Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Γ. Παπανδρέου: Λύση του Κυπριακού με μία διζωνική ομοσπονδία

Συνάντηση Πετσάλνικου-Χριστόφια
Χρήσιμη και γόνιμη χαρακτήρισαν, ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας, τη συνάντηση που είχαν την Τρίτη στη Βουλή.
Ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι η Αθήνα στηρίζει απόλυτα τις θέσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας για έναν έντιμο συμβιβασμό, χωρίς στενά χρονοδιαγράμματα και επιδιαιτησία ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι η τουρκοκυπριακή πλευρά θα δείξει την απαραίτητη βούληση για την εξεύρεση μιας λύσης, βιώσιμης και λειτουργικής.
Στη συνέντευξη Τύπου, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι πρέπει να βρεθεί λύση στο Κυπριακό στη βάση της πρότασης του ΟΗΕ τονίζοντας οτι, "στόχος είναι μία διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία. Ένα κράτος με μία κυριαρχία, μία ιθαγένεια, με πλήρη εφαρρμογή του κοινοτικού κεκτημένου".

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος Χριστόφιας χαρακτήρισε έμπρακτη απόδειξη των στενών αδελφικών σχέσεων και των άρρηκτων δεσμών Αθήνας –Λευκωσίας, το γεγονός ότι προσκλήθηκε να μιλήσει στο ελληνικό κοινοβούλιο.
"Είμαστε ευγνώμονες για την ανιδιοτελή, πλήρη και καθημερινή στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης", είπε ο Πρόεδρος Χριστόφιας.
Η εισήγηση του τουρκοκύπριου ηγέτη Ντερβίς Ερογλου, είπε ο κ. Χριστόφιας, δεν έγινε αποδεκτή, ούτε από εμάς, ούτε από το γενικό γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος μας κάλεσε, έκανε μια γενική αναφορά στη μέχρι τώρα πορεία του θέματος και στη συνέχεια αναζητήθηκαν διάφορες συγκλίσεις και αποκλίσεις.

Ο Κύπριος πρόεδρος είπε ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά επανέλαβε τη θέση της ότι το κυπριακό πρόβλημα είναι ένα πρόβλημα εισβολής και κατοχής και ότι η λύση είναι μια διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία, στο πλαίσιο των αποφάσεων των Ηνωμένων Εθνών και του Διεθνούς Δικαίου.
Παράλληλα,  τάχθηκε εναντίον κάθε προσπάθειας που αποσκοπεί να θέσει στενά και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα και ανέφερε ότι το γεγονός ότι κάλεσε ο ΓΓ τις δύο πλευρές στη Γενεύη δεν αποτελεί χρονοδιάγραμμα, αφού δεν υπάρχει μπροστά μας, όπως είπε, οποιοδήποτε σχέδιο λύσης, για να πούμε αν το δεχόμαστε ή όχι.
Τέλος, χαρακτήρισε τη στήριξη της Ελλάδας στο Κυπριακό "πολύ ακριβή" και πρόσθεσε ότι οι θέσεις των δύο πλευρών είναι ταυτισμένες.
Συνάντηση Πετσάλνικου-Χριστόφια

«Θέλω να σας διαβεβαιώσω για μια ακόμη φορά ότι το Κυπριακό αποτελεί για την Ελλάδα, το κατ' εξοχήν εθνικό πρόβλημα», τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος στον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν οι δύο άνδρες στη Βουλή, λίγο πριν ξεκινήσει η ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας αφιερωμένη στη συμπλήρωση των 50 χρόνων, από την ανακήρυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας.

«Θα μείνουμε στις επάλξεις του αγώνα σταθεροί, μέχρι τελικής δικαίωσης, πάντα μαζί Ελλάδα και Κύπρος», υπογράμμισε από την πλευρά του ο Κύπριος πρόεδρος.

Παράλληλα, ο κ Χριστόφιας, χαρακτήρισε ως «μία ακόμα πράξη της απόλυτης αλληλεγγύης του ελληνικού λαού προς τον κυπριακό λαό» την ειδική τιμητική Σύνοδο, για την επέτειο των 50 χρόνων της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Τρόικα: Σε καλό δρόμο το ελληνικό πρόγραμμα

Διασφαλισμένα τα 9 δισ. της τρίτης δόσης

Σε «καλό δρόμο» βρίσκεται το ελληνικό πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής, καθώς πληρούνται «όλα τα ποσοτικά κριτήρια που είχαν τεθεί για το τέλος Σεπτεμβρίου», επισήμαναν οι εκπρόσωποι της τρόικας, ξεκαθαρίζοντας ότι τα 9 δισ. ευρώ της τρίτης δόσης του μηχανισμού στήριξης είναι διασφαλισμένα.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν στην Αθήνα, η οποία ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 11 το πρωί, οι εκπρόσωποι της Ε.Ε., του Δ.Ν.Τ. και της Ε.Κ.Τ. σημείωσαν ότι οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να επιταχυνθούν και οι προσπάθειες για δημοσιονομική προσαρμογή να ενταθούν.

Οι Σ.Ντερουζ (Κομισιόν), Π.Τομσεν (ΔΝΤ) και Ντ. Μπλάνκ (ΕΚΤ) αναφέρθηκαν στους βασικούς άξονες του νέου Μνημονίου, στις αδυναμίες που διαπίστωσαν στην υλοποίηση του προγράμματος οικονομικής πολιτικής, αλλά και στους τομείς όπου η κυβέρνηση καταγράφει πρόοδο.

Το ελληνικό πρόγραμμα «παραμένει σε γενικές γραμμές σε καλό δρόμο», είπαν οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ, της ΕΕ και της ΕΚΤ. Ξεκαθάρισαν, ωστόσο, ότι το επόμενο διάστημα θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την πορεία εφαρμογής του προγράμματος οικονομικής πολιτικής, τονίζοντας ότι βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι.

Πάντως, διευκρίνισαν ότι «όλα τα ποσοτικά κριτήρια που είχαν τεθεί για το τέλος Σεπτεμβρίου πληρούνται. Παρά τις προκλήσεις που παραμένουν, σημαντική πρόοδος έχει συντελεσθεί κηρύσσω όσον αφορά στην δημοσιονομική προσαρμογή».

Για τις διαρθρωτικές αλλαγές επισήμαναν πως «παρά την σημαντική πρόοδο που επετεύχθη ως σήμερα σε τομείς μεταρρυθμίσεως, με κεντρικό σημείο αναφοράς την μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος, το πρόγραμμα έχει φτάσει σε κρίσιμη καμπή».

Η τρόικα υπογράμμισε πως η τωρινή πρόκληση είναι να εφαρμοσθεί ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για τις επόμενες μεταρρυθμίσεις που μεταξύ άλλων αφορούν:

- Στην ευθυγράμμιση των μισθών με την παραγωγικότητα στο επίπεδο επιχείρησης μέσω αλλαγών των συστημάτων συλλογικών διαπραγματεύσεων και διαιτησίας.

- Στο άνοιγμα της πρόσβασης σε υπηρεσίες , εμπόριο και επαγγέλματα.

- Στο «ξεκλείδωμα» του δυναμικού της ελληνικής βιομηχανίας , μέσω της μείωσης της γραφειοκρατίας και των φραγμών εισόδου στην αγορά.

Επεισόδια
Νωρίτερα σημειώθηκαν επεισόδια έξω από το ξενοδοχείο Χίλτον όπου δόθηκε η συνέντευξη Τύπου, κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας συνδικαλιστών και μελών της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ.

Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις απώθησαν τους διαδηλωτές προς τη Βασ. Σοφίας με αποτέλεσμα να σταματήσει προς στιγμή η κυκλοφορία.

Κάλπικες αναγνώσεις

thumb

Η πιο αποτρόπαιη και επικίνδυνη πολιτική διαπίστωση είναι αυτή που ακούμε κυρίως από τους διάφορους εκπροσώπους της δογματικής Αριστεράς, που ισχυρίζονται μετ’ επιτάσεως ότι «όλοι ίδιοι είναι»! Αυτή η ολοκληρωτική πολιτική άποψη επανεμφανίστηκε με αφορμή τις πρόσφατες εκλογές και χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από τους υποψήφιους του ΚΚΕ και εν μέρει από τον ΣΥΡΙΖΑ. Δίχως να διεκδικεί κανείς θεωρητικές δάφνες (έστω και για φακές), αυτή η ισοπεδωτική αντίληψη είναι η αρχή του φασισμού. Μπορεί αυτό να εξυπηρετεί μια πολιτική σκοπιμότητα, η οποία ωστόσο όταν αναγορεύεται σε αιχμή της πολιτικής επιχειρηματολογίας γίνεται επικίνδυνη. Μόνο ένας νοσηρός νους – ή πονηρός και εκ προθέσεως – μπορεί να ισχυριστεί κάτι ανάλογο παραβλέποντας το επικίνδυνο του εγχειρήματος, τουτέστιν της εκτροπής σε φασιστικές αντιλήψεις. Επί του προκειμένου, τόσο η Ν.Δ. όσο και το ΠΑΣΟΚ είναι δυο ξεκάθαρα διαφορετικοί πολιτικοί σχηματισμοί. Μάλιστα, ακόμα και στους κόλπους ενός κόμματος είναι απίθανο και εξωφρενικό να είναι όλοι ίδιοι μεταξύ τους! Υπάρχουν μικρές ή μεγάλες αποκλίσεις. Βέβαια, σε ένα κόμμα όπου κάθε αντίλογος ισοδυναμεί με προδοσία, κάθε αντίρρηση με βλασφημία κατά της μιας και μοναδικής αλήθειας, το να κρίνει κανείς εξ ιδίων τα αλλότρια είναι φυσικό. Ωστόσο, το «όλοι είναι ίδιοι» δεν νομιμοποιείται να προβάλλεται και σαν κεντρική πολιτική άποψη – σε μια ευνομούμενη δημοκρατία! Σαφώς λοιπόν, και δίχως αμφιβολία, τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η Ν.Δ. δεν είναι καθόλου «ίδια κόμματα»! Σε μια δημοκρατία, εκτός από επικίνδυνο φαινόμενο, είναι και άκρως αντιαισθητικό να υποστηρίζει κανείς την απόλυτη ισοπέδωση... Αν αυτό είναι πολιτική επιλογή, πρόκειται για εγκληματική και θρασύτατη – κατά των αρχών της δημοκρατίας – πολιτική αντίληψη· αν είναι προϊόν βλακείας, πρόκειται επίσης για περίπτωση εγκληματικής βλακείας… Ό,τι κι αν συμβαίνει, είναι ανεπίτρεπτο να ακούγονται παρόμοιες απόψεις και μάλιστα να περνούν ασχολίαστες, ώστε να αποκτούν άλλοθι…
Μια πολύ ενδιαφέρουσα όσο και ελπιδοφόρα προοπτική βγήκε από τις κάλπες της πρόσφατης εκλογικής αναμέτρησης. Φυσικά πρόκειται για τα αποτελέσματα - ανατροπές, τόσο στην Αθήνα, όπου τον κ. Καμίνη τον πρότεινε η νεοπαγής «Δημοκρατική Αριστερά» του κ. Κουβέλη, όσο και στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα! Αυτό αποδεικνύει ότι όχι μόνο δεν «είναι όλοι ίδιοι», γιατί δεν είναι… «με καμία κυβέρνηση» ίδιοι ο Γιάννης Μπουτάρης με τον Γκιουλέκα (!) – και όπως ευφυώς δήλωσε ο κ. Βενιζέλος «η αλλαγή στη Θεσσαλονίκη δεν είναι πολιτική, αλλά πολιτιστική» –, και καταδεικνύει περίτρανα ότι μέσα από συνεργασίες που ξεπερνούν τα στενά κομματικά πλαίσια στα οποία δεινοπαθεί το πολιτικό μας σύστημα μπορούν να επιτευχθούν εντυπωσιακές και ουσιαστικές ανατροπές!
Γράφτηκαν και ακούστηκαν πολλά για τη χρονιά που μας πέρασε, και πάνω απ’ όλα παρακολουθήσαμε με πραγματική έκπληξη να γίνεται λόγος – και να γράφεται – για έναν «πρωθυπουργό δοσίλογο», «προδότη», για έναν πρωθυπουργό που ενεργούσε με σχέδιο το «ξεπούλημα της χώρας». Δεν θα χαρακτηρίσω καμιά από αυτές τις γελοιότητες, γιατί βρίσκονται στη σφαίρα του κωμικού – που ωστόσο δεν βγάζει γέλιο… Πόσο άρρωστα φανατικός μπορεί να είναι κάποιος που πιστεύει ότι ο πρωθυπουργός της χώρας ξεπουλάει – προσέξτε ! – σε τιμή ευκαιρίας και ενσυνείδητα τη χώρα του; Ένας μάλιστα πρωθυπουργός ο οποίος πήρε πανηγυρικά την εντολή από το κόμμα του, από τον ελληνικό λαό, μια και δυο και τρεις φορές μέσα σε έναν χρόνο, στην πιο δύσκολη και κρίσιμη στιγμή μιας χώρας που βρισκόταν και βρίσκεται στο χείλος της κατάρρευσης και της κοινωνικής διάλυσης και αποσύνθεσης. Ωστόσο, εύλογα θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί για την ανάλγητη απάθεια όλων εκείνων που δεν καταλαβαίνουν ότι η κρίση αφορά τη χώρα και όχι την κυβέρνηση! Το δίχως άλλο, σημαντικότατη υπήρξε η στήριξη που έδωσε με την ψήφο του ο λαός, όχι στο ΠΑΣΟΚ, αλλά στην κυβέρνηση, για να αντιμετωπίσει την κρίση, παρά τα λάθη και τις παραλείψεις. Αυτό σημαίνει ποιοτική αλλαγή στο πώς αντιλαμβάνεται πλέον ο κόσμος την πολιτική, αλλά και ένα μήνυμα προς το σύνολο του πολιτικού μας συστήματος να αλλάξει… μυαλά!
Τέλος, αν και κατανοώ ως έναν βαθμό τους απέχοντες, αυτό δεν σημαίνει ότι η αποχή σε τέτοιες περιόδους δεν είναι επιεικώς απαράδεκτη! Προφανώς και δεν ερμηνεύεται αυτή η στάση, γιατί ο καθένας έχει τον δικό του (αδικαιολόγητο) λόγο που δεν προσήλθε. Ωστόσο, τα προβλήματά μας δεν λύνονται ούτε από τον καναπέ, ούτε από την καφετέρια· ούτε πολύ περισσότερο με την απάθεια.

