Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Δημόσιο: Μείωση συντάξεων λόγω προσωπικής διαφοράς (έγγραφο)


Τη μείωση των συντάξιμων αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων λόγω του ότι δεν υπολογίζεται σε αυτές η προσωπική διαφορά καταγγέλλει με ΕΠΙΣΤΟΛΗ της στους υπουργού Εργασίας και Οικονομικών η ΑΔΕΔΥ. «Το ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό για το μέλλον του συνόλου των εργαζομένων στο Δημόσιο και ως τέτοιο πρέπει να το διαχειριστεί η κυβέρνηση. Η αυθαίρετη και παντελώς αβάσιμη ερμηνεία των προαναφερθεισών εγκυκλίων, πρέπει άμεσα να ανασκευαστεί και να ανακληθεί από τα αρμόδια Υπουργεία, που καλούνται να εφαρμόσουν την νομιμότητα και να προστατεύσουν τις συντάξεις των συναδέλφων, οι οποίοι πρέπει να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια τόσο ως εργαζόμενοι όσο και ως συνταξιούχοι», τονίζεται στην επιστολή.


Όπως αναφέρει η ΑΔΕΔΥ το θέμα έχει προκύψει με εσφαλμένη ερμηνεία του διάταξη του άρθρου 27 του Ν.4354/2015 σε δύο εγκυκλίου στις οποίες αναφέρεται ότι «η προσωπική διαφορά του άρθρου 27, παρ.1 του Ν.4354/2015 δεν αποτελεί σταθερή παράμετρο του Ενιαίου Μισθολογίου και ως εκ τούτου δεν μπορεί να αποτελεί τμήμα των συντάξιμων αποδοχών».


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ:

Θέμα: Υπολογισμός της προσωπικής διαφοράς για τη σύνταξη των υπαλλήλων του Δημοσίου και των ΟΤΑ.

Κύριοι Υπουργοί,




Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., αφού έλαβε υπόψη της το υπ’ αριθμ. πρωτ. 77/5-2-2020 έγγραφο της ΠΟΕ ΟΤΑ, το οποίο σας απεστάλη, επισημαίνει τα εξής:

Με τη διάταξη του άρθρου 27, παρ.1 του Ν.4354/2015 προβλέφθηκε, ότι σε όλους τους υπαλλήλους, στους οποίους από την εφαρμογή των διατάξεων του νέου Ενιαίου Μισθολογίου προκύπτει βασικός μισθός ή τακτικές μηνιαίες αποδοχές, χαμηλότερες από τις καταβαλλόμενες στις 31-12-2015, η διαφορά διατηρείται ως προσωπική.

Λόγω των διαφοροποιήσεων, που παρατηρούνται στις καταβαλλόμενες αποδοχές του υπαλλήλων του Δημοσίου και των Ο.Τ.Α., το ύψος της προσωπικής διαφοράς μπορεί να διαφέρει σημαντικά από υπάλληλο σε υπάλληλο. Και ενώ καμία διάταξη στον Ν.4354/2015 δεν συνάδει προς την κατεύθυνση αυτή, με την υπ’ αριθμ. πρωτ.: 2/24112/ΔΕΠ/31-3-2017 εγκύκλιο του Υπουργού Οικονομικών, κ. Γ. Χουλιαράκη και του Υφυπουργού Εργασίας κ. Τ. Πετρόπουλου, παρασχέθηκαν οδηγίες για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών και των σχετικών κρατήσεων των Δημοσίων Υπαλλήλων. Μεταξύ άλλων, στην ως άνω εγκύκλιο προβλέπεται, ότι ως συντάξιμες αποδοχές νοούνται το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών, που έλαβε ο ασφαλισμένος, οι οποίες υπόκεινται σε κρατήσεις. Στο κεφάλαιο Α3 της ίδιας ως άνω εγκυκλίου όλως αυθαίρετα, αναφέρεται «Η προσωπική διαφορά του άρθρου 27, παρ.1 του Ν.4354/2015 δεν αποτελεί σταθερή παράμετρο του Ενιαίου Μισθολογίου και ως εκ τούτου δεν μπορεί να αποτελεί τμήμα των συντάξιμων αποδοχών».

