Του Ανδρέα Κοσιάρη
Με τα σχέδια της κυβέρνησης για την απόδοση ελληνικής υπηκοότητας σε «επενδυτές» από τρίτες χώρες που αγοράζουν ακίνητη περιουσία άνω των δύο εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνεται για ακόμη μία φορά ότι ο ρατσισμός είναι «προνόμιο» που «απολαμβάνουν» μονάχα οι φτωχοί ξένοι.
Το έχουμε δει να επαναλαμβάνεται πολλές φορές. Από τον Γιάννη Αντετοκούμπο, στον οποίο δόθηκε ιθαγένεια μονάχα έπειτα από την αδιαμφισβήτητη επιτυχία της μεταγραφής στο NBA, μέχρι τους κατά καιρούς τεμενάδες σε επενδυτές, ανεξαρτήτως εθνικότητας, που οδηγούν σε μια σειρά «ελκυστικές» παραχωρήσεις – η «αξία» του «ξένου», καθαρά χρηματική ή ως «προϊόν» προς πώληση,
καθορίζει την αντιμετώπιση που αυτός θα έχει από την πολιτεία, αλλά και από τους ίδιους τους πολίτες.
Δε φτάνει ο «ξένος» να είναι απλά Α’ ποιότητας – αυτή η υπέροχη στιγμή του Νίκου Δένδια, που είχε αναθέσει «ποιότητες» στους μετανάστες αναλόγως της χώρας καταγωγής τους, δεν ήταν ποτέ ειλικρινής. Άλλωστε μετανάστες από την πρώην Σοβιετική Ένωση (που ο Δένδιας το 2014 γκρίνιαζε ότι δεν έρχονται στη χώρα μας) είχαμε στην Ελλάδα. Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, όπου μιλάμε κυρίως για μετανάστες με κάποια παρελθούσα σύνδεση με την Ελλάδα, ο τρόπος που τους αντιμετωπίζουμε ακόμα, ωχριά μπροστά στην υποδοχή που έχουμε επιφυλάξει στον μεγιστάνα Ιβάν Σαββίδη.
Δεν είναι ανάγκη καν να επικεντρωθούμε στη μετανάστευση. Ο τουρίστας με γεμάτο πορτοφόλι και όρεξη να το αδειάσει, είναι Θεός στους «προορισμούς» της Ελλάδας – ο λόγος του είναι διαταγή, άσχετα που θα κοιτάξουμε να τον γδάρουμε με την πρώτη ευκαιρία. Ο φτωχός επισκέπτης δεν είναι τίποτε άλλο παρά θύμα.
Είναι τα λεφτά αυτά που καθορίζουν αν θα είσαι ένας λαθρομετανάστης που ήρθε να «αλλοιώσει τον ελληνικό πολιτισμό» ή αν θα είσαι ο «αξιότιμος κύριος Επενδυτής». Αν θα σε μαζέψουμε σε επιχείρηση σκούπα για να σε απελάσουμε ή αν θα «καθαρίσουμε» για χάρη σου περιοχές από όσους σε ενοχλούν και θα σου δώσουμε υπηκοότητα.
Ο ρατσισμός έχει χρηματικό πλαφόν. Ή καλύτερα, πάνω από ένα χρηματικό όριο, αποκτά τρόπους, φέρεται «με το σεις και με το σας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου