Η επάνοδος της δημοκρατίας μπορεί να σηματοδοτεί κυριαρχία του λαού ομως όταν
υπάρχουν αμφιβολίες για το ποιός εκπροσωπεί τον «κυρίαρχο λαό» τότε η δημοκρατία
μπορεί να σημαίνει την απαρχή νέων δεινών για ορισμένες πληθυσμιακές
ομάδες.
Αυτό ακριβώς συμβαίνει αυτές τις ημέρες στην πολιτεία Αρακάν στην δυτική Μυανμάρ (η Βιρμανία) όπου οι συγκρούσεις μεταξύ των ντόπιων Αρακανών Βουδιστών και των Μουσουλμάνουν Ροχίνγκια, έχει μέχρι στιγμής προκαλέσει τον θάνατο των 112 ατόμων και το κάψιμο 20.000 σπιτιών. Η κυβέρνηση της χώρας έχει επιβάλλει στρατιωτικό νόμο στις πόλεις πού βρίσκονται στο επίκεντρο των ταραχών.
Τα επεισόδια άρχισαν τον περασμένο Ιούλιο όταν μία Αρακανή Βουδίστρια βρέθηκε δολοφονημένη. Πριν από το θάνατό της είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά κάτι που θεωρείται ιδιαίτερα βαρύ αμάρτημα
μεταξύ των Βουδιστών. Για την δολοφονία της θεωρήθηκαν υπεύθυνοι 3 Μουσουλμάνοι Ροχίνγκια. Την επόμενη ημέρα Αρακανοί σταμάτησαν ένα λεωφορείο, ανάγκασαν 10 Μουλμάνους προσκυνητές που επέβαιναν να κατέβουν και τους έσφαξαν. Επακολούθησαν συγκρούσεις και η πρώτη μαζική έξοδος των Ροχίγκι προς διάφορους καταυλισμούς πού είχε στήσει η κυβέρνση της χώρας. Για ένα διάστημα επικράτησε ειρήνη στην περιοχή μέχρι προχθές που ξανάρχισαν οι συγκρούσεις.
Το πρόβλημα φυσικά είναι βαθύτερο και δεν περιορίζεται στα αίτια που προκάλεσαν την ρήξη. Οι περισσότεροι Βιρμανοί δέν θεωρούν ότι οι 800.000 Ροχίνγκια μουσουλμάνοι είναι πολίτες της χώρας (όπως συμβαίνει με τους Έλληνες και τους Ρομά). Τους θεωρούν ξένους μετανάστες πού ήρθαν από το Μπανγκλαντές. Στόχος τους είναι -και το αναφέρουν δημόσια- να καταστήσουν τον βίο αβίωτο στους Ροχίνγκια ώστε να αναγκασθούν να εγκαταλείψουν την χώρα. Οι Ροχινγκια που ομιλουν μία Μπενγάλι διάλεκτο θεωρούνται απο τα Ηνωμένα Εθνη μία από τις χειρότερα καταπιεζόμενες μειονότητες στον κόσμο.
Ιδαίτερα έντονο ρόλο στις προσπάθειες εκδίωξης των Ροχίνγκια παίζει μία σημαντική μερίδα Βουδιστών μοναχών. Αντί να προσπαθούν να αμβλύνουν τα πάθη καλούν τον λαό να «αποκαλύψει» όσους διάκεινται φιλικά πρός τους Ροχίνγκια και να τους στοχοποιήσει ως «εθνικούς προδότες» ενώ παράλληλα να εντείνει τις προσπάθειες του να εκδιώξει τους μουσουλμάνους.
Θα πρέπει εδώ να τονισθεί ότι οι προσπαθειες των μοναχών έρχονται σε αντίθεση με της γραμμή της κυβέρνησης του Σειν πού έχει οριοθετήσει ότι οι συγκρούσεις είναι «σεκταριστικές» και όχι «θρησκευτικές». Πάντως η αντιπάθεια με την οποία αντιμετωπίζει η συντριπτική πλειοψηφία των Βιρμανών (Βουδιστές) τους Ροχίνγκια κάνει ακόμα και τους «εκσυγχρονιστές» πολιτικούς της χώρας να προσέχουν τα λόγια τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και μία πολιτικός όπως η Αουνγκ Σαν Σου Κιι που διακρίθηκε για τους αγώνες της ενάντια στην χούντα, όταν πρόσφατα ρωτήθηκε στην Νεα Υόρκη αν οι Ροχίνγκια είναι Βιρμανοί, απέφυγε να απαντήσει.
Βλέπετε στις δημοκρατίες όλοι υποτάσσονται στον «κυρίαρχο λαό»...
Αυτό ακριβώς συμβαίνει αυτές τις ημέρες στην πολιτεία Αρακάν στην δυτική Μυανμάρ (η Βιρμανία) όπου οι συγκρούσεις μεταξύ των ντόπιων Αρακανών Βουδιστών και των Μουσουλμάνουν Ροχίνγκια, έχει μέχρι στιγμής προκαλέσει τον θάνατο των 112 ατόμων και το κάψιμο 20.000 σπιτιών. Η κυβέρνηση της χώρας έχει επιβάλλει στρατιωτικό νόμο στις πόλεις πού βρίσκονται στο επίκεντρο των ταραχών.
Τα επεισόδια άρχισαν τον περασμένο Ιούλιο όταν μία Αρακανή Βουδίστρια βρέθηκε δολοφονημένη. Πριν από το θάνατό της είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά κάτι που θεωρείται ιδιαίτερα βαρύ αμάρτημα
μεταξύ των Βουδιστών. Για την δολοφονία της θεωρήθηκαν υπεύθυνοι 3 Μουσουλμάνοι Ροχίνγκια. Την επόμενη ημέρα Αρακανοί σταμάτησαν ένα λεωφορείο, ανάγκασαν 10 Μουλμάνους προσκυνητές που επέβαιναν να κατέβουν και τους έσφαξαν. Επακολούθησαν συγκρούσεις και η πρώτη μαζική έξοδος των Ροχίγκι προς διάφορους καταυλισμούς πού είχε στήσει η κυβέρνση της χώρας. Για ένα διάστημα επικράτησε ειρήνη στην περιοχή μέχρι προχθές που ξανάρχισαν οι συγκρούσεις.
Το πρόβλημα φυσικά είναι βαθύτερο και δεν περιορίζεται στα αίτια που προκάλεσαν την ρήξη. Οι περισσότεροι Βιρμανοί δέν θεωρούν ότι οι 800.000 Ροχίνγκια μουσουλμάνοι είναι πολίτες της χώρας (όπως συμβαίνει με τους Έλληνες και τους Ρομά). Τους θεωρούν ξένους μετανάστες πού ήρθαν από το Μπανγκλαντές. Στόχος τους είναι -και το αναφέρουν δημόσια- να καταστήσουν τον βίο αβίωτο στους Ροχίνγκια ώστε να αναγκασθούν να εγκαταλείψουν την χώρα. Οι Ροχινγκια που ομιλουν μία Μπενγάλι διάλεκτο θεωρούνται απο τα Ηνωμένα Εθνη μία από τις χειρότερα καταπιεζόμενες μειονότητες στον κόσμο.
Ιδαίτερα έντονο ρόλο στις προσπάθειες εκδίωξης των Ροχίνγκια παίζει μία σημαντική μερίδα Βουδιστών μοναχών. Αντί να προσπαθούν να αμβλύνουν τα πάθη καλούν τον λαό να «αποκαλύψει» όσους διάκεινται φιλικά πρός τους Ροχίνγκια και να τους στοχοποιήσει ως «εθνικούς προδότες» ενώ παράλληλα να εντείνει τις προσπάθειες του να εκδιώξει τους μουσουλμάνους.
Θα πρέπει εδώ να τονισθεί ότι οι προσπαθειες των μοναχών έρχονται σε αντίθεση με της γραμμή της κυβέρνησης του Σειν πού έχει οριοθετήσει ότι οι συγκρούσεις είναι «σεκταριστικές» και όχι «θρησκευτικές». Πάντως η αντιπάθεια με την οποία αντιμετωπίζει η συντριπτική πλειοψηφία των Βιρμανών (Βουδιστές) τους Ροχίνγκια κάνει ακόμα και τους «εκσυγχρονιστές» πολιτικούς της χώρας να προσέχουν τα λόγια τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και μία πολιτικός όπως η Αουνγκ Σαν Σου Κιι που διακρίθηκε για τους αγώνες της ενάντια στην χούντα, όταν πρόσφατα ρωτήθηκε στην Νεα Υόρκη αν οι Ροχίνγκια είναι Βιρμανοί, απέφυγε να απαντήσει.
Βλέπετε στις δημοκρατίες όλοι υποτάσσονται στον «κυρίαρχο λαό»...
protagon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου