Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

Ελληνικό, ούτε αξιοποίηση, ούτε ανάπτυξη, απλή ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

Από το καλοκαίρι έχει ξεκινήσει ένας μαραθώνιος από την κυβέρνηση, μαζί με τα γνωστά κέντρα (παρα)πληροφόρησης, ώστε να καμφθούν οι αντιστάσεις της κοινωνίας απέναντι στην επερχόμενη και ολοκληρωτική καταστροφή, που θα επέλθει στο παραλιακό μέτωπο αλλά και στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Προσπαθούν με κάθε διαθέσιμο μέσο να μας πείσουν ότι η περιοχή των 6.2 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, που αποτελεί φιλέτο, δεν ξεπουλιέται και ότι θα ωφεληθεί η χώρα από την «επένδυση» αλλά και οι δεκάδες χιλιάδες πολίτες, που θα βρουν δουλειά.  Ας δούμε όμως ένα προς ένα τα επιχειρήματα και ας αποφασίσει ο καθένας μας για το τι ακριβώς συμβαίνει:
–          Τιμή για την παραχώρηση 915 εκ. ευρώ, που σημαίνει 148 ευρώ το τ.μ. για 99
χρόνια.  Το τίμημα που θα καταβληθεί τμηματικά σε διάστημα 10 ετών, αντιστοιχεί σε …12 ημερών τόκους του δημόσιου χρέους (γιατί στο ΤΑΙΠΕΔ θα πάνε τα χρήματα, για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, και όχι στο Ελληνικό δημόσιο).  Πουλάμε δηλαδή μια έκταση 3 φορές το μέγεθος του Μονακό για να αποπληρώσουμε σχεδόν τίποτα.
–          Το δημόσιο όχι μόνο δεν θα κερδίσει τίποτα από την συγκεκριμένη επένδυση αλλά θα βάλει χρήματα από την τσέπη του λόγω της μετεγκατάστασης πλήθους δημόσιων υπηρεσιών όπως το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ, την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, το Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών, το ΚΤΕΟ Ελληνικού, τις δομές και υπηρεσίες του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, Πολιτιστικοί Σύλλογοι, Αθλητικές ομοσπονδίες και Ολυμπιακές ομάδες που κάνουν χρήση των εγκαταστάσεων στον Άγιο Κοσμά, Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών, Τροχαία και Πυροσβεστική Ελληνικού και άλλες και φυσικά το ιατρείο μας με συνολικό κόστος μετεγκατάστασης 614 εκ. ευρώ.
–          Σύνδεση με σήραγγα του ακινήτου με τα Μεσόγεια και την Αττική οδό, κόστος 1.2 – 1.5 δις ευρώ.
–          Υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου με κόστος 300 εκ. ευρώ, που πλέον η κυβέρνηση μας λέει ότι θα το πληρώσει ο επενδυτής.  Το ερώτημα όμως παραμένει, γιατί να υπογειοποιηθεί η παραλιακή ώστε να εξυπηρετηθεί ο επενδυτής και το ακίνητο του να γίνει πιο «ελκυστικό»;  Γιατί πρέπει οι πολίτες να οδηγούν πλέον μέσα σε μια σήραγγα για τα 3.5 χλμ. που διασχίζει η παραλιακή το Ελληνικό, μόνο και μόνο για να γίνει το οικόπεδο του παλιού αεροδρομίου «παραλιακό»;
–           Εντός του παλιού αεροδρομίου έχουν χτιστεί Ολυμπιακά έργα που κόστισαν στον Ελληνικό λαό 417 εκ. ευρώ.  Αυτά χαρίζονται στον επενδυτή ή θα κατεδαφιστούν.
–          Βάσει του νόμου 3943/2011, η Lamda Development (ο «επενδυτής), απαλλάσσεται από την καταβολή οποιουδήποτε φόρου σχετίζεται με την εκμετάλλευση και ιδιοκτησία της έκτασης.
Με λίγα λόγια το συνολικό κόστος για το Ελληνικό δημόσιο θα είναι από 1.8 έως 2.5  δις ευρώ, ακόμα και με τον νέο αναθεωρημένο σχέδιο «επένδυσης», που με τόσες τυμπανοκρουσίες προωθεί η τωρινή κυβέρνηση, ενώ μέχρι πριν από λίγο καιρό τα ίδια στελέχη της πολεμούσαν τα συγκεκριμένα σχέδια.
Οπότε ούτε για επένδυση μιλάμε, ούτε για πώληση, αλλά για ΛΗΣΤΕΙΑ ενάντια του Ελληνικού λαού.
Υπάρχουν όμως και άλλες πτυχές αυτής της ιστορία που ρίχνουν φως σε αυτά τα σκοτεινά σχέδια.
–          Θα δημιουργηθούν τεράστια Εμπορικά Κέντρα που θα πλήξουν την τοπική οικονομία όλων των γύρω δήμων με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για τα μικρομεσαία καταστήματα και τους μικρούς επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες.
–          Αποκοπή των πολιτών από το παραλιακό μέτωπο 3.5 χλμ.  Εδώ η κυβέρνηση μιλά για μια μεγάλη νίκη επειδή πλέον ο επενδυτής δεσμεύεται να δώσει πρόσβαση σε 1 χλμ, που είναι ΗΔΗ προσβάσιμο, δηλαδή ο επενδυτής ουσιαστικά δεν δίνει τίποτα για να κερδίσει τα υπόλοιπα 2.5 χλμ. και φυσικά τις 2 μαρίνες – Ολυμπιακά έργα – που ήδη υπάρχουν εκεί.
–          Ο κύριος μέτοχος της Lamda Development, η οικογένεια Λάτση έχει ήδη φορτώσει το Ελληνικό δημόσιο με χρέη πάνω από 2.5 δις ευρώ για την διάσωση τηςEurobank.  Πως γίνεται λοιπόν αυτή η οικογένεια που δεν κατάφερε να σώσει την ίδια της την τράπεζα πριν από λίγα χρόνια τώρα να εμφανίζεται ως νέος επενδυτής και να της δίνουμε άφεση αμαρτιών;
–          Η Lamda Development έχει εμπλακεί στο σκάνδαλο με το εμπορικό κέντρο MALL στο Μαρούσι, που ήταν χαρακτηρισμένο ως το μεγαλύτερο αυθαίρετο της Ευρώπης, όπου ανακριτής το 2009 υπολόγιζε την ζημία για το δημόσιο στα 243 εκ. ευρώ, χωρίς φυσικά να υπολογίζουμε το περιβαλλοντικό κόστος που από τότε πληρώνουν οι κάτοικοι του Αμαρουσίου. (διαβάστε όλο το ιστορικό εδώ https://www.thepressproject.gr/article/100457/To-the-Mall-kai-i-ikanotita-tou-Latsi-na-blepei-to-mellon )
–          Αρνητικές περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις από την επιπλέον τσιμεντοποίηση μεγάλου μέρους των 6.2 εκ. τ.μ. του αεροδρομίου και του παραλιακού μετώπου, με τεράστιες κατασκευές εμπορικών κέντρων, 16οροφων πολυκατοικιών και ουρανοξύστη.
–          Θα δοθεί άδεια για καζίνο, που επιτακτικά ζητάει ο «επενδυτής», η δημιουργία του οποίου θα βοηθήσει να εισρεύσουν άμεσα πόροι στα ταμεία του.  Ποιες κοινωνικές ανάγκες καλύπτει αυτό και πόσο σωστό είναι για την τοπική κοινωνία, έχει αναρωτηθεί κανένας;
–          Εκκρεμή έρευνα από την εισαγγελία οικονομικού εγκλήματος για το χαμηλό τίμημα, πόρισμα της οποίας αναφέρει ότι το τίμημα είναι τουλάχιστον 2.5 φορές χαμηλότερο από ότι θα έπρεπε.
–          Η Lamda Development αποκτά το 30% εξ αδιαιρέτου της πλήρους κυριότητας, κάτι που σημαίνει ότι ιδιοποιείται δημόσιο ακίνητο.  Δηλαδή για το 30% του ακινήτου ΔΕΝ ισχύει η 99χρονη χρήση και ουσιαστικά το αγοράζει, κάτι που η κυβέρνηση το κρύβει.
–          Υπήρξε «διεθνής» διαγωνισμός παρωδία με μόνη συμμετέχουσα την Lamda Development του κ. Λάτση.
–          Ο χώρος του παλιού αεροδρομίου αποτελεί κομμάτι ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου και είναι η πρώτη φορά που παραχωρείται ένα κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος σε ιδιώτη.  Έχουν βρεθεί αρχαιολογικά ευρήματα που στεγάζονται εντός του χώρου.  Τι θα γίνει με αυτά αλλά και με όσα βρεθούν εκεί κατά την διάρκεια του έργου;
–   Τι  θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, όταν στη χώρα μας, που βιώνει την χειρότερη οικονομική κρίση σε περίοδο ειρήνης που έχει καταγραφεί ποτέ, οι νέοι εργαζόμενοι καλούνται να δουλεύουν για 300-400 ευρώ και με ελαστικές μεθόδους εργασίας, όπου απλά γίνονται αναλώσιμοι δούλοι;
Δυστυχώς από όλα τα παραπάνω κάποιος μπορεί εύκολα να αντιληφθεί το μέγεθος της σκανδαλώδους «αξιοποίησης» του παλιού αεροδρομίου και του παραλιακού μετώπου του Ελληνικού.  Αυτό που είναι πιο δύσκολο να αντιληφθούμε είναι η γρήγορη μετάλλαξη κάποιων που μέχρι πρόσφατα ήταν αντίθετοι με την συγκεκριμένη «επένδυση» και τώρα παρουσιάζονται ως μεταμελημένοι υπερασπιστές της τονίζοντας τις όποιες βελτιώσεις, που ουσιαστικά απλά ομορφαίνουν την ασχήμια της όλης υπόθεσης αλλά και των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας μας.  Αυτές οι πολιτικές μας θέλουν γονατισμένους και υποταγμένους στις επιταγές της οικονομικής ελίτ που λυμαίνεται τα δημόσια οικονομικά της χώρας μας.
Το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού, από την αρχή της δημιουργίας του, είχε τονίσει (και με το όνομά του, Μητροπολιτικό) τη σημασία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου σε όλη την έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, πνεύμονα πρασίνου, πάρκου αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού για την καλύτερη ψυχική και σωματική ΥΓΕΙΑ των κατοίκων της πρωτεύουσας. Αντί για αυτό θέλουνε να δημιουργήσουν ένα τερατούργημα από μπετόν, φράγμα στη θαλάσσια αύρα και στην κοινωνία. Ένα πολυτελές καταφύγιο των μεγιστάνων του πλούτου.
Εμείς ως εθελοντές του Μητροπολιτικού Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα της έκτασης και παράλληλα θα παλέψουμε ώστε να σταματήσει η σκανδαλώδης ανάθεση του Ελληνικού στην Lamda Development.  Οι πολίτες θα πρέπει να επαγρυπνούν και να βοηθήσουν στον δύσκολο αγώνα που δίνουμε διάφοροι φορείς, ώστε να υπερασπιστούμε το δημόσιο συμφέρον και τα κοινά.
Εναλλακτικές προτάσεις υπάρχουν και τις έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, με ελάχιστο κόστος για το δημόσιο και με πολλές πραγματικές και αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας.
https://eleutheriellada.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...