Η αντιπαράθεση του Γιάννη Ραγκούση με τον βουλευτή Λακωνίας του ΠΑΣΟΚ Λεωνίδα Γρηγοράκο για τα ταξί είναι απλά συμβολική δύο ομάδων που εξακολουθούν να υπάρχουν μέσα στο κυβερνόν κόμμα: Εκείνων που βρίσκονται μπροστά στους νόμους και τις πολιτικές επιλογές που κάνουν και τις υπερασπίζονται και εκείνους που κρύβονται πίσω από την τρόικα ή και ρυθμίσεις που ψηφίσθηκαν για να παραστήσουν στην τρόικα ότι «ανοίγουμε» τις αγορές.
Τα ταξί είναι επίσης συμβολικά. Αντίστοιχοι συμβιβασμοί βρέθηκαν με τους φούρνους, τα περιθώρια κέρδους των φαρμακοποιών, τον τρόπο (μη) υλοποίησης της απελευθέρωσης των μεταφορών κλπ. Ο στόχος του ανοίγματος αυτών των αλλαγών δεν είναι πάντα η δημιουργία περισσότερων μικρών ελευθέρων επαγγελματιών που ζουν όπως ζουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες στην Ελλάδα, αλλά η συγκέντρωση δραστηριοτήτων σε μεγάλες επιχειρήσεις με ισχυρή κεφαλαιακή βάση, καινοτομία και πολλούς από τα σημερινά «αφεντικά» να εργάζονται ως υπάλληλοι.
Τα ταξί είναι επίσης συμβολικά. Αντίστοιχοι συμβιβασμοί βρέθηκαν με τους φούρνους, τα περιθώρια κέρδους των φαρμακοποιών, τον τρόπο (μη) υλοποίησης της απελευθέρωσης των μεταφορών κλπ. Ο στόχος του ανοίγματος αυτών των αλλαγών δεν είναι πάντα η δημιουργία περισσότερων μικρών ελευθέρων επαγγελματιών που ζουν όπως ζουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες στην Ελλάδα, αλλά η συγκέντρωση δραστηριοτήτων σε μεγάλες επιχειρήσεις με ισχυρή κεφαλαιακή βάση, καινοτομία και πολλούς από τα σημερινά «αφεντικά» να εργάζονται ως υπάλληλοι.
Το βασικό πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας, η βασική διαφορά της με τις κοινωνίες του Βορρά είναι η ύπαρξη 1,8 εκατομμυρίου «επιχειρηματιών» σε σχέση με το 1,2 εκατομμύριο των αυτοαπασχολουμένων. Ο Ραγκούσης και οι άλλοι της κυβέρνησης γνωρίζουν ότι στις συζητήσεις για τη διάσωσή μας, υπογραμμίσθηκε από τους δανειστές μας ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν να συνεχισθεί. Ουδείς αποδέχεται τραγουδώντας εύθυμα τραγουδάκια την εξαφάνισή του αλλά και ουδείς προσαρμόζεται με την θέλησή του.
Το άνοιγμα όλων των ελληνικών αγορών – όχι μόνο των ταξιτζήδων- αλλά και των σούπερ-μάρκετ, του τσιμέντου, των μεταφορών με φορτηγά, των ακτοπλοϊκών μεταφορών, της κρουαζιέρας –είναι η σημαντικότερη πολιτική μάχη της γενιάς μας. Και σε αυτή η κυβέρνηση χρωστάει ακόμα στο ν εαυτό της. Εκτός και αν ο κ. Γ.Α Παπανδρέου που είχε την ευθύνη για το που θα οδηγηθεί η εσωπασοκική σύγκρουση για τα ταξί, θέλει να πάει στην επόμενη σύνοδο κορυφής και να ακούει την κα Μέρκελ –που έχει ακόμα πολλές κλειστές «αγορές» στη Γερμανία- να του παραδίδει αφ υψηλού μαθήματα,
Το άνοιγμα όλων των ελληνικών αγορών – όχι μόνο των ταξιτζήδων- αλλά και των σούπερ-μάρκετ, του τσιμέντου, των μεταφορών με φορτηγά, των ακτοπλοϊκών μεταφορών, της κρουαζιέρας –είναι η σημαντικότερη πολιτική μάχη της γενιάς μας. Και σε αυτή η κυβέρνηση χρωστάει ακόμα στο ν εαυτό της. Εκτός και αν ο κ. Γ.Α Παπανδρέου που είχε την ευθύνη για το που θα οδηγηθεί η εσωπασοκική σύγκρουση για τα ταξί, θέλει να πάει στην επόμενη σύνοδο κορυφής και να ακούει την κα Μέρκελ –που έχει ακόμα πολλές κλειστές «αγορές» στη Γερμανία- να του παραδίδει αφ υψηλού μαθήματα,