Από τη δεκαετία του 80 το όνειρο των Ελλήνων ήταν να κάνουν οικονομία προκειμένου να μαζέψουν χρήματα και να μπορέσουν να αγοράσουν το δικό τους σπίτι και το δικό τους αυτοκίνητο. Σχεδόν 30 χρόνια αργότερα πολλοί είναι αυτοί που θέλουν πλέον να τα ξεφορτωθούν και τα σπίτια και τα αυτοκίνητα αφού στα χρόνια της κρίσης η Ελλάδα κατόρθωσε να γίνει η πρωταθλήτρια χώρα σε φόρους ακινήτων και τέλη κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της Διεθνούς Ένωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων, που παρουσιάστηκε στις Βρυξέλλες, στην Ελλάδα η νομοθεσία προβλέπει τον μακρότερο (16 έτη) χρόνο προστασίας των μισθωτών εμπορικών μισθώσεων, ακόμη και αν η διάρκεια που έχουν συμφωνήσει οι δύο
πλευρές
στο συμβόλαιο είναι μικρότερη.
Αντίθετα, οι ενοικιαστές έχουν υποχρέωση να παραμείνουν στο ακίνητο μόνο για ένα χρόνο ακόμη και αν έχουν υπογράψει για οσοδήποτε μεγαλύτερο διάστημα.
Παράλληλα, η Ελλάδα έχει τον δεύτερο υψηλότερο φορολογικό συντελεστή μεταβίβασης ακινήτων (10%), με πρώτο το Βέλγιο (12,50%), και ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος συντελεστή ΦΜΑ κυμαίνεται περί το 4%. Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία τα τελευταία χρόνια επιβάλλεται ταυτόχρονα και ετήσιος φόρος περιουσίας (ΦΑΠ) ύψους έως και 2% ετησίως, και ετήσιος βαρύτατος ειδικός φόρος επί των ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών και ετήσιο δημοτικό τέλος ΤΑΠ χωρίς να συνυπολογίζονται τα άλλα δημοτικά τέλη που καθορίζονται ελεύθερα από τους ΟΤΑ κ.λπ.
«Ακριβή» πρωτιά και στα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ
Και μετά από το κόστος των ακινήτων που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες έρχεται και ο πονοκέφαλος των ΙΧ, αφού άνοιξε η πύλη του Taxisnet για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων. Και εδώ η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης με διπλάσιες και τριπλάσιες είναι οι επιβαρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ.
Στην Ελλάδα οι κάτοχοι των παρακάτω αυτοκινήτων θα πληρώσουν για το 2014:
120 ευρώ: Fiat 500 (0.9 TwinAir BlackJack 3dr) 875 cc
135 ευρώ: Fiat Punto Evo (Hatch 5Dr 1.3 Multijet DPF SS 75) 1.284 cc
240 ευρώ: Audi A1(1.4 TFSI S Line S Tronic) 1.390 cc
265 ευρώ: Ford Fiesta (2011) 1.596 cc
300 ευρώ: Ford Mondeo (2.0 TDCi Titanium X Sport) 1.997 cc
660 ευρώ: Audi A6 (2011) 1.968 cc
Σύμφωνα με το BankWars.gr από τη σύγκριση του φόρου με άλλες ευρωπαϊκές χώρες προκύπτει πως :
Για το Fiat των 875 κυβικών ο Γερμανός φορολογούμενος καλείται να πληρώσει 17 ευρώ, ο Ούγγρος 30 ευρώ, ο Ρουμάνος 29 ευρώ, ενώ στην Σουηδία και την Βρετανία ο φόρος είναι μηδενικός (βέβαια και στη χώρα μας είναι για τα τελευυταίας γενιάς μικρά FIAT, αφού έχουν πράσινους κινητήρες).
Για το Audi A1, των 240 ευρώ στην Ελλάδα, τα τέλη κυκλοφορίας στην Αγγλία είναι 131 ευρώ, στην Ισπανία 64, και στην Λιθουανία μηδενικός.
