Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Ζητείται ένας σύγχρονος Φιλελληνισμός. Του Πάνου Τριγάζη

Τα τελευταία χρόνια θεοί και δαίμονες απειλούν και εκβιάζουν τον ελληνικό λαό για την τήρηση των μνημονίων. Ωστόσο, υπάρχει και το αντίβαρο, που είναι το διεθνές κίνημα «Είμαστε όλοι Έλληνες». Του Πάνου Τριγάζη
Πρόκειται για ένα μεγάλο κίνημα διεθνούς αλληλεγγύης με τον σκληρά δοκιμαζόμενο Ελληνικό λαό από τις μνημονιακές πολιτικές, το οποίο εκδηλώθηκε με συντονισμένο τρόπο στις 18 Φλεβάρη 2012, σε πολλές χώρες της Ευρώπης αλλά και πέραν της «γηραιάς ηπείρου», στη Ν. Υόρκη και στο Σίδνεϋ της Αυστραλίας.
Ας θυμηθούμε ότι η φράση «Είμαστε όλοι Έλληνες» ανήκει στον μεγάλο Άγγλο ποιητή Πέρσυ Σέλλεϋ, στενό φίλο και ομοϊδεάτη του Λόρδου Βύρωνα.

Το 1821, όταν ξέσπασε ο αγώνας του Ελληνικού λαού για την ανεξαρτησία του, ο Σέλλεϋ είδε στην Ελληνική Επανάσταση την ενσάρκωση των ιδεών της Γαλλικής Επανάστασης για «Ελευθερία – Ισότητα – Αδελφοσύνη» και στον πρόλογό του για το λυρικό του δράμα «HELLAS» έγραψε: «Η απάθεια των κυβερνώντων του πολιτισμένου κόσμου έναντι του έθνους στο οποίο οφείλουν τον πολιτισμό τους είναι κάτι τελείως ακατανόητο. Είμαστε όλοι Έλληνες. Οι νόμοι μας, η λογοτεχνία μας, η θρησκεία μας, οι τέχνες μας, έχουν όλα τις ρίζες τους στην Ελλάδα».

Ο Σέλλεϋ πίστευε ότι ο Ελληνικός λαός με την Επανάστασή του αγωνιζόταν για λογαριασμό όλης της Ευρώπης.

Για λογαριασμό όλων των Ευρωπαϊκών λαών αγωνίζεται και σήμερα ο λαός μας, αρνούμενος τον ρόλο του «πειραματόζωου» για την εφαρμογή στην Ελλάδα των πιο ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, που ισοδυναμούν με «πολιτιστική αντεπανάσταση», σύμφωνα με τον καθηγητή Κωνσταντίνο Τσουκαλά.
Για λογαριασμό όλης της Ευρώπης αγωνίζεται ο Ελληνικός λαός, διότι η πρωτόγνωρη κρίση που ζει η Ελλάδα είναι και Ευρωπαϊκή.

Και επειδή οι αρχιτέκτονες των μνημονίων εμφανίζονται ως υπέρμαχοι του ευρωπαϊσμού, θα ήθελα να θυμίσω ότι ένας σύγχρονος Γάλλος διανοητής, ο πρώην διευθυντής της «LE MONDE Diplomatique» Ιγνάσιο Ραμονέ, είχε χαρακτηρίσει το λεγόμενο ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο «καρδιά του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού». Άρα, αν αφαιρεθεί η καρδιά της για ποια Ευρώπη γίνεται λόγος;

Όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε ο σύγχρονος φιλελληνισμός δεν είναι εθνοκεντρικός και δεν συμβιβάζεται με απόψεις περί του «ανάδελφου έθνους» των Ελλήνων. Αποτελεί την έκφραση ενός σύγχρονου διεθνισμού.

Η επικαιρότητα του Μπάϊρον
Όπως είναι γνωστό, κορυφαίος των φιλελλήνων που αγωνίστηκαν στο πλευρό του ελληνικού λαού για την αποτίναξη του ζυγού της Οθωμανικής αυτοκρατορίας θεωρείται ο Λόρδος Βύρων και γι αυτό η ημέρα θανάτου του Λόρδου Βύρωνα (19 Απριλίου 1824), έχει οριστεί από την Ελληνική Πολιτεία ως Ημέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης .

Κατά τη γνώμη μας, τα μηνύματα των αγώνων και της ποίησής του διατηρούν την ισχύ τους και στον 21ο αιώνα. «Υπήρξε ο ποιητής – γράφει ο καθηγητής Μ.-Β. Ραΐζης – που κατέκρινε την αυθαιρεσία και την απανθρωπιά των τυράννων, που καταπίεζαν και ποδοπατούσαν τους αδύναμους συνανθρώπους τους ενώ κολάκευαν ή προσκυνούσαν τους ισχυρούς».

«Θα ξεσηκώσω, αν μπορέσω, και τις πέτρες ακόμα, ενάντια στους τυράννους της γης», λέει ο Μπάϊρον στο περίφημο ποίημά του «Δον Ζουάν».,

Τα λόγια αυτά του Μπάϊρον είναι εξαιρετικά επίκαιρα διότι και σήμερα πηγάζουν πολλά δεινά για τους λαούς από μια άνιση και άδικη παγκόσμια τάξη της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης.

*Ο Πάνος Τριγάζης είναι πρόεδρος του Συνδέσμου «ΜΠΑΪΡΟΝ» για τον Φιλλεληνισμό και τον Ελληνισμό
   http://tvxs.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...