Θέματα που έχουν να κάνουν με την Παιδεία και τις πανελλαδικές εξετάσεις, το υπουργείο Εργασίας, αλλά και την κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης, συζητήθηκαν στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής (ΚΥΣΚΟΙΠ) που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης.
Κατά τη συνεδρίαση, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γ. Δραγασάκης, παρουσίασε το πλαίσιο των προτεραιοτήτων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής για το επόμενο τετράμηνο.
Συγκεκριμένα, τα θέματα που θα εξεταστούν είναι:
-Η στρατηγική για τη Νέα Γενιά.
-Η πολιτική για τη Δημόσια Υγεία.
-Η πολιτική για το Φάρμακο.
-Το νέο νομικό πλαίσιο για την αναδοχή και υιοθεσία.
-Το θεσμικό πλαίσιο για τη δυνατότητα διαχείρισης υπό πτώχευση επιχειρήσεων από συνεταιρισμούς εργαζομένων.
-Η ολοκληρωμένη πολιτική κοινωνικής ένταξης προσφύγων και μεταναστών.
-Ο έλεγχος της υλοποίησης των Τοπικών και Περιφερειακών Δομών του Κοινωνικού Κράτους (Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, Κέντρα Κοινότητας, Γραφεία Δανειοληπτών, κλπ).
-Η πολιτική για το Βιβλίο και τον Κινηματογράφο.
Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, ενημέρωσε σχετικά με την προετοιμασία για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και, παράλληλα, παρουσίασε τις προωθούμενες αλλαγές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα, τη νέα δομή του Λυκείου, τη μεταρρύθμιση των Πανελλαδικών εξετάσεων, με το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια.
Η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, παρουσίασε αναλυτικά το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου της, το οποίο μάλιστα αποτελεί ουσιαστική ιδιοκτησία της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κ. Αχτσιόγλου κατά την ενημέρωση που παρείχε υπογράμμισε πως το πολυνομοσχέδιο, το οποίο είναι αποτέλεσμα κοινωνικού διαλόγου, αποτελεί την πληρέστερη νομική κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων. Συμπληρωματικά, ο υφυπουργός Εργασίας, Τάσος Πετρόπουλος, παρουσίασε τις τεχνικές λεπτομέρειες αναφορικά με τις ασφαλιστικές ρυθμίσεις που αφορούν σε σειρά επαγγελματιών.
Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για τα άτομα με αναπηρία μέσα από ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο. Συντονιστικό ρόλο σε αυτή την ουσιώδη μεταρρύθμιση αναλαμβάνει ο υπουργός Επικράτειας Χριστόφορος Βερναρδάκης. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου το όποιο προωθεί, η αναπηρία λαμβάνει πλέον ευρύτερη διάσταση και πλέον αντιμετωπίζεται ως κοινωνικό θέμα.
Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση αναλαμβάνει την υποχρέωση της αντιμετώπισης των ατόμων με αναπηρία με όρους ισότητας. Μάλιστα όπως διευκρίνισε από την πλευρά της και η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, η αναπηρία αντιμετωπίζεται σε τέσσερα σημεία φυσικό-αστικό-διοικητικό και ηλεκτρονικό περιβάλλον. Κάθε υπουργείο εφεξής θα έχει την υποχρέωση να λαμβάνει υπ’ όψιν του τα νέα δεδομένα ώστε να εξασφαλίζετε η ισότιμη μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία. Τέλος σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες η νοηματική γλώσσα αναγνωρίζεται ως επίσημη γλώσσα του ελληνικού κράτους.
Κ. Γαβρόγλου: Πρέπει να αλλάξει το σημερινό σύστημα των πανελλαδικών
Σε δηλώσεις που έκανε μετά τη συνεδρίαση, ο κ. Γαβρόγλου τάχθηκε υπέρ της αλλαγής του σημερινού συστήματος των Πανελλαδικών, αλλά όχι της κατάργησης των εξετάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, ερωτηθείς για τις αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε συγκεκριμένα ότι «πρέπει να αλλάξει το σημερινό σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, όχι όμως και να καταργηθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Υπογράμμισε, ακόμη, πως «αυτή τη στιγμή με το υπάρχον σύστημα μόλις το 20% των μαθητών καταφέρνουν να περνούν στις 5 πρώτες σχολές της προτίμησής του, ενώ το 18% περνά με βαθμολογία κάτω από τη βάση». Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας «πρέπει να υπάρξει ένα εξεταστικό σύστημα, αξιόπιστο και παιδαγωγικού χαρακτήρα». Ο ίδιος ευχήθηκε «καλή επιτυχία στα παιδιά», τα οποία όπως είπε, «πρέπει να θυμούνται όσα έμαθαν στο σχολείο».
https://www.eklogika.gr/news/Ti-suzhththhke-sto-KYSKOIP-Allages-alla-oxi-katarghsh-thelei-gia-tis-panelladikes-o-k-Gavroglou-24-08-2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου