Παρασκευή 26 Απριλίου 2024

Ο φαρισαίος Κυριάκος Βελόπουλος

Είναι πασίγνωστος ο μύθος του Αισώπου για τον λύκο που φόρεσε μια προβιά για να μπει κρυφά στο μαντρί και να ξεκοκκαλίσει μερικά αρνιά με την ησυχία του. Η έκφραση «λύκος σε δέρμα προβάτου» επικράτησε διεθνώς για να περιγράψει έναν άνθρωπο που παριστάνει τον καλοκάγαθο ενώ δεν έχει και τόσο καλοκάγαθους σκοπούς. Ακριβώς το αντίθετο. Σκεφτόμουν τον Αίσωπο –τη λαϊκή σοφία δηλαδή– βλέποντας το βίντεο με τον Κυριάκο Βελόπουλο να προτρέπει, γεμάτος ανησυχία και τρυφερότητα, από το βήμα της Βουλής, εκείνους τους συναδέλφους του που υπερψήφισαν το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια να μην πάνε το Πάσχα στην εκκλησία, προκειμένου να μη «διχάσουν τους πιστούς». Στις διαμαρτυρίες που ακούστηκαν στην αίθουσα ο κ. Βελόπουλος επέδειξε μια ήπια αγανάκτηση, αλλά κυρίως απογοήτευση: «Το λέω με…» ξεκίνησε να λέει, πριν τον διακόψουν ξανά. «Με αγάπη» εννοούσε, προφανώς. Μια ενωτική φιγούρα, ένας φάρος ψυχραιμίας και πατρικής

νουθεσίας μέσα σε έναν κόσμο διχόνοιας, και αυτοί να μην τον ακούνε… Πώς να μην αγανακτεί ο άνθρωπος; Ο κ. Βελόπουλος ξέρει πολύ καλά τι κάνει. Πωλητής είναι, εξάλλου, και μάλιστα ικανότατος, αν κρίνουμε από το τι ποιότητας προϊόντα καταφέρνει να εμπορεύεται τόσα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής του. Γνωρίζει απ’ έξω κι ανακατωτά τα τρικ της χειραγώγησης του κοινού. Και αυτή η passive aggressive προσέγγιση είναι ένα από τα κλασικότερα: «Τα κάνατε μαντάρα», είπε στην πραγματικότητα στους βουλευτές, «και ο κόσμος θα σας κυνηγήσει». Την ίδια στιγμή «έκλεινε το μάτι» στους πιστούς φυτεύοντας τον σπόρο της βίας. Ακόμη και όσοι δεν είχαν σκεφτεί να στραφούν εναντίον των βουλευτών που υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, τώρα θα δουν πιο ζεστά μια τέτοια προοπτική. Αφού, εμμέσως, ένας πολιτικός αρχηγός, τη νομιμοποιεί. Τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν κάποιες επιθέσεις, φραστικές ή και σωματικές, εναντίον κυβερνητικών βουλευτών σε εκκλησίες και το φαινόμενο δεν θέλει πολύ να γενικευτεί. Ιδιαίτερα το Πάσχα, που η προσέλευση του κόσμου στους ναούς θα είναι μαζική. Αν κάποιος θα ήθελε να σταματήσει το φαινόμενο δεν θα είχε παρά, πολύ απλά, να το καταδικάσει απερίφραστα και κάθετα. Remaining Time-0:01 Fullscreen Mute Εδώ δεν είχαμε καταδίκη, όμως. Είχαμε μια πλάγια μεν, σαφέστατη δε υιοθέτηση του φαινομένου· ο κ. Βελόπουλος βρίσκει λογικές και επόμενες τις επιθέσεις, οπότε τα εν δυνάμει θύματα ας κάτσουν σπίτια τους «για να μην προκαλούν». Είναι, δε, τόσο γλυκά εκπεφρασμένο όλο αυτό, που είναι δύσκολο να το εντάξεις τυπικά στην κατηγορία «προτροπή σε βία». Περί αυτού πρόκειται, όμως, ξεκάθαρα. Εννοείται ότι στόχος του κ. Βελόπουλου είναι κυρίως οι κυβερνητικοί βουλευτές. Εκεί, στη Νέα Δημοκρατία, είναι το «ψωμί» του, οι δυνητικοί ψηφοφόροι του δηλαδή. Δεν τον νοιάζει αν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ή του ΠΑΣΟΚ υπερψήφισαν το νομοσχέδιο, αυτοί έτσι κι αλλιώς στο μυαλό των υπερσυντηρητικών και υπερδεξιών ψηφοφόρων είναι «διεφθαρμένοι» ηθικά και κοινωνικά. Αυτό που θέλει να κεφαλαιοποιήσει είναι οι δυσαρεστημένοι συντηρητικοί ψηφοφόροι της ΝΔ, που του το κρατάνε μανιάτικο του Μητσοτάκη ότι πέρασε το νομοσχέδιο. Αν το θέμα ατονήσει και ο καιρός περάσει, το νομοσχέδιο θα ξεχαστεί, άλλα θέματα θα επικρατήσουν στην ατζέντα και ο κ. Βελόπουλος θα χάσει τη χρυσή αυτή ευκαιρία, να πάει στο πολυπόθητο διψήφιο και να τους ανεμίζει στα μούτρα θριαμβευτικά τα χειρόγραφα του Ιησού, ως πιθανός κυβερνητικός εταίρος στην επόμενη τετραετία, ή έστω ρυθμιστής. Αν κρατήσει το θέμα ψηλά, δημιουργώντας μια διαρκή αναμπουμπούλα, όξυνση και (ενίοτε βίαιη) αντιπαράθεση, θα μαζεύονται γύρω του σαν κλωσόπουλα οι πολύ δεξιοί ψηφοφόροι, βλέποντάς τον ως ηγέτη μιας σταυροφορίας για την κοινωνία και τις παραδόσεις μας και την Ορθοδοξία και όλα αυτά που «ξεπούλησε» ο Μητσοτάκης. Νυν υπέρ πάντων ο αγών. Το μόνο πράγμα για το οποίο κάνει σταυροφορία, στην πραγματικότητα, ο Κυριάκος Βελόπουλος είναι οι ψήφοι. Αυτό δεν είναι πολύ εύκολο να το εξηγήσεις, βέβαια, μέσα σε ένα κλίμα φανατισμού θρησκευτικού, κοινωνικού, εθνικιστικού ή άλλου. Ο φανατισμός φέρνει τύφλωση και κώφωση. Φέρνει πόλωση και βία. Και αυτό το ξέρει καλά ο κ. Βελόπουλος. Γι’ αυτό και τον καλλιεργεί και τον εντείνει. 

https://www.protagon.gr/apopseis/o-epikindynos-farisaios-kyriakos-velopoulos-44342926751

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...