Είναι προφανές ότι ΚΚΕ και ΔΗΜΑΡ δεν μοιράζονται το ίδιο σπίτι και δεν μπορούν να συγκατοικήσουν γιατί δεν έχουν το ίδιο σύστημα αξιών για την αποτίμηση της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το ερώτημα είναι σε ποιο σπίτι θέλει να μείνει ο ΣΥΡΙΖΑ; Όσο και αν έψαξα στο διαδίκτυο δεν μπόρεσα να βρω ανακοίνωση του κόμματος για τα δυο αυτά θέματα. Παράλειψη; Δεν νομίζω. Μάλλον απορία αριστερού ψάλτου. Ο βήχας άρχισε κάπου ανάμεσα στον Λαφαζάνη και τον Παπαδημούλη (βλέπεις Δημήτρη μου χειρότερο από το να αλλάζεις κόμμα όταν δεν συμφωνείς είναι να μένεις σε ένα κόμμα σαν χρήσιμο άλλοθι, αυτολογοκρινόμενος και περιμένοντας τις εκλογές). Αντιθέτως βρήκα σωρεία ανακοινώσεων και δηλώσεων για την «ενότητα της Αριστεράς και για κοινή εκλογική κάθοδο ώστε να βγει η Αριστερά πρώτο κόμμα και να μην χάσει το bonus των 50 εδρών». Σε ποια προγραμματική βάση θα γίνει αυτό το μικρό θαύμα δεν
Ignore the one who marginalizes the weak_ the poorest_ the man with a disability_ the immigrant_ the homeless ... Blogger Dimitris Nikogloy_ Blog Εn Αrxikos Politis_ news republication and not only_ daily news without bosses ...
mail nikogloydhm@hotmail.com nikogloydhm@gmail.com
Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011
Ξένοι στο σπίτι
«Η Ε.Ε. παραδέχτηκε ότι η κρίση δεν είναι μόνο ελληνική»
«Καταρρίφθηκαν τρία μεγάλα ταμπού στην Ευρώπη»
Με θετικές αποτιμήσεις διάνθισε την τοποθέτησή της για τα αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 9ης Δεκεμβρίου, η αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, ενημερώνοντας σχετικά τις Επιτροπές Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων.
Η κ. Ξενογιαννακοπούλου σημείωσε με ικανοποίηση πως «καταρρίφθηκαν τρία μεγάλα ταμπού, για τα οποία υπήρχε μεγάλη άρνηση να συζητηθούν τα τελευταία δύο χρόνια στην Ευρώπη»: η λεγόμενη «θεωρία της στεγανοποίησης», ότι δηλαδή «η κρίση ήταν μια ελληνική υπόθεση χωρίς ευρύτερα ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά», το δομικό και συστημικό έλλειμμα της ΟΝΕ και τα χαρακτηριστικά της κρίσης, ως φαινόμενο ύφεσης που χρήζει συνολικότερης ευρωπαϊκής αντιμετώπισης.
Στα συμπεράσματα, σημείωσε με ικανοποίηση η κ. Ξενογιαννακοπούλου, επιβεβαιώνονται και διασφαλίζονται οι αποφάσεις της 26ης Οκτωβρίου και διασφαλίστηκε να μην υπάρξουν διαφορετικές
Η κ. Ξενογιαννακοπούλου σημείωσε με ικανοποίηση πως «καταρρίφθηκαν τρία μεγάλα ταμπού, για τα οποία υπήρχε μεγάλη άρνηση να συζητηθούν τα τελευταία δύο χρόνια στην Ευρώπη»: η λεγόμενη «θεωρία της στεγανοποίησης», ότι δηλαδή «η κρίση ήταν μια ελληνική υπόθεση χωρίς ευρύτερα ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά», το δομικό και συστημικό έλλειμμα της ΟΝΕ και τα χαρακτηριστικά της κρίσης, ως φαινόμενο ύφεσης που χρήζει συνολικότερης ευρωπαϊκής αντιμετώπισης.
Στα συμπεράσματα, σημείωσε με ικανοποίηση η κ. Ξενογιαννακοπούλου, επιβεβαιώνονται και διασφαλίζονται οι αποφάσεις της 26ης Οκτωβρίου και διασφαλίστηκε να μην υπάρξουν διαφορετικές
Το πρόβλημα
Το πρόβλημα δεν είναι ότι η τιβί εκπέμπει συμπυκνωμένη μαλακία, το πρόβλημα είναι ότι εσύ τη βλέπεις.
Το πρόβλημα δεν είναι ότι εσύ τη βλέπεις, το πρόβλημα είναι ότι την πιστεύεις.
Το πρόβλημα δεν είναι το φέησμπουκ και το μαησπέης, το πρόβλημα είναι ότι η σεξουαλική σου ζωή περνάει από το πληκτρολόγιο.
Το πρόβλημα δεν είναι τα νέα μέτρα, το πρόβλημα είναι ότι τα δέχεσαι σα νωθρό γελάδι.
Το πρόβλημα δεν είναι ο λουκάς, το πρόβλημα είναι τα φασιστόμουτρα που τον στηρίζουν.
Το πρόβλημα δεν είναι ότι κάποιοι αποφασίζουν πιωμένοι, το πρόβλημα είναι ότι αποφασίζουν για εσένα.
Το πρόβλημα είναι ότι αποφασίζουν για εσένα, χωρίς εσύ να έχεις πιει ή φαει.
Το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν έχεις πιει η φάει, το πρόβλημα είναι ότι έμαθες ότι φταις και θα πληρώσεις γιατί μαζί έφαγες.
Το πρόβλημα δεν είναι η αστική εξουσία, το πρόβλημα είναι ότι ένας άνθρωπος εξουσιάζεται από έναν άλλο
Το πρόβλημα δεν είναι ότι το κοινοβούλιο έχει κόκκινη λάμπα, το πρόβλημα είναι ότι έχει αναγνώριση.
Το πρόβλημα δεν είναι ότι έχει απλά αναγνώριση, το πρόβλημα είναι ότι η τσογλαναρία την προμοτάρει.
Το πρόβλημα δεν είναι η καμαριέρα, το πρόβλημα είναι η βιασμένη δικαιοσύνη.
H τελευταία μας ευκαιρία. Γιάννης Μακριδάκης
Αυτά δεν είναι δικά μας, μου είπε σαν τον ρώτησα και έμεινα να τον κοιτώ γεμάτος απορία. Είδε τα μάτια μου που είχανε γραμμένο ξεκάθαρα το ερώτημα και μου 'δειξε μια πέτρα. Μια κοτρόνα ήτανε στα ριζά μιας παλιάς ελιάς που έδειχνε τα όρια. Κι άλλη μια στην άλλη άκρη του αγρού. Κι ένας δρυς στην παραπέρα άκρη, εκεί που το σύνορο ήτανε για μένα πια ξεκάθαρο αφού υπήρχε και ξερολιθιά πέρα πέρα να το ορίζει.Πήγαμε λοιπόν σήμερα πρωί πρωί να κάνουμε το σχέδιο. Με κόκκινη μπογιά ανά χείρας σημάδευα τα κλαδιά που μου υποδείκνυε ο Θωμάς πως πρέπει να κλαδέψω. Να καθαρίσω τις ελιές, να τις κάνω νυφούλες, να χαίρεσαι να τις βλέπεις. Να καθαρίσω και τους αγρέλους για να τους μπολιάσουμε παρέα τον Μάρτη, να μαθαίνω. Γυρνούσαμε εδώ κι εκεί και παρακεί και σημαδεύαμε λοιπόν, μπρος ο Θωμάς και από πίσω εγώ να βλέπω και ν' ακούω, μα αντιλήφθηκα άξαφνα πως με κάποια δέντρα που ήτανε καταφανώς μες στο δικό μας κτήμα δεν ασχολιότανε καθόλου, τα προσπερνούσε κι έφευγε δίχως να τα κοιτάζει.
Και τίνος είναι οι ελιές που δεν είναι δικές μας, τον ρώτησα.
Συνάντηση Παπαδήμου με τους πολιτικούς αρχηγούς για... καθαρές λύσεις και ημερομηνία εκλογών
Τις επικείμενες συναντήσεις προανήγγειλε ο ίδιος ο κ. Παπαδήμος στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τετάρτης, όπου συζητήθηκε το θέμα των επικουρικών συντάξεων, όταν ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης άνοιξε τη συζήτηση.
Ο κ. Βορίδης επανέλαβε τη θέση του ΛΑΟΣ υπέρ της παράτασης του βίου της κυβέρνησης και ενός πιο ευέλικτου σχήματος. «Αυτό χρειάζεται τη συμφωνία των πολιτικών αρχηγών. Αν είναι να μιλάμε για συγκεκριμένο χρόνο και σκοπό, δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε περικοπές μισθών και συντάξεων» είπε ο υπουργός Υποδομών.
Ο πρωθυπουργός απάντησε ότι «στη συμφωνία των αρχηγών δεν μπήκε ρητή ημερομηνία». «Υπάρχουν, βέβαια, πολιτικοί αρχηγοί που αναφέρονται σε συγκεκριμένη ημερομηνία και αυτό το μείζον θέμα της θητείας της κυβέρνησης και των αρμοδιοτήτων της θα το συζητήσω σε συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς».
Εξάλλου, ο κ. Παπαδήμος, απαντώντας στις αμφιβολίες που εξέφρασε ο υπουργός Άμυνας, Δημήτρης Αβραμόπουλος, αν οι μειώσεις των επικουρικών συντάξεων και το ασφαλιστικό εμπίπτει στις
Ανησυχεί για τη δόση των 89 δισ. ευρώ ο Παπαδήμος
Όπως ο ίδιος ενημέρωσε τους υπουργούς κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου το μεσημέρι της Τετάρτης, το αντικείμενο των συναντήσεων αυτών θα είναι η θητεία της κυβέρνησης.
Το κλίμα είναι ιδιαίτερα βαρύ στο εσωτερικό της κυβέρνησης και ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί ήταν και το "πισωγύρισμα" του υπουργού Εργασίας κ. Γιώργου Κουτρουμάνη ως προς τον χρόνο εφαρμογής της μείωσης των επικουρικών συντάξεων, σε μία εξέλιξη που φαίνεται να είναι συμφωνημένη με την Τρόικα.
Διαβάστε εδώ τις εξελίξεις σχετικά με την αναβολή της ρύθμισης και εδώ σχετικά με τις περικοπές που προτείνει ανά ταμείο το υπουργείο Εργασίας.
Στο θέμα της θητείας της κυβέρνησης αναφέρθηκε επίσης ο υπουργός Μεταφορών κύριος Μάκης Βορίδης όταν έλαβε το λόγο στο υπουργικό συμβούλιο.
Με αφορμή τη συζήτηση για τη μείωση των επικουρικών συντάξεων ο κύριος Βορίδης ανέφερε πως ο ΛΑΟΣ, έχει πάρει θέση υπέρ της παράτασης και της εξάντληση του πολιτικού χρόνου της κυβέρνησης ακόμα και της αναμόρφωσης του κυβερνητικού σχήματος και για αυτό ο ΛΑΟΣ, δεν μπορεί να συναινέσει σε περικοπές μισθών και συντάξεων, αν η κυβέρνηση συνεχίσει να είναι συγκεκριμένου σκοπού και χρόνου. Ο κύριος Παπαδήμος απάντησε στον κύριο Βορίδη πως ο εξορθολογισμός των επικουρικών ταμείων είναι στο πλαίσιο του σκοπού της κυβέρνησης.
Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011
ΔΗΜΑΡ: Δήμευση περιουσιών βουλευτών όταν αποδεικνύεται «μαύρο χρήμα»
-τον εκδημοκρατισμό της λειτουργίας των κομμάτων, την πλήρη διαφάνεια στα οικονομικά των κομμάτων, με ταυτόχρονη σημαντική μείωση της κρατικής οικονομικής επιχορήγησής τους.
-τη μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης, την κατάργηση της αποζημίωσης για συμμετοχή των βουλευτών στις κοινοβουλευτικές επιτροπές.
-την κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης. Οι βουλευτές να συνταξιοδοτούνται από τον ασφαλιστικό τους φορέα.
-το δραστικό περιορισμό του κόστους λειτουργίας του πολιτικού συστήματος.
-τη δήμευση περιουσιών που σχετίζονται αποδεδειγμένα με το μαύρο χρήμα.
Πρώτο «όχι» της ΝΔ στον Παπαδήμο
Κάθετα αντίθετος στη νέα -τρίτη κατά σειρά- μείωση των επικουρικών συντάξεων δηλώνει ο Πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο, δια των υπουργών της ΝΔ που μετέχουν στην κυβέρνηση Παπαδήμου, θα εκφράσει τις σοβαρές αντιρρήσεις του κόμματός του για το σχέδιο Κουτρουμάνη, ζητώντας, μάλιστα, εξηγήσεις για τα αποθεματικά των ταμείων και τη διαχείρισή τους από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα δυο χρόνια.
Μάλιστα, αρκετά «γαλάζια» στελέχη δεν έκρυβαν την ενόχλησή τους από το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε τη Δευτέρα με τον κ. Κουτρουμάνη φέρεται να έδωσε το «πράσινο φως» για να προχωρήσει το σχέδιο, το οποίο, ωστόσο, κατά τη Λ. Συγγρού «είναι εκτός των συμβατικών υποχρεώσεων της κυβέρνησης» και όπως επισήμως σημειώνει η ΝΔ, δεν αποτελεί καμία δέσμευση της χώρας μας βάσει του Μεσοπρόθεσμου, του Πολυνομοσχεδίου αλλά και του προϋπολογισμού που πρόσφατα ψηφίστηκε. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στη σχετική ανακοίνωση του αρμόδιου τομεάρχη της ΝΔ, Ν. Νικολόπουλου γίνεται σαφής αναφορά στη συμφωνία για τη δημιουργία και τη στήριξη της κυβέρνησης Παπαδήμου.
Στη ΝΔ υπενθυμίζουν ότι από την πρώτη στιγμή, ξεκαθάρισαν πως δεν πρόκειται να αρνηθούν στην κυβέρνηση Παπαδήμου να κλείσει κάποια «μέτωπα» στον τομέα των μεταρρυθμίσεων, με παρεμβάσεις που θα είναι κοντά στις απόψεις Σαμαρά. Σημειώνουν, ωστόσο, πως σε καμία
Μάλιστα, αρκετά «γαλάζια» στελέχη δεν έκρυβαν την ενόχλησή τους από το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε τη Δευτέρα με τον κ. Κουτρουμάνη φέρεται να έδωσε το «πράσινο φως» για να προχωρήσει το σχέδιο, το οποίο, ωστόσο, κατά τη Λ. Συγγρού «είναι εκτός των συμβατικών υποχρεώσεων της κυβέρνησης» και όπως επισήμως σημειώνει η ΝΔ, δεν αποτελεί καμία δέσμευση της χώρας μας βάσει του Μεσοπρόθεσμου, του Πολυνομοσχεδίου αλλά και του προϋπολογισμού που πρόσφατα ψηφίστηκε. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στη σχετική ανακοίνωση του αρμόδιου τομεάρχη της ΝΔ, Ν. Νικολόπουλου γίνεται σαφής αναφορά στη συμφωνία για τη δημιουργία και τη στήριξη της κυβέρνησης Παπαδήμου.
Στη ΝΔ υπενθυμίζουν ότι από την πρώτη στιγμή, ξεκαθάρισαν πως δεν πρόκειται να αρνηθούν στην κυβέρνηση Παπαδήμου να κλείσει κάποια «μέτωπα» στον τομέα των μεταρρυθμίσεων, με παρεμβάσεις που θα είναι κοντά στις απόψεις Σαμαρά. Σημειώνουν, ωστόσο, πως σε καμία
Επιστολή στον Παπαδήμο έστειλαν 27 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ
Πρόταση για ένα «Πρόγραμμα Θετικών Δράσεων για τη Στήριξη των Οικογενειών» κατέθεσαν στο γραφείο του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου και κοινοποίησαν σε εννέα αρμόδια και συναρμόδια υπουργεία, 27 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Στην επιστολή που συνοδεύει την πρόταση επισημαίνεται ότι «ορισμένα από τα μέτρα που εφαρμόζονται με στόχο τη δημοσιονομική εξυγίανση, προκαλούν πιέσεις στις οικογένειες και ανατρέπουν τον προγραμματισμό τους όπως αυτός είχε διαμορφωθεί με βάση διαφορετικά δεδομένα. Υπό αυτό το πρίσμα θεωρούμε ότι επείγει ένα πλαίσιο μέτρων που θα υποστηρίξει τις θετικές εκείνες δράσεις (affirmative action) οι οποίες είναι αναγκαίες για την αποκατάσταση της σταθερότητας στα νοικοκυριά αλλά και την ανακούφιση κοινωνικών ομάδων που δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την κρίση.».
Παράλληλα τονίζουν ότι «τα είκοσι (20) μέτρα που προτείνονται δεν είναι υποχρεωτικά δημοσιονομικού χαρακτήρα, ενώ ορισμένα δεν είναι αναγκαίο να είναι μόνιμα, υπό την έννοια ότι ανάλογα με την πορεία αποκατάστασης της οικονομίας θα είναι δυνατή η επαναξιολόγηση της αναγκαιότητας τους. Στην πλειοψηφία τους τα μέτρα τα οποία προτείνονται αντανακλούν ρυθμιστικές παρεμβάσεις με τις οποίες επιδιώκεται η επιτάχυνση θεσμοθετημένων μέτρων ή επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής τους.»
Οι βουλευτές προτείνουν επίσης τη συγκρότηση Ομάδας Διοίκησης Έργου (Ο.Δ.Ε.) η οποία θα διασφαλίσει την οριζόντια διασύνδεση και συνέργεια των εμπλεκόμενων κατά περίπτωση φορέων.
Υφεση -αθροιστικά- 20% και 1 στους 4 άνεργος!
Ενα στα 5 ευρώ θα «χάσει» η ελληνική οικονομία από την τρέχουσα κρίση. Και ενώ οι συνθήκες προοιωνίζονται «ισπανικά ποσοστά ανεργίας», ο «ελληνικός Στρατός προμηθεύεται (και) εσώρουχα από την Κίνα».
Ο κ. Βενιζέλος περιέγραψε το α' δίμηνο του νέου έτους ως το πλέον κρίσιμο για τη διάσωση της χώρας, καθώς «έχουμε φτάσει σε ένα επιχειρησιακά κρίσιμο σημείο, αλλά (η διάσωση) δεν έχει ολοκληρωθεί». Αποκάλυψε, μάλιστα, ότι οι διαπραγματεύσεις για το νέο Μνημόνιο (για το νέο πακέτο διάσωσης των 130 δισ.) θα αρχίσουν στις 16 Ιανουαρίου και μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου πρέπει να εκταμιευτούν (σ.σ. δεσμευτούν) 89 δισ. ευρώ».
Σε αυτό το σημείο έβαλε εμμέσως κατά του προέδρου της Ν.Δ., Α. Σαμαρά, λέγοντας: «Δεν υπάρχει τώρα διαπραγμάτευση, υπογραφή, κύρωση μιας συμφωνίας και μιας δανειακής σύμβασης και μετά (σ.σ.: τις εκλογές) το όνειρο μιας επαναδιαπραγμάτευσης. Τώρα είναι η ώρα των προτάσεων, των ιδεών, του συσχετισμού των δυνάμεων. Τώρα πρέπει να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, μέσα σε ένα σκληρό ευρωπαϊκό συσχετισμό συντηρητικών δυνάμεων».
Ωστόσο, ο κ. Βενιζέλος δεν αναφέρθηκε στα νέα μέτρα που συνεπάγεται η νέα δανειακή σύμβαση, ενώ για τη φετινή απόκλιση του προϋπολογισμού (πρόσθετο έλλειμμα 2 δισ. ευρώ) είπε ότι θα καλυφθεί «από την ωρίμανση των υφιστάμενων μέτρων».
Αναφορικά με την ανάπτυξη, συνέδεσε ακόμη και τα οδικά έργα με τα προβλήματα (άντλησης
Άρση του τραπεζικού απορρήτου για 11 βουλευτές που ξαφνικά έγιναν… φτωχοί - Πρόβλημα και με Άκη
Εύλογα στη Βουλή ηγέρθησαν ερωτήματα, αν και κανένας πολιτικός δεν εμφανίζεται να έχει καταθέσεις σε Ελβετική Τράπεζα και δεν φαίνεται να υπάρχουν μεγάλα ποσά κατατεθειμένα σε ξένες τράπεζες.
Για τον λόγο αυτό, θα ζητηθεί η άρση του απορρήτου των καταθέσεων των «11»
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου Βαγγέλης Αργύρης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «αν βρεθεί κάποιος να έχει έστω και 100 ευρώ σε Ελβετική Τράπεζα και δεν το έχει δηλώσει, έχει παρανομήσει».
«Υπάρχει μια διαδικασία που είναι σε εξέλιξη και περιμένουμε τα στοιχεία από το Υπουργείο Οικονομικών για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν βουλευτές που έχουν καταθέσεις στην Ελβετία.
