Κυριακή 11 Αυγούστου 2019

Νέα προνόμια και απαλλαγές για τους εφοπλιστές ετοιμάζει η κυβέρνηση

Η ναυτιλία χρειάζεται ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο με ισότιμους όρους διεθνώς όσον αφορά στον εμπορικό ανταγωνισμό αλλά και τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης, στην ετήσια έκθεση της ΕΕΕ για τον κλάδο.
Φοβούνται οι εφοπλιστές ότι θα αλλάξει κάτι σε βάρος τους όταν κανένας δεν αγγίζει τα υπερπρονόμια τους; Όχι φυσικά. Απλώς έχουν και νέες απαιτήσεις. Στα χρόνια της κρίσης, Κροίσοι οι εφοπλιστές. Στο 53% του στόλου της ΕΕ και 21% του παγκόσμιου έφθασε ο
ελληνόκτητος στόλος.
Έτσι λοιπόν και τούτη η κυβέρνηση όταν ακουστούν τα παραγγέλματα του εφοπλιστικού –και όχι μόνο- κεφαλαίου τρέχει με χίλια. Διαβάζουμε στο ρεπορτάζ:
Νέα προνόμια και διευκολύνσεις για τους εφοπλιστές, πρόσθετα σ’ αυτά που τους έχουν εξασφαλίσει εδώ και δεκαετίες όλες οι κυβερνήσεις, δρομολόγησαν η επίσκεψη Μητσοτάκη χτες το πρωί στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η σύσκεψη όπου προήδρευσε, με τη συμμετοχή του υπουργού Γ. Πλακιωτάκη και άλλων στελεχών της κυβέρνησης.
Ο ίδιος ο Κυρ. Μητσοτάκης, σε δηλώσεις του αμέσως μετά, παρουσίασε ανάμεσα στις «προτεραιότητες» της κυβέρνησης, καταρχάς για την ποντοπόρο ναυτιλία, «να κάνουμε την ελληνική σημαία ξανά πιο ελκυστική για Έλληνες πλοιοκτήτες, αλλά και να
εξορθολογίσουμε δραστικά το πλαίσιο της Ναυτικής Εκπαίδευσης (προτεραιότητα που έθεταν οι ίδιοι οι εφοπλιστές στο συνέδριο τους), ώστε να οδηγήσουμε περισσότερα νέα παιδιά στη θάλασσα και να μπορούμε να τους παρέχουμε ποιοτική εκπαίδευση, ώστε να μπορέσουν να χτίσουν μια επαγγελματική σταδιοδρομία σε έναν τομέα όπου η χώρα μας έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα».
Όλα αυτά για να συνεχίσουν να αυγαταίνουν τα κέρδη των εφοπλιστών, την ώρα που τα ίδια τα τα στοιχεία της ΕΕ δείχνουν ότι ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος διπλασίασε τη χωρητικότητά του το διάστημα 2007 – 2018, κατοχυρώνοντας τον τίτλο του μεγαλύτερου στόλου παγκοσμίως, μέσα στην περίοδο της κρίσης, όταν ο λαός πλήρωνε και συνεχίζει να πληρώνει με αιματηρές θυσίες την ανάκαμψη του κεφαλαίου.
Μάλιστα, κάνοντας χρήση των δεκάδων φοροελαφρύνσεων και φοροαπαλλαγών, οι εφοπλιστές πλήρωσαν το 2018 ως φόρο μόλις 150 εκατ. ευρώ για κέρδη δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, απολαμβάνοντας κάθε είδους προνόμια, όπως αυτό της «εθελοντικής εισφοράς», που καθιέρωσε η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ και επέκτεινε ο ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με το σύνολο της αντεργατικής και αντιασφαλιστικής νομοθεσίας, που απογειώνει την εκμετάλλευση στα πλοία.
Σ’ αυτήν την κατεύθυνση κινούνται και οι δηλώσεις Μητσοτάκη για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, αλλά και για τον ασφυκτικότερο έλεγχο της Ναυτικής Εκπαίδευσης από τους εφοπλιστές, μέχρι την πλήρη ιδιωτικοποίησή της.
Επιμέλεια: Πάνος Ευθυμίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...