Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα ακυρώνει την απαγόρευση πώλησης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030.

Άκρως αισιόδοξο είναι το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που παρουσίασε πρόσφατα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel).

Ωστόσο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ αποκάλυψε ότι το 2030 δεν θα απαγορευθεί ούτε στην Ελλάδα η πώληση καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακολουθώντας τα βήματα και των υπόλοιπων κρατών μελών της ΕΕ αλλά και της Κομισιόν όπου η απαγόρευση έχει μετατεθεί για το 2035.

Την ίδια στιγμή το ΥΠΕΝ εκτιμά ότι ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 30.000 οχήματα σήμερα σε περισσότερα από 460.000 το 2030.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ κατά την παρουσίαση του νέου ΕΣΕΚ: «Το ΕΣΕΚ βάζει το φιλόδοξο στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030.»

Ειδικότερα στο νέο ΕΣΕΚ για την περίοδο 2025-2030 προβλέπεται ο εξηλεκτρισμός των οδικών μεταφορών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης. Για την περίοδο 2030-2040 προβλέπεται ταχεία αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην οδικές μεταφορές ενώ για την περίοδο 2040-2050 προβλέπεται ταχεία ανάπτυξη παραγωγής πράσινου υδρογόνου, υδρογονοκίνηση στις βαριές οδικές μεταφορές, ανάπτυξη παραγωγής και χρήση υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων με τελικό στόχο την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας το 2050.

Όπως επισήμανε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ Αλεξάνδρα Σδούκου: «Το πρώτο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, παρουσιάστηκε εδώ για πρώτη φορά πριν από 5 ακριβώς χρόνια, τέλη του 2019. Τότε που στην Ελλάδα υπήρχαν με το ζόρι 500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ούτε 50 φορτιστές, και όλοι πίστευαν ότι μιλάμε για επιστημονική φαντασία.

Το ΕΣΕΚ αποτελεί την Εθνική μας Στρατηγική για την επίτευξη του στόχου μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου ως το 2050, το net zero, με ενδιάμεσο ορόσημο τη μείωση κατά 58% ως το 2030 και κατά 80% ως το 2040.

Ο τομέας των μεταφορών αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη πηγή συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα.

Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων και των φορτηγών στην Ελλάδα φτάνει τα 17 έτη και τα 23 έτη αντίστοιχα, ενώ ο μέσος όρος σε όλη την ΕΕ είναι τα 12 και τα 14 έτη αντίστοιχα.

Το ΕΣΕΚ βάζει το φιλόδοξο στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030.

Παράλληλα, τίθεται για πρώτη φορά στόχος για ελαφρά φορτηγά, με 40% στις νέες ταξινομήσεις το 2030.

Ενώ ήδη προωθείται η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ως αποτέλεσμα, ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 30.000 οχήματα σήμερα σε περισσότερα από 460.000 το 2030. Μια εξέλιξη που, όσοι με ξέρετε, γνωρίζετε ότι με κάνει προσωπικά πολύ χαρούμενη, αλλά και περήφανη! Παράλληλα, χαράσσεται η πορεία απανθρακοποίησης για τις βαριές οδικές μεταφορές, τη ναυτιλία και την αεροπλοΐα.»
https://www.madata.gr/epikairotita/economy/930109-pote-tha-apagoreythei-h-polhsh-ich-venzinhs-kai-diesel-sthn-ellada.html#goog_rewarded

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...