Η άθλια (και ετοιμόρροπη πλέον) συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, κατά την πάγια τακτική της, κατεβάζει πραξικοπηματικά το «νέο σύστημα διορισμών» με τη μορφή τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο και επιδιώκει τη ψήφισή του με απαράδεκτες διαδικασίες εξπρές, την Παρασκευή 11/1! Χρησιμοποιεί ως δόλωμα την προεκλογική εξαγγελία 15.000 μόνιμων διορισμών (4.500 στην ειδική αγωγή για το σχ.έτος 2019-20 που δεν αφορούν μόνο εκπαιδευτικούς αλλά και βοηθητικό προσωπικό και οι υπόλοιποι μετά τη λήξη της κυβερνητικής θητείας!). Στην ουσία, το κυβερνητικό σχέδιο βασίζεται στο διαβόητο «προσοντολόγιο» της ΕΕ, στοχεύοντας στην υποβάθμιση της προϋπηρεσίας (βάζοντας και
«ταβάνι» 120 μηνών στην προσμέτρησή της) και στην πριμοδότηση όχι μόνο των μεταπτυχιακών ή δεύτερων πτυχίων αλλά και κάθε είδους σεμιναρίων και λοιπών «προσόντων» καθώς και το βαθμό πτυχίου! Οι πίνακες θα είναι διαρκώς μεταβαλλόμενοι με αναπροσαρμογή ανά διετία και θα αλλάζουν ανάλογα με τις “επιτυχίες” στο κυνήγι των προσόντων, γεγονός που θα οδηγήσει σε ανακύκλωση της ανεργίας σύμφωνα με τις επιταγές της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
Η αδικία σε βάρος των συναδέλφων που επί πολλά χρόνια αναπληρώνουν ουσιαστικά τον εαυτό τους, στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο μέχρι τις εσχατιές της χώρας, είναι καταφανής, καθώς η προϋπηρεσία θα «μετράει» μόνο κατά 50% στην τελική μοριοδότηση. Το νέο σύστημα δεν θα ισχύει μόνο για τους μόνιμους διορισμούς(όποτε και αν γίνουν), αλλά και για τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, οδηγώντας ουσιαστικά σε απόλυση πολλών συναδέλφων, που θα δουν τη θέση τους στους πίνακες να καταβαραθρώνεται. Το προσοντολόγιο προωθεί μια λογική:
α) απόλυτα ταξική, που τιμωρεί όσους γύριζαν τα σχολεία ανά την Ελλάδα, μη έχοντας την πολυτέλεια, ούτε χρόνου ούτε χρημάτων, για απόκτηση μεταπτυχιακών και άλλων προσόντων,
β) εναρμονισμένη με την πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ, ότι το βασικό πτυχίο θα θεωρείται «ανεπαρκές» για να έχει κανείς το δικαίωμα να διδάξει στο δημόσιο σχολείο. Έτσι όλοι (αναπληρωτές, αδιόριστοι, ακόμα και μόνιμοι, ενόψει της «αξιολόγησης») θα είμαστε υποχρεωμένοι σε ένα διαρκές κυνήγι μεταπτυχιακών, δεύτερων πτυχίων και κάθε είδους προσόντων και «χαρτιών». Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο επιδιώκουν τον κανιβαλισμό και τη διαίρεση, ενάντια στο αναφαίρετο δικαίωμα για σταθερή και μόνιμη δουλειά στη δημόσια εκπαίδευση και μεταφέρουν την ευθύνη για την ανεργία στον ίδιο τον εκπαιδευτικό και την προσωπική του ικανότητα ή ανικανότητα για απόκτηση προσόντων,
γ) που ενισχύει την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, αφού ανοίγει μια τεράστια αγορά τίτλων και κάθε είδους πιστοποιήσεων στο χώρο της εκπαίδευσης όπου ο καθένας ανάλογα με το πόσα χρήματα διαθέτει θα μπορεί να αγοράζει και τα αντίστοιχα μόρια διορισμού! Η πολιτική αυτή προωθείται και με το «Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας», αναπόσπαστο κομμάτι του προσοντολογίου, που ουσιαστικά καταργεί την αξία των πτυχίων των καθηγητικών σχολών και το μόνο δικαίωμα που απορρέει από αυτά για εργασία στη εκπαίδευση. Μάλιστα θα θεωρείται απαραίτητο προσόν για να εργαστεί ένας εκπαιδευτικός και στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Κανείς να μην πέσει στην παγίδα αναζήτησης «δικαιότερων» κριτηρίων διορισμού
Μετά από δέκα χρόνια σχεδόν πλήρους αδιοριστίας, η κατάσταση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι εκρηκτική, τα κενά έχουν ξεφύγει από κάθε όριο. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος, έστω και λόγω προεκλογικών σκοπιμοτήτων της κυβέρνησης, οι προσλήψεις αναπληρωτών πιθανότατα θα ξεπεράσουν τις 30.000. Οι ελλείψεις είναι τεράστιες, ακόμα και μετά τις απώλειες πολλών χιλιάδων θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση, με τη μνημονιακή λαίλαπα και τις εγκληματικές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων (αύξηση ωραρίου, συγχωνεύσεις σχολείων, μαζικό κόψιμο τμημάτων, μαθημάτων και δικαιωμάτων, ελαχιστοποίηση των συνταξιοδοτήσεων λόγω νόμου Κατρούγκαλου και τόσα άλλα). Όλοι ενωμένοι, αναπληρωτές και μόνιμοι, να απαιτήσουμε την άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και τον διορισμό πολλών ακόμα αδιόριστων συναδέλφων, με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία, για να γίνει πραγματικότητα το δημόσιο δωρεάν σχολείο που έχουμε ανάγκη οι εργαζόμενοι, η νεολαία και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Άλλωστε, τα «κριτήρια» της κυβέρνησης είναι κριτήρια απολύσεων, που θα καθορίζουν ποιος θα επιβιώνει και ποιος όχι στο βάρβαρο τοπίο που έρχεται («νέο» Λύκειο, αξιολόγηση, συνέπειες υπογεννητικότητας κ.ά.).
Τα αιμοσταγή πλεονάσματα σημαίνουν μηδενικούς διορισμούς για πολλά χρόνια ακόμα
Τα μνημόνια και τα αιμοσταγή πλεονάσματα, που πρέπει να «βγαίνουν» τα επόμενα χρόνια, σημαίνουν νέες μειώσεις στις δαπάνες για την Παιδεία, άρα και ουσιαστική ανυπαρξία διορισμών. Αυτό που επιδιώκεται με το «νέο σύστημα διορισμών» είναι η αφαίρεση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών συναδέλφων και η επικράτηση του ανταγωνισμού μεταξύ των αδιόριστων-αναπληρωτών για μια «θέση στον ήλιο». Η κατάσταση αυτή του ανελέητου ανταγωνισμού θα μεταφερθεί σύντομα και στους μόνιμους συναδέλφους με την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι τα ακαδημαϊκά προσόντα που μοριοδοτεί είναι τα ίδια με αυτά που προβλέπονται για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά και για τις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης
Επιπλέον, με το κυβερνητικό σχέδιο επανέρχεται η απειλή της ουσιαστικής άρσης της μονιμότητας για όσους διοριστούν από εδώ και στο εξής (και με προφανείς συνέπειες για όλους), καθώς ο νεοδιόριστος θα αξιολογείται υποχρεωτικά μετά από δύο χρόνια «δοκιμαστικής» υπηρεσίας, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να κριθεί «ανεπαρκής» και να απολυθεί.
Μπροστά μας υπάρχει μόνο ο δρόμος του μαζικού και ανυποχώρητου αγώνα, που έδειξαν οι εργαζόμενοι και η νεολαία της Γαλλίας. Να σπάσουμε την αδράνεια και την υποταγή που επιβάλλουν οι ξεπουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, προετοιμάζοντας δυναμικές κινητοποιήσεις, απεργίες, καταλήψεις, με κλιμάκωση από την επόμενη εβδομάδα. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, με επιτροπές αγώνα παντού, που θα ενώνουν αναπληρωτές και μόνιμους αλλά και οποιονδήποτε θέλει να αγωνιστεί ενάντια στην πολιτική που διαλύει το δημόσιο σχολείο.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών
- Να αποσυρθεί το προσοντολόγιο. Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο
- Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές
- 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια
- 5% του ΑΕΠ για την Παιδεία
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου