Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Πιο μαύρα παρά ποτέ τα βλέπουν οι Έλληνες!

Πιο μαύρο παρά ποτέ βλέπει το μέλλον η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι παραμένουνγια δέκατο διαδοχικό μήνα, πρώτοι στη λίστα απαισιοδοξίας στην Ευρώπη.
Οι επιπτώσεις της κρίσης, η διαδικασία προσαρμογής στα νέα οικονομικά δεδομένα, αλλά κυρίως ο φόβος για την εξάπλωση της ανεργίας, κάνει τους έλληνες καταναλωτές να τα βλέπουν όλα μαύρα.
Οι καταναλωτές είναι ιδιαιτέρα απαισιόδοξοι με τον Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα να σημειώνει περαιτέρω υποχώρηση τον Δεκέμβριο και διαμορφώνεται στις 65,6 μονάδες (από 67,3).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νέας έρευνας που έδωσε στην δημοσιότητα το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το 76% των καταναλωτών θεώρει πως το επόμενο διάστημα η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί αισθητά, ενώ το 14% απλώς δεν αναμένει μεταβολές στα οικονομικά του.
«Μαύρες» είναι και οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας. Οι προβλέψεις των νοικοκυριών για το προσεχές 12-μηνο επιδεινώνονται κατά 7 μονάδες τον Δεκέμβριο και καταγράφουν νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -76,6 μονάδες. Το συντριπτικό 83% προβλέπει πλέον ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση (από 76%), ενώ το 5% αναμένει ελαφρά βελτίωση.
Τα νοικοκυριά που έχουν χρεωθεί αυξάνονται συνεχώς με το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που αναφέρει ότι έχει αυξήσει λίγο ή πολύ την αποταμίευσή του να διαμορφώνεται στο 20% (από 21%), ενώ τα ποσοστά εκείνων που δηλώνουν ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα» αλλά και όσων δηλώνουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους να παγιώνονται αντίστοιχα στο 59% και 10%.
Ούτε όμως η ανασφάλεια σχετικά με την ανάγκη για επιπρόσθετα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής έχει περιοριστεί, με τους Έλληνες να μην βλέπουν ανάκαμψη της οικονομίας το 2011, ενώ οι προβλέψεις των καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας, προσεγγίζουν το υψηλό ρεκόρ του Σεπτεμβρίου, στις +87,9 μονάδες, καθώς το 94% των πολιτών προβλέπει αύξησή της.
Τέλος, αισθητή είναι και η υποχώρηση της πρόθεσης για μείζονες αγορές με το σχετικό δείκτη να χάνει 11 μονάδες και να διαμορφώνεται στις -69,8 μονάδες. Το 81% των Ελλήνων καταναλωτών προβλέπει λίγο ή πολύ λιγότερες δαπάνες το επόμενο διάστημα, ενώ ένα 11% αναμένει σταθερότητα στα σχετικά έξοδά του.
Ανοδική η πορεία του οικονομικού κλίματος σε ΕΕ και Ευρωζώνη
Και ενώ η Ελλάδα «ντύνεται» στα μαύρα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος συνεχίζει να βελτιώνεται και τον Δεκέμβριο και διαμορφώνεται κατά 1,0 και 1,1 μονάδες αντίστοιχα υψηλότερα σε σχέση με τον Νοέμβριο, στις 106,1 και 106,2 μονάδες.
Ακόμα και οι αρνητικές προβλέψεις καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους το επόμενο 12μηνο περιορίζονται οριακά.
Η ανοδική πορεία του δείκτη εκπορεύεται σε μεγάλο βαθμό από την έντονη ανάκαμψη που καταγράφεται σε Γερμανία και Γαλλία.
Το κλίμα ωστόσο στην πλειονότητα των χωρών της ΕΕ σε σχέση με τον Νοέμβριο, ενώ από τα μεγαλύτερα κράτη, μόνο η Ισπανία σημειώνει κάμψη στο σχετικό δείκτη (-0,9). Από τις υπόλοιπες χώρες, την υψηλότερη άνοδο καταγράφει η Γαλλία (+2,5), η Ολλανδία (+2,4), η Γερμανία (+1,5) και η Πολωνία (+1,3), ενώ στην Ιταλία (+0,8) και το Ην. Βασίλειο (+0,7), η ανάκαμψη είναι ηπιότερη. Επιπλέον, στην Γερμανία, την Γαλλία, το Ην. Βασίλειο, την Ολλανδία και την Πολωνία, ο δείκτης οικονομικού κλίματος βρίσκεται πάνω από τους αντίστοιχους μακροχρόνιους μέσους όρους του.
proto thema online

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...