Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018

Διαρκής Ιερά Σύνοδος: Όχι στον όρο «Μα­κε­δο­νία», ως συ­στα­τι­κού του ονό­μα­τος των Σκο­πίων

«Συ­νήλθε σή­μερα Πα­ρα­σκευή, 26 Ια­νου­α­ρίου 2018, σε έκτα­κτη Συ­νε­δρία η Δι­αρ­κής Ιερά Συ­νο­δος της Εκ­κλη­σίας της Ελ­λά­δος, υπό την Προ­ε­δρία του Μα­κα­ρι­ω­τά­του Αρ­χι­ε­πι­σκό­που Αθη­νών και πά­σης Ελ­λά­δος κ. Ιε­ρω­νύ­μου.
Η Δι­αρ­κής Ιερά Σύ­νο­δος ενη­με­ρώ­θηκε από τον Μα­κα­ρι­ώ­τατο Πρό­ε­δρο για τα δι­α­τρέ­ξαντα από την προ­η­γου­μένη Συ­νε­δρία Της, του μη­νός Ια­νου­α­ρίου, έως σή­μερα, σχε­τικά με το θέμα της ονο­μα­σίας του Κρά­τους των Σκο­πίων και ιδι­αι­τέ­ρως την εκ­κλη­σι­α­στική του πα­ρά­με­τρο, για το οποίο είχε εκ­δώ­σει το από 10.1.2018 σχε­τικό Ανα­κοι­νω­θέν Της. Η Δι­αρ­κής Ιερά Σύ­νο­δος πα­ρα­τη­ρεί ότι ορι­σμέ­νοι ούτε ανέ­γνω­σαν ορθά το γράμμα, ούτε αν­τε­λή­φθη­σαν ου­σι­α­στικά το πνεύ­μα της ξε­κά­θα­ρης θέ­σης Της, περί της μη απο­δο­χής εκ μέ­ρους της Εκ­κλη­σίας του όρου «Μα­κε­δο­νία» η πα­ρα­γώ­γου του, ως συ­στα­τι­κού του ονό­μα­τος του
Κρά­τους των Σκο­πίων, που άλ­λω­στε θα είχε επι­πτώ­σεις και στην ονο­μα­σία της σχι­σμα­τι­κής αυ­το­α­πο­κα­λού­με­νης εκ­κλη­σίας της «Μα­κε­δο­νίας». Μιας θέ­σης, την οποία πρώτη η ίδια, με πλήρη συ­ναί­σθηση της ιστο­ρι­κής Της ευ­θύ­νης, δι­ε­τύ­πωσε με τόσο σαφή και κα­τη­γο­ρη­μα­τικό τρόπο, συμ­με­ρι­ζό­μενη από­λυτα την εύ­λογη αγω­νία και των Ιε­ραρ­χών, που δι­α­ποι­μαί­νουν τις Ιε­ρές Μη­τρο­πό­λεις στην Μα­κε­δο­νία μας, αλλά και τις δι­και­ο­λο­γη­μέ­νες ανη­συ­χίες του κυ­ρί­αρ­χου Λαού και σύσ­σω­μου του Οι­κου­με­νι­κού Ελ­λη­νι­σμού, σε ένα εξαι­ρε­τικά ευ­αί­σθητο εθνικό θέμα. Γι­ατί στο όνομα «Μα­κε­δο­νία» πε­ρι­κλεί­ον­ται και κο­ρυ­φώ­νον­ται οι αλυ­τρω­τι­κές δι­α­θέ­σεις του Κρά­τους των Σκο­πίων.
