Κυριακή 30 Αυγούστου 2020

Το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία αφορά όλη την κοινωνία

 Μετά τον Τουρισμό, που άνοιξε με τους όρους των μεγαλοξενοδόχων, των tour operators, των εφοπλιστών και των ομίλων των αερομεταφορών, οι προϋποθέσεις με τις οποίες μεθοδεύεται η έναρξη της σχολικής χρονιάς εν μέσω πανδημίας είναι ένα ακόμα παράδειγμα για το πώς η κυβέρνηση παίζει στον «τζόγο» την υγεία του λαού

και κάνει λάστιχο τα υγειονομικά πρωτόκολλα, για να προστατεύσει την οικονομία του κεφαλαίου, τα συμφέροντα δηλαδή των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Όλο το προηγούμενο διάστημα, η κυβέρνηση δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο προκειμένου να εξασφαλίσει το άνοιγμα των σχολείων με τους καλύτερους δυνατούς όρους για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, προκειμένου να αποφευχθεί ο

συγχρωτισμός. Δεν ικανοποίησε κανένα από τα μέτρα που πρότειναν σύλλογοι γονέων και εκπαιδευτικών, με βάση την πείρα τους και την άμεση γνώση των προβλημάτων που υπάρχουν στα σχολεία.

Δεν έκανε και δεν κάνει μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, δεν μονιμοποιεί εκείνους που δουλεύουν χρόνια στην Εκπαίδευση, δεν βελτίωσε τις υποδομές στα σχολεία ούτε δημιούργησε νέες, δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο αναβάθμισης της υγειονομικής επιτήρησης των σχολείων, ρίχνοντάς τα όλα στην ατομική ευθύνη όσων εμπλέκονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στη μορφωτική διαδικασία.

Κι όχι μόνο αυτό: Στριμώχνει μικρούς μαθητές σε κοντέινερ, ακόμα και σε υπόγεια (!), στα ίδια προαύλια με τα Δημοτικά, και δεν δίστασε να ψηφίσει την αύξηση του αριθμού των μαθητών μέχρι και στους 25 ανά τμήμα, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για ακόμα πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία τη χρονιά που ξεκινάει.

Τα στοιχεία που δημοσιεύονται αυτές τις μέρες στον Τύπο είναι κόλαφος για την κυβέρνηση και την προπαγάνδα της ότι ο μέσος όρος των μαθητών ανά τάξη (άλλοτε 17, άλλοτε 18 και άλλοτε 22) δεν δικαιολογεί ανησυχίες για συγχρωτισμό.

Οπως προκύπτει, την περσινή χρονιά το 57% των τμημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είχαν πάνω από 17 μαθητές και συνολικά το 74% των μαθητών έκαναν μάθημα σε τμήματα με περισσότερα από 17 άτομα.

Ειδικά στην Αττική, όπου καταγράφονται και τα περισσότερα κρούσματα του κορονοϊού πανελλαδικά, τα ποσοστά αυτά ανεβαίνουν στο 77% και στο 85% αντίστοιχα, αποκαλύπτοντας σε όλο της το μεγαλείο την κοροϊδία των «μέσων όρων» της κυβέρνησης, που βάζει στο ίδιο τσουβάλι τα μονοθέσια σχολεία στα ακριτικά νησιά με τα πολυπληθή σχολεία της Κυψέλης.

Η κατάσταση αυτή, βέβαια, δεν είναι τωρινή. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων, μεταξύ αυτών και της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος παριστάνει τάχα τον ανήξερο για τα κενά στα σχολεία, την υποχρηματοδότηση της Εκπαίδευσης, την αδιοριστία χιλιάδων εκπαιδευτικών, ενώ έχει και ο ίδιος μεγάλη ευθύνη.

Ολα αυτά τα στοιχεία είναι γνωστά στην κυβέρνηση της ΝΔ. Αρνήθηκε όμως και αρνείται να πάρει ουσιαστικά μέτρα μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Το λόγο τον αποκάλυψε η ίδια η υπουργός Παιδείας προχτές στη Βουλή: Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η δημιουργία νέων υποδομών «κοστίζουν» και τα δημοσιονομικά του κράτους «δεν αντέχουν».

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τα δισ. ευρώ που μοιράζει αφειδώς το κράτος στους επιχειρηματικούς ομίλους, με δάνεια, επιχορηγήσεις και διευκολύνσεις, για να μειώσουν τις συνέπειες από την κρίση και να θωρακίσουν την κερδοφορία τους.

Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι η επιλογή της κυβέρνησης να ανοίξει τα σχολεία με μοναδικά «όπλα» προστασίας από την πανδημία μια μάσκα, ένα παγουρίνο και μπόλικη ατομική ευθύνη, υπό την απειλή μάλιστα της τιμωρίας των μαθητών, είναι συνειδητή, για να μην πληγούν τα δημοσιονομικά και ο σχεδιασμός για νέα μέτρα στήριξης των επιχειρηματικών ομίλων από το κράτος.

Αποδεικνύεται όμως και κάτι άλλο. Οτι η «γνώμη των ειδικών», που επικαλείται διαρκώς η κυβέρνηση για να νομιμοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την πανδημία, γίνεται «λάστιχο» και προσαρμόζεται σε πολιτικές αποφάσεις που έχουν ως κριτήριο τη σωτηρία των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την υγεία και τη ζωή του λαού.

Ετσι, τον περασμένο Ιούνη, με μερικές δεκάδες διαπιστωμένα κρούσματα σε όλη τη χώρα, το «επιστημονικά ενδεδειγμένο» ήταν να ανοίξουν τα σχολεία με 15 μόνο μαθητές ανά τάξη, ενώ σήμερα, με τριψήφιο νούμερο κρουσμάτων καθημερινά, τα σχολεία ανοίγουν με 20άρια και 25άρια τμήματα, με μόνο προστατευτικό τη μάσκα!

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ;

«Οι εκπαιδευτικές δομές θα ανοίξουν με αυξημένα μέτρα πρόληψης, με βάση τις συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας», ανέφερε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως που προέτρεψε τους γονείς να επιστρέψουν από τις διακοπές τους έως το τέλος Αυγούστου.

Γράφαμε σχετικά γι αυτές τις δηλώσεις: Να δώσετε στη δημοσιότητα τις συστάσεις τους, που φανταζόμαστε ότι είναι γραπτές, και έτσι να κρίνουμε και τους ειδικούς και τη δική σας συμμόρφωση στις συστάσεις τους…

Για τη δεύτερη παραίνεση της ας απευθυνθεί πρώτα στους συναδέλφους της και τους οικείους τους και μετά ας ασχοληθεί με τους άλλους.

Εξοργιστική είναι ταυτόχρονα και η στάση των "ειδικών" που φιλοξενούνται στα κυρίαρχα ΜΜΕ. Επισημαίναμε τις ευθύνες τους:

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΩΣ ΣΥΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ

Οι θεραπαινίδες της εξουσίας, που το παίζουν ειδικοί, που εγκρίνουν τον συγχρωτισμό 25 παιδιών σε αίθουσες που ούτε οι προδιαγραφές του ΟΣΚ ενέκριναν ως κατάλληλες σε φυσιολογικές συνθήκες, είναι εγκληματίες μαζί με αυτούς που τους επικαλούνται για να πάρουν πολιτικές αποφάσεις.

Θα ευθύνονται όλοι τους προσωπικά για την ασθένεια κάθε παιδιού και συναδέλφου, για κάθε ταλαιπωρία, για κάθε θάνατο. Καμιά από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών δεν έγινε δεκτή. Καμιά. Ούτε το έσχατο μέτρο πρωί-απόγευμα. Που κοστίζει ελάχιστα έως σχεδόν τίποτα. Η λαλίστατη προσκυνοφιλούσα νομίζει ότι μιλάει σε κάφρους και άλογα πλάσματα και με τη στάση της δείχνει ότι μισεί τον σκεπτόμενο εκπαιδευτικό.

Και η δικτατορία των δικών τους ΜΜΕ, φιλοξενεί, αναπαράγει και εξωραΐζει κάθε εγκληματική πολιτική ή αμέλεια.

Πέρα από την εύλογη ανησυχία που προκαλεί σε γονείς και εκπαιδευτικούς η πολιτική αυτή της κυβέρνησης, οι παλινωδίες και οι αντιφάσεις της στη διαχείριση της πανδημίας, ειδικά στον ευαίσθητο χώρο της Εκπαίδευσης, είναι αυτές που τροφοδοτούν και τις διάφορες γελοίες θεωρίες συνωμοσίας, επιτείνοντας το κλίμα ανασφάλειας λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.

Η κυβέρνηση, έστω και τώρα, έχει ευθύνη να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα που προτείνουν γονείς και εκπαιδευτικοί, να εξασφαλίσει την ασφαλή και ουσιαστική λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Να σταματήσει να συκοφαντεί τις διεκδικήσεις τους στην προσπάθειά της να βγάλει λάδι την άθλια πολιτική της, που εκθέτει σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, δασκάλων και γονιών.

Βασικός κανόνας να είναι 12-15 παιδιά στην τάξη. Μάλιστα αυτός ο κανόνας να ισχύει μόνο αν υπάρχουν οι κατάλληλες αίθουσες. Γιατί υπάρχουν αίθουσες που μετά βίας, και ανά δύο, χωρούσαν τόσα παιδιά σε φυσιολογικές συνθήκες και όχι όπως τώρα που χρειάζονται οι σχετικές αποστάσεις. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το σχολείο δεν είναι ένας κλειστός, περιχαρακωμένος χώρος, αλλά έρχεται σε επαφή με τη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αντί δε της πειθούς και της αντίστοιχης πολιτικής να την ακολουθεί η κυβέρνηση προβαίνει και σε εκδηλώσεις αυταρχισμού. Η Νίκη Κεραμέως επανέλαβε πως «στα σχολεία, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι υποχρεωμένοι να φορούν μάσκα» και ξεκαθάρισε ότι «σε περίπτωση άρνησης ή προτροπής από γονείς για μη χρήση μάσκας θα ακολουθηθούν όλα τα παιδαγωγικά μέτρα που προβλέπονται».

Είναι άπαικτοι οι άνθρωποι…

Στις 25 Αυγούστου 2020  οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί και οι γονείς συλλογικά και αγωνιστικά σε μια μαζική διαδήλωση συγκεντρώθηκαν  στα Προπύλαια και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία στη Βουλή για να διατρανώσουν την αγωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας για το άνοιγμα των σχολείων. Οι κινητοποιήσεις θα επεκταθούν και θα πολλαπλασιαστούν γιατί πρόκειται για την υγεία τη ζωή παιδιών και εκπαιδευτικών

Α.Κ.

Ελεύθερη Λαική Αντιστασιακή Συσπείρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»

Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...