Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Δ. Κουσουρής: Έτσι αναπτύσσεται ένα ναζιστικό κόμμα

«Από το 2012 που μπήκε η Χρυσή Αυγή στο κοινοβούλιο, υπήρχε η αντίληψη ότι πλέον θα αμβλυνθούν τα χαρακτηριστικά της. Όποιος όμως γνωρίζει τι σημαίνει ναζιστικό κόμμα, αντιλαμβάνεται πως η δράση της εντάθηκε, γιατί η όξυνση, η αίσθηση στους υποστηρικτές της, ότι “είμαστε δυνατοί και μπορούμε να χτυπήσουμε όποιον θέλουμε” είναι συστατικό στοιχείο του πώς αναπτύσσεται ένα ναζιστικό κόμμα».
Ο καθηγητής Ιστορίας στο πανεπιστήμιο της Βιέννης, Δημήτρης Κουσουρής, κατέθεσε στην δίκη για την εγκληματική οργάνωση, την πεποίθησή του πως η Χρυσή Αυγή, της οποίας υπήρξε και ο ίδιος θύμα, το 1998, είναι «μία ανοικτά ναζιστική οργάνωση» η οποία σε όλα τα χρόνια της ύπαρξής της εμφανίζει ακριβώς την ίδια δράση. Στην κατάθεση του ο καθηγητής περιέγραψε την επίθεση που είχε δεχθεί έξω από τα δικαστήρια της
Ευελπίδων, στις 16 Ιουνίου 1998, από ομάδα μελών της Χρυσής Αυγής, με αρχηγό τον Γιώργο Ανδρουτσόπουλο ή Περίανδρο, ο οποίος τότε ήταν μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου και επικεφαλής των λεγόμενων ταγμάτων εφόδου.
Όπως κατέθεσε ο κ. Κουσουρής, η επίθεση είχε γίνει γιατί ως φοιτητής είχε έντονη δραστηριότητα, ως μέλος της ΕΦΕΕ, στις κινητοποιήσεις που γίνονταν τότε κατά του νόμου Αρσένη για την εκπαίδευση. Για την επίθεση αυτή, ο Ανδρουτσόπουλος, που φυγοδικούσε επί επτά χρόνια, καταδικάστηκε σε 12 χρόνια κάθειρξης.
Ο μάρτυρας τόνισε στο δικαστήριο, πως οι επιθέσεις της Χρυσής Αυγής παρουσιάζουν κοινά χαρακτηριστικά, αφετηρία των οποίων είναι «η συγκρότηση τάγματος εφόδου». Όπως ανέφερε ο καθηγητής, η ομάδα των οπλισμένων που δραστηριοποιείται, μετά την στοχοποίηση του αντιπάλου, λειτουργεί με πανομοιότυπο τρόπο σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις: «Πηγαίνει, χτυπάει και φεύγει». Και η επίθεση, σύμφωνα με τον μάρτυρα, γίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε φορά: «Απομόνωση του στόχου, ώστε να υπάρχει δυνατότητα πλήξης του».
Είπε επίσης ο κ. Κουσουρής, πως ο τρόπος λειτουργίας φαίνεται να έχει εξελιχθεί και να έχει γίνει «πιο αποτελεσματικός με την πάροδο του χρόνου». Σε ερώτηση μάλιστα της προέδρου να εξηγήσει τι εννοεί με την παρατήρηση του αυτή, ο κ. Κουσουρής απάντησε: «Εγώ δέχθηκα επίθεση με ρόπαλα, ο Φύσσας δέχθηκε δύο μαχαιριές».
Ο μάρτυρας ανέφερε στην κατάθεσή του, πως αφού πλέον είχε καταδικαστεί ο Ανδρουτσόπουλος και πλέον είχε αρχίσει η έρευνα για την Χρυσή Αυγή, είδε στα ΜΜΕ στοιχεία από συνομιλία του «Περίανδρου» στην οποία ανέφερε πως για την επίθεση κατά του κ. Κουσουρή και άλλων δύο, είχε δεχθεί εντολές από τον Μιχαλολιάκο και πως παρών σε όσα είχαν γίνει έξω από τα δικαστήρια ήταν και ο νυν βουλευτής, Ηλίας Παναγιώταρος.
Ο μάρτυρας αναφέρθηκε σε «δεσμούς» που διατηρεί η Χρυσή Αυγή με «κομμάτι της Ελληνικής Αστυνομίας» κάτι που φαίνεται, όπως είπε, από «το γεγονός ότι δρουν με βεβαιότητα ασυλίας».
Σύμφωνα με τον μάρτυρα, αυτό αναδείχθηκε στην περίπτωση της δολοφονίας Φύσσα. Στην δική του περίπτωση, όπως επεσήμανε ο κ. Κουσουρής, η επίθεση που δέχθηκαν από την ομάδα των χρυσαυγιτών, έγινε λίγα λεπτά αφού είχε αποχωρήσει η κλούβα των ΜΑΤ από την Ευελπίδων.
Αναφερόμενος στην επίθεση κατά του ΠΑΜΕ, ο κ. Κουσουρής τόνισε, πως έγινε μετά από τις δηλώσεις της ηγεσίας της Χρυσής Αυγής: «Η ίδια η πολιτική παρέμβαση ανακοινώνει την συγκεκριμένη παραστρατιωτική δράση».
Σε ερώτηση από την πλευρά της υπεράσπισης των κατηγορουμένων, αν ο μάρτυρας διακρίνει οικονομικά συμφέροντα από «την εγκληματική οργάνωση, όπως αποκαλείτε την Χρυσή Αυγή» ο κ. Κουσουρής απάντησε:
«Ασφαλώς ναι, όπως προκύπτει από την επιλογή πολιτικών αντιπάλων και στόχων. Από τις επιθέσεις σε αδύναμα κομμάτια εργαζομένων, αλλά και στο οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα, δηλαδή σε θεσμούς που διεκδικούν καλύτερες συνθήκες εργασίας και βελτίωση μισθών».
Τέλος, ο μάρτυρας επεσήμανε, ότι δεν είναι τυχαίες εκφράσεις και χαρακτηρισμοί που επιλέγονται από την Χρυσή Αυγή για τους αντιπάλους τους, όπως η λέξη «κατσαρίδες» για μετανάστες: «Η απανθρωποποίηση του πολιτικού αντιπάλου, αποτελεί συγκεκριμένο στάδιο για να περάσουν τα μέλη στην πράξη. Για να άρουν τους όποιους ενδοιασμούς, όπως με τους Εβραίους στην ναζιστική Γερμανία, που ονομάζονταν «φιγούρες» αντί για άνθρωποι. Είναι μία διαδικασία που έχει μελετηθεί ιστορικά».
https://eleutheriellada.wordpress.com/2017/12/16/%CE%B4-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%AE%CF%82-%CE%AD%CF%84%CF%83%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%80%CF%84%CF%8D%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BD%CE%B1%CE%B6/#more-93098

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...