Εκ­φρά­ζει δε την λύπη και την πι­κρία Της, δι­ότι κά­ποιοι ηθε­λη­μένα πα­ρερ­μή­νευ­σαν την νη­φά­λια και ενω­τική επι­σή­μανση του Μα­κα­ρι­ω­τά­του Προ­έ­δρου Της, Αρ­χι­ε­πι­σκό­που Αθη­νών και πά­σης Ελ­λά­δος κ. Ιε­ρω­νύ­μου, περί της ανάγ­κης αν­τι­με­τώ­πι­σης του όλου ζη­τή­μα­τος με όρους εθνι­κής συ­ναί­νε­σης, συ­νεν­νό­η­σης και ομο­ψυ­χίας, στην δι­άρ­κεια της ενη­μέ­ρω­σής του από τον Πρω­θυ­πουργό, για την πο­ρεία των δι­α­πρα­γμα­τεύ­σεων σχε­τικά με την ονο­μα­σία του Κρά­τους των Σκο­πίων, την Πέμ­πτη 18 Ια­νου­α­ρίου ε.ε., στην Ιερά Αρ­χι­ε­πι­σκοπή Αθη­νών, κα­τό­πιν πρω­το­βου­λίας του κ. Πρω­θυ­πουρ­γού και την ταυ­τό­χρονη ενη­μέ­ρωσή Του, από τον Μα­κα­ρι­ώ­τατο, για την εκ­κλη­σι­α­στική δι­ά­σταση του θέ­μα­τος.
Η Εκ­κλη­σία της Ελ­λά­δος, πρω­το­πό­ρος δι­α­χρο­νικά στους αγώ­νες του Έθνους, θε­ω­ρεί ότι κάθε έκ­φραση υπε­ρα­σπί­σεως των δι­καίων της Μα­κε­δο­νίας μας εί­ναι επαι­νετή, αρ­κεί αυτή να εί­ναι γνή­σια, ανι­δι­ο­τε­λής και πη­γαία, και πάντα στο πνεύμα μιας νό­μι­μης και δη­μο­κρα­τι­κής εκ­δή­λω­σης. Ως εκ τού­του, στο πλαί­σιο της ελευ­θε­ρίας εκ­φρά­σεως των Κλη­ρι­κών και Λα­ϊ­κών με­λών Της, σέ­βε­ται το δι­καί­ωμα αυ­τών να πράτ­τουν κατά συ­νεί­δηση, με σύ­νεση και υπευ­θυ­νό­τητα.
Στα άκριτα, μά­λι­στα, συμ­πε­ρά­σματα και τις εκ του πο­νη­ρού εύ­κο­λες απο­φάν­σεις όσων συ­νει­δητά δεν αν­τι­λαμ­βά­νον­ται τις προ­θέ­σεις Αυ­τής και του Προ­έ­δρου Της, η Δι­αρ­κής Ιερά Σύ­νο­δος ρητά δη­λώ­νει ότι δεν με­τέ­χει σε πο­λι­τι­κές δι­ερ­γα­σίες και με­θο­δεύ­σεις, ούτε απο­δέ­χε­ται να παί­ζει ο οι­οσ­δή­ποτε πο­λι­τικά παί­γνια εις βά­ρος Της.
Μόνη Της ιερή ευ­θύνη εί­ναι να δι­α­κο­νεί την ενό­τητα όλων των Ελ­λή­νων αδι­α­κρί­τως.
Άλ­λω­στε, στα εθνικά θέ­ματα δεν χω­ρούν μι­κρο­κομ­μα­τι­κές η μι­κρο­πο­λι­τι­κές προ­σεγ­γί­σεις και ερ­μη­νείες.
Η Δι­αρ­κής Ιερά Σύ­νο­δος απο­φά­σισε ωσαύ­τως όπως το Σάβ­βατο της Τυ­ρι­νής, 17 Φε­βρου­α­ρίου, τε­λέ­σει Συ­νο­δική Θεία Λει­τουρ­γία και Ιερό Μνη­μό­συνο υπέρ ανα­παύ­σεως των ψυ­χών του ήρωα του Μα­κε­δο­νι­κού αγώ­νος Παύ­λου Μελά και όλων των Μα­κε­δο­νο­μά­χων, στον τόπο όπου ηρω­ι­κώς έπε­σαν, την Στά­τι­στα της Ιε­ράς Μη­τρο­πό­λεως Κα­στο­ρίας.
Εκ της Δι­αρ­κούς Ιε­ράς Συ­νό­δου»
http://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...