Όλα τα «πόθεν έσχες» για την Επιτροπή Ελέγχου είναι ανοικτά και κανένα δεν θα κλείσει αν δεν γίνει πλήρης διασταύρωση στοιχείων», τόνισε ο κ. Αργύρης συμπληρώνοντας ότι έστειλε επιστολή στον Ευάγγελο Βενιζέλο, ζητώντας να ενημερωθεί η Επιτροπή αν υπάρχουν εμβάσματα στην Ελβετία Ελλήνων πολιτικών από το 2009 και μετά.
Έμφαση έδωσε ο κ. Αργύρης και και στο ότι για πρώτη φορά τα πόθεν έσχες θα είναι αναρτημένα στο διαδικτυακό κόμβο της Βουλής μετά το πράσινο φως που άναψε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών
Εκατομμυριούχοι βουλευτές σε φτωχές πολιτικές, του Κώστα Βαξεβάνη
Διατηρεί τα προνόμιά του, οικονομικά και άλλα. 110 βουλευτές έχουν προβεί σε νομικά μέτρα για να εισπράξουν αναδρομικά. Ανάμεσά τους είναι και πρωταγωνιστές σκανδάλων, τα παιδιά της μίζας. Αναρωτιέστε πόσο προστατευμένοι αισθάνονται ώστε έχουν το θράσος να προκαλούν έτσι, αντί να κάτσουν και να κλωσάνε τα αυγά τους;Η χώρα καταρρέει λοιπόν. Πρέπει γι’ αυτό να κοπούν συντάξεις, μισθοί, όνειρα. Την ίδια ώρα, το πολιτικό σύστημα (επιμένω στον όρο που εκφράζει διαπλοκή, ενιαία συμφέροντα και πολιτική ανικανότητα) δεν καταβάλει την παραμικρή προσπάθεια για να κρατήσει τα προσχήματα.
Μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η Ελληνική Βουλή δεν έχει δημοσιεύσει στο ίντερνετ, όπως ορίζει ο νόμος, το Πόθεν Έσχες των βουλευτών. Αλλά το κυριότερο, δεν πρόκειται ακόμη και αν τα δημοσιεύει, να κάνει οποιοσδήποτε έλεγχο στο «πόθεν». Στο από πού προέρχονται δηλαδή. Η Βουλή δεν έχει κάνει ποτέ κανένα έλεγχο, δειγματοληπτικό έστω στο Πόθεν Έσχες. Κανένας δεν έχει ερευνήσει αν αυτά που δηλώνουν οι βουλευτές, δικαιολογούνται από τα εισοδήματά τους.
Στην ελληνική Βουλή υπάρχουν μερικές δεκάδες εκατομμυριούχοι βουλευτές. Από προίκα λένε όλοι
Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011
Αυτό που ζούμε
Ούτε ξέρω πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που ζούσα αυτές τις εικόνες. Θα πρέπει πάντως να ήμουν μικρός. Και ούτε ξέρω γιατί επιστρέφω τώρα σε αυτές. Μπροστά μου έχω το κόκκινο σημειωματάριό μου. Ένα μικρό τετράδιο που κουβαλώ πάντα μαζί μου. Το νέο μου βιβλίο είναι ήδη στα ράφια. Ο Δημήτρης Χαντζόπουλος τα σκίτσα του και εγώ τα κείμενά μου. Όλα έγιναν μέσα σε μερικές ημέρες. Και ο τίτλος σε δύο λεπτά βγήκε. Σχεδόν μαζί τον είπαμε. «Αυτό που ζούμε». Πριν από δύο χρόνια σκεφτόμουν αλλιώς τα πράγματα. Ήθελα να γράψω για την εξαφάνιση των συνεργείων. Δεν ξέρω αν το έχετε σκεφτεί ποτέ, αλλά χάθηκαν οι μάστορες από τον κόσμο μας. Δεν το λέω συναισθηματικά. Πρακτικό είναι το θέμα. Μια μέρα μου τρύπησε το ποδήλατο και πήγα να κολλήσω τη σαμπρέλα. «Δεν τις κολλάμε πια, τις πετάμε», μου είπαν. Και πού πάνε τόσες χιλιάδες σκασμένες σαμπρέλες, σκέφτηκα. Το ίδιο και με το ραδιόφωνο. Μου χάλασε και του είχα αδυναμία. «Πέτα το, δεν το ανοίγω, δεν έχω ανταλλακτικά». Τίποτε πια δεν επισκευάζουμε, όλα τα αντικαθιστούμε. Δεν αναφέρομαι στην Ελλάδα. Σε όλον τον «δυτικό» κόσμο αυτό κάνουμε.
Και μετά ήθελα να γράψω για τα ψάρια που κλέβουμε οι «Δυτικοί» από τις θάλασσες της Αφρικής, του Νότου γενικότερα. Είχα ακούσει μια ιστορία για ψαράδικα που είναι σαν υπερωκεάνια. Προχωράνε και ρουφάνε. Σαν να περνάνε τη θάλασσα από σουρωτήρι. Και μετά την αφήνουν νεκρή. Αλήθεια, αυτά τα θέματα με απασχολούσαν προτού ξεσπάσει η ελληνική κρίση.
«Δεν αντέχει ο κόσμος επιπλέον φόρους»
Ξενογιαννακοπούλου: Ο Γ. Παπανδρέου πρέπει να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων
«Δεν αντέχει ο κόσμος, δεν υπάρχει περιθώριο ούτε για επιπλέον φορολόγησή του, πέραν των μέτρων που έχουν ψηφιστεί, ούτε φυσικά μπορεί πια να μιλήσει κανείς για συντάξεις και μισθούς», δήλωσε η αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ.
Σε ό,τι αφορά το χρόνο των εκλογών η κ. Ξενογιαννακοπούλου, υπογράμμισε:
«Δεν θεωρώ ότι οι εκλογές είναι πρόσχημα ή άλλοθι, ούτε πρέπει να δημιουργούν ανησυχία. Με την έννοια ότι οι εκλογές είναι μια φυσιολογική δημοκρατική διαδικασία και μάλιστα δημιουργεί και ένα διέξοδο και ένα αίσθημα ευθύνης στον κόσμο απέναντι στην συγκυρία που περνάμε».
Πρόσθεσε δε πως όταν ολοκληρώσει η κυβέρνηση Παπαδήμου το έργο της για τις αποφάσεις της 26ης Οκτωβρίου, «ομαλά θα πάμε στις εκλογές και φυσικά οι εκλογές θα δώσουν και την εντολή για την συνέχεια της προσπάθειας».
Αναφορικά με την «επόμενη ημέρα» στο ΠΑΣΟΚ, η κ. Ξενογιαννακοπούλου είπε ότι ο Γ. Παπανδρέου πρέπει να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων και συμπλήρωσε: «Να έρθει στο πολιτικό συμβούλιο, να μας πει τις σκέψεις του, να κάνει την εισήγησή του, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να
Σε ό,τι αφορά το χρόνο των εκλογών η κ. Ξενογιαννακοπούλου, υπογράμμισε:
«Δεν θεωρώ ότι οι εκλογές είναι πρόσχημα ή άλλοθι, ούτε πρέπει να δημιουργούν ανησυχία. Με την έννοια ότι οι εκλογές είναι μια φυσιολογική δημοκρατική διαδικασία και μάλιστα δημιουργεί και ένα διέξοδο και ένα αίσθημα ευθύνης στον κόσμο απέναντι στην συγκυρία που περνάμε».
Πρόσθεσε δε πως όταν ολοκληρώσει η κυβέρνηση Παπαδήμου το έργο της για τις αποφάσεις της 26ης Οκτωβρίου, «ομαλά θα πάμε στις εκλογές και φυσικά οι εκλογές θα δώσουν και την εντολή για την συνέχεια της προσπάθειας».
Αναφορικά με την «επόμενη ημέρα» στο ΠΑΣΟΚ, η κ. Ξενογιαννακοπούλου είπε ότι ο Γ. Παπανδρέου πρέπει να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων και συμπλήρωσε: «Να έρθει στο πολιτικό συμβούλιο, να μας πει τις σκέψεις του, να κάνει την εισήγησή του, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να
Εκβιαστές
Στον αέρα είναι η επόμενη χρηματοδότηση της τρόικας, όπως μας πληροφορούσε χθες Το Βήμα. Οι δεύτερες σκέψεις των Ευρωπαίων λένε ότι ίσως είναι προτιμότερο, αντί τα 89 δισ. ευρώ του Μαρτίου να δοθούν στο αναξιόπιστο ελληνικό πολιτικό σύστημα, να πάνε στις ευρωπαϊκές τράπεζες για να καλύψουν τα ανοίγματά τους στην Ελλάδα. Γιατί όμως η ευρωζώνη ανησυχεί;
Στο ίδιο ρεπορτάζ του Βήματος σημειώνεται ότι οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης Παπαδήμου για την ανταλλαγή ομολόγων (PSI) πάνε κατ’ ευχήν γι’ αυτούς, αφού μέχρι τώρα η Ελλάδα έχει συμφωνήσει στα εξής:
● «Οι ομολογιούχοι, για κάθε 100 ευρώ χρέος που κατέχουν, θα χάσουν τα 50 ευρώ ως αποτέλεσμα του “κουρέματος” και για τα υπόλοιπα 50 ευρώ θα πάρουν 15 ευρώ σε μετρητά και 35 ευρώ σε νέα ομόλογα».
● «Σύμφωνα με τη συμφωνία της Παρασκευής, τα νέα ομόλογα θα έχουν το ίδιο νομικό καθεστώς με το δάνειο των 30 δισ. ευρώ που θα χορηγήσει στην Ελλάδα το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) για να πληρώσει η χώρα μας τα μετρητά στους πιστωτές της».
(«Αυτό σημαίνει ότι τα νέα ομόλογα θα θεωρούνται ασφαλέστερα επειδή σε περίπτωση αδυναμίας της Ελλάδας να αντεπεξέλθει και πάλι στις υποχρεώσεις της δεν θα αποζημιώνεται πρώτα το EFSF και στη συνέχεια (αν έχει άλλα χρήματα η Ελλάδα) οι ομολογιούχοι αλλά θα παίρνουν όλοι από κάτι. Αυτό καθιστά τα ομόλογα ασφαλέστερα και ως εκ τούτου περιορίζονται οι απώλειες των
Ποινική δίωξη για «ξέπλυμα» στον Β. Παπαγεωργόπουλο
Για την ίδια πράξη, που διώκεται σε βαθμό κακουργήματος, ασκήθηκε δίωξη εναντίον του πρώην γενικού γραμματέα του δήμου Θεσσαλονίκης Μιχάλη Λεμούσια, του πρώην αντιδημάρχου Οικονομικών και νυν προέδρου του ΕΕΘ Μιχάλη Ζορπίδη κι ενός υπαλλήλου - στελέχους των οικονομικών υπηρεσιών του δήμου.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τη δίωξη απήγγειλε ο αρμόδιος για οικονομικά εγκλήματα εισαγγελέας Πρωτοδικών Λάμπρος Τσόγκας, μετά την ολοκλήρωση σχετικής έρευνας στους τραπεζικούς λογαριασμούς και τα περιουσιακά στοιχεία των εμπλεκόμενων, στη μεγάλη υπόθεση της υπεξαίρεσης του δήμου, προσώπων. Για το σκέλος που αφορά το «ξέπλυμα βρώμικου χρήματος» σχηματίζεται νέα δικογραφία, ανεξάρτητη απ’ αυτήν της υπεξαίρεσης.
Η οικονομική επιθεωρήτρια Αναστασία Τσεμπερά στο πολυσέλιδο πόρισμά της διαπίστωσε καταθέσεις στους κοινούς λογαριασμούς των παραπάνω προσώπων και των συζύγων τους, που δεν συνάδουν με τα έσοδα που έχουν δηλωθεί στις αρμόδιες φορολογικές αρχές.
Πιο αναλυτικά, σε τραπεζικούς λογαριασμούς του τέως δημάρχου βρέθηκε χρηματικό ποσό ύψους
Χρυσοχοΐδης: Όποιος θέλει να γυρίσουμε στη δραχμή θέλει πολιτική κρεμάλα
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, η κυβέρνηση Παπαδήμου πρέπει να παραμείνει όσο χρειαστεί για να κλείσει την συμφωνία της 26ης Οκτωβρίου.
Ο υπουργός Ανάπτυξης έστρεψε τα βέλη του σε όσους επιθυμούν την επιστροφή της χώρας στη δραχμή, λέγοντας ότι, «όποιος θέλει να γυρίσουμε στη δραχμή, θέλει πολιτική κρεμάλα».
Ακόμη, ο κ. Χρυσοχοΐδης ταυτίζει τη συμφωνία για κούρεμα του ελληνικού χρέους με την οικονομική σταθερότητα της χώρας σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «εάν δεν υπάρχει οικονομική σταθερότητα, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα».
Κάνοντας έναν απολογισμό των πεπραγμένων της κυβέρνησης Παπανδρέου, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι «έπρεπε να αποφύγουμε το μνημόνιο, να εξασφαλίσουμε το γρήγορο δανεισμό της χώρας για να μην οδηγηθούμε σε αυτού του είδους τις εξελίξεις».
Ο υπουργός επιρρίπτει ευθύνες στην κυβέρνηση Παπανδρέου, καθώς -όπως σημειώνει- «από την στιγμή που μπήκαμε στο μνημόνιο δε διαπραγματευτήκαμε σωστά και βέβαια αποδειχθήκαμε πλήρως ανίκανοι στην διαχείριση των υποχρεώσεων που είχαμε αναλάβει».
Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011
Η αριστερά που μοιάζει με τη δεξιά, του Ζίγκμουντ Μπάουμαν
Σε αυτές τις περιπτώσεις, χωρίς τελικά να γίνονται σπουδαία πράγματα, εγείρεται το αίτημα για μεγαλύτερη συμπόνια και περισσότερη οξυδέρκεια απέναντι σε «όσους έχουν περισσότερη ανάγκη» ή για μιαν «ελάφρυνση του φορτίου» που βαραίνει «όσους πλήττονται περισσότερο» - σίγουρα όμωςΓια πολύ καιρό, τουλάχιστον για τα τελευταία τριάντα-σαράντα χρόνια, η πολιτική των σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων συνδέθηκε χρόνο μετά το χρόνο με νεοφιλελεύθερους νόμους σύμφωνα με την αρχή «ό,τι πράγμα εσείς (η κεντροδεξιά) κάνετε, εμείς (η κεντροαριστερά) μπορούμε να το κάνουμε καλύτερα». Μερικές φορές, αν και όχι πολύ συχνά, κάποια ιδιαίτερα αυθαίρετη και αλαζονική νομοθετική πρωτοβουλία προκαλεί έναν πόνο στην παλιά σοσιαλιστική συνείδηση.
Οι αντιεξουσιαστές γίναμε πολλοί, δε παίζω…
Δύο χρόνια πέρασαν από την εποχή που ταΐζαμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα. Τώρα ξεμείναμε. Τα ράφια άδειασαν. Για την άμεση αναπλήρωση των πόρων που απαιτούνται προκειμένου να μην ξεμείνουμε από πολύτιμη σκυλοτροφή, σταδιακά -κατά τη διάρκεια περ.18 μηνών- μαζέψαμε ότι ρευστό «περίσσευε» από τους χαμηλοσυνταξιούχους και μισθοσυντήρητους. Τους πήραμε και το καφεδάκι τους, αφήνοντάς τους με το παραδοσιακό ελληνοπρεπές ρεβίθι. Οι υπογραφές όλων αυτών των θεάρεστων μέτρων έχουν ονοματεπώνυμο: Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό Παπανδρέου Γάμα με μεγαλοϋπουργούς μεταξύ άλλων: Χρυσοχοΐδης και Βενιζέλος.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης καταγγέλλει την κυβέρνηση που τόσο πιστά υπηρέτησε ότι
«στα δυο χρόνια διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ η χώρα καταστράφηκε» υποβαθμίζοντας τον Αντιεξουσιαστή Γιώργο από πρωθυπουργό σε «πρωθυπουργό αποικίας».
Προφανώς πρόκειται για βαρύνουσα αντιεξουσιαστική δήλωση. Την ασπάζομαι.
Ο κ. Βενιζέλος, ο λεγόμενος και Μπέννυ, αφού συναίνεσε, ψήφισε και υπέγραψε, όλα τα απάνθρωπα μέτρα που επέβαλε ο προκάτοχός του στο υπ. Οικονομίας κ. Παπακωνσταντίνου (αυτός που τώρα ρημάζει οικολογικά την ύπαιθρο), ανέλαβε το υπουργείο συνεχίζοντας, ή μάλλον εντείνοντας τη σκληρότητα των εισπρακτικών μέτρων εις βάρος των χαμηλοσυνταξιούχων και μισθοσυντήρητων και ,αφού τα επέβαλε δηλώνοντας ταυτοχρόνως ότι θα συνεχίσουν διότι «είναι μονόδρομος» παρά τον «πόνο που νιώθει» παίρνοντάς τα, βγήκε προ ημερών και καταγγέλλει το Μνημόνιο, συγκεκριμένα: «το DNA του μνημονίου μάς οδηγεί σε αδιέξοδο». Δηλαδή έξι μήνες μετά την ανάληψη του υπουργείου Οικονομικών ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Βενιζέλος χτυπά στο δοξαπατρί την ακολουθούμενη εδώ και δύο χρόνια οικονομική πολιτική λέγοντας
Μεταβατική ζωή
Έχουν με το μέρος τους την παραγματικότητα, την εφαρμοσμένη ιδεολογία τους. Βέβαια, χρεώνονται και όλες τις θηριωδίες αυτής της εφαρμογής, αλλά όσο ο αντίπαλός τους λειτουργεί –εκ των πραγμάτων- με όρους φιλολογικής λέσχης, τον αντιμετωπίζουν σαν πιτσιρικά που διαβάζει κόμικς με σούπερ ήρωες. Στο επιχείρημά τους “αυτός είναι ο καλύτερος κόσμος που θα μπορούσε να φτιαχτεί γιατί απλά αυτός είναι ο μοναδικός που κατάφερε να δοκιμαστεί μέχρι τώρα”, λίγα πράγματα μπορείς να αντιτάξεις, πέρα από την φλόγα σου για το αδοκίμαστο, το πάθος σου για το ανεκπλήρωτο και την αναπόδεικτη-ακόμη- σιγουριά σου πως κάτι καλύτερο είναι εφικτό και μπορεί να γίνει και να αντέξει. (Μία χούφτα στερητικά σε μία μόνο πρόταση…)
Όμως η πραγματικότητα δεν είναι μια αψίδα φτιαγμένη μόνο από τα υλικά της κυρίαρχης ιδεολογίας, της νικήτριας σε όλες τις κατά μέτωπον μάχες. Πολλές φορές έχει κάτι από το σχήμα του ηττημένου. Γίνεσαι αυτός που είσαι, επειδή έχεις να αντιμετωπίσεις τον συγκεκριμένο αντίπαλο. Το συγκεκριμένο “διαφορετικό”. Διαλλακτικός, αν τον σέβεσαι, αδίστακτος αν τον μισείς. Την αλήθεια
Όμως η πραγματικότητα δεν είναι μια αψίδα φτιαγμένη μόνο από τα υλικά της κυρίαρχης ιδεολογίας, της νικήτριας σε όλες τις κατά μέτωπον μάχες. Πολλές φορές έχει κάτι από το σχήμα του ηττημένου. Γίνεσαι αυτός που είσαι, επειδή έχεις να αντιμετωπίσεις τον συγκεκριμένο αντίπαλο. Το συγκεκριμένο “διαφορετικό”. Διαλλακτικός, αν τον σέβεσαι, αδίστακτος αν τον μισείς. Την αλήθεια
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον
Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...
-
Την εκτίμησή της ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται νέα δάνεια συνοδευόμενα από νέα υφεσιακά μέτρα, εξέφρασε η ΔΗΜΑΡ , με αφορμή τις αναφορέ...
-
Στις προτάσεις για κατασκευή κλειστών κέντρων προσφύγων και μεταναστών σε ακατοίκητα και έρημα νησιά επιστρέφει η κυβέρνηση, δίνοντας τη...
-
«Η γραμματέας που προσέλαβα… έχει περισσότερα προσόντα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη… Απλώς δεν ξεκινάνε όλοι την καριέρα τους από διευθυν...
-
Στο κόψιμο προγραμματισμένων εξαγγελιών της προχωρά η κυβέρνηση, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της καταστροφής στη Θεσσαλία που...
-
Αρμαγεδδώνα για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους επιτηδευματίες αποτέλεσαν τα χρόνια της κρίσης. Το δηλωθέν εισόδημα συρρικνώθηκε κ...
-
Έρχονται υποχρεωτικά τα POS σε γιατρούς, δικηγόρους, υδραυλικούς και ηλεκτρολόγους. Πρόκειται για κλάδους επαγγελματιών που εμφανίζουν υψηλά...
-
«Ουδέποτε η προδοσία είχε καλά αποτελέσματα» είπε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης ξεκαθαρίζοντας ότι δεν συμπράττει με τη ΝΔ , ενώ από...
-
Τα αποτελέσµατα της έρευνας Best Workplaces 2018, της µεγαλύτερης έρευνας αξιολόγησης του εργασιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, ανακοίνω...
-
Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...
-
Ψηφοφορία / Αποτελέσματα Ποιος/α είναι καλύτερα για το ΠΑΣΟΚ να εκλεγεί αρχηγός; Ανδρουλάκης 426 (40%) Γερουλάνος 249 (23%) Κατρίνης 121 (11...