Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

Πολυνομοσχέδιο: Τι προβλέπει για μετατάξεις, αποσπάσεις και μεταφορά προσωπικού

Τη μεταφορά προσωπικού από ΝΠΔΔ που κλείνουν στους ΟΤΑ, τις μετατάξεις σε Δημόσιο και ΟΤΑ αλλά και θέματα αποσπάσεων υπαλλήλων ρυθμίζει σειρά άρθρων τοπολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που βρίσκεται σε προδιαβούλευση.
Αναλυτικά:  Άρθρο 17 Μεταφορά προσωπικού στους ΟΤΑ
1.Η παράγραφος 5 του άρθρου 241 του ν.3463/2006 (Α’ 114), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «5. α. Το μόνιμο προσωπικό, το προσωπικό με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου, οι νομικοί σύμβουλοι, καθώς και οι δικηγόροι με σχέση έμμισθης  εντολής, που υπηρετούν στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των ΟΤΑ και τα οποία καταργούνται, καθίστανται αυτοδικαίως
προσωπικό του οικείου δήμου, με την ίδια σχέση εργασίας και έμμισθη εντολή. Το προσωπικό αυτό καταλαμβάνει κενές οργανικές θέσεις, αντίστοιχες της κατηγορίας, του κλάδου/ ειδικότητας του και αν δεν υπάρχουν κατατάσσεται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες στην πρώτη τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας θα προβλεφθούν ως οργανικές. Οι δημιουργούμενες θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου παραμένουν προσωποπαγείς και καταργούνται μόλις κενωθούν με οποιοδήποτε τρόπο. Κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει το ίδιο θέμα καταργείται».
β. Δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής των ανωνύμων εταιρειών των ΟΤΑ, που κατά τη δημοσίευση του παρόντος βρίσκονται σε διαδικασία λύσης ή εκκαθάρισης ή έχουν λυθεί και τεθεί σε εκκαθάριση, μεταφέρονται με αίτησή τους σε ΟΤΑ που συμμετείχε στο κεφάλαιο της ανώνυμης εταιρείας, σε κενή οργανική θέση, με σχέση έμμισθης εντολής, κατόπιν απόφασης του οικείου δημοτικού συμβουλίου.
γ. Δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής διαδημοτικών ή αμιγών επιχειρήσεων του Π.Δ.410/1995, που κατά τη δημοσίευση του παρόντος βρίσκονται σε διαδικασία λύσης ή εκκαθάρισης ή έχουν λυθεί και τεθεί σε εκκαθάριση, μεταφέρονται με αίτησή τους στον οικείο δήμο, σε κενή οργανική θέση, με σχέση έμμισθης εντολής, κατόπιν απόφασης του οικείου δημοτικού συμβουλίου.
δ. Συμβάσεις μίσθωσης έργου, που έχουν συναφθεί από τα καταργούμενα νομικά πρόσωπα, εκτελούνται από τον οικείο δήμο, μέχρι τη λήξη τους. Στην περίπτωση προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ή προγραμμάτων που επιδοτούνται από εθνικούς πόρους και υλοποιούνται από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή που υλοποιούνταν από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, τα οποία καταργήθηκαν, μπορεί να υπαχθούν στον οικείο δήμο που αναλαμβάνει την εκπλήρωση των σκοπών του καταργούμενου ΝΠΔΔ, εφόσον προβλέπεται από το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο που διέπει την υλοποίηση εκάστου προγράμματος ως δυνητικός φορέας υλοποίησης των σχετικών υπηρεσιών, ο δήμος. Η υπαγωγή των προγραμμάτων στο δήμο, γίνεται με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου. Τα υπαχθέντα προγράμματα, συνεχίζουν να υλοποιούνται από τον οικείο δήμο, ο οποίος θεωρείται καθολικός διάδοχος ως προς τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτά, στα οποία περιλαμβάνονται και όσα απορρέουν από συμβάσεις μίσθωσης έργου ή συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι οποίες, όπου τούτο απαιτείται, συνεχίζονται μέχρι τη λήξη τους. Οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ανανεώνονται ή παρατείνονται κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 21 του ν.2190/1994, όπως ισχύει».

Άρθρο 18
Μετατάξεις προσωπικού στο Δημόσιο και τους ΟΤΑ
  1. Στο άρθρο 33, του ν. 4305/2014, προστίθεται παράγραφος (5), ως εξής:
«5.Οι διατάξεις του άρθρου 35, παρ. 5, του ν. 4024/2011 (σ.σ. προβλέπεται η δυνατότητα μετάταξης χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση αλλά με τη μεταφορά της θέσης του), εξακολουθούν να ισχύουν και μετά τη δημοσίευση του ν. 4305/2014. Η ισχύς της παρούσας παραγράφου ανατρέχει στο χρόνο έναρξης της ισχύος του ν. 4305/2014».
  1. α. Το εδάφιο β΄, του άρθρου 183, του ν. 3584/2007, όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:
“Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κενή θέση, η μετάταξη γίνεται με μεταφορά της θέσης, σε ειδικότητα αντίστοιχη του τίτλου σπουδών που κατέχει ο μετατασσόμενος ή παρεμφερούς με τις υπάρχουσες, του κλάδου μόνιμου προσωπικού, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου”.
β. Αποφάσεις που έχουν ληφθεί, κατ΄ εφαρμογήν των διατάξεων της παραγράφου 5, του άρθρου 35, του ν.4024/2011, ή των διατάξεων του άρθρου 183, του Ν. 3584/2007 , όπως ισχύει, μέχρι την δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες.
γ. Το εδάφιο β΄, της παραγράφου 5, του άρθρου 45, του ν. 3979/11 (Α΄138), όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:
“Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κενή θέση, η μετάταξη γίνεται με μεταφορά της θέσης, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.”
δ. Αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ΄ εφαρμογήν των διατάξεων της παραγράφου 5, του άρθρου 35, του ν.4024/2011 ή των διατάξεων της παραγράφου 5, του άρθρου 45, του ν 3979/11 (Α΄138), όπως ισχύει, μέχρι την δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες. Το προσωπικό αυτό καταλαμβάνει κενές οργανικές θέσεις, αντίστοιχες της κατηγορίας, του κλάδου/ ειδικότητας του και αν δεν υπάρχουν κατατάσσεται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες στην πρώτη τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας θα προβλεφθούν ως οργανικές. Οι δημιουργούμενες θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου παραμένουν προσωποπαγείς και καταργούνται μόλις κενωθούν με οποιοδήποτε τρόπο.

Άρθρο 19
Αποσπάσεις προσωπικού ΝΠΙΔ και ΑΕ σε Ο.Τ.Α
  1. Για την αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου και ανωνύμων εταιριών, που ανήκουν στο δημόσιο τομέα, σε ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών. Η απόσπαση γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης καθώς και σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου του Ο.Τ.Α.
  2. Η απόσπαση πραγματοποιείται για δύο (2) έτη και μπορεί να παραταθεί, κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου, για ένα (1) ακόμη έτος. Η μισθοδοσία του κατά τη διάρκεια της απόσπασης, βαρύνει το φορέα υποδοχής. Αποσπασμένος υπάλληλος, που συμπλήρωσε τριετία συνεχώς ή διακεκομμένα, δεν επιτρέπεται να αποσπασθεί πριν να παρέλθει τριετία από τη λήξη της προηγούμενης απόσπασης.
  3. Μετά την παράγραφο 3Α, του άρθρου 184, του ν.3584/2007 (Α΄143), όπως ισχύει, προστίθεται η εξής παράγραφος:
“3B. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται ανάλογα, οι διατάξεις της παραγράφου 7, του άρθρου
73, του παρόντος Κώδικα, όπως ισχύουν”.

Άρθρο 20
Κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών Δήμων
Για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών δήμων που ασκούν διοικητική υποστήριξη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 95, παρ. 2, του ν. 3852/2010, όπως ισχύει, μπορεί να αποσπώνται υπάλληλοι από τους εξυπηρετούμενους δήμους, εφόσον ο πληθυσμός των εξυπηρετούμενων δήμων, είναι άνω των 20.000 κατοίκων. Η απόσπαση έχει διάρκεια έως δύο (2) έτη, μπορεί να παραταθεί για ένα (1) επιπλέον έτος και διενεργείται με κοινή απόφαση των οικείων δημάρχων. Οι αποδοχές των αποσπασμένων υπαλλήλων, καταβάλλονται από το φορέα προέλευσης, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου  του ν. 4354/2015.
Άρθρο 21
Απόσπαση- Μετάταξη υπαλλήλων ΚΕΠ με αναπηρία
Υπάλληλοι των ΚΕΠ, οι οποίοι για το διορισμό τους έλαβαν επιπλέον μόρια λόγω εντοπιότητας, με υποχρέωση παραμονής στην υπηρεσία τοποθέτησης, δύνανται να αποσπασθούν ή να μεταταχθούν σε άλλο ΚΕΠ της επιλογής τους, πριν την παρέλευση του υποχρεωτικού χρόνου παραμονής, εφόσον βεβαιώνεται αρμοδίως, ότι έχουν ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω.
http://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...