Η ερμηνεία αυτή επαναλήφθηκε στην υπ’ αριθμ. πρωτ.: Φ80020/45578/Δ15.780/16-6-2017 εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, αναφορικά με τις κρατήσεις για Επικουρική Ασφάλιση και παροχή Εφάπαξ Βοηθήματος ενώ με την υπ’ αριθμ. πρωτ.: Φ10042/57802/1618/22-5-2018 εγκύκλιο του Υφυπουργού Εργασίας, κ. Τ. Πετρόπουλου, με θέμα: «Σχετικά με τις ασφαλιστικές κρατήσεις επί της προσωπικής διαφοράς του άρθρου 27, παρ.1 του Ν.4354/2015, των υπαλλήλων με σχέση εργασίας Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου» κατέστη σαφές πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι η προσωπική διαφορά των μονίμων Δημοσίων υπαλλήλων δεν υπόκειται σε κρατήσεις υπέρ κύριας Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ παροχής ενώ για λόγους «ισότητας» προβλέφθηκε, ότι από 1-7-2018 τα ανωτέρω εφαρμόζονται και στους υπαλλήλους με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου (Ορισμένου ή Αορίστου Χρόνου) στο Δημόσιο, που αμείβονται με τις διατάξεις του Ν.4354/2015.




Η ερμηνεία αυτή, σε καμία δεν προκύπτει από την διάταξη του άρθρου 27 του Ν.4354/2015.

Πρόκειται για μία παντελώς αυθαίρετη ερμηνεία, που σκοπό έχει την μείωση των συντάξεων, που τελικώς θα λάβουν όλοι οι απασχολούμενοι στο Δημόσιο και στους Ο.Τ.Α. Εύκολα κατανοεί κανείς, ότι η μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών επί ενός μέρους των μηνιαίων αποδοχών των υπαλλήλων του Δημοσίου και των Ο.Τ.Α., οδηγεί τελικώς μέσω του υπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών για την εξαγωγή της συντάξεως, στο να λάβουν οι υπάλληλοι αυτοί σημαντικά μειωμένες συντάξεις, όταν τελικώς αφυπηρετήσουν. Ο παραλογισμός δε της δοθείσας από τα συναρμόδια Υπουργεία παντελώς αυθαίρετης ερμηνείας, καθίσταται ακόμα πιο εμφανής εάν αναλογιστεί κανείς, ότι μέσω της μη υποβολής της προσωπικής διαφοράς σε κρατήσεις υπέρ ασφάλισης, υπάλληλοι με σημαντική προσωπική διαφορά θα λάβουν την ίδια ακριβώς σύνταξη που θα λάβουν συνάδελφοι τους, που δεν έχουν καμία προσωπική διαφορά. Με τον τρόπο αυτό, ωστόσο, επέρχεται ουσιαστικά μείωση των συντάξεων, που θα καταβληθούν στους συναδέλφους στο μέλλον, ενώ το Δημόσιο είναι ο μεγάλος κερδισμένος αφού κερδίζει διπλά, αφενός διότι καλείται να καταβάλλει μικρότερες συντάξεις και αφετέρου διότι μειώνει εις όφελος του το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών, που και το ίδιο καλείται να καταβάλλει στον Ε.Φ.Κ.Α. για την ασφάλιση των εργαζομένων.

Κύριοι Υπουργοί,

Το ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό για το μέλλον του συνόλου των εργαζομένων στο Δημόσιο και ως τέτοιο πρέπει να το διαχειριστεί η κυβέρνηση. Η αυθαίρετη και παντελώς αβάσιμη ερμηνεία των προαναφερθεισών εγκυκλίων, πρέπει άμεσα να ανασκευαστεί και να ανακληθεί από τα αρμόδια Υπουργεία, που καλούνται να εφαρμόσουν την νομιμότητα και να προστατεύσουν τις συντάξεις των συναδέλφων, οι οποίοι πρέπει να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια τόσο ως εργαζόμενοι όσο και ως συνταξιούχοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...