Η Εξεταστική επιτροπή της Βουλής για την υγεία έπιασε δουλειά χθες και ο αναπληρωτής υπουργός υγείας Παύλος Πολάκης αναφέρει παραδείγματα που στηρίζουν την ανάγκη σύστασής της, ενώ ερωτηθείς γαιτί δεν δέχτηκε η κυβέρνηση να συμπεριληφθούν και τα δικά της πεπραγμένα απάντησε πως: "Σε καμία όμως περίπτωση αυτά τα λάθη και οι παραλείψεις που κάνει τώρα οι κυβέρνηση, δεν μπορούν να συγκριθούν με τα πεπραγμένα όσων διαχρονικά και συστηματικά έφτασαν τη χώρα στην κατάσταση που βρέθηκε το 2010 και παρέδωσαν την εθνική της κυριαρχία. Αν ο λαός εμπιστευθεί ξανά στο μέλλον το παλαιό πολιτικό προσωπικό, αν έχουν τα ηθικά κότσια, ας μας ελέγξουν εκείνοι".
Σε συνέντευξη του στο στο Euro2day.gr ο Παύλος Πολάκης αναφέρει χαρακτηριστικα:
Είπατε στη Βουλή, στη συζήτηση για τη σύσταση Εξεταστικής επιτροπής, ότι στο διάστημα
1991-2010, επί συνόλου 260 δισ. ευρώ που ήταν οι δημόσιες και ιδωτικές δαπάνες στην υγεία, τα 85 δισ. ευρώ «ήταν "μαύρο" χρήμα υπερτιμολόγησης, παράνομου πλουτισμού, προκλητής ζήτησης, υπερσυνταγογράφισης». Πώς προκύπτει αυτό το ποσόν;
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουμε συλλέξει, η δημόσια και ιδιωτική δαπάνη στον χώρο της υγείας για την 20ετία 1991-2010 ανήλθε στα 265 δισ. ευρώ. Από αυτά, το 60% αφορούσε στη δημόσια δαπάνη και το 40% στην ιδιωτική. Από τα 160 δισ. ευρώ της δημόσιας δαπάνης και τα 100 δισ. ευρώ της ιδιωτικής, τα 45 και 40 δισ. ευρώ αντίστοιχα ήταν «μαύρο» χρήμα υπερτιμολόγησης, παράνομου πλουτισμού, υπερσυνταγογράφησης, προκλητής ζήτησης, ληστείας του ελληνικού λαού. Από στοιχεία που έρχονται καθημερινά στα χέρια μας, πολύ φοβάμαι ότι η παραπάνω εκτίμηση είναι πολύ επιεικής και ότι το συνολικό ποσό της διασπάθισης δημόσιου χρήματος στον χώρο της υγείας είναι τελικά πολύ μεγαλύτερο.
Αναφέρατε κάποια παραδείγματα υπερτιμολόγησης, π.χ. σε φάρμακα, βηματοδότες, stent, θεραπείες. Είναι ενδεικτικά παραδείγματα; Εχετε εντοπίσει κι άλλες περιπτώσεις;
Αν η υπερτιμολόγηση ήταν μία συνάρτηση με μεταβλητή x τις περιπτώσεις, τότε το πεδίο ορισμού της συνάρτησης δεν θα ήταν μεγάλη υπερβολή να πούμε ότι θα ήταν το σύνολο των πραγματικών αριθμών, δηλαδή άπειρο. Με πιο απλά λόγια, θα χρειάζονταν σελίδες επί σελίδων για να αναφέρουμε όλες τις περιπτώσεις. Μπορούμε όμως να αναφέρουμε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα όπως ο ορολογικός έλεγχος του αίματος, ο οποίος κόστιζε 26 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ τώρα κοστίζει 5,5 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη μείωση της δαπάνης ήταν και το ισοδύναμο που μας έδωσε τη δυνατότητα να καταργήσουμε το εισιτήριο των 5 ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία. Υπάρχει πλήθος περιπτώσεων υπερκοστολογήσεων ορθοπεδικών υλικών της Depuy. Το θέμα αυτό έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης, όμως η δίκη αναβλήθηκε λόγω μη μετάφρασης της δικογραφίας, ενώ στην εκδίκαση μεμονωμένων περιπτώσεων οι εμπλεκόμενοι κρίθηκαν αθώοι για το διάστημα που ελέγχθηκαν…
Άλλο ένα παράδειγμα είναι τα φίλτρα αιμοκάθαρσης, όπου μετά τη διάθεση στην αγορά μιας παρτίδας χαμηλής ποιότητας σε εξευτελιστική τιμή, η οποία καταγράφηκε στο Παρατηρητήριο Τιμών, τα νοσοκομεία αναγκαστικά κατέφευγαν στην απευθείας διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές. Η παρέμβασή μας στη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τιμών απέφερε μείωση της ετήσιας δαπάνης κατά 5 εκατ. ευρώ μόνο από τα φίλτρα αιμοκάθαρσης. Μεγάλη σπατάλη γινόταν και από υπερτιμολογήσεις των ραδιοφαρμάκων, όπου σε συγκεκριμένη περίπτωση στην Πάτρα είχαν τιμολογηθεί 2.280 € ανά τεμάχιο, ενώ η τιμή τους ήταν 280 ευρώ ανά τεμάχιο.
Επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα επιθέματα κατάκλισης, τα οποία συνταγογραφούνταν ακόμα και για πληγές από χτύπημα παπουτσιού στη φτέρνα. Η συνταγογράφηση αφορούσε σε δίμηνη θεραπεία με κόστος 800 ευρώ, ενώ πολλοί γιατροί, από τη Θράκη έως την Κρήτη, συνταγογραφούσαν επιθέματα χρησιμοποιώντας την ίδια φωτογραφία ασθενή.
Έρευνες γίνονται και για υπέρογκες παραγγελίες, από δημόσια νοσοκομεία, φαρμάκων με κοντινή ημερομηνία λήξης, τα οποία συσσωρεύονταν ληγμένα, μετά από λίγο καιρό, στις αποθήκες των νοσοκομείων.
Όπως βλέπετε, ο κατάλογος των περιπτώσεων δεν έχει τελειωμό. Ο όγκος εργασίας της Εξεταστικής επιτροπής θα είναι τεράστιος, έχουμε όμως χρέος να ενημερώσουμε τον ελληνικό λαό για τις αιτίες που οδήγησαν στην καταρράκωσή του.
Αποδόθηκε σε λάθος η κοστολόγηση του ραδιοφαρμάκου στην Πάτρα 2.280 ευρώ αντί του σωστού 280 ευρώ. Απόδοση ευθυνών έγινε; Τα χρήματα επεστράφησαν;
Για τη συγκεκριμένη υπόθεση είχε γίνει έλεγχος από το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) και είχε εκδοθεί πόρισμα, του οποίου η τύχη αγνοείται, το 2013. Την άνοιξη του 2015 διατάχθηκε εκ νέου έλεγχος από το ΣΕΥΥΠ. Τότε, ως δια μαγείας, η προμηθεύτρια εταιρεία αντιλήφθηκε το λάθος στην τιμολόγηση των φαρμάκων και εξέδωσε πιστωτικά τιμολόγια. Το πόρισμα του ελέγχου του 2015 έχει διαβιβασθεί πάνω από ένα χρόνο στην αρμόδια εισαγγελία.
Ως προς τη φαρμακευτική δαπάνη, είπατε ότι το 2001 η δημόσια δαπάνη από τα ταμεία ήταν 1,9 δισ. και το 2009 ανήλθε στα 5,4 δισ. Το «γιατί» θα το βρει η Εξεταστική;
Το γιατί είναι ήδη γνωστό. Εδώ ισχύει η παροιμία «ο κόσμος το 'χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι». Ευθύνη της Εξεταστικής επιτροπής είναι να τεκμηριώσει αυτό που όλοι γνωρίζουμε και να υποδείξει ποιοι έχουν τις ευθύνες για τη διαχρονική και συστηματική αυτή αφαίμαξη του κράτους, στον βωμό του κέρδους των πολυεθνικών εταιρειών. Σίγουρα, αφού μιλάμε για πολυεθνικές, το φαινόμενο δεν ήταν τοπικό. Όμως η χώρα μας ήταν η μοναδική στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν διαπραγματεύθηκε ποτέ τις τιμές των φαρμάκων, με αποτέλεσμα η κατάσταση να ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Γιατί δεν συμπεριλάβατε το χρονικό διάστημα 2015-2016 στην Εξεταστική Επιτροπή;
Ακούστε, στις κυβερνήσεις της χώρας από το 1997 έως το 2015, συμμετείχαν άνθρωποι των οποίων τα οικογενειακά ονόματα δεσπόζουν στην πολιτική ζωή της χώρας από την εποχή του μεσοπολέμου. Σε καμία περίπτωση δεν μιλώ για οικογενειακή ευθύνη, μιλώ όμως για ανθρώπους που γεννήθηκαν και γαλουχήθηκαν από οικογένειες που συμμετείχαν στα κέντρα εξουσίας για πάνω από 70 χρόνια. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που αποτελούν τη σημερινή κυβέρνηση είναι όπως είπε και ο πρωθυπουργός στη Βουλή, τον Ιανουάριο του 2015, σάρκα από τη σάρκα του λαού. Η πρώτη φορά που ήρθαμε σε επαφή με αυτό που λέγεται διακυβέρνηση της χώρας ήταν τον Ιανουάριο του 2015. Σίγουρα στη μέχρι τώρα κυβερνητική μας πορεία, θα μπορέσει να βρει κανείς λάθη και παραλείψεις. Σε καμία όμως περίπτωση αυτά τα λάθη και οι παραλείψεις δεν μπορούν να συγκριθούν με τα πεπραγμένα όσων διαχρονικά και συστηματικά έφτασαν τη χώρα στην κατάσταση που βρέθηκε το 2010 και παρέδωσαν την εθνική της κυριαρχία. Αν ο λαός εμπιστευθεί ξανά στο μέλλον το παλαιό πολιτικό προσωπικό, αν έχουν τα ηθικά κότσια, ας μας ελέγξουν εκείνοι.
Το «δια ταύτα» στην υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ ποιο είναι; Τι πρέπει να αποδείξει η Εξεταστική επιτροπή της Βουλής; Και γιατί αποκαλέσατε «διαχρονικό διευθυντή του» τον κ. Παπαδημητρίου;
Χαρακτήρισα τον κο Παπαδημητρίου «διαχρονικό διευθυντή του ΚΕΕΛΠΝΟ» γιατί κατείχε τη θέση αυτή αδιαλείπτως από το 1994 έως και το 2016. Το δια ταύτα με το ΚΕΕΛΠΝΟ είναι ότι αποτέλεσε για μια σειρά ετών μια καλοστημένη μηχανή αποκατάστασης του κομματικού μηχανισμού της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλά και έναν αγωγό διάχυσης «μαύρου» χρήματος προς τα ΜΜΕ και όχι μόνο, με σκοπό την εξαγορά της εύνοιάς τους. Ο κος Παπαδημητρίου αποτέλεσε έναν άριστο χειριστή της μηχανής αυτής, πρόθυμο να τη βάλει σε λειτουργία για κάθε κυβέρνηση, ακόμα και αυτή των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η διαφορά είναι ότι αυτή η κυβέρνηση δεν είχε σκοπό να κάνει χρήση της μηχανής αυτής και αυτό ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή. Η Εξεταστική επιτροπή θα φέρει στο φως τις ευθύνες, τόσο υπηρεσιακών όσο και πολιτικών παραγόντων, για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ και η Δικαιοσύνη θα κλιθεί να απονείμει δικαιοσύνη.
Για το Ερρίκος Ντυνάν;
Το Ερρίκος Ντυνάν αποτέλεσε από το 2000 και έπειτα επιτομή κακοδιαχείρισης και διαφθοράς. Με δόλιες ενέργειες και αδιαφανείς συμφωνίες και διαδικασίες, οδηγήθηκε στην υπερχρέωση. Στη συνέχεια, μετά την κατάσχεση και τον πλειστηριασμό του από την Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ +4,95%, με τη συνεπικουρία σκανδαλωδών νομοθετικών ρυθμίσεων, τις οποίες επιμελήθηκαν 3 πρώην υπουργοί και υλοποίησαν διορισμένα διοικητικά συμβούλια, μετατράπηκε από κοινωφελές νοσοκομειακό ίδρυμα σε ιδιωτική κλινική, ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης της υπερθεματίστριας του πλειστηριασμού ανώνυμης εταιρείας «ΗΜΙΘΕΑ Α.Ε.», συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς.
Η υπόθεση της Novartis διερευνάται στην Αμερική. Μπορούν να παρουσιαστούν στοιχεία στην Εξεταστική;
Εχει ζητηθεί η συνδρομή των Αμερικανικών Δικαστικών Αρχών και σαφώς θα παρουσιαστούν στοιχεία στην Εξεταστική επιτροπή.
Ανεβάσατε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον νέο τρόπο προμηθειών στα νοσοκομεία. Εκτιμάτε ότι η ίδρυση της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας για την Κεντρικοποίηση Προμηθειών των εποπτευόμενων από το υπουργείο Υγείας Φορέων θα βάλει τέλος στο πάρτι;
Οσο ποιοτικό κι αν είναι ένα νυστέρι, η ποιότητα της τομής εξαρτάται από το χέρι του χειρουργού που θα την κάνει. Ο νόμος αυτός αποτελεί ένα άριστο εργαλείο, το οποίο στα χέρια ανθρώπων που έχουν τη γνώση και τη βούληση να σταματήσουν το πάρτι, θα τους δώσει τη δύναμη να το σταματήσουν. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτή η κυβέρνηση έχει και τη γνώση και τη βούληση να εξυγιάνει τον χώρο της υγείας και θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που της δίνει αυτό το άριστο εργαλείο.
http://www.topontiki.gr/article/218330/polakis-ehoyn-ta-ithika-kotsia-otan-ginoyn-kyvernisi-mas-elegxoyn-ekeinoi
Σε συνέντευξη του στο στο Euro2day.gr ο Παύλος Πολάκης αναφέρει χαρακτηριστικα:
Είπατε στη Βουλή, στη συζήτηση για τη σύσταση Εξεταστικής επιτροπής, ότι στο διάστημα
1991-2010, επί συνόλου 260 δισ. ευρώ που ήταν οι δημόσιες και ιδωτικές δαπάνες στην υγεία, τα 85 δισ. ευρώ «ήταν "μαύρο" χρήμα υπερτιμολόγησης, παράνομου πλουτισμού, προκλητής ζήτησης, υπερσυνταγογράφισης». Πώς προκύπτει αυτό το ποσόν;
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουμε συλλέξει, η δημόσια και ιδιωτική δαπάνη στον χώρο της υγείας για την 20ετία 1991-2010 ανήλθε στα 265 δισ. ευρώ. Από αυτά, το 60% αφορούσε στη δημόσια δαπάνη και το 40% στην ιδιωτική. Από τα 160 δισ. ευρώ της δημόσιας δαπάνης και τα 100 δισ. ευρώ της ιδιωτικής, τα 45 και 40 δισ. ευρώ αντίστοιχα ήταν «μαύρο» χρήμα υπερτιμολόγησης, παράνομου πλουτισμού, υπερσυνταγογράφησης, προκλητής ζήτησης, ληστείας του ελληνικού λαού. Από στοιχεία που έρχονται καθημερινά στα χέρια μας, πολύ φοβάμαι ότι η παραπάνω εκτίμηση είναι πολύ επιεικής και ότι το συνολικό ποσό της διασπάθισης δημόσιου χρήματος στον χώρο της υγείας είναι τελικά πολύ μεγαλύτερο.
Αναφέρατε κάποια παραδείγματα υπερτιμολόγησης, π.χ. σε φάρμακα, βηματοδότες, stent, θεραπείες. Είναι ενδεικτικά παραδείγματα; Εχετε εντοπίσει κι άλλες περιπτώσεις;
Αν η υπερτιμολόγηση ήταν μία συνάρτηση με μεταβλητή x τις περιπτώσεις, τότε το πεδίο ορισμού της συνάρτησης δεν θα ήταν μεγάλη υπερβολή να πούμε ότι θα ήταν το σύνολο των πραγματικών αριθμών, δηλαδή άπειρο. Με πιο απλά λόγια, θα χρειάζονταν σελίδες επί σελίδων για να αναφέρουμε όλες τις περιπτώσεις. Μπορούμε όμως να αναφέρουμε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα όπως ο ορολογικός έλεγχος του αίματος, ο οποίος κόστιζε 26 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ τώρα κοστίζει 5,5 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη μείωση της δαπάνης ήταν και το ισοδύναμο που μας έδωσε τη δυνατότητα να καταργήσουμε το εισιτήριο των 5 ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία. Υπάρχει πλήθος περιπτώσεων υπερκοστολογήσεων ορθοπεδικών υλικών της Depuy. Το θέμα αυτό έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης, όμως η δίκη αναβλήθηκε λόγω μη μετάφρασης της δικογραφίας, ενώ στην εκδίκαση μεμονωμένων περιπτώσεων οι εμπλεκόμενοι κρίθηκαν αθώοι για το διάστημα που ελέγχθηκαν…
Άλλο ένα παράδειγμα είναι τα φίλτρα αιμοκάθαρσης, όπου μετά τη διάθεση στην αγορά μιας παρτίδας χαμηλής ποιότητας σε εξευτελιστική τιμή, η οποία καταγράφηκε στο Παρατηρητήριο Τιμών, τα νοσοκομεία αναγκαστικά κατέφευγαν στην απευθείας διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές. Η παρέμβασή μας στη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τιμών απέφερε μείωση της ετήσιας δαπάνης κατά 5 εκατ. ευρώ μόνο από τα φίλτρα αιμοκάθαρσης. Μεγάλη σπατάλη γινόταν και από υπερτιμολογήσεις των ραδιοφαρμάκων, όπου σε συγκεκριμένη περίπτωση στην Πάτρα είχαν τιμολογηθεί 2.280 € ανά τεμάχιο, ενώ η τιμή τους ήταν 280 ευρώ ανά τεμάχιο.
Επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα επιθέματα κατάκλισης, τα οποία συνταγογραφούνταν ακόμα και για πληγές από χτύπημα παπουτσιού στη φτέρνα. Η συνταγογράφηση αφορούσε σε δίμηνη θεραπεία με κόστος 800 ευρώ, ενώ πολλοί γιατροί, από τη Θράκη έως την Κρήτη, συνταγογραφούσαν επιθέματα χρησιμοποιώντας την ίδια φωτογραφία ασθενή.
Έρευνες γίνονται και για υπέρογκες παραγγελίες, από δημόσια νοσοκομεία, φαρμάκων με κοντινή ημερομηνία λήξης, τα οποία συσσωρεύονταν ληγμένα, μετά από λίγο καιρό, στις αποθήκες των νοσοκομείων.
Όπως βλέπετε, ο κατάλογος των περιπτώσεων δεν έχει τελειωμό. Ο όγκος εργασίας της Εξεταστικής επιτροπής θα είναι τεράστιος, έχουμε όμως χρέος να ενημερώσουμε τον ελληνικό λαό για τις αιτίες που οδήγησαν στην καταρράκωσή του.
Αποδόθηκε σε λάθος η κοστολόγηση του ραδιοφαρμάκου στην Πάτρα 2.280 ευρώ αντί του σωστού 280 ευρώ. Απόδοση ευθυνών έγινε; Τα χρήματα επεστράφησαν;
Για τη συγκεκριμένη υπόθεση είχε γίνει έλεγχος από το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) και είχε εκδοθεί πόρισμα, του οποίου η τύχη αγνοείται, το 2013. Την άνοιξη του 2015 διατάχθηκε εκ νέου έλεγχος από το ΣΕΥΥΠ. Τότε, ως δια μαγείας, η προμηθεύτρια εταιρεία αντιλήφθηκε το λάθος στην τιμολόγηση των φαρμάκων και εξέδωσε πιστωτικά τιμολόγια. Το πόρισμα του ελέγχου του 2015 έχει διαβιβασθεί πάνω από ένα χρόνο στην αρμόδια εισαγγελία.
Ως προς τη φαρμακευτική δαπάνη, είπατε ότι το 2001 η δημόσια δαπάνη από τα ταμεία ήταν 1,9 δισ. και το 2009 ανήλθε στα 5,4 δισ. Το «γιατί» θα το βρει η Εξεταστική;
Το γιατί είναι ήδη γνωστό. Εδώ ισχύει η παροιμία «ο κόσμος το 'χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι». Ευθύνη της Εξεταστικής επιτροπής είναι να τεκμηριώσει αυτό που όλοι γνωρίζουμε και να υποδείξει ποιοι έχουν τις ευθύνες για τη διαχρονική και συστηματική αυτή αφαίμαξη του κράτους, στον βωμό του κέρδους των πολυεθνικών εταιρειών. Σίγουρα, αφού μιλάμε για πολυεθνικές, το φαινόμενο δεν ήταν τοπικό. Όμως η χώρα μας ήταν η μοναδική στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν διαπραγματεύθηκε ποτέ τις τιμές των φαρμάκων, με αποτέλεσμα η κατάσταση να ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Γιατί δεν συμπεριλάβατε το χρονικό διάστημα 2015-2016 στην Εξεταστική Επιτροπή;
Ακούστε, στις κυβερνήσεις της χώρας από το 1997 έως το 2015, συμμετείχαν άνθρωποι των οποίων τα οικογενειακά ονόματα δεσπόζουν στην πολιτική ζωή της χώρας από την εποχή του μεσοπολέμου. Σε καμία περίπτωση δεν μιλώ για οικογενειακή ευθύνη, μιλώ όμως για ανθρώπους που γεννήθηκαν και γαλουχήθηκαν από οικογένειες που συμμετείχαν στα κέντρα εξουσίας για πάνω από 70 χρόνια. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που αποτελούν τη σημερινή κυβέρνηση είναι όπως είπε και ο πρωθυπουργός στη Βουλή, τον Ιανουάριο του 2015, σάρκα από τη σάρκα του λαού. Η πρώτη φορά που ήρθαμε σε επαφή με αυτό που λέγεται διακυβέρνηση της χώρας ήταν τον Ιανουάριο του 2015. Σίγουρα στη μέχρι τώρα κυβερνητική μας πορεία, θα μπορέσει να βρει κανείς λάθη και παραλείψεις. Σε καμία όμως περίπτωση αυτά τα λάθη και οι παραλείψεις δεν μπορούν να συγκριθούν με τα πεπραγμένα όσων διαχρονικά και συστηματικά έφτασαν τη χώρα στην κατάσταση που βρέθηκε το 2010 και παρέδωσαν την εθνική της κυριαρχία. Αν ο λαός εμπιστευθεί ξανά στο μέλλον το παλαιό πολιτικό προσωπικό, αν έχουν τα ηθικά κότσια, ας μας ελέγξουν εκείνοι.
Το «δια ταύτα» στην υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ ποιο είναι; Τι πρέπει να αποδείξει η Εξεταστική επιτροπή της Βουλής; Και γιατί αποκαλέσατε «διαχρονικό διευθυντή του» τον κ. Παπαδημητρίου;
Χαρακτήρισα τον κο Παπαδημητρίου «διαχρονικό διευθυντή του ΚΕΕΛΠΝΟ» γιατί κατείχε τη θέση αυτή αδιαλείπτως από το 1994 έως και το 2016. Το δια ταύτα με το ΚΕΕΛΠΝΟ είναι ότι αποτέλεσε για μια σειρά ετών μια καλοστημένη μηχανή αποκατάστασης του κομματικού μηχανισμού της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλά και έναν αγωγό διάχυσης «μαύρου» χρήματος προς τα ΜΜΕ και όχι μόνο, με σκοπό την εξαγορά της εύνοιάς τους. Ο κος Παπαδημητρίου αποτέλεσε έναν άριστο χειριστή της μηχανής αυτής, πρόθυμο να τη βάλει σε λειτουργία για κάθε κυβέρνηση, ακόμα και αυτή των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η διαφορά είναι ότι αυτή η κυβέρνηση δεν είχε σκοπό να κάνει χρήση της μηχανής αυτής και αυτό ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή. Η Εξεταστική επιτροπή θα φέρει στο φως τις ευθύνες, τόσο υπηρεσιακών όσο και πολιτικών παραγόντων, για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ και η Δικαιοσύνη θα κλιθεί να απονείμει δικαιοσύνη.
Για το Ερρίκος Ντυνάν;
Το Ερρίκος Ντυνάν αποτέλεσε από το 2000 και έπειτα επιτομή κακοδιαχείρισης και διαφθοράς. Με δόλιες ενέργειες και αδιαφανείς συμφωνίες και διαδικασίες, οδηγήθηκε στην υπερχρέωση. Στη συνέχεια, μετά την κατάσχεση και τον πλειστηριασμό του από την Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ +4,95%, με τη συνεπικουρία σκανδαλωδών νομοθετικών ρυθμίσεων, τις οποίες επιμελήθηκαν 3 πρώην υπουργοί και υλοποίησαν διορισμένα διοικητικά συμβούλια, μετατράπηκε από κοινωφελές νοσοκομειακό ίδρυμα σε ιδιωτική κλινική, ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης της υπερθεματίστριας του πλειστηριασμού ανώνυμης εταιρείας «ΗΜΙΘΕΑ Α.Ε.», συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς.
Η υπόθεση της Novartis διερευνάται στην Αμερική. Μπορούν να παρουσιαστούν στοιχεία στην Εξεταστική;
Εχει ζητηθεί η συνδρομή των Αμερικανικών Δικαστικών Αρχών και σαφώς θα παρουσιαστούν στοιχεία στην Εξεταστική επιτροπή.
Ανεβάσατε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον νέο τρόπο προμηθειών στα νοσοκομεία. Εκτιμάτε ότι η ίδρυση της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας για την Κεντρικοποίηση Προμηθειών των εποπτευόμενων από το υπουργείο Υγείας Φορέων θα βάλει τέλος στο πάρτι;
Οσο ποιοτικό κι αν είναι ένα νυστέρι, η ποιότητα της τομής εξαρτάται από το χέρι του χειρουργού που θα την κάνει. Ο νόμος αυτός αποτελεί ένα άριστο εργαλείο, το οποίο στα χέρια ανθρώπων που έχουν τη γνώση και τη βούληση να σταματήσουν το πάρτι, θα τους δώσει τη δύναμη να το σταματήσουν. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτή η κυβέρνηση έχει και τη γνώση και τη βούληση να εξυγιάνει τον χώρο της υγείας και θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που της δίνει αυτό το άριστο εργαλείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου