Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

Ο αντισυνταγματικός νόμος πρέπει να καταργηθεί.

Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση για την τροπολογία περί τηλεοπτικών αδειών
Κύριες και κύριοι βουλευτές, τι γίνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, τι είναι αυτό που συμβαίνει. Έρχεται η Βουλή να πιστοποιήσει  με τον πιο πανηγυρικό τρόπο, μια βαρυσήμαντη πολιτική ήττα της κυβέρνησης. Έρχεται η Βουλή να καταγράψει και να οριστικοποιήσει  νομοθετικά την απόρριψη μιας ολόκληρης αφήγησης πάνω στην οποία στηρίχθηκε η πολιτική της κυβέρνησης, τους προηγούμενους μήνες. Στην πραγματικότητα καταρρέει ένας ακόμη μύθος. Έχουμε ακόμη μια διάψευση και η ιστορία των τελευταίων είκοσι μηνών είναι μία ιστορία συνεχών διαψεύσεων και
ανατροπών. Αυτό δεν  επηρεάζει τη νομιμοποίηση της κυβέρνησης; Τη σχέση της με το εκλογικό σώμα; Την επηρεάζει, όπως την επηρεάζει και η μεγάλη διάψευση, η ιστορική, σε σχέση με την οικονομική πολιτική, σε σχέση με το τρίτο μνημόνιο και με το τέταρτο, που δυστυχώς  ακολουθεί με αυστηρούς όρους και ενδεχομένως χωρίς καν δάνειο.
Είχαμε προειδοποιήσει. Στη Βουλή αυτή είχα την ευκαιρία τέσσερις φορές να προβάλλω ένσταση αντισυνταγματικότητας  για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σε σχέση με την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών. Είχαμε πει σε όλους τους τόνους ότι η υφαρπαγή της αρμοδιότητας του ΕΣΡ είναι αντισυνταγματική. Προσκρούει σε ρητή και κατηγορηματική διάταξη του άρθρου 15 παρ. 2 του Συντάγματος. Ότι δεν μπορεί η κυβέρνηση να έρχεται με ένα νόμο να κηρύσσει λήξασα τη θητεία των μελών του ΕΣΡ, με ένα δεύτερο νόμο  να αυξάνει τα μέλη από επτά σε εννέα και με ένα τρίτο να λέει: Δεν έχουμε ΕΣΡ, επειδή το σκοτώσαμε και άρα οι αρμοδιότητες επιστρέφουν εκεί απ΄ όπου το Σύνταγμα τις αφαίρεσε συνειδητά και σκόπιμα, δηλαδή στον υπουργό και άρα στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Επίσης λέγαμε ότι η ολιγοπωλιακή αντίληψη των τεσσάρων αδειών, η τεχνητή, η αναιτιολόγητη, είναι επίσης  αντισυνταγματική, όχι μόνο γιατί την αρμοδιότητα του καθορισμού των αδειών την έχει το ΕΣΡ, αλλά γιατί από το Σύνταγμα και από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου υπάρχει υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει τον τεχνικά εφικτό αριθμό αδειών, δηλαδή να δίνει όσες άδειες χωράει το φάσμα. Το δε αδιάθετο φάσμα, όπως έχει πει στην προειδοποιητική της επιστολή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δια του κ. Έντιγκερ, συνιστά ευρωπαϊκό ενωσιακό αγαθό, άρα έχουμε και παραβίαση του Ευρωπαϊκού Δικαίου από την τηλεπικοινωνιακή πλευρά της νομοθεσίας περί τηλεοπτικών αδειών.
Τι είπε το Συμβούλιο Επικρατείας; Αυτό που όλοι έχουν αντιληφθεί δημοσιογραφικά. Είπα προηγουμένως, θα δείτε τις αιτιολογίες και θα δείτε αυτό που για μένα δεν συνιστά έκπληξη, γιατί έχω και την ιδιότητα του καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου, έχω δαπανήσει σαράντα χρόνια της ζωής μου στη μελέτη του ζητήματος του ελέγχου της συνταγματικότητας, στην συγγραφή, στην κριτική αποφάσεων. Ξεκίνησα σε ηλικία εικοσιτεσσάρων ετών να δικηγορώ ενώπιον του ΣτΕ. Το ΣτΕ θα πει αυτό που είναι  αυτονόητο για κάθε νομικό. Δεν είναι αυτονόητο μόνο γι αυτόν που υποδύεται τον άσχετο ή είναι τόσο ανεπίγνωστος που νομίζει ότι μπορεί να προσβάλει τους θεσμούς και να χυδαιολογεί. Και ξέρετε ποια είναι η επιτομή και η κορύφωση της θεσμικής χυδαιότητας; Το επιχείρημα ότι πήραμε προκαταβολή 85 εκατ. Και στο όνομα των 85 εκατομμυρίων πρέπει να αποδεχθεί το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας την κατάλυση του Συντάγματος. Και ποιος τα λέει αυτά; Η κυβέρνηση που προκάλεσε βλάβη στην οικονομία που ξεπερνά τα εκατό δισεκατομμύρια ευρώ, με τους χειρισμούς και τις επιλογές της. Όχι το ύψος τους δανείου που συμφώνησε ο κ. Τσίπρας τον Ιούλιο του 2015, αλλά την αλλαγή της δυναμικής της οικονομίας και την αντιστροφή της δυναμικής του δημοσίου χρέους. Η βλάβη είναι ανυπολόγιστη που έχετε προκαλέσει και συνιστά θράσος να λέτε «μα έχουμε πάρει 85 εκατ.». Και τι έγινε ; Οι σταθμοί στους οποίους τώρα θέλετε να δώσετε και προσωρινή άδεια λειτουργίας, οι λειτουργούντες σταθμοί, έχουν δώσει  1,5 δις και πλέον στο ελληνικό δημόσιο τα τελευταία χρόνια και για την χρήση συχνοτήτων. Αλλά σας το ξαναλέω, οι άδειες στους εκδότες, σ’ αυτούς που έχουν τα ΜΜΕ τα τελευταία 25 χρόνια, δόθηκαν το 1989, από κυβέρνηση στην οποία βασικοί υπουργοί ήσαν οι υπουργοί του τότε ενιαίου Συνασπισμού.
Άρα αυτό που κάνατε είναι ένα έγκλημα καθοσιώσεως κατά των θεσμών. Μπορεί η πρώτη γραμμή επίθεσης να αφορά τα ΜΜΕ, αλλά η δεύτερη και ουσιαστικότερη αφορά τη δικαιοσύνη. Ευτελίσατε θεσμούς και ανθρώπους, εκβιάσατε δικαστές, παραβιάσατε τον πυρήνα των προσωπικών δεδομένων, των πιο ευαίσθητων. Και νομίσατε ότι με μοχλούς δικαστικούς λειτουργούς που γράφονται με μαύρα γράμματα στην Ιστορία της Δικαιοσύνης, μπορείτε να επηρεάσετε τη βούληση του ΣτΕ το οποίο έχει την παράδοση του, τις αρχές του και την αυτοπεποίθησή του.
Αλλά το ίδιο κάνετε και στους άλλους κλάδους της δικαστικής εξουσίας. Και θα το πληρώσετε πάρα πολύ ακριβά αυτό που κάνατε στη δικαιοσύνη. Όλο θα στραφεί εναντίον σας. Όπως στράφηκε και αυτό που κάνατε στα ΜΜΕ.
Διότι τι κάνατε; Πήγατε να οργανώσετε μια σχέση προνομιακή επιχειρηματική με συγκεκριμένα συμφέροντα και να ελέγξετε όλη την αγορά κι όλο το τοπίο.
Τέτοιο θράσος και τέτοια έλλειψη δημοκρατικής ευαισθησίας. 
Σας είχα πει, θα είναι ο πολιτικός σας τάφος η διαδικασία αυτή αν επιμείνετε.
Κι όταν ανέβουν οι νέοι ενδιαφερόμενοι στο δέντρο θα φανούν τα οπίσθια τους. Φανήκανε πριν καν φτάσουν στην κορυφή του δένδρου.
Και αναγκαστήκατε να κάνετε υποχώρηση η οποία είναι ευτελιστική για εσάς για το κοινοβούλιο, για τη δικαιοσύνη, για τη δημόσια διοίκηση, για τους ταλαίπωρους υπαλλήλους που εμπλέξατε και τους βάλατε να υπογράφουν πρακτικά, να εκδίδουν βεβαιώσεις.
Τώρα ο νόμος έχει παραμεριστεί ως αντισυνταγματικός, με την απόφαση του ΣτΕ.
Ο νόμος. Ο νόμος. Θα δείτε τις διατάξεις, συνιστούν την καρδιά του νόμου. 
Κ. Λάππα, μην βιάζεστε, μην προτρέχετε. Δεν είναι η εξεταστική επιτροπή στην οποία νομίζετε ότι κάνετε ερωτήσεις.
Ο νόμος παραμερίζετε ως αντισυνταγματικός.
Και ως εκ τούτου, θα αναγκαστείτε φυσικά να πάρετε και νομοθετικά μέτρα συμμόρφωσης. Αν δεν τα πάρετε, ούτως ή άλλως, δεν μπορεί να εκδοθεί έγκυρη διοικητική πράξη. Γιατί θα ακυρώνονται όλες οι διοικητικές πράξεις.
Το επιχείρημα ότι αναστέλλουμε νομοθετικά την ισχύ του παραβατικού νόμου, του αντισυνταγματικού, δηλαδή του νόμου που υφάρπαξε τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ, και δεν τον καταργούμε για  να μην έχει το κράτος αστικές ευθύνες, είναι παιδικό.
Αστική ευθύνη θα υπάρχει ούτως ή άλλως. Είτε σε περίπτωση άμεσης κατάργησης είτε σε περίπτωση οριστικής κατάργησης αργότερα. Διότι ο παραμερισμός του νόμου ως αντισυνταγματικού και η ακύρωση των διοικητικών πράξεων είναι αυτή που γεννά, όταν γεννά, αξίωση προς αποζημίωση. Άρα με πιο επιχείρημα ανθίστασθε τώρα και δίνετε μια περιττή και αστεία μάχη οπισθοφυλακής;
Ο νόμος ο αντισυνταγματικός πρέπει να καταργηθεί. Και η αρμοδιότητα του ΕΣΡ να αποδοθεί πλήρως.  Το ΕΣΡ πρέπει να έχει την αρμοδιότητα οργάνωσης του διαγωνισμού, καθορισμού του αριθμού των αδειών, έκδοσης όλων των κανονιστικών πράξεων,  γιατί η αρμοδιότητά του είναι και κανονιστική.
Και βεβαίως, όπως σας είπα, αυτό αφορά και την αρμοδιότητα καθ’ αυτή και τις άδειες.
Και τώρα θα δείτε πώς θα φτάσουμε σε ένα αποτέλεσμα μέσω της εφαρμογής της απόφασης του ΣτΕ το οποίο θα είναι και θεσμικά πολύ καλύτερο, θα είναι πλουραλιστικό και διαφανές,  αλλά και δημοσιοοικονομικά θα είναι πολύ καλύτερο. Γιατί σας έχω πει κατ’ επανάληψη, αν οι άδειες ήταν 8 που χωρούν στο φάσμα συχνοτήτων, και η τιμή για κάθε άδεια ήταν η ίδια, και το άθροισμα ήταν πολύ περισσότερο από το άθροισμα των 250 εκ ευρώ, ποιος θα είχε βλαφτεί;  Θα είχε βλαφτεί ο σχεδιασμός σας για ελεγχόμενη ολιγοπωλιακή ενημέρωση.
Αφού συνέβησαν αυτά, αποπειραθήκατε να ευτελίσετε και τη Διάσκεψη των Προέδρων και το Κοινοβούλιο και τα κόμματα.
Η πρόταση για την υποψηφιότητα του κ. Πολύδωρα στο όνομα ενός εισοδισμού στον χώρο της ΝΔ, με τα επιχειρήματα που ανέπτυξε ο ίδιος αλλά και ο κυβερνητικός εταίρος, σύντροφος του ΣΥΡΙΖΑ. Τι επιχειρήματα είναι;  Σε ποιον απευθύνονται; Πού στοχεύουν;
Και βεβαίως νομίζω ότι έχει δοθεί μια ηχηρή απάντηση και περιμένω να δοθεί μια ηχηρότατη απάντηση γιατί πρέπει να προστατευθούν όλοι, παράγοντες πολιτικοί, παράγοντες πολιτειακοί, που έχουν παίξει ρόλο στην ιστορία του τόπου αυτού.
Και τι καταφέρνετε με την μέθοδο αυτή της συνεχής αλλαγής των ονομάτων για τη θέση του Προέδρου, του Αντιπροέδρου, των μελών του ΕΣΡ. Τι ευτελισμός προσώπων είναι αυτός; Και τι ευτελισμός να πηγαίνουν στη Διάσκεψη των Προέδρων, να υποστηρίζουν την υποψηφιότητα του κ. Πολύδωρα και μετά πανηγυρικά και άνετα ο κ. Βούτσης να αλλάζει το πρόσωπο του υποψηφίου προέδρου.
Δεν υπάρχει ούτε σχέση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης μεταξύ σας.
Τελειώνω, συνοψίζω μια φράση:  Μην παίζουμε. Εάν η κυβέρνηση θέλει να αποκατασταθεί η συνταγματική τάξη και να υπάρξει πλαίσιο στοιχειώδους πολιτικής συναίνεσης, πρέπει να καταργηθεί η επίμαχη διάταξη, να αποκατασταθεί πλήρως η αρμοδιότητα του ΕΣΡ  με αντίστοιχη τροποποίηση του νόμου, να μην υπάρχουν έμμεσες ρυθμίσεις στο κείμενο του νόμου που περιορίζουν τον αριθμό των αδειών. Και μετά είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει ένα ΕΣΡ με πρόεδρο και μέλη που είναι αντάξια του θεσμικού ρόλου αλλά και της προσδοκίας που έχει ο ελληνικός λαός να γίνει αυτό που δεν ήθελε να κάνει και δεν μπόρεσε να κάνει η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα. Μάλλον αυτό που όφειλε να κάνει, αλλά ήθελε να κάνει το ακριβώς αντίθετο: να ελέγξει την ενημέρωση και να περιορίσει τις ελευθερίες.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...