Συνέντευξη με τον 15χρονο Αχιλλέα Σούρα στη SZ με αφορμή ένα εικαστικό πρότζεκτ για τους πρόσφυγες της Λέσβου.
«S.O.S. Save our souls» είναι ο τίτλος μιας πρωτότυπης εικαστικής παρέμβασης του 15χρονου ‘Ελληνα μαθητή Αχιλλέα Σούρα με αφορμή την αθρόα άφιξη 94.000 προσφύγων στη Λέσβο, μετά από ένα δύσκολο ταξίδι στα κρύα νερά του Αιγαίου. Ο ίδιος πηγαίνει σχολείο στη Βαρκελώνη, έχει ιδιαίτερη αγάπη για τα εικαστικά και παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην Ελλάδα. Κάπως έτσι εμπνεύστηκε το
τελευταίο καλλιτεχνικό πρότζεκτ του: μια σκηνή σε στιλ ιγκλού φτιαγμένη από τα γνωστά πλέον σε όλο τον κόσμο σωσίβια των νεοαφιχθέντων προσφύγων στο νησί του ανατολικού Αιγαίου.
«S.O.S. Save our souls» είναι ο τίτλος μιας πρωτότυπης εικαστικής παρέμβασης του 15χρονου ‘Ελληνα μαθητή Αχιλλέα Σούρα με αφορμή την αθρόα άφιξη 94.000 προσφύγων στη Λέσβο, μετά από ένα δύσκολο ταξίδι στα κρύα νερά του Αιγαίου. Ο ίδιος πηγαίνει σχολείο στη Βαρκελώνη, έχει ιδιαίτερη αγάπη για τα εικαστικά και παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην Ελλάδα. Κάπως έτσι εμπνεύστηκε το
τελευταίο καλλιτεχνικό πρότζεκτ του: μια σκηνή σε στιλ ιγκλού φτιαγμένη από τα γνωστά πλέον σε όλο τον κόσμο σωσίβια των νεοαφιχθέντων προσφύγων στο νησί του ανατολικού Αιγαίου.
Σε μια περίοδο όπου το προσφυγικό ταλανίζει την Ευρώπη και σε μια χρονική συγκυρία όπου στην Ελλάδα, λίγες μέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων μπαίνει στο επίκεντρο το θέμα της ένταξης των προσφυγόπουλων στην ελληνική κοινωνία, ο νεαρός μαθητής στέλνει το δικό του μήνυμα αλληλεγγύης και ανθρωπιάς προς τους πρόσφυγες. Σε συνέντευξή του προς τηSüddeutsche Zeitung αναφέρει: «Με το ιγκλού που έφτιαξα ήθελα να δείξω συμβολικά ότι η κατασκευή ενός προσφυγικού καταλύματος μπορεί τελικά να μην είναι μια τόσο δαπανηρή υπόθεση. Όταν σκέφτομαι το προσφυγικό πρόβλημα αμέσως έρχονται στο μυαλό μου πολλά συναίσθήματα, αυτή τη φορά όμως θέλησα να συμβάλω με έναν τρόπο πιο δημιουργικό».
Ο Αχιλλέας Σούρας περιγράφει στη γερμανική εφημερίδα πώς ήρθε σε επαφή με τον δήμαρχο της Λέσβου προκειμένου να προμηθευτεί τα σωσίβια αλλά και πώς σχεδίασε και υλοποίησε τα «προσφυγικά ιγλού», χρησιμοποιώντας μια τεχνική τρισδιάστατου σχεδιασμού αλλά και συρραφής των σωσιβίων… με το χέρι. «Χρειάστηκα τρεις εβδομάδες περίπου για να το ολοκληρώσω», λέει ο ίδιος. Η προσφυγική σκηνή του νεαρού μαθητή εκτίθεται ήδη σε μουσείο της Βαρκελώνης, και όπως επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα, το έργο του μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με αντίστοιχες εικαστικές παρεμβάσεις του Άι Γουέι Γουέι.
http://www.dw.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου