Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022

Νέα επιβάρυνση για τους κατόχους ΙΧ δεκαετίας- Ποιους αφορά

Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b θέλει να επιβάλει το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Στόχος του, λέει, να μειωθούν οι αθρόες εισροές παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη και να προωθηθεί περαιτέρω η ηλεκτροκίνηση ή άλλα πιο σύγχρονα και «καθαρότερα» αυτοκίνητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κυριότερη πηγή εκπομπής πολλών αέριων ρύπων είναι το αυτοκίνητο, γεγονός που δίνει αφρομές στο υπουργείο για νέα χαράτσια. Οχι μόνο στην Αθήνα, αλλά παγκόσμια. Το Ινστιτούτο Warldwatch σε πρόσφατη έκθεσή του αναφέρει ότι η μισή ποσότητα οξειδίων του αζώτου, μονοξειδίου του άνθρακα, υδρογονανθράκων και το μεγαλύτερο ποσοστό μολύβδου εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα.

Κάθε αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων συνεπάγεται αύξηση των εκπεμπόμενων ρύπων.

Να σημειώσουμε ότι σήμερα κυκλοφορούν 500 εκατομ. αυτοκίνητα, που είναι δεκαπλάσια από αυτά που υπήρχαν το 1950.

Σε τριάντα χρόνια ο αριθμός τους θα υπερβεί το 1 δισεκατομμύριο. Μάλιστα, στις αναπτυσσόμενες χώρες ο αριθμός τους θα διπλασιαστεί, οξύνοντας τη ρύπανση των αστικών κέντρων και δεσμεύοντας πόρους από δραστηριότητες, όπως η υγεία, η παιδεία, ο πολιτισμός, η απασχόληση.


Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχοντας λάβει υπόψη της ότι μεγάλο μέρος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών προέρχονται από εταιρείες ενοικιάσεων και leasing με αμφίβολα ποιοτικά χαρακτηριστικά έχει ρίξει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την επέκταση της επιβολής του Περιβαλλοντικού Τέλους πέραν των οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5a και για τα επόμενα που αφορούν στην οδηγία ρύπων Euro 5b.


Σε περίπτωση που αποφασιστεί να επιβληθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν οδηγία ρύπων Euro 5b τότε τα μόνα μεταχειρισμένα οχήματα που θα εισάγονται χωρίς να πληρώνουν το χαράτσι θα είναι μόνο εκείνα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6.

Να υπενθυμίσουμε πως από τα τέλη Ιουλίου του 2021 με νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει επιβληθεί πλήρης απαγόρευση στις εισαγωγές πολύ παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και παράλληλα θεσπίστηκε και επιβάλλεται και το Περιβαλλοντικό Τέλος σε οχήματα παλαιότερων ετών.


Το Περιβαλλοντικό Τέλος σύμφωνα με το νέο νόμο δεν επιβάλλεται μόνο στα παλαιά εισαγόμενα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά ενώ επίσης θεσπίζεται η απαγόρευση εισαγωγής φορτηγών που πληρούν τις παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1 και Euro 0)

Τα έσοδα από την είσπραξη του Περιβαλλοντικού Τέλους διατίθενται για την υλοποίηση δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρικών οχημάτων.
https://www.topontiki.gr/2022/01/14/nea-epivarinsi-gia-ta-ich-pious-afora/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...