Η κυβέρνηση, υπό τα άγρυπνα όμματα της τρόικας, αν και διαμηνύει πως δεν θα γίνουν απολύσεις, προχωρεί σε κινήσεις οι οποίες υποτίθεται ότι αποσκοπούν στον... εξορθολογισμό του ανθρώπινου δυναμικού, με μετατάξεις από «αντιπαραγωγικές» υπηρεσίες σε άλλες όπου υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού. Οι πρώτοι που θα δουν ανοιχτή την πόρτα της ανεργίας είναι οι 25.000 συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου, αφού αναμένεται να απομακρυνθούν και να μην ανανεωθούν οι συμβάσεις τους.
Την ίδια ώρα, περίπου 50.000 δημόσιοι υπάλληλοι θα αλλάξουν θέσεις στο νέο οργανόγραμμα, το οποίο και θα προκύψει από συγχωνεύσεις ή καταργήσεις οργανισμών. Αλλαγές θα γίνουν στον νόμο που διέπει τις μετατάξεις και τις αποσπάσεις.
Ήδη, περίπου 19.000 υπάλληλοι της κρατικής μηχανής μετακινούνται λόγω του «Καλλικράτη», ενώ θα ακολουθήσει απογραφή του ανθρώπινου δυναμικού και καταγραφή των αναγκών κάθε οργανισμού από ειδικό σύμβουλο, ο οποίος θα προσληφθεί έπειτα από συνεργασία της κυβέρνησης με την τρόικα.
Εν τω μεταξύ, στα υπουργεία επικρατεί «πανικός» για τις γραμματείες και τους εποπτευόμενους φορείς που θα συνενωθούν ή θα καταργηθούν επιφέροντας μεγάλες αλλαγές για τους εργαζόμενους. Μεταξύ των αλλαγών είναι: οι 7 διευθύνσεις του υπουργείου Αγροτικής
Ανάπτυξης θα γίνουν 4, στα υπουργεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού θα πέσει «κούρεμα» κατά 50%, 22 φορείς του υπουργείου Οικονομικών θα αποκρατικοποιηθούν, το 30% των στρατοπέδων και τα 2/3 των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου θα καταργηθούν, ενώ τα διπλωματικά πόστα θα μειωθούν στο μισό.
Κάπου 7.000 είναι οι εφοριακοί που θα πρέπει να μετακινηθούν με την κατάργηση 100 εφοριών σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ άλλες 25.000 υπάλληλοι θα βρεθούν σε άλλη θέση, ακόμα και σε παρακείμενο νομό από αυτόν στον οποίο κατοικούν!
Τον δρόμο της μετάταξης θα πάρουν και περίπου 15.000 εργαζόμενοι σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, αλλά και περισσότεροι από 3.000 που θεωρούνται πλεονάζον προσωπικό σε ζημιογόνες ΔΕΚΟ.
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κυβέρνηση αναμένεται να μειώσει το προσωπικό, να μειώσει τις υπερωρίες, να περικόψει τα δρομολόγια, να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων και των κομίστρων μεταφοράς και εμπορευμάτων… ώστε κάποια στιγμή στο μέλλον να επιτευχθεί η πολυπόθητη... κερδοφορία. Η μισθολογική δαπάνη αναμένεται να συρρικνωθεί από 116,7 εκατ. ευρώ το 2009 σε μόλις 47,5 εκατ. το 2013.
Την ίδια στιγμή, τα συγκεκριμένα δρομολόγια που περικόπτονται και που το 2009 γέννησαν λειτουργικές ζημίες ύψους 50,5 εκατ. ευρώ, σε περίπτωση που λειτουργούσαν, θα γεννούσαν ζημίες 34,12 εκατ. ευ-ρώ. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρεία θα αποκτήσει μεικτά κέρδη από το 2011 ύψους 26 εκατ. ευρώ, τα οποία έως το τέλος του 2013 θα διαμορφωθούν στα 33,7 εκατ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου