησιών, ενισχύεται ο τουρισμός, μειώνεται το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και η επιβάρυνση των καταναλωτών, ενώ διευκολύνεται η απορρόφηση «πράσινης» ενέργειας από τα νησιά.
  • Κατασκευή του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Μεγαλόπολης, που θα υποστηρίξει τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο της ΔΕΗ, καθώς και τη σύνδεση Νέα Μάκρη- Πολυπόταμος και μια σειρά μικρότερων έργων μεταφοράς. Η δανειακή σύμβαση φθάνει στα 70 εκατ. ευρώ και θα ακολουθήσει δεύτερη, ισόποση στήριξη από την ΕΤΕπ για τα συγκεκριμένα έργα.
http://www.eklogika.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...