Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Τι έγινε στο δεύτερο ντιμπέιτ των υποψήφιων δημάρχων Θεσσαλονίκης


Picture 0 for Τι έγινε στο δεύτερο ντιμπέιτ των υποψήφιων δημάρχων Θεσσαλονίκης

Οι τέσσερις από τους διεκδικητές του δημαρχιακού θώκου στη Θεσσαλονίκη διασταύρωσαν τα «ξίφη» τους σε ντιμπέιτ που διοργάνωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και συντόνισε ο δημοσιογράφος Φάνης Γρηγοριάδης. Η τηλεμαχία, δεύτερη στη σειρά, ανάμεσα σε Γιάννη Μπουτάρη, Σταύρο Καλαφάτη, Τριαντάφυλλο Μηταφίδη και Γιάννη Δελή κινήθηκε σε ήπιους τόνους.
«Ανοίξαμε την πόλη στο εξωτερικό» δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και εκ νέου υποψήφιος δήμαρχος (με την υποστήριξη ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ) Γιάννης Μπουτάρης.
Προέκταση της παραλίας από τον Λευκό Πύργο μέχρι το λιμάνι προτείνει ο Σταύρος Καλαφάτης (υποψήφιος με την υποστήριξη της ΝΔ), ενώ ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης (με την υποστήριξη του ΣΥΡΙΖΑ) υποστηρίζει ότι ο προϋπολογισμός του Δήμου θα πρέπει να κατευθύνεται στα κοινωνικά προβλήματα.
Υπέρ της διεκδίκησης πόρων για την κοινωνική πολιτική τάσσεται ο Γιάννης Δελής (με την υποστήριξη του ΚΚΕ).
Καθαριότητα, εξωστρέφεια της πόλης με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού και εφαρμογή μελετών για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Θεσσαλονίκη θα είναι οι τρεις βασικές προτεραιότητες του Γιάννη Μπουτάρη εφόσον επανεκλεγεί δήμαρχος της πόλης, όπως ανέφερε ο ίδιος.
Από την πλευρά του, ο κ. Καλαφάτης έθεσε ως βασικούς άξονες των προτεραιοτήτων του την καθαριότητα, την ευταξία της πόλης και το κυκλοφοριακό.
Την ανάγκη να αλλάξουν οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού του Δήμου ώστε να δοθεί έμφαση την αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων επεσήμανε ο κ. Μηταφίδης.
Παράλληλα, άφησε αιχμές κατά του κ. Καλαφάτη λέγοντας ότι δεν μπορεί να βρεθεί στη θέση του δημάρχου κάποιος που χρημάτισε υπουργός της κυβέρνησης. Από την πλευρά του, ο κ. Δελής υπογράμμισε την προσήλωσή του στην ενδυνάμωση του αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική.
Αναλυτικά, ο κ. Μπουτάρης προανήγγειλε εκστρατεία ενημέρωσης των Θεσσαλονικέων για το σύστημα καθαριότητας, ανέφερε ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο του Μετρό δεν οφείλονται στα αρχαία που έχουν ανακαλυφθεί και θα πρέπει να αξιοποιηθούν, αλλά στην έλλειψη χρημάτων και τον συγκεντρωτισμό του κράτους.
Σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, υπενθύμισε τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, ενώ ο ίδιος έχει ταχθεί υπέρ της παραχώρησης της διαχείρισης των εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε παραχωρησιούχο εγνωσμένης αξίας και κατά της πώλησης μετοχών.
Μιλώντας για το σύστημα διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης υπενθύμισε ότι έχει γίνει πλήρης αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και δημιουργήθηκε το νέο οργανόγραμμα, με στόχο την μεγιστοποίηση της απόδοσης των δομών.
Ερωτηθείς για αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν από μερίδα Θεσσαλονικέων περί υπερβολικού «ανοίγματος» της πόλης σε άλλες χώρες, με αφορμή και δηλώσεις του για δημιουργία τόπων λατρείας άλλων θρησκειών, ο κ. Μπουτάρης υπεραμύνθηκε της επιλογής αυτής και έκανε λόγο για έναν νέο τρόπο σκέψης της πόλης που αποδέχτηκε την ταυτότητά της, την ανεκτικότητά της και την αναγνώριση του παρελθόντος της.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το άνοιγμα αυτό είχε στη συνέχεια, ως αποτέλεσμα την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από Εβραίους, Τούρκους και άλλες εθνικότητες.
