Ο υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στη διάρκεια της ομιλίας του στην ημερίδα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης με θέμα «Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές - Ελλάδα της Εξωστρέφειας» παρουσίασε την Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές.
Τα βασικά σημεία της είναι τα εξής:
Η δημιουργία ενός Εθνικού Brand, μιας ελληνικής ταυτότητας, που θα πιστοποιεί την ποιότητα και την αυθεντικότητα των προϊόντων. Το εθνικό Brand θα χτιστεί σε συνέργεια και συντονισμό με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού.
Το Εθνικό Brand θα στηρίζεται σε 3 πυλώνες:
Τις εξαγωγές (με την υποστήριξη του ΟΠΕ)
Τις επενδύσεις (με την υποστήριξη του Invest in Greece)
Τον Τουρισμό (με την υποστήριξη του ΕΟΤ)
O διυπουργικός συντονισμός. Το υπουργείο Εξωτερικών με την Οικονομική Διπλωματία και τους εμπορικούς ακολούθους, το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού με τον ΕΟΤ, ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τις στρατηγικές επενδύσεις, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που προσφέρει πολλά στον κρίσιμο τομέα των τροφίμων, και το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Η ριζική αναμόρφωση της δομής του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών ώστε να γίνει πιο αποτελεσματικό, πιο λειτουργικό, πιο ευέλικτο. Απορροφάται από το Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ώστε να δημιουργηθεί μια σταθερή δομή που θα μπορεί να συνδιαμορφώνει την εθνική μας πολιτικής και να παρακολουθεί την υλοποίηση και τα αποτελέσματά της.
H δημιουργία ενός Ταμείου Εξωστρέφειας, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011, υπό την ομπρέλα του ΕΤΕΑΝ, το οποίο θα ονομάζεται Go2Market. Θα διαθέτει δημόσιο κεφάλαιο ύψους 70 περίπου εκατ. ευρώ.
Η δημιουργία έξυπνων χρηματοοικονομικών προϊόντων που θα καλύψουν βραχυπρόθεσμες ανάγκες ρευστότητας των επιχειρήσεων, όπως είναι η προχρηματοδότηση εξαγωγών και η επιστροφή του εξαγωγικού ΦΠΑ Ήδη προδημοσιεύεται σήμερα ο οδηγός του προγράμματος για την εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων με 30 εκατ. ευρώ κεφάλαια του ΕΣΠΑ, που θα δοθούν απευθείας στις επιχειρήσεις, για ενέργειες προβολής, πιστοποιήσεις, άϋλη υποστήριξη, δαπάνες πληροφορικής κλπ, χωρίς τραπεζική διαμεσολάβηση.
Ο ΟΑΕΠ αναπροσαρμόζεται ώστε να παρέχει ενημέρωση και να λειτουργεί με ευελιξία και τη δυνατότητα να καλύπτει έμμεσες επενδύσεις.
Ο ΟΠΕ θα αναδιοργανωθεί στα πρότυπα του ολλανδικού EVD, που αποτελεί έναν από τους καλύτερους φορείς στο είδος του στον κόσμο. Θα επικεντρώνεται πλέον σε τρεις λειτουργίες:
Τις Εκθέσεις
Την αξιόπιστη ηλεκτρονική πληροφόρηση και ανάλυση νέων αγορών για κρίσιμους τομείς ευκαιριών ανά χώρα, με δυνατότητες match-making, και την οργάνωση διαρκών ηλεκτρονικών εκθέσεων.
Την παροχή πληροφόρησης, τεχνογνωσίας και μικρής οικονομική βοήθειας σε μικρές επιχειρήσεις με καλά προϊόντα για να αποκτήσουν εξαγωγικό προσανατολισμό (κατά το πρότυπο του Ολλανδικού Prepare2start).
Η δημιουργία ενός δικτύου ενημέρωσης και μεταφοράς τεχνογνωσίας από μεγάλες και έμπειρες επιχειρήσεις με μικρές μη ανταγωνιστικές εταιρείες.
H συστηματική παρακολούθηση με στατιστικά στοιχεία όλων των πρωτοβουλιών ώστε να στοχοθετούνται οι προτεραιότητες της πολιτικής, σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών.
Όπως δήλωσε ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοϊδης, «το σχέδιο αυτό αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο πολιτικής, με το οποίο φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μια εντελώς νέα πραγματικότητα όσον αφορά τις ελληνικές εξαγωγές».
Από την άλλη πλευρά, ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, σημείωσε ότι η εξωστρέφεια είναι από τα βασικά ζητούμενα στην οικονομική πολιτική της χώρας και συμπλήρωσε πως «μόνο που τα λόγια πρέπει να γίνουν έργα. Πρώτη προτεραιότητα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός ενιαίου εθνικού κέντρου εξωστρέφειας, που θα αφορά στην οικονομία μας ως σύνολο. Τις εξαγωγές ως όχημα, τον αγροτικό τομέα και τη βιομηχανία ως πρώτη ύλη, καθώς και τον Τουρισμό και Πολιτισμό ως εικόνα. Αυτό συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως π.χ. η Ισπανία και η Αυστρία».
Επίσης, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που είχε ανακοινώσει το καλοκαίρι η Λούκα Κατσέλη, το οποίο -όπως υποστήριξε- μέσα σε 5 μήνες, ξεχάστηκε για να παρουσιαστεί νέο πρόγραμμα από τον νέο υπουργό της ίδιας κυβέρνησης.
Τέλος, ο κ. Χατζηδάκης διαβεβαιώνει ότι η Νέα Δημοκρατία θα στηρίξει κάθε θετική προσπάθεια για την εξωστρέφεια της εθνικής οικονομίας, «αντιτάσσεται, όμως, σε επικοινωνιακού χαρακτήρα μεθοδεύσεις που, ούτως ή άλλως, δεν οδηγούν μακριά. Αποτελεσματικό είναι το απλό και το ουσιαστικό
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου