Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

Στα προσφυγόπουλα αρέσει το σχολείο και θέλουν να πηγαίνουν περισσότερες ώρες

Με καταγωγή από τη Σομαλία, η Ζεχρά μένει στον Ελαιώνα μαζί με τη μητέρα και τον αδελφό της. Από την περασμένη εβδομάδα τα δύο παιδιά πέρασαν και πάλι το κατώφλι της σχολικής τάξης. Η ένταξη των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία προ­κάλεσε έ­ντονες αντιδράσεις μερίδας γονέων, που με κινητοποιήσεις προσπάθησαν να αποτρέψουν την είσοδο της τάξης. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα του Ωραιοκάστρου ή της Βόλβης, όπου οι γονείς αποφάσισαν να απέχουν τα παιδιά τους από τα μαθήματα, ενώ στη Χίο οι δάσκαλοι
απέτρεψαν τη διανομή ερωτηματολογίου που συνέταξε σύλλογος γονέων δημοτικού, με το οποίο ρωτούσαν τους γονείς αν επιθυμούν τη διδασκαλία των προσφυγόπουλων στο σχολείο.
Ωστόσο τέτοιες μειοψηφικές συμπεριφορές αποδοκιμάστηκαν από την πλειονότητα των πολιτών, ενώ οι περισσότεροι γονείς υποδέχθηκαν με χαρά τα παιδιά στο σχολείο. Πάντως τα προσφυγόπουλα δεν έδειξαν να καταλαβαίνουν τον λόγο για τον οποίο αποτέλεσαν για ορισμένους αντικείμενο διαμάχης.
«Τη Δευτέρα μας έβαλαν στο πούλμαν και μας έδωσαν τσάντες και τετράδια. Ηταν πολύ ωραία. Στο σχολείο παίξαμε και ζωγραφίσαμε. Είπαμε το όνομά μας και μας μιλούσαν οι δασκάλες» λέει η Ζεχρά. «Μαθαίνουμε Ελληνικά, Αγγλικά και Μαθηματικά. Τώρα μαθαίνω να γράφω» τονίζει ο 13χρονος ταλαντούχος αδελφός της, Μοχάμεντ, που ξέρει ήδη έξι γλώσσες και συνδράμει τους εθελοντές αναλαμβάνοντας χρέη μεταφραστή. «Ξέρω Ελληνικά, Αγγλικά, Τουρκικά, Φαρσί Σομαλικά και λίγα Αραβικά. Ξέρω και λίγα Ισπανικά και λίγα Γαλλικά. Αλλά θέλω να μου μιλάνε στα Ελληνικά» λέει με ενθουσιασμό.
Το παράπονο
Ο Μοχάμεντ θέλει να γίνει γιατρός «για να σώζει τους ανθρώπους» και η Ζεχρά δασκάλα, καθώς επιθυμεί «να βοηθήσει τα παιδάκια να μάθουν Ελληνικά και Αγγλικά». Τα δύο αδέλφια αγαπούν το σχολείο, ωστόσο η Ζεχρά δήλωσε το παράπονό της γιατί «δεν έχει φαγητό». Σύμφωνα με τα δύο παιδιά, ιδιαίτερα υποστηρικτική είναι η μητέρα τους. «Μας λέει να μην παίζουμε και να μην κοιμόμαστε πάρα πολύ, γιατί πρέπει να μάθουμε» εξηγεί ο Μοχάμεντ. Το δικό του παράπονο είναι λίγο διαφορετικό: «Μου αρέσει το σχολείο. Θα ήθελα να πηγαίνω περισσότερες ώρες. Τώρα περιμένω μέχρι το μεσημέρι» αναφέρει.
Στο θρανίο κάθισε και ο 15χρονος Νταβούντ, που ήρθε στην Ελλάδα από το Αφγανιστάν. «Μου αρέσει το σχολείο. Και εδώ είναι καλύτερο από τη χώρα μου. Αλλά τα Μαθηματικά που κάνουμε τα ξέρω και θέλω να με πάνε σε μεγαλύτερη τάξη» υποστηρίζει καθώς βλέπει τα υπόλοιπα προσφυγόπουλα που κάνει παρέα να έρχονται περιμένοντας να μπουν στο πούλμαν. Μια μικρή μαθήτρια ανοίγει το τετράδιο αντιγραφής και μας δείχνει την παρατήρηση της δασκάλας, που της έβαλε «άριστα», στην πρώτη άσκηση. Η μικρή έχει ήδη γράψει την καινούργια άσκηση και τη δείχνει στις φίλες της, που μάλλον αδιαφορούν και προτιμούν να συνεχίσουν το παιχνίδι. Στο σημείο φθάνει και μια μαμά, που συνοδεύει τον γιο της μέχρι να ανέβει στο πούλμαν.
1.500 προσφυγόπουλα
Μόλις τα λεωφορεία του ΔΟΜ φθάνουν έξω από τη δομή το σκηνικό αλλάζει. Οι μικροί μαθητές σταματούν το παιχνίδι και αρχίζουν να σχηματίζουν σειρές, ανάλογα με την τάξη και το σχολείο που πηγαίνουν. Αμέσως μετά οι άνθρωποι του Οργανισμού φωνάζουν τα ονόματα των παιδιών, που το καθένα ξεχωριστά μπαίνει στο σωστό πούλμαν. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται μετά τη λήξη του μαθήματος.
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα ξεκίνησε πιλοτικά για 1.500 παιδιά σε 20 σχολεία. Το επόμενο τρίμηνο αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά. Στόχος είναι, παράλληλα και με το πρόγραμμα εμβολιασμών, να αποκτήσουν όλα τα παιδιά πρόσβαση στην Εκπαίδευση. Το μάθημα γίνεται καθημερινά 2-6 μ.μ., ενώ 800 αναπληρωτές θα κληθούν να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών. Το πρόγραμμα σπουδών, που επέλεξε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προβλέπει τη διδασκαλία των Ελληνικών, των Αγγλικών ή της γλώσσας της χώρας που θα εγκατασταθούν οι γονείς των παιδιών, Μαθηματικών, Καλλιτεχνικών και Γυμναστικής.
Αρμονική ένταξη
Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, τα μαθήματα δεν έχουν στόχο μόνο την εκμάθηση των Ελληνικών, αλλά επιδιώκουν να βοηθήσουν στην ένταξη των παιδιών στην κοινωνία, ενώ το επόμενο διάστημα σχεδιάζονται κοινές δράσεις με τα παιδιά των πρωινών τμημάτων. Στόχος είναι η αποφυγή φαινομένων γκετοποίησης και η αρμονική ένταξή τους στην κοινωνί
http://tvxs.gr/news/blogarontas/sta-prosfygopoyla-aresei-sxoleio-kai-theloyne-na-pigainoyn-perissoteres-ores

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...