Απαντώντας σε ερώτηση για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, ο κ. Καλαφάτης έδωσε έμφαση στους όρους με τους οποίους μπορεί να εξελιχθούν οι σχετικές διαδικασίες. «Σε σχέση με την ΕΥΑΘ δεν μιλάμε για τα δίκτυα, ούτε μιλάμε για την πώληση του νερού αυτού καθεαυτού. Δεν τίθεται θέμα σε τέτοιο επίπεδο. Αυτό πρέπει να το ξέρει ο κόσμος. Μιλάμε για παροχή υπηρεσιών. Αν υπάρχει εξυπηρέτηση του πολίτη, γίνονται κατάλληλες επενδύσεις, δεν πουληθούν τα δίκτυα ούτε το νερό και μπορεί να εξασφαλιστεί πολύ καλύτερη ποιότητα νερού σε πολύ χαμηλό κόστος για τον πολίτη, τότε θα πρέπει να μας το εξηγήσει ακριβώς η κυβέρνηση ότι είναι έτσι» σχολίασε.
Παράλληλα, ανέφερε ότι υπάρχουν ελλείψεις στην πόλη σε ό,τι αφορά την ενίσχυση ανθρώπων και οικογενειών που πλήττονται από την κρίση και προανήγγειλε την ύπαρξη δομών για την κάλυψη των αναγκών των μονογονεϊκών οικογενειών, των ανέργων, των εργαζόμενων μητέρων με μικρά παιδιά και άλλων ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Ειδικά για την ανεργία δεσμεύτηκε για την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων.
Σχετικά με το Μετρό επέρριψε ευθύνες στον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη ότι δεν έχει «αγκαλιάσει» το έργο ενώ πρότεινε και άλλα έργα, όπως η εγκατάσταση ξύλινης προέκτασης στην παραλία της πόλης από το Λευκό Πύργο μέχρι το λιμάνι και η δημιουργία έργων για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας στο Σέιχ Σου.
Αναφερόμενος, τέλος, σε θέματα διοίκησης έκανε λόγο για ανάγκη ενός νέου μάνατζμεντ που θα αυξήσει την παραγωγικότητα των υπαλλήλων προς όφελος των υπηρεσιών προς τον πολίτη.
Ο κ. Μηταφίδης τόνισε ότι πρωτίστως από την πλευρά της δημοτικής αρχής θα πρέπει να αλλάξουν οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού του Δήμου ώστε να αντιμετωπίζει τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα και τάχθηκε υπέρ της αύξησης των δημοτικών έργων που εκτελούνται με τη μέθοδο της αυτεπιστασίας.
Παράλληλα, επέρριψε ευθύνες στις μεγάλες κοινοπραξίες για το Μετρό, κάλεσε τους Θεσσαλονικείς να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ στο επικείμενο δημοψήφισμα που διοργανώνουν οι Δήμοι της Κεντρικής Μακεδονίας και συνάρτησε την αλλαγή της διοίκησης στον Δήμο με την αλλαγή της κεντρικής εξουσίας της χώρας. «Χρειάζεται ένας δήμαρχος αντίστασης των πολιτών στην κυβερνητική πολιτική» πρόσθεσε.
Προτεραιότητα στις λαϊκές ανάγκες υποσχέθηκε και ο κ. Δελής, επισημαίνοντας ότι θα επιδιώξει να χρησιμοποιήσει τα υπάρχοντα χρηματοδοτικά εργαλεία και θα διεκδικήσει επιπλέον πόρους ώστε να διοχετευτούν στην κοινωνική πολιτική και τη μείωση της φορολογίας από την πλευρά του Δήμου.
Και ο ίδιος έθεσε θέμα μειωμένης κερδοφορίας των κοινοπραξιών που εμπλέκονται στην κατασκευή του Μετρό ενώ υπογράμμισε την αναγκαιότητα προώθησης και άλλων σημαντικών έργων αντισεισμικής και αντιπλημμυρικής προστασίας αλλά και ενίσχυσης της σχολικής στέγης στην πόλη.
Ειδικά για την ΕΥΑΘ σχολίασε ότι η ιδιωτικοποίηση μπορεί να λάβει πολλές μορφές, όπως η παραχώρηση χρήσεων, η δημοτικοποίηση της εταιρείας ή η μεταβίβαση πλειοψηφικού της πακέτου. Σχετικά με την τρέχουσα αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού του δήμου έθεσε ερωτηματικά κάνοντας λόγο για παράδοση υπηρεσιών σε εργολάβους.
http://www.voria.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...