Παρασκευή 7 Απριλίου 2023

Σχολεία «καθρέφτης» της Ελλάδας

Υπάρχει µεγάλη ζήτηση για καλά δημόσια σχολεία. Φέτος οι αιτήσεις των γονιών ξεπέρασαν τις 20.000 για τις 4.442 θέσεις Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, συμπεριλαμβανομένων και των Εκκλησιαστικών Σχολείων. Μάλιστα, χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως εξήγγειλε την ίδρυση επιπλέον 18 Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων από τον Σεπτέμβριο του 2024, με τον αριθμό να φθάνει στα 138 συνολικά. Ακόμη και αν η εξαγγελία της κ. Κεραμέως είναι εμφανώς προεκλογικής κοπής, τα επόμενα βήματα πρέπει να είναι τολμηρά και προσεκτικά. Το εγχείρημα θέλει προσοχή, καθώς όσο αυξάνεται ο αριθμός των σχολείων τόσο εμφιλοχωρεί ο κίνδυνος εκπτώσεων στην ποιότητα, την ίδια στιγμή που η αξιωματική αντιπολίτευση αμφισβητεί την πολλαπλή αξία των σχολείων αυτών.

Το δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα εμφανίζεται να έχει «κακή φήμη», όσο κι αν ουκ ολίγοι πιστεύουμε ότι αυτό το αδικεί. Το αδικεί, κατά πρώτον, γιατί και η δημόσια εκπαίδευση κουβαλά τα «αμαρτήματα» της δημόσιας διοίκησης. Κάθε γονιός έχει ένα καθημερινό «μάτι» στο σχολείο λόγω του παιδιού και θυμώνει περισσότερο με τα στραβά του παρά ικανοποιείται με τα θετικά του. Εντούτοις, το δημόσιο σχολείο με τους εκπαιδευτικούς του είναι «καθρέφτης» της Ελλάδας και των Ελλήνων, απεικονίζει τα πλεονεκτήματα αλλά και τα κουσούρια μας. Ομως, όλοι το προσπερνούν αυτό και ζητούν πολύ περισσότερα από τον μέσο όρο όταν πρόκειται για την εκπαίδευση και το μέλλον των παιδιών τους. Αδικούμε τους εκπαιδευτικούς μας, χωρίς να βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα της χώρας.

Εμμέσως η αυξανόμενη ζήτηση για τα Πρότυπα και Πειραματικά υποδηλώνει τη δυσπιστία των γονιών για το κύρος και την αξιοπιστία των δημόσιων συμβατικών σχολείων. Ουσιαστικά, τα Πρότυπα και Πειραματικά θέτουν έναν πήχυ για τα συμβατικά, ένα μέτρο σύγκρισης και για το έργο των εκπαιδευτικών, αλλά και για τις ευθύνες της πολιτείας.

Από την άλλη, ελλοχεύει ο κίνδυνος τα Πειραματικά και Πρότυπα να «κολλήσουν» τις παθογένειες των δημοσίων. Μη μένουμε στη βιτρίνα των μεγάλων, «επώνυμων» Πρότυπων Σχολείων της Αττικής. Εως τώρα η αξιολόγηση του μόνιμου προσωπικού τους δεν έχει ανανεωθεί, ενώ οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται για να καλύψουν τις κενές θέσεις είναι πλήρως αναξιολόγητοι. Ποιος ευθύνεται για την ολιγωρία, αν όχι το υπουργείο Παιδείας;

https://www.kathimerini.gr/opinion/562357957/scholeia-kathreftis-tis-elladas/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πόση είναι τελικά η επιρροή της Εκκλησίας;

Από συστάσεως του ελληνικού κράτους η Εκκλησία έχει σημαντικό βαθμό πολιτικής επιρροής. Ο βαθμός αυτός, ωστόσο, σήμερα δεν είναι εύκολο να π...