Για το Ford Fiesta, ο φόρος στην Τσεχία είναι μηδενικός, στην Ουγγαρία 30 ευρώ και στη Ρουμανία 34 ευρώ.
Για το Audi A6, η ετήσια επιβάρυνση για την κυκλοφορία είναι στην Γαλλία 160 ευρώ, στην Ιταλία 503 ευρώ, στην Ρουμανία 55 και στην Βρετανία μηδενικός.
http://www.iefimerida.gr
πλευρές
στο συμβόλαιο είναι μικρότερη.
Αντίθετα, οι ενοικιαστές έχουν υποχρέωση να παραμείνουν στο ακίνητο μόνο για ένα χρόνο ακόμη και αν έχουν υπογράψει για οσοδήποτε μεγαλύτερο διάστημα.
Παράλληλα, η Ελλάδα έχει τον δεύτερο υψηλότερο φορολογικό συντελεστή μεταβίβασης ακινήτων (10%), με πρώτο το Βέλγιο (12,50%), και ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος συντελεστή ΦΜΑ κυμαίνεται περί το 4%. Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία τα τελευταία χρόνια επιβάλλεται ταυτόχρονα και ετήσιος φόρος περιουσίας (ΦΑΠ) ύψους έως και 2% ετησίως, και ετήσιος βαρύτατος ειδικός φόρος επί των ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών και ετήσιο δημοτικό τέλος ΤΑΠ χωρίς να συνυπολογίζονται τα άλλα δημοτικά τέλη που καθορίζονται ελεύθερα από τους ΟΤΑ κ.λπ.
«Ακριβή» πρωτιά και στα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ
Και μετά από το κόστος των ακινήτων που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες έρχεται και ο πονοκέφαλος των ΙΧ, αφού άνοιξε η πύλη του Taxisnet για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων. Και εδώ η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης με διπλάσιες και τριπλάσιες είναι οι επιβαρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ.
Στην Ελλάδα οι κάτοχοι των παρακάτω αυτοκινήτων θα πληρώσουν για το 2014:
120 ευρώ: Fiat 500 (0.9 TwinAir BlackJack 3dr) 875 cc
135 ευρώ: Fiat Punto Evo (Hatch 5Dr 1.3 Multijet DPF SS 75) 1.284 cc
240 ευρώ: Audi A1(1.4 TFSI S Line S Tronic) 1.390 cc
265 ευρώ: Ford Fiesta (2011) 1.596 cc
300 ευρώ: Ford Mondeo (2.0 TDCi Titanium X Sport) 1.997 cc
660 ευρώ: Audi A6 (2011) 1.968 cc
Σύμφωνα με το BankWars.gr από τη σύγκριση του φόρου με άλλες ευρωπαϊκές χώρες προκύπτει πως :
Για το Fiat των 875 κυβικών ο Γερμανός φορολογούμενος καλείται να πληρώσει 17 ευρώ, ο Ούγγρος 30 ευρώ, ο Ρουμάνος 29 ευρώ, ενώ στην Σουηδία και την Βρετανία ο φόρος είναι μηδενικός (βέβαια και στη χώρα μας είναι για τα τελευυταίας γενιάς μικρά FIAT, αφού έχουν πράσινους κινητήρες).
Για το Audi A1, των 240 ευρώ στην Ελλάδα, τα τέλη κυκλοφορίας στην Αγγλία είναι 131 ευρώ, στην Ισπανία 64, και στην Λιθουανία μηδενικός.
Για το Ford Fiesta, ο φόρος στην Τσεχία είναι μηδενικός, στην Ουγγαρία 30 ευρώ και στη Ρουμανία 34 ευρώ.
Για το Audi A6, η ετήσια επιβάρυνση για την κυκλοφορία είναι στην Γαλλία 160 ευρώ, στην Ιταλία 503 ευρώ, στην Ρουμανία 55 και στην Βρετανία μηδενικός.
http://www.iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου