Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

Κινεζικό e-μπόριο μέσω των ΕΛΤΑ

Σε πύλη εισόδου στην Ευρώπη για το κινεζικό ηλεκτρονικό εμπόριο φιλοδοξούν να μετατραπούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), καθώς μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης η συνεργασία που υπέγραψαν με την κινεζική εταιρεία «ZHEJIANG LTD», η οποία παρέχει ταχυδρομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες μεταφορών στη μακρινή χώρα.
Βάσει της συμφωνίας, τα ΕΛΤΑ αναλαμβάνουν τη διακίνηση 100.000 δεμάτων ημερησίως, ενώ ήδη διαφαίνεται η πιθανότητα αυτή να ενισχυθεί περαιτέρω. Τα καθαρά έσοδα για τα ΕΛΤΑ έχουν προϋπολογιστεί, σύμφωνα με τον γενικό εμπορικό διευθυντή Γιάννη Λεπενιώτη, σε
περίπου 20 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ υπολογίζεται ότι το 2016, μετά την έναρξη της κανονικής λειτουργίας, θα εισρεύσουν στα ταμεία του περίπου 10 εκατ. ευρώ. Η εξωστρέφεια και η διεύρυνση του πεδίου των δραστηριοτήτων τους θεωρείται από τη διοίκηση της εταιρείας ως μια σημαντική παράμετρος προκειμένου να αντισταθμιστεί η συρρίκνωση της εγχώριας ταχυδρομικής αγοράς.
Η συνεργασία αφορά σε ένα σημαντικό τμήμα των προϊόντων που αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την Κίνα προς τις ευρωπαϊκές χώρες και ξεκίνησε ήδη πιλοτικά με την αποστολή 100 τεμαχίων την ημέρα προκειμένου να ελεγχθούν οι χρόνοι άφιξης των παραγγελιών στους τελικούς παραλήπτες.
Η πρώτη αποστολή δεμάτων από την Κίνα παρελήφθη από τα ΕΛΤΑ πριν από λίγες ημέρες, ενώ χθες το απόγευμα ο πρέσβης της Λ.Δ. της Κίνας Zou Xiaoli, επικεφαλής αντιπροσωπείας, επισκέφτηκε το Κέντρο Αεροπορικού Ταχυδρομείου των ΕΛΤΑ στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ Κωστή Μελαχροινό.
Με την αποστολή αυτή ξεκίνησε επίσημα η υλοποίηση της Σύμβασης Εμπορικής Συνεργασίας, η οποία είχε υπογραφεί τον περασμένο Νοέμβριο και ορίζει ότι τα ΕΛΤΑ αναλαμβάνουν για τα επόμενα δύο χρόνια τον εκτελωνισμό, τη διαχείριση, τη μεταφορά και την αποστολή προς όλες τις χώρες της Ευρώπης των δεμάτων που διακινεί η κινεζική εταιρεία, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες στον κλάδο της. Η συμφωνία περιλαμβάνει:
• Την αποστολή 100.000 δεμάτων την ημέρα από την Κίνα στην Ελλάδα και στις χώρες της ΕΕ.
• Την αποστολή μικροδεμάτων από τις χώρες της Ε.Ε. στην Κίνα.
• Την ανάπτυξη και δημιουργία από κοινού εγκαταστάσεων αποθήκευσης στην Ελλάδα με στόχο την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ ΕΕ και Κίνας.
Μαζικός εκτελωνισμός
Επιπλέον είχε ανακοινωθεί η δημιουργία αντιπροσωπείας στην Κίνα από τα ΕΛΤΑ για τον καλύτερο συντονισμό του εγχειρήματος. Με τη συνεργασία αυτή θα γίνεται στην Ελλάδα μαζικός εκτελωνισμός ώστε στη συνέχεια τα προϊόντα να διακινούνται ελεύθερα και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ χωρίς να χρειάζεται εκτελωνισμός σε κάθε χώρα. Στόχος είναι ο χρόνος άφιξης των παραγγελιών να μειωθεί στο μισό από τις είκοσι ημέρες που είναι σήμερα για αποστολές από Κίνα, καθώς επίσης και να μειωθεί το κόστος ώστε ένα συστημένο να φτάνει στην τιμή του απλού.
Σύμφωνα με στελέχη των ΕΛΤΑ, η κινεζική εταιρεία, η οποία καλύπτει μόνο μία περιφέρεια της Κίνας αλλά βρίσκεται σε φάση αδειοδότησης και για άλλες, εκφράζει ήδη ενδιαφέρον για την αποστολή περισσότερων δεμάτων. Παράλληλα η έναρξη της πιλοτικής φάσης έχει ήδη οδηγήσει και άλλες εταιρίες από την Κίνα να εκφράσουν ενδιαφέρον για μελλοντική συνεργασία με τα ΕΛΤΑ για αποστολή δεμάτων ηλεκτρονικού εμπορίου. Τα πρώτα μηνύματα έχουν ήδη φτάσει από δύο εταιρείες και αυτή την περίοδο ελέγχονται τα οικονομικά στοιχεία τους. Την ίδια στιγμή ενημέρωση για τη συνεργασία φέρονται να έχουν ζητήσει και εταιρείες από άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
«Πάγωσαν» τα σχέδια για το Θριάσιο
Σχέδια για τη μετατροπή των ΕΛΤΑ σε εταιρεία courier-logistics είχε η απερχόμενη διοίκηση του Οργανισμού έχοντας ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να συμμετάσχει στον διεθνή διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για την κατασκευή, εκμετάλλευση και εμπορική αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κ. Μελαχροινός, δεν είχε ανακοινώσει λεπτομέρειες για τον διαγωνισμό.
Ωστόσο είχε επισημάνει ότι η συμμετοχή των ΕΛΤΑ περιλαμβάνεται στα σχέδια επέκτασης των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Μάλιστα η συνεργασία με τους Κινέζους εταίρους θα μπορούσε να τεθεί σε άλλη βάση στην περίπτωση αυτή, καθώς τα ΕΛΤΑ θα είχαν τη δυνατότητα να αναλάβουν και τα logistics του εγχειρήματος. Τα ΕΛΤΑ αναμένεται να «κατέβουν» στον διαγωνισμό υποβάλλοντας προσφορά σε κοινοπραξία με άλλο σχήμα. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαδικασίες έχουν «παγώσει» προσωρινά μέχρι να αναλάβει τα καθήκοντά της η νέα διοίκηση και να επικαιροποιήσει τη στρατηγική του Οργανισμού.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
http://www.ethnos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...