Ως πεζοί ή ως ποδήλατα ανάλογα με τη μέγιστη ταχύτητα την οποία μπορούν να αναπτύξουν εκ κατασκευής αναμένεται να αντιμετωπιστούν από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ) τα ηλεκτρονικά πατίνια , που τον τελευταίο καιρό έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους και στους δρόμους των ελληνικών πόλεων δημιουργώντας φίλους αλλά και φανατικούς “εχθρούς“.
H αρχική εισήγηση στο υπουργείο Μεταφορών για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης βγάζει εκτός δρόμου τα πατίνια με μέγιστη ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιομέτρων την ώρα δίνοντας τους τη δυνατότητα να κυκλοφορούν
κατά βάση σε ποδηλατοδρόμους οι οποίοι όμως είναι είδος εν ανεπαρκεία στην Ελλάδα.
Ωστόσο καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμα καθώς αναμένονται και τα αποτελέσματα της συνάντησης εργασίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει προγραμματιστεί αυτή την εβδομάδα με στόχο να εξετάσει το θέμα των πατινιών, την δημοφιλία των οποίων κανείς δεν έχει προβλέψει .
Βάσει της αρχικής εισήγησης στο υπουργείο πάντως στο μεταβατικό στάδιο η κυκλοφορία των πατινιών με ταχύτητα μεγαλύτερη των 6 έως 25 χιλιομέτρων την ώρα προτείνεται να επιτρέπεται μόνο σε ποδηλατοδρόμους και σε λοιπούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους όπου διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία ύστερα από απόφαση του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου λήψης μέτρων κυκλοφορίας εκτός και εάν κατά τόπους δήμοι προσδιορίσουν οδούς στις οποίες θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.
Σε κάθε περίπτωση η χρήση κράνους θα καταστεί υποχρεωτική για την οδήγηση τους.
Σε τρεις κατηγορίες
Τόσο τα πατίνια όσο και τα υπόλοιπα οχήματα μικροκινητικότητας θα ενταχθούν στην κατηγορία των Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) και θα διαχωριστούν σε τρεις κατηγορίες:
1. Εκείνα των οποίων η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 6 χιλιόμετρα την ώρα, τα οποία θα θεωρούνται ως πεζοί και θα μπορούν να κυκλοφορήσουν ελεύθερα σ ε πεζοδρόμια και κάθε άλλο χώρο που προορίζεται για πεζούς.
2. Εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 και 25 χιλιομέτρων την ώρα, τα οποία θα αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα.
3. Εκείνα με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 25 χιλιόμετρα τη ώρα και θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στον δρόμο.
Επιπλέον οι οδηγοί των ΕΠΗΟ θα:
– Απαγορεύεται να μεταφερθούν επιβάτες στα οχήματα τους
– Πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή πάνω από 12 ετών εφόσον συνοδεύονται από ενήλικα.
Υποχρεούται να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος κανονικά δεμένο.
Για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτής της κατηγορίας με ταχύτητα άνω των 6 χιλιομέτρων σε πρώτη φάση θα προβλεφθεί αυτοκόλλητο σήμα στο οποίο θα αναγράφεται μεταξύ άλλων η μέγιστη ταχύτητα και ο κωδικός ταυτοποίησης του οχήματος και βεβαίωση του οικονομικού φορέα αναρτημένη στην ιστοσελίδα του, στην οποία αναφέρεται κατ΄ελάχιστο η μέγιστη ταχύτητα κατασκευής ανά κωδικό ταυτοποίησης .
Τι ισχύει για τα πρόστιμα
Παράλληλα το σχέδιο εξετάζει και την επιβολή τσουχτερών προστίμων στους παραβάτες τα οποία θα κυμαίνονται 40 και 400 ευρώ. Έτσι για όσους παρανόμως θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν πατίνια με ταχύτητα άνω των 6 χιλιομέτρων και έως 25 χιλιομέτρων την ώρα θα προβλεφθεί διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ, ενώ για τους παραβάτες που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ΕΠΗΟ με ταχύτητα άνω των 25 χιλιομέτρων την ώρα, το ύψος του προστίμου εκτοξεύεται στα 400 ευρώ.
H αρχική εισήγηση στο υπουργείο Μεταφορών για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης βγάζει εκτός δρόμου τα πατίνια με μέγιστη ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιομέτρων την ώρα δίνοντας τους τη δυνατότητα να κυκλοφορούν
κατά βάση σε ποδηλατοδρόμους οι οποίοι όμως είναι είδος εν ανεπαρκεία στην Ελλάδα.
Ωστόσο καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμα καθώς αναμένονται και τα αποτελέσματα της συνάντησης εργασίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει προγραμματιστεί αυτή την εβδομάδα με στόχο να εξετάσει το θέμα των πατινιών, την δημοφιλία των οποίων κανείς δεν έχει προβλέψει .
Βάσει της αρχικής εισήγησης στο υπουργείο πάντως στο μεταβατικό στάδιο η κυκλοφορία των πατινιών με ταχύτητα μεγαλύτερη των 6 έως 25 χιλιομέτρων την ώρα προτείνεται να επιτρέπεται μόνο σε ποδηλατοδρόμους και σε λοιπούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους όπου διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία ύστερα από απόφαση του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου λήψης μέτρων κυκλοφορίας εκτός και εάν κατά τόπους δήμοι προσδιορίσουν οδούς στις οποίες θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.
Σε κάθε περίπτωση η χρήση κράνους θα καταστεί υποχρεωτική για την οδήγηση τους.
Σε τρεις κατηγορίες
Τόσο τα πατίνια όσο και τα υπόλοιπα οχήματα μικροκινητικότητας θα ενταχθούν στην κατηγορία των Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) και θα διαχωριστούν σε τρεις κατηγορίες:
1. Εκείνα των οποίων η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 6 χιλιόμετρα την ώρα, τα οποία θα θεωρούνται ως πεζοί και θα μπορούν να κυκλοφορήσουν ελεύθερα σ ε πεζοδρόμια και κάθε άλλο χώρο που προορίζεται για πεζούς.
2. Εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 και 25 χιλιομέτρων την ώρα, τα οποία θα αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα.
3. Εκείνα με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 25 χιλιόμετρα τη ώρα και θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στον δρόμο.
Επιπλέον οι οδηγοί των ΕΠΗΟ θα:
– Απαγορεύεται να μεταφερθούν επιβάτες στα οχήματα τους
– Πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή πάνω από 12 ετών εφόσον συνοδεύονται από ενήλικα.
Υποχρεούται να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος κανονικά δεμένο.
Για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτής της κατηγορίας με ταχύτητα άνω των 6 χιλιομέτρων σε πρώτη φάση θα προβλεφθεί αυτοκόλλητο σήμα στο οποίο θα αναγράφεται μεταξύ άλλων η μέγιστη ταχύτητα και ο κωδικός ταυτοποίησης του οχήματος και βεβαίωση του οικονομικού φορέα αναρτημένη στην ιστοσελίδα του, στην οποία αναφέρεται κατ΄ελάχιστο η μέγιστη ταχύτητα κατασκευής ανά κωδικό ταυτοποίησης .
Τι ισχύει για τα πρόστιμα
Παράλληλα το σχέδιο εξετάζει και την επιβολή τσουχτερών προστίμων στους παραβάτες τα οποία θα κυμαίνονται 40 και 400 ευρώ. Έτσι για όσους παρανόμως θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν πατίνια με ταχύτητα άνω των 6 χιλιομέτρων και έως 25 χιλιομέτρων την ώρα θα προβλεφθεί διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ, ενώ για τους παραβάτες που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ΕΠΗΟ με ταχύτητα άνω των 25 χιλιομέτρων την ώρα, το ύψος του προστίμου εκτοξεύεται στα 400 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου