Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2019

Εθνική Πατρών-Πύργου: Πόσα εγκλήματα ακόμα, κύριοι;

Του Νίκου Μπογιόπουλου
Επί 80 χιλιόμετρα, κάθε 200, 300 ή 500 μέτρα κι ένα εικονοστάσι. Σε κάθε κουβέντα, σε κάθε παρέα στην Πάτρα, στην Αμαλιάδα, στον Πύργο και μια ανάμνηση για τον φίλο, για τον γνωστό, για τον γείτονα που «σκοτώθηκε τότε εκεί».
Τα λόγια δεν έχουν νόημα. Ποτέ δεν είχαν. Τώρα πια μιλούν και τα επίσημα στοιχεία. Εδώ και δεκαετίες στην Ελλάδα συντελείται ένα έγκλημα. Για το οποίο φέρουν ευθύνη όλοι όσοι το παρακολουθούν άπραγοι και εκπαιδευμένοι, αντί να δίνουν λύση, να επιδίδονται στα «διότι», στα «φερ’ ειπείν» και στα «επειδή» για να δικαιολογήσουν ότι δεν κάνουν απολύτως τίποτα, πέραν του να
κοροϊδεύουν, να τάζουν, να υπόσχονται. Το έγκλημα ακούει στο όνομα «Εθνική οδός (ο Θεός να την κάνει) Πατρών – Πύργου».
Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει σήμερα ο «Ημεροδρόμος», μέσα στην τελευταία δεκαετία σε αυτόν τον δρόμο, σε αυτή την καρμανιόλα που θα έπρεπε να στοιχειώνει όσους κάθισαν στην καρέκλα των υπουργών μεταφορών, υποδομών και… ανάπτυξης, έχουν συμβεί 106 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα. Μέσα στην τελευταία δεκαετία σε αυτόν τον δρόμο έχουν χάσει την ζωή τους 130 άνθρωποι!
    130 νεκροί!  Σε ένα και μόνο δρόμο, σε αυτή τη λαιμητόμο που κάποιοι ταγοί πήγαιναν και έβγαζαν προεκλογικές φωτογραφίες με μπουλντόζες, η χώρα μας έχει θρηνήσει την περίοδο 2009-2019 τόσους νεκρούς όσους έχουν επιφέρει όλες οι άλλες καταστροφές που έχουν επιπέσει στον τόπο μέσα στην ίδια δεκαετία.
Το κράτος των εργολάβων και οι κυβερνήσεις αυτού του κράτους , το κράτος των «σωτήρων», το κράτος της «ανάπτυξης», που μετά έγινε κράτος της κρίσης και τώρα πάλι της «ανάπτυξης», θα πρέπει να μας πει:
Σε ένα δρόμο που την δεκαετία 2009-2019 σημειώθηκαν
  • 290 τροχαία ,
  • σε ένα δρόμο που την ίδια περίοδο καταμετρήθηκαν 556 θύματα,
  • σε ένα δρόμο με 130 νεκρούς,
  • με 75 σοβαρά
  • και 351 ελαφρά τραυματίες,
πόσο ακόμα θα παίζουν τις «κουμπάρες» με τους εργολάβους, με την Κομισιόν και με τον κάθε αρμοδιοαναρμόδιο;
Αλήθεια σε τι συμπέρασμα τον οδηγούν οι γνώσεις του τον νέο υπουργό, τον κύριο Καραμανλή, που πρόσφατα άφησε να διαφανεί ότι η έναρξη του έργου θα πρέπει να αναμένεται από το… 2023 και βάλε: Μέχρι τότε, πόσοι ακόμα θα έχουν σκοτωθεί;
Θα το πούμε απλά, μήπως και το καταλάβουν: Οσοι κυβέρνησαν, κατάφεραν αυτός ο τόπος να χρωστάει 380 δις, που φυσικά δεν τα πληρώνουν παρά οι εργάτες, οι συνταξιούχοι και οι άνεργοι. Να αφήσουν, λοιπόν, τα περί κόστους, να αφήσουν τα περί «διαδικασιών», να αφήσουν τα «διότι» και τα «επειδή» και να το κάνουν έτσι – ακόμα κι αν δεν μπορούν αλλιώς –  ώστε να φτιαχτεί ΤΩΡΑ ο δρόμος, κι ας χρωστάμε 381…
Αλλιώς ας μας πουν: Πόσο «κοστολογούνται» γι’ αυτούς οι ζωές αυτών των νέων και προμελετημένων εγκλημάτων που θα συμβούν;
Αλλιώς ας μας πουν: Μέχρι πότε – αντί να κάνουν το αυτονόητο, να φτιάξουν ένα δρόμο που οι εποχούμενοι τον έχουν πληρώσει χίλιες φορές με τους φόρους και με τα διόδια, που τον έχουν πληρώσει άπειρες φορές με την ίδια τους τη ζωή,  με οικογενειακές τραγωδίες και άφατο πόνο – θα εκδίδουν, στην πραγματικότητα, πιστοποιητικά θανάτου;
Μέχρι πότε κύριε Καραμανλή; Μέχρι πότε κύριε Μητσοτάκη;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...