Του Τάσου Τασιούλα
Η «λευκή απεργία» των δημοτικών αστυνομικών της Θεσσαλονίκης έχει μετατρέψει την πόλη σε χώρο… ασυδοσίας. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας είναι κοινό μυστικό ότι σταμάτησε να επιτελείται το παραμικρό έργο αστυνόμευσης στην πόλη.
Οι δημοτικοί αστυνομικοί χτυπούν κάρτα κανονικά, υποτίθεται ότι εργάζονται και θα εργάζονται μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου ως δημοτικοί αστυνομικοί, αλλά ουσιαστικά πραγματοποιούν «λευκή απεργία».
Κι αν αυτή τη στιγμή, που απουσιάζει πολύς κόσμος σε άδειες, το πρόβλημα δεν είναι τόσο έντονο, όλοι φοβούνται τι θα γίνει από τις 20 Αυγούστου και στις αρχές Σεπτεμβρίου, χωρίς ελέγχους από
τη δημοτική αστυνομία και ειδικά στην περίοδο της ΔΕΘ.
Χαρακτηριστική είναι η εικόνα των τελευταίων ημερών, που τα ταξί έχουν μετατρέψει σε πιάτσα το μεγαλύτερο και κεντρικότερο μέρος της οδού Τσιμισκή. Τα βράδια σχηματίζεται ουρά ταξί και δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος. Από τη μια πλευρά της λεωφορειολωρίδας τα σταθμευμένα ταξί καλύπτουν το κομμάτι από την Αριστοτέλους μέχρι την Ικτίνου κι από την απέναντι πλευρά καταλαμβάνουν το τμήμα από την Κούσκουρα μέχρι την Αγίας Σοφίας όπου η ουρά στρίβει μέχρι την πιάτσα της Μητροπόλεως.
Με αυτήν την εικόνα και με την αδυναμία να λειτουργήσει η δημοτική αστυνομία, η διοίκηση του Δήμου προβληματίζεται για τις επιπτώσεις στην προεκλογική χρονιά, που ουσιαστικά ξεκινά από το Σεπτέμβριο. Η κριτική που θα δεχτεί η διοίκηση είναι γνωστό ότι θα είναι μεγάλη και αναζητούνται τρόποι ώστε να αποδοθεί το… μπάχαλο που επιφέρει η κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας στις κυβερνητικές επιλογές.
Μετακινήσεις
Την ίδια ώρα, στις τάξεις των εργαζομένων στο Δήμο Θεσσαλονίκης επικρατεί αναστάτωση. Όπως έλεγε αντιδήμαρχος, «τρέμει το φυλλοκάρδι των ανθρώπων, επειδή ο Δήμος είναι στους 14 πιλοτικούς δήμους που εφαρμόζουν τις μνημονιακές απαιτήσεις και έχει υπολογιστεί ότι κατά μέσο όρο το 5,5% του προσωπικού θα μετακινηθεί. Αντιλαμβάνεστε ότι οι υπάλληλοι ζουν έναν εφιάλτη καθημερινά, περιμένοντας να είναι οι πρώτοι στη χώρα που θα μπουν στο καθεστώς των μετακινήσεων». Η αξιολόγηση του προσωπικού μάλιστα στο Δήμο Θεσσαλονίκης δεν είναι εύκολη υπόθεση διότι οι προς μετακίνηση υπάλληλοι χαμηλών τυπικών προσόντων είναι και οι περισσότεροι εργαζόμενοι στο Δήμο. Υπολογίζεται πως τρεις στους τέσσερις υπαλλήλους του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και για όλους αυτούς χτυπάει το καμπανάκι της μετακίνησης.
Ο Δήμος πάντως ετοιμάζεται να υποβάλει την αξιολόγηση των δομών του και να προχωρήσει στην αξιολόγηση του προσωπικού. Αυτό θα γίνει μετά και τις μικρές τροποποιήσεις στο νέο οργανισμό λειτουργίας του Δήμου, που αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο Σεπτέμβριο. Προβληματισμός υπάρχει με τα νομικά πρόσωπα, στα οποία θα γίνουν αλλαγές. Για παράδειγμα βρεφονηπιακοί σταθμοί και ΚΑΠΗ θα πάψουν να λειτουργούν ως νομικά πρόσωπα και θα υπαχθούν στην αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής.
voria.gr
Η «λευκή απεργία» των δημοτικών αστυνομικών της Θεσσαλονίκης έχει μετατρέψει την πόλη σε χώρο… ασυδοσίας. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας είναι κοινό μυστικό ότι σταμάτησε να επιτελείται το παραμικρό έργο αστυνόμευσης στην πόλη.
Οι δημοτικοί αστυνομικοί χτυπούν κάρτα κανονικά, υποτίθεται ότι εργάζονται και θα εργάζονται μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου ως δημοτικοί αστυνομικοί, αλλά ουσιαστικά πραγματοποιούν «λευκή απεργία».
Κι αν αυτή τη στιγμή, που απουσιάζει πολύς κόσμος σε άδειες, το πρόβλημα δεν είναι τόσο έντονο, όλοι φοβούνται τι θα γίνει από τις 20 Αυγούστου και στις αρχές Σεπτεμβρίου, χωρίς ελέγχους από
τη δημοτική αστυνομία και ειδικά στην περίοδο της ΔΕΘ.
Χαρακτηριστική είναι η εικόνα των τελευταίων ημερών, που τα ταξί έχουν μετατρέψει σε πιάτσα το μεγαλύτερο και κεντρικότερο μέρος της οδού Τσιμισκή. Τα βράδια σχηματίζεται ουρά ταξί και δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος. Από τη μια πλευρά της λεωφορειολωρίδας τα σταθμευμένα ταξί καλύπτουν το κομμάτι από την Αριστοτέλους μέχρι την Ικτίνου κι από την απέναντι πλευρά καταλαμβάνουν το τμήμα από την Κούσκουρα μέχρι την Αγίας Σοφίας όπου η ουρά στρίβει μέχρι την πιάτσα της Μητροπόλεως.
Με αυτήν την εικόνα και με την αδυναμία να λειτουργήσει η δημοτική αστυνομία, η διοίκηση του Δήμου προβληματίζεται για τις επιπτώσεις στην προεκλογική χρονιά, που ουσιαστικά ξεκινά από το Σεπτέμβριο. Η κριτική που θα δεχτεί η διοίκηση είναι γνωστό ότι θα είναι μεγάλη και αναζητούνται τρόποι ώστε να αποδοθεί το… μπάχαλο που επιφέρει η κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας στις κυβερνητικές επιλογές.
Μετακινήσεις
Την ίδια ώρα, στις τάξεις των εργαζομένων στο Δήμο Θεσσαλονίκης επικρατεί αναστάτωση. Όπως έλεγε αντιδήμαρχος, «τρέμει το φυλλοκάρδι των ανθρώπων, επειδή ο Δήμος είναι στους 14 πιλοτικούς δήμους που εφαρμόζουν τις μνημονιακές απαιτήσεις και έχει υπολογιστεί ότι κατά μέσο όρο το 5,5% του προσωπικού θα μετακινηθεί. Αντιλαμβάνεστε ότι οι υπάλληλοι ζουν έναν εφιάλτη καθημερινά, περιμένοντας να είναι οι πρώτοι στη χώρα που θα μπουν στο καθεστώς των μετακινήσεων». Η αξιολόγηση του προσωπικού μάλιστα στο Δήμο Θεσσαλονίκης δεν είναι εύκολη υπόθεση διότι οι προς μετακίνηση υπάλληλοι χαμηλών τυπικών προσόντων είναι και οι περισσότεροι εργαζόμενοι στο Δήμο. Υπολογίζεται πως τρεις στους τέσσερις υπαλλήλους του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και για όλους αυτούς χτυπάει το καμπανάκι της μετακίνησης.
Ο Δήμος πάντως ετοιμάζεται να υποβάλει την αξιολόγηση των δομών του και να προχωρήσει στην αξιολόγηση του προσωπικού. Αυτό θα γίνει μετά και τις μικρές τροποποιήσεις στο νέο οργανισμό λειτουργίας του Δήμου, που αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο Σεπτέμβριο. Προβληματισμός υπάρχει με τα νομικά πρόσωπα, στα οποία θα γίνουν αλλαγές. Για παράδειγμα βρεφονηπιακοί σταθμοί και ΚΑΠΗ θα πάψουν να λειτουργούν ως νομικά πρόσωπα και θα υπαχθούν στην αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής.
voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου