Ακόμη και η δυσάρεστη συνθήκη της πανδημίας έδωσε την ώθηση για νέες ψηφιακές δυνατότητες για την εξυπηρέτηση των πολιτών, ενώ ήδη έχουν εξαγγελθεί νέες παρεμβάσεις ψηφιακού τύπου που θα απλουστεύσουν κατά πολύ τη ζωή μας και τις σχέσεις μας με τις δημόσιες υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα.
Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες ο αρμόδιος υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης ανέφερε πως σε δύο με τρία χρόνια οι πολίτες θα είναι σε θέση να χειρίζονται μέσα από το κινητό τους τα περισσότερα θέματα της καθημερινότητάς τους.
Ως εδώ όλα καλά. Ομως αρκούν οι μεγάλες ψηφιακές παρεμβάσεις για να αλλάξουν την εικόνα και τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης; H πραγματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών σε όλη σχεδόν την επικράτεια δίνει την απάντηση. Κτιριακές υποδομές που παραπέμπουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, σε τριτοκοσμικές καταστάσεις. Υπηρεσίες που στεγάζονται σε άθλια κτίρια, εφορίες, πολεοδομίες κ.λπ.
Σε ό,τι αφορά δε τα δικαστήρια, δεν χρειάζεται να γίνει αναφορά στην ελληνική επαρχία. Τα δικαστήρια –ποινικά, πολιτικά, διοικητικά– του Πειραιά, μόνον δικαστικά μέγαρα δεν θυμίζουν. Πρόσφατα μάλιστα τα διοικητικά δικαστήρια του Πειραιά έπεσαν θύματα εκτεταμένων καταστροφών και κλοπών, καθώς επιπλέον δεν φυλάσσονται.
Αλλά και τα δικαστήρια της Αθήνας, τα μεγαλύτερα της χώρας, αντιμετωπίζουν υστερήσεις που δεν δικαιολογούνται. Τις ημέρες του χιονιά, για παράδειγμα, στη μεγάλη αίθουσα του Εφετείου της Αθήνας, όπου διεξάγεται η δίκη για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, δεν υπήρχε θέρμανση.
Δικαστές, δημοσιογράφοι, μάρτυρες, συγγενείς θυμάτων, δικηγόροι φορούσαν ό,τι είχαν και δεν είχαν για να μπορέσουν να σταθούν. Μάλιστα κάθε λίγο και λιγάκι, πολλοί από τους παράγοντες της δίκης πήγαιναν στο διπλανό κτίριο του Αρείου Πάγου, όπου υπάρχει ζεστό νερό για να βρέξουν τα χέρια τους μήπως και ζεσταθούν!
Και βέβαια η συγκεκριμένη δικαστική αίθουσα δεν είναι η εξαίρεση. Σε πολλές ποινικές δίκες οι δικαστές τοποθετούν κάτω από την έδρα μικρά αερόθερμα τον χειμώνα ή ανεμιστήρες το καλοκαίρι…
Εκτός όμως από τα προβλήματα αξιοπρεπούς στέγασης και λειτουργίας δημοσίων υπηρεσιών και δικαστικών μονάδων, σοβαρά είναι τα προβλήματα που βιώνουν καθημερινά οι πολίτες όταν έρθουν σε επαφή με την πραγματική λειτουργία του Δημοσίου. Γραφειοκρατία, υπάλληλοι που δεν εξυπηρετούν, άλλοι που δεν είναι στο πόστο τους, άλλοι που δεν γνωρίζουν καλά το αντικείμενό τους και τόσα άλλα. Ως εκ τούτου, σωτήριος ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του Δημοσίου, αλλά αρκεί μόνον ο κ. Πιερρακάκης;
https://www.kathimerini.gr/opinion/562277164/arkei-monon-o-k-pierrakakis/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου