Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018

Ερώτηση Ν. Ανδρουλάκη προς την Επιτροπή για την αγορά τεθωρακισμένων με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Στην καταγγελία για αγορά τεθωρακισμένων από την Τουρκία με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προχώρησε ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Με ερώτηση που κατέθεσε προς την Κομισιόν, ο ευρωβουλευτής της ΔΗΣΥ επισημαίνει ότι δόθηκαν 83 εκατ. ευρώ στην Άγκυρα από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας για να αποκτήσει η Τουρκία βαριά τεθωρακισμένα οχήματα. Ορισμένα μάλιστα από αυτά τα έχει τοποθετήσει στα σύνορα με την Ελλάδα.
Τονίζεται ότι απαγορεύεται η αγορά στρατιωτικού τύπου οχήματα με ευρωπαϊκά χρήματα. Ο κ. Ανδρουλάκης αναφέρει επίσης ότι η επιλογή των συγκεκριμένων οχημάτων μπορεί να έγινε κατά παράβαση των ευρωπαϊκών κανόνων χρηματοδότησης.
Ρωτά τέλος την Επιτροπή αν υπάρχει μηχανισμός παρακολούθησης της χρήσης των συγκεκριμένων οχημάτων από την πλευρά της Τουρκίας.

Αναλυτικά η ερώτηση του Νίκου Ανδρουλάκη  προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ως εξής:
Θέμα: Αγορά Τεθωρακισμένων οχημάτων από την Τουρκία με χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε στον ερευνητικό ιστότοπο TheBlackSea.Eu (https://theblacksea.eu/billions-for-borders/article/en/no-way-out), η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί με 83 εκατομμύρια ευρώ την αγορά βαριά τεθωρακισμένων οχημάτων από την Τουρκία με στόχο την καλύτερη φύλαξη των συνόρων της. Τα χρήματα αυτά δεν προέρχονται από την έξτρα χρηματοδότηση που έλαβε η Τουρκία στο πλαίσιο της συμφωνίας για το προσφυγικό αλλά από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας.
Τα επιλεγέντα οχήματα είναι ξεκάθαρα στρατιωτικού τύπου και κατά το χρόνο της παραγγελίας τους, δεν ήταν ήδη διαθέσιμα στην αγορά, κάτι που ενδέχεται να παραβιάζει τους σχετικούς ευρωπαϊκούς κανόνες για την προμήθεια τους. Πενήντα μάλιστα από αυτά φέρεται να έχουν τοποθετηθεί στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Ερωτάται η Επιτροπή:
  1. Παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία η προμήθεια οχημάτων στρατιωτικού τύπου με χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας; Σε ποια τουρκική υπηρεσία υπάγονται τα συγκεκριμένα οχήματα;
  2. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, προϋπόθεση χρηματοδότησης αποτελούσε η επιλογή μοντέλου οχήματος το οποίο να κυκλοφορεί στην αγορά για τουλάχιστον έναν χρόνο. Τηρήθηκε ο συγκεκριμένος ο όρος;
  3. Η χρήση των οχημάτων αυτών για άλλους σκοπούς απαιτεί γραπτή εξουσιοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς την Τουρκία. Υπάρχει μηχανισμός ελέγχου και παρακολούθησης των συγκεκριμένων οχημάτων και ποιες άλλες χρήσεις θα μπορούσαν να επιτραπούν;
Νίκος Ανδρουλάκης - Ευρωβουλευτής ΠΑΣΟΚ - Μέλος S&D

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...