Δισεκατομμύρια χρέη από κρατικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις

Το κράτος, ο μεγαλύτερος οφειλέτης

«Το 30% του σημερινού κράτους είναι περιττό»

Βαρυσήμαντη ομιλία του Αλέκου Παπαδόπουλου στο ΕΛΙΑΜΕΠ

«Διαρκής η πρόσκληση για συναίνεση», λέει η κυβέρνηση

«Συστατικό στοιχείο» για να πάμε μπροστά χαρακτήρισε την συναίνεση ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, υπογραμμίζοντας ότι «χρειάζεται συναίνεση για να κάνουμε τις πολύ μεγάλες αλλαγές που απαιτεί η χώρα».
Ο κ. Πεταλωτής, στην καθιερωμένη ενημέρωση των εκπροσωπών του τύπου, επισήμανε ότι υπάρχει μια «διαρκής πρόσκληση» από την κυβέρνηση για συναίνεση πάνω σε συγκεκριμένα τουλάχιστον ζητήματα, ανεξάρτητα από τις προσεγγίσεις που έχει η κάθε πολιτική δύναμη και πρόσθεσε ότι «η διαφορετικότητα αυτή δεν υπάρχει περίπτωση να αμφισβητηθεί».
Την ίδια ώρα, ο κ. Πεταλωτής, επεσήμανε ότι όλες οι πολιτικές δυνάμεις, πρέπει να συναισθανθούν τη μεγάλη ευθύνη που έχουν απέναντι στον τόπο όλοι μαζί και να «αρθούν όλοι στο ύψος των περιστάσεων».
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε μάλιστα ότι οι συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους πολιτικούς αρχηγούς θα γίνουν όταν υπάρχει κατάλληλη προετοιμασία σημειώνοντας ότι  «εμείς είμαστε που από την πρώτη στιγμή ζητάμε συναίνεση».
Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση που έκανε η αρχηγός της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» Ντ. Μπακογιάννη περί εθνικής συνεννόησης, μετά την επίσκεψή της στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Παπούλια, ο κ. Πεταλωτής είπε ότι «τα λόγια είναι καλά, για όλους μας και από όλους, αρκεί να αποδεικνύονται και πράξη».
Ωστόσο, δεν διευκρίνισε εάν η κ. Μπακογιάννη θα κληθεί στις συναντήσεις του πρωθυπουργού με τους αρχηγούς, λέγοντας πως όταν οριστούν οι συναντήσεις, θα δούμε και με ποιους πολιτικούς αρχηγούς θα συναντηθεί ο πρωθυπουργός.

Καταρρέει το ευρώ, μεγάλη πτώση στις αγορές

H κρίση χρέους που έχει έρθει και πάλι στο προσκήνιο στην Ευρωζώνη βυθίζει τις χρηματιστηριακές αγορές ανά τον κόσμο και πλήττει καίρια το ευρώ.

Το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα έχει κατρακυλήσει στα 1,34 δολάρια, ενώ καταφέρνει να σταθεροποιηθεί λίγο πάνω από τα 81,50 δολάρια ανά βαρέλι το πετρέλαιο.

Στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, οι βασικοί δείκτες της Wall Street έχουν “κοκκινίσει” με πτώση της τάξης του 1,5% περίπου και με τον Dow Jones να δίνει μάχη να κρατηθεί πάνω από το ψυχολογικό όριο των 11.000 μονάδων.
Νωρίτερα στις ευρωπαϊκές αγορές, το κλίμα ήταν ανάλογο, με πτώση περί το 1,7% σε Φρανκφούρτη και Λονδίνο, απώλειες άνω του 2% στο Παρίσι καθώς και με υποχώρηση περί το 2,5% τόσο στο Μιλάνο όσο και στον πανευρωπαϊκό δείκτη DJ Stoxx 50.

Νέος εφιάλτης για 1,8 εκατ. εργαζόμενους

Στο φάσμα της ανεργίας έρχονται οι μειωμένες αποδοχές
Αντιμέτωποι με τις ψαλιδισμένες αμοιβές θα έρθουν αργά η γρήγορα οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα καθώς εξαιτίας της κρίσης χιλιάδες εργοδότες κυρίως μικρομεσαίοι που απασχολούν στην Ελλάδα  1,8 εκατ. εργαζόμενους θα επιδιώξουν να εφαρμόσουν επιχειρησιακές συμβάσεις με χαμηλότερες αμοιβές , απαξιώνοντας τις κλαδικές.

Πάντως επισήμως, οι εκπρόσωποί τους υπερασπίζονται την άποψη της Yπουργού Εργασίας κ. Λούκα Κατσέλη να υπερισχύουν οι επιχειρησιακές συμβάσεις   μόνο στις περιπτώσεις που η επιχείρηση κινδυνεύει με λουκέτο για να μην προκληθεί αθέμιτος ανταγωνισμός και μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των σωματείων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπουργός Εργασίας θα επιδιώξει να περάσουν οι συγκεκριμένες προϋποθέσεις στην σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Στις περιπτώσεις  αυτές οι αμοιβές θα είναι ψαλιδισμένες  από 10% -20% αλλά δε θα πέφτουν κάτω από το όριο του κατώτατου μισθού ενώ οι απώλειες των εισοδημάτων θα καλύπτονται από τον ΟΑΕΔ.

Αντίθετα ο ΣΕΒ  τάσσεται υπέρ των όρων του μνημονίου που ζητούν γενικευμένη εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων έναντι των κλαδικών

Τι σημαίνει όμως αυτή η ανατροπή για παράδειγμα στον κλάδο του τουρισμού; Η σημερινή κλαδική σύμβαση των σερβιτόρων προβλέπει βασικό μισθό 930 ευρώ μικτά. Εάν υπερισχύσουν οι επιχειρησιακές συμβάσεις όπως προβλέπει το μνημόνιο, τότε ο μισθός των σερβιτόρων μπορεί να  μειωθεί από  έως τα 740 ευρώ μικτά που είναι ο μισθός της εθνικής συλλογικής σύμβασης

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις με την Τρόικα δέχτηκε ουσιαστικά να καταργήσει την επέκταση των συλλογικών συμβάσεων και στις επιχειρήσεις που δεν εκπροσωπήθηκαν στις διαπραγματεύσεις. Όπου, δε, υπάρχουν σωματεία, θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα προκειμένου να ισχύσουν οι αποδοχές που ορίζονται στις κλαδικές συμβάσεις και στη συγκεκριμένη επιχείρηση.

Για να χορηγηθεί δηλαδή ο μισθός που αποφασίστηκε στην κλαδική σύμβαση , πρέπει να υπάρχει η να συσταθεί σωματείο το οποίο θα υποβάλει αίτημα για την επέκταση του θεσμού στην συγκεκριμένη εταιρεία.

Πάντως στο θέμα της επέκτασης είχαν αντιδράσει από κοινού οι κοινωνικοί εταίροι ΓΣΕΕ- ΣΕΒ  στις διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν υπό την προεδρεία του καθηγητή Ιωάννη Κουκιάδη  ενώ  χρυσή τομή φαίνεται ότι βρέθηκε και στο θέμα της διαιτησίας παρότι ο ΣΕΒ, αν και έδειξε ανοχή, διατηρούσε επιφυλάξεις έως την τελευταία στιγμή προτιμώντας να προσφεύγουν με κοινή απόφαση εργοδότες και εργαζόμενοι στον ΟΜΕΔ.

Άρχισε ο καβγάς για τα κοινόχρηστα!

Η Ρηγίλλης έπαψε να σφυρίζει αδιάφορα και…
Μία ημέρα μετά την ίδρυση της «Δημοκρατικής Συμμαχίας» από την κυρία Ντόρα Μπακογιάννη η ΝΔ εγκατέλειψε την στάση αδιαφορίας και πέρασε στην επίθεση ανταποδίδοντας τα πυρά που δέχθηκε την Κυριακή από το Μπάντμιντον.

Η ΝΔ διά του εκπροσώπου της κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου και του γραμματέα της κοινοβουλευτικής ομάδας κ. Κώστα Τασούλα απέδωσε την ίδρυση του κόμματος σε «πολιτικό γινάτι και πείσμα της κ. Μπακογιάννη» η οποία έχει στόχο «να εμποδίσει τον κ. Αντώνη Σαμαρά να γίνει πρωθυπουργός».

Θύμισε ότι μέχρι πριν από ένα χρόνο η κ. Μπακογιάνη ήταν στέλεχος της ΝΔ και διεκδίκησε την ηγεσία του κόμματος αλλά απέτυχε. Η Ρηγίλλης θεωρεί ότι το κόμμα της κυρίας Μπακογιάννη δεν εκφράζει κοινωνικές και πολιτικές ανάγκες «δεν έχει κοινωνικές αντιστοιχίσεις» και γι αυτό δεν θα προχωρήσει. Ο κ. Παναγιωτόπουλος θύμισε ότι η κ. Μπακογιάννη ανήκει στην συμμαχία των προθύμων που ψήψισαν το μνημόνιο προσφέροντας δεκανίκι στον πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου.

Η Ρηγίλλης θεωρεί ότι το κόμμα της κ. Μπακογιάννη κινείται σε σκληρή νεοφιλελεύθερη γραμμή και δεν μπορεί να εκφράσει την κοινωνία.

Στην ομιλία της στο Μπάντμιντον η κ. Μπακογάννη είχε κατηγορήσει τη ΝΔ για δημαγωγία και λαϊκισμό λέγοντας ότι « Η επιλογή να αρνηθείς τη ψήφο σωτηρίας της χώρας για να μην επωμιστείς το πολιτικό κόστος που σου αναλογεί, είναι ο ορισμός του πιο ακραίου και ανεύθυνου λαϊκισμού».

Βγαίνοντας την Δευτέρα από το Προεδρικό Μέγαρο μετά την συνάντησή της με τον κ. Κάρολο Παπούλια η κ. Μπακογιάννη τάχθηκε υπέρ «της εθνικής συνεννόησης» για να αντιμετωπισθεί η οικονομική κρίση.
Σε ερώτηση για τα σχόλια της Ρηγίλλης η κ.  Μπακογιάννη περιορίστηκε να πει ότι «όλα αυτά θα κριθούν στο χρόνο και ο καθένας θα μπορεί να δει τι πραγματικά είμαστε και τι πιστεύουμε».

Η Ρηγίλλης δεν ανησυχεί για την τύχη του εγχειρήματος της κ. Μπακογιάννη περισσότερο προβληματίζεται για τους βουλευτές της που είναι κοντά της και οι οποίοι μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στη ΝΔ.
Ήδη δεν είδαν με καθόλου καλό μάτι τις ευνοϊκές για το νέο κόμμα δηλώσεις του βουλευτή Ηρακλείου και κουμπάρου της κ. Μπακογιάννη κ. Λευτέρη Αυγενάκη ο οποίος προέβλεψε ότι θα μπει στην Βουλή. Η αρχική απόφαση της Ρηγίλλης ήταν να μην προχωρήσει σε διαγραφές των βουλευτών που διάκεινται φιλικά απέναντι στην κ. Μπακογιάννη για να μην τους κάνει ήρωες.

Ωστόσο είναι αμφίβολο αν θα ανεχθεί πόλεμο φθοράς από τους υπό παρακολούθηση βουλευτές μεταξύ των οποίων οι κ.κ. Έλσα Παπαδημητρίου, Θανάσης Γιαννόπουλος, Γιάννης Λαμπρόπουλος για τους οποίους υπάρχει δυσαρέσκεια και για την στάση τους στις αυτοδιοικητικές εκλογές.

 Όπως έλεγε στέλεχος του κόμματος κοντά στον πρόεδρο υπάρχει ένα όριο το οποίο δεν μπορούν να περάσουν αν δεν θέλουν να βγουν εκτός κόμματος. Κομματικοί παρατηρητές εκτιμούν ότι η διαγραφή των βουλευτών που αλληθωρίζουν προς την πλευρά της κ. Μπακογιάννη είναι απλώς θέμα τάιμινγκ για την ηγεσία του κόμματος. 

"Κολοσσιαίος κίνδυνος" ανοιχτής σύγκρουσης στην Κορέα

thumb
Σοβαρή ανησυχία προκάλεσε σε όλες τις πρωτεύουσες η πολεμική ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε ανάμεσα στα δύο κορεατικά κράτη, αφού η Βόρεια Κορέα εκτόξευσε δεκάδες οβίδες πυροβολικού σε νησί της Νότιας Κορέας, η οποία ανταπάντησε με πυρά πυροβολικού!

Οι ένοπλες δυνάμεις της Νότιας Κορέας τέθηκαν σε κατάσταση πολεμικής επιφυλακής μετά τις βολές του πυροβολικού στο νησί Γεονπιόνγκ, το οποίο βρίσκεται τρία χιλιόμετρα νοτίως της αμφισβητούμενης γραμμής των θαλασσίων συνόρων ανάμεσα στις δύο χώρες και σε απόσταση εκατό χιλιομέτρων από την κορεατική χερσόνησο.

Οι ανταλλαγές βολών πυροβολικού προκάλεσαν το θάνατο δύο ανδρών του Πολεμικού Ναυτικού της Νότιας Κορέας και τον τραυματισμό αρκετών πολιτών, ενώ η περιορισμένη αυτή ανάφλεξη που κράτησε περίπου μία ώρα θεωρείται το σοβαρότερο επεισόδιο μετά το τέλος του κορεατικού πολέμου το 1953, τον οποίο δεν ακολούθησε ποτέ συνθήκη ειρήνης, αλλά απλώς ανακωχή...

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση καταδίκασαν αυστηρά το βομβαρδισμό του νησιού από τη Βόρεια Κορέα, ενώ ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι υπάρχει τεράστιος κίνδυνος οι αψιμαχίες αυτές να μεταβληθούν σε "ανοιχτή ένοπλη σύγκρουση". Η Νότια Κορέα δηλώνει ότι απάντησε στα πυρά της Βόρειας, ενώ αντίστοιχα η Βόρεια Κορέα ανακοίνωσε ότι δεν ξεκίνησε εκείνη το επεισόδιο...

Είναι σαφές ότι πρόκειται για το σοβαρότερο επεισόδιο ανάμεσα στα δύο κορεατικά κράτη και φαίνεται ότι ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιόνγκ Ιλ, ο οποίος ετοιμάζεται να παραδώσει την εξουσία στο νεότερο γιο του, ακολουθώντας την πρακτική του πατέρα του, ο οποίος εγκαθίδρυσε το αυστηρά απομονωτικό και αυταρχικό καθεστώς της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κορέας, θέλει να δημιουργήσει ένταση με το Νότο, ώστε να τονώσει το εθνικό αίσθημα υπερηφάνειας και να συσπειρώσει το λαό της χώρας του...

Πίσω από την ένταση ανάμεσα στα δύο κορεατικά κράτη βρίσκεται η διαδικασία συνομιλιών για τον πυρηνικό αφοπλισμό της Βόρειας Κορέας, την οποία εγκατέλειψε η Πιονγκγιάνγκ πριν δύο χρόνια και στο πλαίσιο της οποίας οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα, η Ρωσία και η Ιαπωνία προσπαθούν να πιέσουν το βορειοκορεατικό καθεστώς να σταματήσει την παραγωγή πυρηνικών όπλων.

Ο πόλεμος της Κορέας στις αρχές της δεκαετίας του ΄50 ήταν ο πρώτος θερμός πόλεμος στην περίοδο του "ψυχρού πολέμου" και τότε τόσο η Σοβιετική Ενωση όσο και η Κίνα είχαν στηρίξει τη Βόρεια Κορέα. Σήμερα και οι δύο αυτές μεγάλες δυνάμεις προσπαθούν να εξισορροπήσουν ανάμεσα στα δύο κορεατικά κράτη...

«Τα δύσκολα έρχονται το 2011»

«Δε θα γίνουν απολύσεις στο Δημόσιο»

Καμία απόλυση δε θα γίνει στο Δημόσιο, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, σε συνέντευξη Τύπου μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης της τρόικας.

«Δηλώνω κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει ζήτημα απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων», ξεκαθάρισε ο κ. Παπακωνσταντίνου και έκανε λόγο για 40.000 συνταξιοδοτήσεις και 8.000 προσλήψεις στο Δημόσιο το 2011, κυρίως στους τομείς της υγείας και της παιδείας.

Επίσης, τόνισε πως δεν υπάρχει πρόθεση να υπάρξει κατάργηση οργανικών θέσεων του Δημοσίου, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για τη λήξη συμβάσεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

«Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα θα ξαναβγεί στις αγορές το 2011», δήλωσε, ωστόσο, σημείωσε ότι το πρόγραμμα έχει ορισμένες δυσκολίες για μετά το 2013, όπου «οι αποπληρωμές είναι πολύ μεγαλύτερες απ' ότι συνήθως».

