Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

ΥΠΟΠΤΟΣ ΓΙΑ ΞΕΠΛΥΜΑ ΟΠΟΙΟΣ ΧΡΩΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 50.000 ΕΥΡΩ

ypoik-oikonomikon13A699EBA25B14CF73

Αντιμέτωποι με βαριές κατηγορίες και με ποινές στη συνέχεια θα έρχονται οι φορολογούμενοι που θα καθυστερούν πάνω από 4 μήνες να πληρώσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς την Eφορία, εφόσον αυτές ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ. Θα θεωρούνται ύποπτοι για ξέπλυμα βρόμικου χρήματος, ενώ οι ίδιες σοβαρές υπόνοιες θα γεννιούνται και για όσους έχουν καθυστερήσει να εξοφλήσουν ποσά άνω των 10.000 ευρώ προς το Δημόσιο ενώ ταυτόχρονα έχουν διαπράξει παραβάσεις μεγάλης φοροδιαφυγής, άνω των 40.000 ευρώ. Οι φορολογικές αρχές, εφόσον διαπιστώνουν τέτοιου είδους αδικήματα, οφείλουν να αποστέλλουν σχετικές αναφορές στην Αρχή για την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες προκειμένου να
επιληφθεί για περαιτέρω έρευνες που μπορεί να εκτείνονται και μέχρι το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών των οφειλετών.

Αυτά προβλέπει εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων με την οποία εφιστάται η προσοχή των εφοριών και των ελεγκτικών κέντρων γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Ουσιαστικά πρόκειται για τις τροποποιήσεις που επέφερε από την 1η-1-2014 ο νέος Κώδικας Φορολογικών Διαδικασιών στη νομοθεσία για την καταπολέμηση των φαινομένων «ξεπλύματος βρόμικου χρήματος».
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, «βασικό αδίκημα» που μπορεί να συνδεθεί με πράξεις νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες θεωρείται πλέον και το αδίκημα της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο, εφόσον το μη καταβληθέν ποσό υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ και υπό την προϋπόθεση ότι έχουν διαπραχθεί ταυτόχρονα και αδικήματα μεγάλης φοροδιαφυγής συνολικού ύψους τουλάχιστον 40.000 ευρώ. Βασικό αδίκημα φοροδιαφυγής αποτελούν επίσης:
• Η μη υποβολή δήλωσης ή υποβολή ανακριβούς δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, εφόσον ο φόρος που αναλογεί στα καθαρά εισοδήματα που έχουν αποκρυβεί υπερβαίνει σε κάθε διαχειριστική περίοδο το 15.000 ευρώ, καθώς και η αποφυγή πληρωμής φόρου πλοίων.
• Η μη απόδοση ή ανακριβής απόδοση ΦΠΑ, παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων, τελών ή εισφορών, εφόσον το προς απόδοση ποσό του κύριου φόρου, τέλους ή εισφοράς ή το ποσό του ΦΠΑ που συμψηφίστηκε ή δεν αποδόθηκε ή αποδόθηκε ανακριβώς, υπερβαίνει τις 3.000 ευρώ σε ετήσια βάση.
• Η έκδοση ή αποδοχή εικονικών φορολογικών στοιχείων για ανύπαρκτη συναλλαγή στο σύνολό της ή για μέρος αυτής, εφόσον η συνολική αξία των εικονικών φορολογικών στοιχείων υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ, καθώς και μη έκδοση ή ανακριβής έκδοση στοιχείων.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο οι ΔΟΥ και τα ελεγκτικά κέντρα, όταν διενεργούν φορολογικό έλεγχο σε υπόχρεα πρόσωπα αρμοδιότητας της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης, οφείλουν υποχρεωτικά και ταυτόχρονα με τον φορολογικό έλεγχο, να διενεργούν και έλεγχο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις του νόμου για την καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
Πρόσβαση σε κάθε διαθέσιμη πληροφορία
Στις περιπτώσεις διενέργειας φορολογικών ή τελωνειακών ελέγχων και κατά τη διαδικασία είσπραξης χρεών, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων δύναται να ζητά και να λαμβάνει από την Αρχή καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες κάθε διαθέσιμη σε αυτήν πληροφορία που είναι πιθανό να σχετίζεται με τον διενεργούμενο έλεγχο ή με την επιδιωκόμενη είσπραξη χρέους του υπόχρεου.
Οταν εφαρμόζονται έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τον προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται απόκρυψη φόρου που υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ, τότε θα ενημερώνεται η Αρχή καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
http://kartesios.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...