Η ανάπτυξη του μεταποιητικού τομέα της οικονομίας (βιοτεχνία , βιομηχανία) είναι μονόδρομος για την οικονομική επιβίωση των μικρών και εξαρτημένων οικονομιών που δεν έχουν καμία τύχη να συμπεριληφθούν στους μεγάλους παίχτες αιχμής της παγκόσμιας οικονομίας που είναι οι χρηματοοικονομικές δραστηριότητες ή δεν διαθέτουν τεράστιες πηγές ενέργειας ή ορυκτό πλούτο. Μερικές από τις σημαντικές ωφέλειες ενός ισχυρού μεταποιητικού τομέα είναι:
- Αύξηση του ΑΕΠ από τις επενδύσεις και την παραγωγή προϊόντων
- Μείωση του εμπορικού ελλείμματος ώστε να μη χρειάζεται δανεισμός για την υποστήριξη της κατανάλωσης διότι θα μειωθούν εισαγωγές προϊόντων και θα αυξηθούν οι εξαγωγές.
- Μείωση ανεργίας άμεσα στη μεταποίηση και έμμεσα στο εμπόριο διότι η αύξηση εξαγωγών στην παγκόσμια αγορά ή σε ξένες αγορές – στόχους σε συνδυασμό με την επικράτηση στην εγχώρια αγορά των ελληνικών προϊόντων θα αυξήσει σημαντικά τον όγκο παραγγελιών
- Οικονομίες κλίμακος και αύξηση παραγωγικότητας λόγω της ισχυροποίησης των ελληνικών εταιριών
- Σταδιακή οικοδόμηση εμπορικού ονόματος χώρας και επιχειρήσεων συλλογικά και ατομικά που θα δημιουργήσει συνθήκες μεγαλύτερης αύξησης στο μέλλον
- Απόκτηση τεχνογνωσίας και οφέλη από τη δικτύωση με ξένες ομοειδείς επιχειρήσεις που ήδη έχουν σημαντική θέση στις διεθνείς αγορές.
Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε στις προϋποθέσεις ανάπτυξης της μεταποίησης είναι:
- Η μείωση εργατικού κόστους και λειτουργικού κόστους λόγω της επιβολής και σαν αποτέλεσμα των μνημονίων
- Η ύπαρξη εντός και εκτός Ελλάδος ανθρώπινου δυναμικού ικανού να στελεχώσει της μεταποιητικές επιχειρήσεις
- Η έφεση στο επιχειρείν και στο εμπόριο των Ελλήνων
- Το καλό εθνικό όνομα σε πολλές περιοχές όπως Αφρική , Μ. Ανατολή , Ευρώπη που μπορεί να ενισχυθεί με κατάλληλες προωθητικές ενέργειες κρατικές , συλλογικές και με διεθνείς συμπράξεις
- Η προνομιακή γεωγραφική θέση για την ανάπτυξη εμπορίου και μεταφορών μεταξύ Ευρώπης Αφρικής και Ασίας
- Ο αυξανόμενος τουρισμός που μπορεί να αξιοποιηθεί για τη γνωριμία των ξένων με πιστοποιημένης ποιότητας ελληνικά προϊόντα
Μερικά από τα σημαντικά μειονεκτήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξη της μεταποίησης είναι :
- Η υψηλή φορολογία , το πολυδαίδαλο και γραφειοκρατικό σύστημα φορολόγησης .
- Τα μικρά μεγέθη των ελληνικών εταιριών , η μικρή παραγωγική δυνατότητα η χαμηλή παραγωγικότητα τους και κατά συνέπεια οι μη ανταγωνιστικές τιμές
- Οι υψηλές δαπάνες ενέργειας
- Η έλλειψη πιστοποίησης με βάση διεθνή πρότυπα ποιότητας των ελληνικών προϊόντων
- Οι υψηλές για το μέγεθος των ελληνικών επιχειρήσεων δαπάνες προώθησης εξαγωγών
- Η απουσία ουσιαστικής στήριξης από κρατικούς ή συλλογικούς επιχειρηματικούς οργανισμούς των ελληνικών προϊόντων στην εσωτερική αγορά και στην προώθηση των εξαγωγών
Πως μπορεί
Η μεταποίηση πρέπει να είναι βασικός άξονας του απαιτούμενου Εθνικού σχεδίου ανάπτυξης.
Σ αυτό πρέπει να ορίζονται συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι στόχοι ανάπτυξης της μεταποίησης, να περιλαμβάνονται με πρόγραμμα δράσεων τα κατάλληλα μέσα, οι μέθοδοι και τα εργαλεία καθώς και η μεθόδευση της διαδικασίας αξιολόγησης για την επίτευξη των στόχων.
Αυτονόητα πρέπει να αίρονται τα υπάρχοντα μειονεκτήματα με κατάλληλη δέσμη μέτρων, ενέργειες και δράσεις και επιπρόσθετα:
- Παροχή φορολογικών κινήτρων για τη δημιουργία θέσεων εργασίας στην παραγωγή
- Επιδότηση μεθόδων μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και η μείωση των τιμολογίων για τις εξαγωγικές μεταποιητικές επιχειρήσεις
- Παροχή υπεύθυνης πληροφόρησης για τις εξαγωγικές διαδικασίες , τα μέσα, τις μεθόδους και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο διεθνές εμπόριο .
- Θέσπιση κανόνων στην εσωτερική αγορά σχετικά με τα πιστοποιημένης και μη πιστοποιημένης ποιότητας προϊόντα ώστε να προστατεύεται Εσωτερικά η παραγωγή ελληνικών προϊόντων υψηλής πιστοποιημένης ποιότητας και να ισχυροποιείται η θέση των ελληνικών προϊόντων στην εξαγωγική προσπάθεια.
- Παροχή οικονομικών κ.α κινήτρων για τη δημιουργία δικτύων συνεργασίας μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων ώστε να επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος
- Οργάνωση μικτών φορέων προώθησης εξαγωγών με συμμετοχή κράτους και επιχειρηματικών φορέων
- Δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων και ενέργειες προβολής για την οικοδόμηση ισχυρού ελληνικού ονόματος (national branding) διεθνώς
- Συντονισμός δράσης και η βοήθεια στη δημιουργία δικτύων συνεργασίας Ελληνικών επιχειρήσεων με ομοειδείς Κυπριακές , Ελλήνων του Εξωτερικού και φιλελληνικών οργανισμών.
http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/prepei-na-stirixtei-i-metapoiisi-stin-ellada-pos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου