Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018

«Αν είχε δοθεί η εντολή εκκένωσης θα είχαμε σώσει πάρα πολλούς ανθρώπους στο Μάτι»

Τα συμπεράσματά της για τις ευθύνες σχετικά με την εθνική τραγωδία στο Μάτι που στοίχισε μέχρι στιγμής τη ζωή σε 99 άτομα, παρουσίασε σήμερα ο καθηγητής Φυσικών Καταστροφών, Κώστας Συνολάκης, μετά από έρευνα που έκανε η επιτροπή που είχε συγκροτήσει με αίτημα του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το βασικό συμπέρασμα της επιστημονικής ομάδας υπό τον κ. Συνολάκη -η οποία στηρίχθηκε και σε διεθνή μοντέλα προσομοίωσης αντιμετώπισης πυρκαγιών- είναι ότι «θα είχαν σίγουρα χαθεί λιγότερες ζωές ή ακόμη δεν θα είχαμε θρηνήσει θύματα αν είχε γίνει έγκαιρη προειδοποίηση των κατοίκων να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους». Ξεκινώντας από τα πραγματικά
στοιχεία της πυρκαγιάς και κάνοντας προσομοιώσεις με διεθνώς παραδεκτά μοντέλα ο κ. Συνολάκης κατά την παρουσίασή του, στην οποία παρίσταται και ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Μητσοτάκης, ανέφερε:
"Το μεγάλο λάθος ήταν ότι δεν δόθηκε εντολή εκκένωσης, αν είχε δοθεί η εντολή εκκένωσης θα είχαμε σώσει πάρα πολλούς ανθρώπους...Στις 4.49 της 23ης Ιουλίου γίνεται η αναγγελία της πυρκαγιάς, στις 5.00 εκτρέπεται ένα ελικόπτερο από την Κινέττα, 6.20 οι φλόγες διασχίζουν την Μαραθώνος και 6.40 οι φλόγες φθάνουν στην θάλασσα. Από την αναγγελία της πυρκαγιάς μέχρι να φθάσει στην θάλασσα είναι δύο ώρες...Έχεις λοιπόν την ενημέρωση ότι σε μιάμισι ώρα η φωτιά θα φθάσει στο Μάτι, τι κάνεις; Πολλοί άνθρωποι δεν πίστευαν ότι η φωτιά θα περάσει την Μαραθώνος και θα φθάσει στο Μάτι.
Τι πρέπει να κάνεις: Παίρνεις την απόφαση για οργάνωμένη απομάκρυση και ακολούθως ενημερώνεις το κοινό για την εκκένωση...Οι διεθνείς έρευνες έχουν δείξει ότι το 20% των κατοίκων φεύγει μόνο του, το 60% περιμένει οδηγίες και το 20% δεν φεύγει ποτέ. Εν τέλει αν είχε δοθεί εγκαίρως η οδηγία εκκένωσης τότε με βάση την δυνατότητα της λεωφόρου Μαραθώνος θα μπορούσαν περίπου 10.000 κάτοικοι να έχουν απομακρυνθεί...Ο αριθμός θα είχε αυξηθεί εάν είχαν επιχειρήσει τα πυροσβεστικά μέσα ώστε να καθυστερήσουν την πυρκαγιά προς την λεωφόρο Μαραθώνος και βεβαίως οι αστυνομικές αρχές να είχαν ρυθμίσει την κυκλοφορία και να μην διοχέτευαν την κίνηση των οχημάτων μέσα από το Μάτι".

ΝΔ: Τέσσερα ερωτήματα για το Μάτι, από το πόρισμα της επιτροπής Συνολάκη

Η ΝΔ επισημαίνει ότι αν και η έρευνα, στην οποία μεταξύ άλλων μετείχαν και αναγνωρισμένοι επιστήμονες των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας, «δεν είχε ασφαλώς στόχο να εντοπίσει, πόσο μάλλον να προσωποποιήσει τις ευθύνες για την εθνική τραγωδία, καθώς αυτό είναι έργο και αρμοδιότητα της Ελληνικής Δικαιοσύνης», εντοίτοις προκύπτουν μία σειρά ερωτήματα "στα οποία οφείλει να απαντήσει η κυβέρνηση καθώς στην πολιτική δεν αρκεί να αναλαμβάνεις θεωρητικά τις ευθύνες σου, ούτε να κρύβεσαι από τα εύλογα ερωτήματα που έχουν οι πολίτες".
Τα ερωτήματα:
  • Γιατί ο βαθμός επικινδυνότητας στην Ανατολική Αττική για πρόκληση πυρκαγιάς ήταν στο 4 και όχι 5, όταν ήταν γνωστό από την προηγούμενη μέρα ότι στην περιοχή θα έπνεαν δυτικοί άνεμοι 7 μποφόρ;
  • Γιατί τα πυροσβεστικά αεροσκάφη έφτασαν στην περιοχή αφού η φωτιά είχε περάσει τη Λεωφόρο Μαραθώνος;
  • Γιατί δεν αξιολογήθηκε εγκαίρως η βεβαιότητα ότι θα απειληθούν κατοικημένες περιοχές; Και κυρίως
  • Γιατί δεν ειδοποιήθηκαν οι κάτοικοι να εκκενώσουν το Μάτι, όταν από το πόρισμα προκύπτει ότι υπήρχε χρόνος να σωθούν ακόμη και πεζή;
Ο κ. Συνολάκης επισήμανε ότι υπήρξε παντελής απουσία σχεδίου αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων και δεν δόθηκε εντολή εκκένωσης και δεν χρησιμοποιήθηκαν τα πολλά ηλεκτρονικά μέσα ειδοποίησης των πολιτών. Η οργανμωμένη απομάκρυνση των πολιτών με αυτοκίνητα θα μπορούσε να έχει γίνει μέσα σε δύο ώρες. Αν τα πυροσβεστικά μέσα που επιχειρούσαν στην Κινέττα είχαν επέμβει στο Μάτι τότε θα υπήρχε καθυστέρηση της πυρκαγιάς και περισσότερος χρόνος για την εκκένωση.

https://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/3982829/an-eiche-dothei-i-entoli-ekkenosis-tha-eichame-sosei-para-polloys-anthropoys-sto-mati

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε ισχύ αυστηρότερο πλαίσιο για ασφαλή προϊόντα στην ΕΕ

Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για την ασφάλεια των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη εβδομάδα. Δίνει περισσότερες ε...