Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Οι προτάσεις Βενιζέλου στην Ε.Ε για μεταναστευτικό, οικονομία, ονομασία πΓΔΜ

Οι προτάσεις Βενιζέλου στην Διάσκεψη της Επιτροπής της  Ε.Ε για μεταναστευτικό, οικονομία, ονομασία πΓΔΜ

Η Ελλάδα εμφανίζει «διαρθρωτικό πλεόνασμα 6,5% του ΑΕΠ, το καλύτερο διεθνώς, καλύτερο κι απ’ αυτό που εμφανίζει η Σιγκαπούρη», είπε ο προεδρεύων υπουργός Εξωτερικών Ευάγγ. Βενιζέλος, στη Διάσκεψη των Προέδρων των Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων των Κοινοβουλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα. Προανήγγειλε την έξοδο της χώρας από τα Μνημόνια, ενώ αναφέρθηκε και σε όλα τα θέματα εξωτερικής πολιτικής.
Μεταξύ άλλων, σε μια εφόλης της ύλης για τα θέματα εξωτερικής πολιτικής της Ε.Ε, ο κ. Βενιζέλος, ανέφερε:
Για την οικονομία της Ελλάδας:
«Για την εμάς το εξάμηνο αυτό είναι το εξάμηνο της επιβεβαίωσης, της οριστικής εξόδου από το μνημόνιο για την κρίση, λόγω των πολύ μεγάλων δημοσιονομικών επιτευγμάτων που έχουμε να
επιδείξουμε μετά από τέσσερα χρόνια σκληρών θυσιών του ελληνικού λαού και το δημοσιονομικό στοιχείο που συμβολίζει αυτή την επιτυχία, είναι ότι η Ελλάδα το 2013 εμφανίζει - ένα χρόνο νωρίτερα απ' ό,τι είχε προγραμματισθεί - πρωτογενές πλεόνασμα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού της, που είναι μια ένδειξη αποκατάστασης των δημοσιονομικών ανισορροπιών κι αν μάλιστα αναγνώσουμε το πρωτογενές πλεόνασμα όχι ονομαστικά, αλλά διαρθρωτικά, εάν δούμε το πρωτογενές πλεόνασμα κυκλικά προσαρμοσμένο και λάβουμε υπόψη μας και τα εφάπαξ μέτρα, τότε έχουμε ένα διαρθρωτικό πλεόνασμα 6,5% του ΑΕΠ, το καλύτερο διεθνώς, καλύτερο κι απ’ αυτό που εμφανίζει η Σιγκαπούρη».

Για τους στόχους της Ευρωπαϊκής προεδρίας
«Το πρώτο μεγάλο ζήτημα είναι η επάνοδος σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης για την Ευρώπη και για κάθε χώρα, η αντιμετώπιση του οξύτατου προβλήματος της ανεργίας και ιδίως της ανεργίας των νέων, η αποφυγή του κινδύνου μιας ανάπτυξης χωρίς χρηματοδοτήσεις και χωρίς και χωρίς θέσεις εργασίας («creditless & jobless growth») και, βέβαια, η αποκατάσταση της κοινωνικής συνοχής, η επαναθεμελίωση του ευρωπαϊκού κοινωνικού κράτους στο μέτρο του εφικτού»...
... «Για μας, τραπεζική ένωση, βέβαια, χωρίς έναν τρίτο μηχανισμό που είχε προτείνει εδώ και πολύ καιρό ο Mario Monti, έναν ενιαίο ευρωπαϊκό μηχανισμό εγγύησης καταθέσεων, δεν μπορεί να λειτουργήσει και να υπάρξει, γιατί μπορεί τα μεγαλύτερα επιτόκια σε κάποιες χώρες να είναι δελεαστικά για τους καταθέτες, αλλά το τελικό κριτήριο για κάθε καταθέτη είναι η ασφάλεια των καταθέσεων του. Και δεν αρκεί η ασφάλεια να έχει τη μορφή μιας Κοινοτικής Οδηγίας κι ενός εθνικού μηχανισμού, πρέπει να υπάρχει και μια ως ευρωπαϊκός μηχανισμός. Σε τελική ανάλυση, τουλάχιστον, για τις 130 μεγάλες συστημικές τράπεζες, μέσα στις οποίες μετέχουν και οι τέσσερις ανά συγκροτημένες και ανακεφαλαιοποιημένες ελληνικές τράπεζες - οι τέσσερις μεγάλες ελληνικές τράπεζες- για τις οποίες έχουμε δαπανήσει από το δάνειο που έχουμε λάβει από τους εταίρους μας 50 δισ. ευρώ.
Η τρίτη μεγάλη προτεραιότητά μας, οριζόντια προτεραιότητά μας, είναι η προστασία των ευρωπαϊκών συνόρων, τα ζητήματα της κινητικότητας, η διαχείριση των μεταναστευτικών όρων, υπό το φως μιας ανθρωπιστικής κρίσης με δραματικές διαστάσεις». Τόνισε καταληκτικά για το θέμα της μετανάστευσης ότι «η Ευρώπη είναι πάρα πολύ κοντά και εάν δεν παρέμβει στα αίτια της κρίσης, στις πηγές της κρίσης, και, άρα, στις πηγές των προσφυγικών και μεταναστευτικών ρευμάτων, δεν θα μπορέσει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ουσιαστικά και οριστικά».
Για το ίδιο θέμα, σε άλλο σημείο της ομιλία του ο έλληνας ΥΠΕΞ είπε: «Η Ελλάδα έχει έναν πληθυσμό δέκα εκατομμυρίων. Αυτή τη στιγμή φιλοξενούμε μετανάστες, οι οποίοι είναι νόμιμοι ή παράνομοι, οι οποίοι προσεγγίζουν το 1,5 εκατομμύριο. Αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα να αντιμετωπίσουμε. Βεβαίως, η Ελλάδα τώρα δεν είναι η Ελλάδα του 2009 ή του 2008, είναι η Ελλάδα της οικονομικής κρίσης. Οι δυνατότητες απασχόλησης είναι πολύ μικρότερες. Υπάρχει, όμως, ένα θέμα, το οποίο δεν είναι θέμα αιτούντων άσυλο ή δυναμένων να υπαχθούν στο άσυλο, δεν είναι ζήτημα καθεστώτος πρόσφυγα σύμφωνα με τη Συνθήκη της Γενεύης. Μικροί αριθμοί προσώπων ανήκουν σε αυτές τις νομικές κατηγορίες. Οι μεγάλοι αριθμοί δεν ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες. Πρέπει να δούμε συνεργατικά, με μια κοινοτική αντίληψη αλληλεγγύης, πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το ζήτημα».

Μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι «η Ελλάδα σε συνεργασία με την Γαλλία θα φιλοξενήσει στην πόλη της Λάρισας, σε ένα από τα πέντε στρατηγεία που υπάρχουν διατεθειμένα για επιχειρήσεις ΚΕΠΑ, την εκπαίδευση της ευρωπαϊκής μονάδας που θα παρέμβει στην Κεντροαφρικανική Δημοκρατία».Αναφερόμενος στην Κοινή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας ο κ. Βενιζέλος τόνισε ότι για την Ελλάδα έχει «πολύ μεγάλη σημασία η διατήρηση της Ευρωπαϊκής Αμυντικής Βιομηχανικής και Τεχνολογικής Βάσης, θέλουμε να διατηρήσουμε και την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, σε πείσμα πολλές φορές, της τρόικας».
Για την ονομασία της πΓΔΜ
Απαντώντας σε ερωτήσεις και σχόλια ομολόγων του, ο κ. Βενιζέλος σημείωσε για το θέμα της ονομασίας της πΓΔΜ:
«Εάν οι συνάδελφοι που μου υπέβαλαν ερωτήσεις έχουν στο μυαλό τους ότι η Ελλάδα παρεμποδίζει την ένταξη της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας επειδή δεν έχει λυθεί το ζήτημα του λεγομένου ονόματος, πρέπει να σας πω ότι αυτό είναι μια εσφαλμένη και επιφανειακή προσέγγιση. Διότι η Ελλάδα παρά την κρίση και κατά τη διάρκεια της κρίσης είναι ο πρώτος ξένος επενδυτής στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας.
Η Ελλάδα είναι πάντα ο πρώτος τουριστικός προορισμός για τους κατοίκους της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η φυσική έξοδος της χώρας αυτής προς τη Μεσόγειο. Το πρόβλημα του ονόματος δεν είναι μια διμερής διαφορά, είναι μια διεθνής διαφορά που πρέπει να αντιμετωπιστεί όπως προβλέπουν οι σχετικές αποφάσεις του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών του Συμβουλίου Ασφαλείας.
Εμείς σεβόμαστε το Συμβούλιο Ασφαλείας, τον Γενικό Γραμματέα, τον προσωπικό εκπρόσωπο του που είναι ο πρέσβης κ. Νίμιτς. Η ελληνική θέση είναι εξαιρετικά απλή, εξαιρετικά δημιουργική, εξαιρετικά μετριοπαθής. Εμείς θέλουμε ένα σύνθετο όνομα με γεωγραφικό προσδιορισμό στον όρο Μακεδονία που να διαχωρίζει τις ελληνικές περιοχές που λέγονται Μακεδονία, αλλά θέλουμε ένα όνομα για κάθε χρήση. Ένα όνομα για εσωτερική και εξωτερική χρήση, μια οριστική διευθέτηση του ζητήματος αυτού. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα για το οποίο η χώρα αυτή έχει προβλήματα ένταξης και στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε..
Υπήρξαν τα επεισόδια της 24ης Δεκεμβρίου του 2012, υπάρχουν προβλήματα ελευθερίας του τύπου, δημοκρατίας, θεμελιωδών δικαιωμάτων. Υπάρχουν ζητήματα τα οποία διευθετήθηκαν μεταξύ των δύο μεγάλων πολιτικών κομμάτων με τη συμφωνία της 1ης Μαρτίου του 2013 που πρέπει να εφαρμοστεί . Υπάρχουν οι σχέσεις καλής γειτονίας με άλλες χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η οποία έχει πολύ σοβαρά ζητήματα ιδεολογικής χρήσης της ιστορίας και αλυτρωτισμού με τη χώρα αυτή. Υπάρχουν ζητήματα τα οποία αφορούν όλες τις υποψήφιες χώρες σύμφωνα με τα γενικά κριτήρια ένταξης που ονομάζουμε κριτήρια της Κοπεγχάγης.
Το ίδιο ισχύει και στο ΝΑΤΟ πρέπει να σας πω και γι' αυτό υπάρχουν πολύ σοβαρές αντιρρήσεις πολλών χωρών σε σχέση με την προώθηση της πολιτικής ανοικτών θυρών στο ΝΑΤΟ, άρα δεν υπάρχει διμερές ζήτημα. Ούτε το ζήτημα είναι το όνομα, δηλαδή λύνεται το όνομα και παύουμε να ενδιαφερόμαστε για τα άλλα κριτήρια».
http://www.eklogika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...