Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023

Κι αν η Νίκη έχει κοινωνικές ρίζες

Ωσπου πριν από ένα μήνα εμφανίστηκε η Νίκη. Η οποία δεν έχει σχέση με την αφελή πονηρία του Βελόπουλου. Με επικεφαλής ένα θεολόγο και λόγιες αναφορές –του αρέσει να αναφέρεται στον Κόντογλου ή στον Σεφέρη–, αρθρώνει ένα λόγο που ακούγεται οικείος και απολύτως λογικός στα αυτιά πολλών πιστών. Είναι ένα είδος ρητορείας δημοφιλές στα κηρύγματα πολλών ιερέων που νουθετούν το χριστεπώνυμο πλήρωμα από το βήμα που τους προσφέρει το σχήμα τους. Μόνον που στην περίπτωση του κόμματος Νίκη η ρητορεία αυτή συμμετέχει στον πολιτικό ανταγωνισμό. Με αξιώσεις κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης, εκμεταλλεύεται ένα κοινό που περιφέρεται στα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας. Ο επικεφαλής του, κ. Νατσιός, δεν διαγκωνίζεται στην πασαρέλα των πολιτικών αρχηγών. Δεν δίνει συνεντεύξεις και δεν έχει τη διάθεση να εκμεταλλευθεί προσωπικά την περιέργεια που έχει προκαλέσει. Από πού ξεφύτρωσε η Νίκη; Εχει σχέσεις με ορισμένες μονές του Αγίου Ορους. Συνδέεται με παρεκκλησιαστικές οργανώσεις και οι πρώτοι οργανωμένοι πυρήνες της συμμετείχαν στο αντιεμβολιαστικό κίνημα και στο κίνημα κατά των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων. Εχει σχέσεις με τη Ρωσία; Μάλλον δεν θα το μάθουμε ποτέ. Πάντως δεν έχει σχέση με την ελλαδική Εκκλησία. Την εκμετάλλευση της θρησκευτικής πνευματικότητας με στόχο το πολιτικό κέρδος την καταδίκασε μέχρι στιγμής και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, και ο Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος, και ο Δημητριάδος Ιγνάτιος.

Είναι μάλλον αφελείς όσοι καταδικάζουν το κόμμα Νίκη ως κόμμα των «παπάδων» – κυρίως όσοι ενστερνίζονται τον φιλελευθερισμό με τον φανατισμό των ζηλωτών χριστιανών. Διότι δεν είναι το κόμμα των «παπάδων». Είναι επίσης αφελείς όσοι θεωρούν πως πρόκειται για ένα απλό υποκατάστατο της Χρυσής Αυγής. Δεν έχει σχέση ούτε με τη βαρβαρότητά της ούτε με τον νεοναζισμό της, τον οποίον ο Πειραιώς Σεραφείμ είχε χαρακτηρίσει παγανιστικό. Μπορεί αρκετοί σαλοί ιεράρχες να υπερασπίζονταν το κόμμα του Κασιδιάρη, μπορεί η Νίκη να πάρει τις ορφανές ψήφους του ΕΑΝ, όμως με την πρώτη της κιόλας εμφάνιση έδωσε το δικό της στίγμα. Εμφανίστηκε για να εκφράσει όσους αισθάνονται αποκλεισμένοι από την ηγεμονική ιδέα της προόδου που κυριαρχεί στον δημόσιο λόγο. Την έξαρση του αντικληρικαλισμού, την αφ’ υψηλού αντιμετώπιση της πίστης και των πιστών, τη συγκαταβατική συμπεριφορά απέναντι στο θρησκευτικό αίσθημα. Και εκεί εντοπίζεται ο κίνδυνος που αντιπροσωπεύει η Νίκη για τη δημοκρατία μας. Ο μέσος θρησκευόμενος πολίτης είναι πολύ πιο εύκολο να ταυτισθεί με τον Νατσιό παρά με τον εθισμένο στη βία Κασιδιάρη. Ας μην εκπλαγούν οι πεφωτισμένοι φιλελεύθεροι αν διαπιστώσουν πως η Νίκη μπορεί να αποδειχθεί πως έχει κοινωνικές ρίζες. Οσο για τη μυωπική Αριστερά, το μόνο που βλέπει είναι ότι το νέο κόμμα μπορεί να εμποδίσει την αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας.
https://www.kathimerini.gr/opinion/562448695/ki-an-i-niki-echei-koinonikes-rizes/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...