Ο κ. Παπακωνσταντίνου άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει μια τέτοια συζήτηση για επιμήκυνση της αποπληρωμής, όπως ανέφερε και ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ.

Διευκρίνισε, ακόμα, ότι «οι κατώτατοι μισθοί δεν θα πέσουν κάτω από το πάτωμα της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας».

Η αναφορά της τρόικας σε πρόσθετα μέτρα 5% του ΑΕΠ από το 2011 ως το 2013 αφορά προσαρμογές που δεν έχουν συγκεκριμενοποιηθεί, σημείωσε ο υπουργός.

Για τις αποκρατικοποιήσεις, είπε ότι η κυβέρνηση στοχεύει να αντλήσει επτά δισ. ευρώ από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και τις αποκρατικοποιήσεις την περίοδο 2011-2013.

«Καταρχάς στα νέα κείμενα ο στόχος από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και τις αποκρατικοποιήσεις τίθεται για επτά δισεκατομμύρια ευρώ την τριετία, με τουλάχιστον 1 δις το 2011», ανέφερε.

Για την τρίτη δόση του δανείου, είπε πως η εκταμίευση από το ΔΝΤ θα γίνει στις 15-20 Δεκεμβρίου, ενώ από τις χώρες της Ευρώπης μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου.

Σε αυτή την αξιολόγηση, επισήμανε, επιλέχθηκαν νέα διαρθρωτικά κριτήρια, «άγκυρες του προγράμματος», από τα οποία κατά τον κ. Παπακωνσταντίνου θα εξαρτηθεί η έγκριση της τέταρτης δόσης τον Φεβρουάριο (ύψους 15 δισ. ευρώ) και περιγράφονται στο νέο αναθεωρημένο Μνημόνιο που θα δημοσιοποιηθεί σε λίγες ημέρες.

Ανάμεσα σε αυτά είναι ολοκλήρωση της μελέτης για το μισθολόγιο του Δημοσίου, το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και το νομοσχέδιο για τα εργασιακά ως το τέλος Δεκεμβρίου. «Η υλοποίηση του προγράμματος αφορά όλα τα υπουργεία» υπογράμμισε.

Λ. Κατσέλη: «Διαπραγματεύσεις προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος»

Αποκαλύπτονται τα «κρυφά» μέτρα του μνημονίου

Θα ανέλθουν στα 13 δισ. ευρώ και θα αφορούν στην περίοδο 2012-2014
Μέτρα, το ύψος των οποίων ξεπερνά τα 13 δισ. ευρώ και δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί αν και περιλαμβάνονται από τον περασμένο Μάιο στο Μνημόνιο, θα ενσωματώνει το «μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό στρατηγικό πλαίσιο 2012-2014. Το κείμενο, που θα συνταχθεί από κοινού με την τρόικα, θα γίνει νόμος του κράτους στο τέλος Απριλίου του 2011. Το χρονοδιάγραμμα για την αποκάλυψη των »κρυφών" μέτρων του μνημονίου ανακοίνωσε ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ενώ σχετική αναφορά έκαναν και οι εκπρόσωποι της τρόικας οι οποίοι μίλησαν για λήψη μέτρων που θα αντιστοιχούν στο 5% του ΑΕΠ.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε τρεις ώρες μετά τις ανακοινώσεις των εκπροσώπων της τρόικας, ο υπουργός έκανε αναφορά στο μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό στρατηγικό πλαίσιο. Διευκρίνισε πως το συγκεκριμένο σχέδιο θα αναλύει τα μη προσδιοριζόμενα μέτρα του μνημονίου, με τα οποία στόχος θα είναι η περαιτέρω μείωση του ελλείμματος κάτω του 3% του ΑΕΠ στο τέλος του 2014.
Για τις εργασιακές σχέσεις, ο Γ. Παπακωνσταντίνου απάντησε πως δεν θα γίνουν μειώσεις αποδοχών κάτω από το κατώτατο όριο που ορίζει η εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας. Το τελικό νομοσχέδιο που θα προβλέπει επίσης πως υπό προϋποθέσεις οι επιχειρησιακές συμβάσεις υπερισχύουν των κλαδικών, θα κατατεθεί στη Βουλή το Δεκέμβριο, αφού έχει εξασφαλιστεί πρώτα η σύμφωνη γνώμη της τρόικας.

Αναφερόμενος στη στελέχωση του Δημοσίου και στην εφαρμογή του κανόνα "1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις", διευκρίνισε πως το 2010 αποχώρησαν 40.000 υπάλληλοι. Ο αριθμός αυτός δίνει τη δυνατότητα για 8.000 προσλήψεις (στις οποίες περιλαμβάνονται και οι μετατάξεις) εντός του 2011. Ο υπουργός σημείωσε πως οι μεγαλύτερες ανάγκες για προσλήψεις εντοπίζονται στην Υγεία, την εκπαίδευση, τη Δικαιοσύνη και τα σώματα ασφαλείας.

Απαντώντας σε ερωτήσεις με μια ενδεχόμενη παράταση στους χρόνους αποπληρωμής των δανείων που λαμβάνει η Ελλάδα από την τρόικα, ο Γ. Παπακωνσταντίνου εμφανίστηκε να βλέπει θετικά τη σχετική πρόταση του ΔΝΤ. Πρόσθεσε, πάντως, πως στόχος της κυβέρνησης είναι η Ελλάδα να μπορεί να επιστρέψει στις αγορές το 2011, αναγνωρίζοντας επίσης πως το πρόγραμμα δανεισμού εμφανίζει δυσκολίες για την περίοδο 2013-2015. Σημειώνεται πως για αυτή την τριετία η Ελλάδα καλείται να δανειστεί περισσότερα από 120 δισ. ευρώ.

Για "δέκα προκλήσεις" έκανε λόγο στη συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Οικονομικών, παρουσιάζοντας τον προγραμματισμό και τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης μετά και τη δεύτερη "επιθεώρηση" από την τρόικα. Ξεχωρίζουν οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, η αναδιοργάνωση της Αγροτικής Τράπεζας και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, οι συγχωνεύσεις Εφοριών και οι εσωτερικές αλλαγές στη δομή και λειτουργία του υπουργείου Οικονομικών και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.

Δημόσιες δαπάνες

Ο Γ. Παπακωνσταντίνου χαρακτήρισε προφανές και αυτονόητο ότι "η πιστή υλοποίηση του προϋπολογισμού του 2011 είναι απαραίτητη προϋπόθεση για ο,τιδήποτε άλλο". Στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα, πρόσθεσε, υπάρχει μεταξύ άλλων δέσμευση για την τοποθέτηση οικονομικών επιθεωρητών στους σημαντικότερους φορείς της κυβέρνησης. Παράλληλα προωθείται η δημιουργία ενός "μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου", που όπως διευκρίνισε ο υπουργός "δεν θα απαριθμεί κάθε μέτρο και υπομέτρο αλλά τις βασικές κατευθύνσεις" για το πώς θα περιοριστούν οι δαπάνες, πώς θα αυξηθούν τα έσοδα και πώς θα επιστρέψει η χώρα σε τροχιά ανάπτυξης. Το σχέδιο θα συζητηθεί κατά την επόμενη επίσκεψη των εκπροσώπων της τρόικας, το Φεβρουάριο, προκειμένου να προωθηθεί προς ψήφιση από τη Βουλή το ερχόμενο καλοκαίρι.

Φοροδιαφυγή

Κατατίθενται εντός του Δεκεμβρίου δύο νομοσχέδια για την αντιμετώπιση θεμάτων που αφορούν στη φοροδιαφυγή. Την ερχόμενη εβδομάδα το υπουργείο Οικονομικών θα ανακοινώσει συγχωνεύσεις ΔΟΥ, ενώ για τις αρχές του 2011 προσδιορίζεται η αναδιοργάνωση του υπουργείου Οικονομικών.

ΔΕΚΟ

Εχει σχεδόν ολοκληρωθεί ένα μητρώο με όλες τις ΔΕΚΟ. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου προανήγγειλε οριζόντιες παρεμβάσεις σε όλες τις ΔΕΚΟ, ενώ στο 1ο τρίμηνο του 2011 η κυβέρνηση θα παρουσιάσει προτάσεις για καταργήσεις και συγχωνεύσεις δημοσίων φορέων

Μεταρρύθμιση Δημοσίου

Ο υπουργός επανέλαβε πως από το 2011 θα ισχύει "χωρίς εξαιρέσεις" ο κανόνας με τον οποίο 1 πρόσληψη θα αντιστοιχεί σε 5 αποχωρήσεις στο Δημόσιο. Στον κανόνα εντάσσονται και οι μετατάξεις, ενώ κάθε υπουργείο θα πρέπει να εκπονήσει πρόγραμμα προσλήψεων. Στο πρώτο μισό του ερχόμενου έτους θα πρέπει να έχει νομοθετηθεί το ενιαίο μισθολόγιο για το Δημόσιο, ενώ μέχρι το τέλος του 2011 θα πρέπει η κυβέρνηση να παρουσιάσει το νέο πλαίσιο για τις κρατικές προμήθειες.

Υγεία

Ο Γ. Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε σε μέτρα όπως η λίστα φαρμάκων και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση που ήδη εφαρμόζεται σε ένα ταμείο και σταδιακά θα επεκταθεί η χρήση της, η τοποθέτηση εσωτερικών ελεγκτών στα νοσοκομεία, ο έλεγχος των δαπανών Υγείας κ.λ.π.

Εργασιακές σχέσεις

Ο υπουργός εξήγγειλε αναμόρφωση του συστήματος των συλλογικών διαπραγματεύσεων στον ιδιωτικό τομέα "σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους". Παράλληλα, αλλάζει το πλαίσιο για τη διαιτησία, ενώ οι επιχειρησιακές συμβάσεις θα υπερισχύουν των κλαδικών υπό προϋποθέσεις και περιορισμούς. Παράλληλα εξαγγέλλονται ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της "μαύρης" εργασίας και την ενίσχυση της Επιθεώρησης Εργασίας.

Κλειστά επαγγέλματα

Ως το τέλος του έτους ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως θα παρουσιαστεί το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση σειράς κλειστών επαγγελμάτων.

Επιχειρηματικό περιβάλλον

Περιλαμβάνονται μέτρα για την απλοποίηση της αδειοδότησης των νέων επιχειρήσεων, καθώς και για την άρση των 30 σημαντικότερων εμποδίων. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου έκανε επίσης αναφορές για νέο πλαίσιο για τον τουρισμό και το εμπόριο, ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, επιτάχυνση δημοσίων έργων και επενδύσεων, μέτρα ενίσχυσης των εξαγωγών και επιτάχυνση στην ολοκλήρωση του Κτηματολογίου.

Χρηματοπιστωτικός τομέας

Προχωρά η αναδιάρθρωση της Αγροτικής Τράπεζας σε συμφωνία με την τρόικα και, κυρίως, τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν. Ταυτόχρονα προχωρά ο λειτουργικός διαχωρισμός στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ενώ ο Γ. Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε και στα μέτρα για τη διάθεση επιπλέον εγγυήσεων ύψους 25 δισ. ευρώ στις ελληνικές τράπεζες.

Δημόσια περιουσία και αποκρατικοποιήσεις

Η κυβέρνηση προσδοκά σε έσοδα ενός δισ. ευρώ εντός του 2011 και θα παρουσιάσει σχετικό πρόγραμμα ως το τέλος του έτους. Παράλληλα θα προχωρήσει η καταγραφή της δημόσιας περιουσίας που, όπως σημείωσε ο υπουργός, θα έχει ολοκληρωθεί στα μέσα του 2011. Συνολικά η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για έσοδα 7 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και από την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου.

Μήνυμα Παπακωνσταντίνου σε υπουργούς

Μήνυμα με αποδέκτες τους συναδέλφους του υπουργούς έστειλε ο Γιώργος Παπακωνταντίνου, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για την επικαιροποίηση του Μνημονίου.
Ανέφερε ότι όλα τα κείμενα για τα οποία δεσμεύτηκε η κυβέρνηση και θα υπογράψει το υπουργείο Οικονομικών είχαν προηγουμένως συζητηθεί με όλους τους υπουργούς.
"Η τελική διαπραγμάτευση, βεβαίως, γίνεται από το υπουργείο Οικονομικών", πρόσθεσε.
Κάνοντας έμμεση αναφορά στις διαφωνίες για τις πολιτικές που ζητά η τρόικα, ο Γ. Παπακωνσταντίνου είπε πως "όλοι προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο για τη χώρα, μέσα πάντοτε στο πλαίσιο μιας τεράστιας δανειακής σύμβασης και των υποχρεώσεων που έχουμε αναλάβει".

«Υπερφορτωμένο» από προσωπικό το Δημόσιο λέει η τρόικα

Ανοικτό το ενδεχόμενο να παραταθεί η διάρκεια των δανείων
Μείωση προσωπικού στο δημόσιο, χωρίς όμως να γίνουν απολύσεις, ανακοίνωσαν τα στελέχη της τρόικας στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν πριν από λίγο. Οι επιχειρησιακές συμβάσεις θα υπερισχύουν των κλαδικών, αλλά δεν θα μειωθούν οι κατώτατοι μισθοί. Οι εκπρόσωποι της τρόικας άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο επιμήκυνσης των δανείων που έχουν χορηγηθεί από την Ε.Ε και το Δ.Ν.Τ, ενώ υποστήριξαν ότι για την περίοδο 2012-2014, η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να εφαρμόσει πρόσθετο πακέτο μέτρων που αντιστοιχεί στο 5% του ΑΕΠ.
Για να σταματήσει να είναι "υπερφορτωμένο" από προσωπικό το ελληνικό δημόσιο -όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά- δεν θα ακολουθηθεί η οδός των απολύσεων, ξεκαθάρισε η τρόικα. Τα στελέχη της υποστήριξαν η μείωση θα επέλθει μέσω των συνταξιοδοτήσεων αλλά και των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου που θα προωθήσει η ελληνική κυβέρνηση. Για τις μετατάξεις, δήλωσαν ότι θα ενταχθούν στον κανόνα της "μίας πρόσληψης ανά πέντε απομακρύνσεις από το δημόσιο". 
Στο ερώτημα αν υπάρχει περίπτωση να δοθεί παράταση στη χρονική διάρκεια των δανείων που έχουν χορηγηθεί από το ΔΝΤ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εκπρόσωποι της τρόικας απάντησαν ότι είναι ένα από τα ενδεχόμενα που εξετάζονται.
Δήλωσαν αισιόδοξοι ότι η Ελλάδα θα κατορθώσει να επιστρέψει στις αγορές και να δανειστεί ενόσω διαρκεί το μνημόνιο. Ωστόσο, υποστήριξαν ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Η μία είναι η επιμήκυνση στη διάρκεια των δανείων και η δεύτερη είναι η χορήγηση συμπληρωματικών δανείων. 

 Σε άλλο ερώτημα αν η τρόικα πιστεύει ότι η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους θα είναι καταστροφική, οι εκπρόσωποί της δήλωσαν ότι σε αυτό το σημείο συμφωνούν με την ελληνική κυβέρνηση. Πιστεύουν δηλαδή ότι η ζημιά που θα γίνει στην ελληνική οικονομία (κυρίως λόγω της απώλειας αξιοπιστίας) θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τα όποια οφέλη θα προκύψουν. Επίσης, επανέλαβαν ότι κύριο μέλημα θα πρέπει να είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας η οποία υποχώρησε πολύ τα τελευταία χρόνια. 
 
Η επίσημη ανακοίνωση 
 
Σε γραπτή ανακοίνωση που διανεμήθηκε στη συνέντευξη τύπου, η τρόικα αναφέρει ότι «με βάση τη συνολική της αξιολόγηση, το πρόγραμμα παραμένει σε γενικές γραμμές σε καλό δρόμο. Όλα τα κριτήρια που είχαν τεθεί για το τέλος Σεπτεμβρίου πληρούνται. Παρά τις προκλήσεις που παραμένουν, σημαντική πρόοδος έχει συντελεστεί κυρίως όσον αφορά στη δημοσιονομική προσαρμογή». Η διατύπωση αυτή, ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για τη χορήγηση της τρίτης δόσης του δανείου στην Ελλάδα η οποία θα γίνει τον Δεκέμβριο από το ΔΝΤ και τον Ιανουάριο από την ΕΕ. 
 
Τα νέα μέτρα
 
Τα στελέχη της τρόικας, υποστήριξαν ότι κατά τη διαπραγμάτευση με την ελληνική κυβέρνηση, συμφωνήθηκε να ληφθούν πρόσθετα μέτρα το 2011 προκειμένου το έλλειμμα να περιοριστεί στο 7,5% του ΑΕΠ. Τα νέα μέτρα, «αφορούν στην διεύρυνση της φορολογικής βάσης και την εξάλειψη της σπατάλης από την πλευρά των δαπανών", ιδιαίτερα στους τομείς: 
 
1. Δαπάνες υγείας που είναι αναποτελεσματικές σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωζώνης. 
 
2. Δημόσιες επιχειρήσεις πολλές από τις οποίες αποτελούν δυσβάσταχτο βάρος για την οικονομία με πολυετείς ζημιές για τον Έλληνα φορολογούμενο 
 
3. Φορολογική διοίκηση η οποία τώρα θέτει σε εφαρμογή μέσα που ενισχύουν τη φορολογική συμμόρφωση και δικαιοσύνη. 
 
Νέο πακέτο
 
Άλλο ένα πακέτο μέτρων που αντιστοιχεί στο 5% του ΑΕΠ ή περίπου σε 12-15 δισεκατομμύρια ευρώ, θα υποχρεωθεί να εφαρμόσει η ελληνική κυβέρνηση για την περίοδο 2012-2014. Το περιεχόμενο του, θα εξειδικευτεί μέσα στο 2011 όπως αναφέρθηκε από τους εκπροσώπους της τρόικας. 
 
Τα επόμενα βήματα
 
Μετά την έγκριση των συμπερασμάτων της δεύτερης αξιολόγησης θα προχωρήσει η εκταμίευση των 9 δισεκατομμυρίων ευρώ (6,5 δισ. ευρώ από τις χώρες της ευρωζώνης και 2,5 δισ. ευρώ από το ΔΝΤ).
 
Στην κοινή ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Κομισιόν, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σημειώνεται μεταξύ άλλων πως:
Απαιτούνται δομικές αλλαγές προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας, να αναζωογονηθεί η παραγωγή και να ενισχυθεί η απασχόληση. Αν και έχει γίνει σημαντική πρόοδος με κάποιες ιστορικές μεταρρυθμίσεις -περιλαμβανομένης της μεταρρύθμισης στο ασφαλιστικό- το πρόγραμμα έχει φτάσει σε κρίσιμο κομβικό σημείο. Πολλές από τις μεταρρυθμίσεις που είναι αναγκαίες προκειμένου να μεταμορφώσουν την Ελλάδα σε μια δυναμική και εξαγωγική οικονομία, απαιτούν επιδέξιο σχεδιασμό και πολιτική παρέμβαση προκειμένου να ξεπεραστούν περιχαρακωμένα συμφέροντα. Η πρόκληση τώρα έγκειται στην υλοποίηση ενός φιλόδοξου προγράμματος για τις επόμενες μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνουν:
  • Καλύτερη ευθυγράμμιση των μισθών με την παραγωγικότητα, μέσω μεταρρυθμίσεων στο σύστημα διαιτησίας και στις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
  • Ανοιγμα υπηρεσιών και επαγγελμάτων
  • Απελευθέρωση των δυνατοτήτων των ελληνικών βιομηχανιών με περιορισμό της γραφειοκρατίας και των εμποδίων για είσοδο στις αγορές και με ιδιωτικοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων. 
Η επόμενη αποστολή έχει προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο του 2011. Κατά την επόμενη επίσκεψη, η τρόικα θα θελήσει να μάθει από την ελληνική κυβέρνηση τις λεπτομέρειες με τις οποίες θα επιτευχθεί η μείωση στις δαπάνες υγείας αλλά και η περιστολή κόστους στις ΔΕΚΟ. 

Εκτός Ν.Δ. ο βουλευτής Λευτέρης Αυγενάκης

Εκτός κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας έθεσε ο Αντώνης Σαμαράς το βουλευτή Ηρακλείου, Λευτέρη Αυγενάκη. Αιτία, όσα δήλωσε σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, χθες και σήμερα, για το κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. κίνησε και τις διαδικασίες για την οριστική διαγραφή του από το κόμμα.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ενημέρωσε για την απόφασή του τον πρόεδρο του κοινοβουλίου. Παράλληλα, ζήτησε τη σύγκληση της επιτροπής δεοντολογίας της ΝΔ, στην οποία παραπέμπει τον Λευτ. Αυγενάκη με το ερώτημα της οριστικής διαγραφής.
"Επειδή είναι σαφείς οι ενδείξεις ότι βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο για να ανακοπεί η ανοδική πορεία της ΝΔ και να στηριχθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ο Πρόεδρος Αντώνης Σαμαράς θα τηρήσει μέχρι τέλους την εντολή που έλαβε από τον ελληνικό για μια αναγεννημένη, δυνατή και υπεύθυνη ΝΔ, χωρίς εσωστρέφειες και αποπροσανατολισμούς, προσηλωμένη στο μεγάλο της καθήκον να συμβάλει αποτελεσματικά στην έξοδο της χώρας από την κρίση", δήλωσε για το ζήτημα ο γραμματέας του κόμματος, Ανδρέας Λυκουρέντζος.
Οι επίμαχες δηλώσεις
Χθες, ο βουλευτής Ηρακλείου είχε δηλώσει στο ΝΕΤ 105,8 ότι "η Δημοκρατική Συμμαχία είναι ένας νέος πολιτικός φορέας με ενδιαφέρουσες κεντρογενείς πολιτικές προτάσεις" και είχε εκτιμήσει ότι το νέο κόμμα θα καταφέρει να μπει στη Βουλή.
Σήμερα, μιλώντας στο Real FM είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο προσχώρησής του στο κόμμα της Ντόρας Μπακογιάννη. «Είναι τόσο ρευστά τα πράγματα, που τι να δεσμευθείς;...Αυτή τη στιγμή, οι εξελίξεις, τα πράγματα, ο κόσμος, δημιουργούν νέες συνθήκες και νέα δεδομένα σχεδόν καθημερινά». είχε πει.
Παράλληλα, είχε αφήσει αιχμές για τη στάση της ηγεσίας της Ν.Δ, ζητώντας "να δοθεί η δυνατότητα εκφράσουμε κι εμείς [σ.σ. οι βουλευτές του κόμματος]  τις απόψεις μας σε ότι αφορά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των αυτοδιοικητικών εκλογών, ή άλλου είδους κεντρικά πολιτικά ζητήματα, τα οποία αυτή τη στιγμή απασχολούν τον Έλληνα πολίτη.

«Κλείδωσαν» οι αλλαγές για ΔΕΚΟ - εργασιακά

Μπαϊράκι το μετεκλογικόν

thumb

Ολόκληρη προεκλογική περίοδο της πήρε φαίνεται της Λούκας να διαβάσει το επικαιροποιημένο μνημόνιο, αλλά άμα τελείωσε με την ανάγνωση σήκωσε μπαϊράκι. Το ίδιο μάλλον συμβαίνει και μ’ εκείνα τα κυβερνητικά στελέχη που τώρα θυμήθηκαν να τα βάλουν με τον Παπακωνσταντίνου. Κατανοητόν. Το προηγούμενο διάστημα έτρεχε προεκλογική περίοδος και πιο πριν ήταν απασχολημένοι να «ξεσκίζουν» τις «συντεχνίες» της χώρας.
Από τα μέσα Αυγούστου έχουν πέσει οι υπογραφές στο επικαιροποιημένο μνημόνιο. Με τα αγγλικά, γλώσσα στην οποία έχει συνταχθεί το κείμενο, δε νομίζω η υπουργός, η οποία τώρα εκφράζει επιφυλάξεις για το θέμα των συμβάσεων, να έχει πρόβλημα. Οπότε; Είναι φανερό: αφομοιώνει αργά. Εμείς τα είχαμε πει εγκαίρως, αλλά εις μάτην.
Ας παραθέσουμε εκ νέου την κρίσιμη παράγραφο, η οποία περιέχεται στο επικαιροποιημμένο μνημόνιο, με τις εκκρεμότητες ως το τέλος του 2010 όσον αφορά τις «μεταρρυθμίσεις» στην αγορά εργασίας, για τις οποίες στο κείμενο υπήρχε η επισήμανση ότι ως επί το πλείστον έχουν προχωρήσει με την ψήφιση του εργασιακού και του ασφαλιστικού:
«Η μεταρρύθμιση της αγοράς εργασίας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Ουσιαστικές νομοθετικές αλλαγές εισήχθησαν τον Ιούλιο οι οποίες αλλάζουν τη νομοθεσία προστασίας της απασχόλησης και το καθεστώς που διέπει τις απολύσεις, οδηγούν στην αλλαγή του πλαισίου εφαρμογής των κατώτατων μισθών, τη μείωση αποζημίωσης των υπερωριών και επιτρέπουν στις συμφωνίες σε επίπεδο επιχειρήσεων να υπερέχουν των άλλων επιπέδων».
Όταν από τον Αύγουστο σου λέει ότι η νέα νομοθεσία που η κυβέρνησή σου ψήφισε τον Ιούλιο (επί Λοβέρδου), επιτρέπει υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων επί των κλαδικών,  γιατί έρχεσαι να διαμαρτυρηθείς Νοέμβριο, όλως τυχαίως μια εβδομάδα μετά τις εκλογές;
Επιπλέον, όταν έχεις απελευθερώσει τις απολύσεις, έχεις κατεβάσει τον κατώτατο μισθό, νομοθετείς την εισφοροαπαλλαγή των επιχειρήσεων και γενικώς έχεις απαλλάξει τις τελευταίες από το βραχνά των εργασιακών δικαιωμάτων θέλει φιλοσοφία ότι δημιουργείς ντε φάκτο συνθήκες που οδηγούν στο χαντάκωμα των κλαδικών συμβάσεων; Μπροστά στο φόβο της απόλυσης σε συνθήκες εξαπλούμενης ανεργίας και ελλείψει σοβαρής συνδικαλιστικής αντίδρασης, πόσο εύκολο είναι να αποκρουστούν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας;
Συνεχίζει η παράγραφος για τα εργασιακά, με την υπόμνηση των επερχόμενων «μεταρρυθμίσεων στο δημόσιο» και κάτι εναπομείναντα "ψιλά" όσον αφορά τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τη διαιτησία:
«Παράλληλα με τις μεταρρυθμίσεις στην απασχόληση στο δημόσιο που μειώνουν τις στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας, οι αλλαγές αυτές θα αυξήσουν την προσαρμογή των ικανοτήτων των επιχειρήσεων και τελικά, την τόνωση της απασχόλησης. Περαιτέρω μέτρα θα ληφθούν για τη μεταρρύθμιση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης της αυτόματης επέκτασης των τομεακών συμφωνιών σε εκείνους που δεν εκπροσωπούνται στις διαπραγματεύσεις. Τέλος η κυβέρνηση θα θεσπίσει νομοθεσία για την εισαγωγή συμμετρίας στο σύστημα της διαιτησίας, ενισχύοντας παράλληλα την ανεξαρτησία και τη διαφάνεια».
Τόσα πτυχία μαζεμένα σε αυτό το κυβερνητικό επιτελείο, μήπως να τα σκίζανε εφόσον δεν μπόρεσαν να φανταστούνε που οδηγούν τα μέτρα του μνημονίου;
Όσον αφορά τις απολύσεις στο δημόσιο, απέναντι στις οποίες κάποιοι εκ του υπουργικού Συμβουλίου υποτίθεται τώρα αντιδρούν, Πάγκαλος και Παπακωνσταντίνου προειδοποιούσαν από τον Απρίλιο, προ μνημονίου δηλαδή, επί Προγράμματος Σταθερότητας ακόμα, ότι δεν θα απολυθούν μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι εφόσον η μονιμότητα προστατεύεται από το Σύνταγμα, αλλά εφόσον καταργούνται υπηρεσίες, καταργούνται και οι θέσεις εργασίας. Και άραγε πόσες «σωτήριες» μετατάξεις μπορεί να γίνουν όταν η τάση είναι το Δημόσιο να συρρικνωθεί μέχρι εξαφανίσεως;
Ας μη γελιόμαστε λοιπόν, οι αντιδράσεις απέναντι στην υποτιθέμενη «πολιτική Παπακωνσταντίνου» έρχονται εξαιρετικά καθυστερημένα να σώσουν ό,τι σώζεται ενώπιον αποφάσεων που δεν παίρνουν άλλη αναβολή. Όσοι ειλικρινώς διαφωνούν, ας το είχαν εκδηλώσει εγκαίρως.
Η δε «πολιτική Παπακωνσταντίνου», η οποία μέχρι σήμερα, όταν συνέφερε εκπορευόταν από την τρόικα και όταν ήθελαν να θριαμβολογήσουν και να υπερθεματίσουν σε πατριωτισμό την επέβαλλαν οι ίδιοι οι κυβερνητικοί, παρά το πολιτικό κόστος, γιατί ήταν για το καλό της χώρας λέει, τελικά πόσο δική του πολιτική είναι, αν εξαιρέσει κανείς την ασύλληπτη σύλληψη της περαίωσης; Και σε τελική ανάλυση ποια είναι τα περιθώρια άσκησης πολιτικής, όταν εν γνώσει τους έχουν παραδώσει τον οικονομικό έλεγχο της χώρας στην τρόικα, όπως φωνάζουν τώρα οι Ιρλανδοί ότι κάνει η κυβέρνησή τους με την είσοδό τους στο μηχανισμό στήριξης;

«Κλειδί» για την ανάκαμψη επενδύσεις και εξαγωγές

Μόνο με προσέλκυση επενδύσεων και αύξηση των εξαγωγών μπορεί να προσδοκά η ελληνική οικονομία σε ανάκαμψη, δήλωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών , Φίλιππος Σαχινίδης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παντελή Οικονόμου για την ανάγκη αύξησης του ιδιωτικού χρέους της χώρας μας για την αναθέρμανση της αγοράς.

Ο ερωτών βουλευτής σημείωσε αναπτύσσοντας την ερώτησή του ότι είναι δεδομένη η ασφυξία στην αγορά και κυρίως η πιστωτική ασφυξία και διερωτήθηκε αν ισχύει σε όλες τις χώρες της ευρωζώνης ο τρόπος υπολογισμού των δημοσιονομικών ελλειμμάτων, κρίνοντας ότι «εμείς το έχουμε παρακάνει με την πειθαρχία μας ενώ αλλού γίνονται σημεία και τέρατα».

Ο κ. Σαχινίδης αφού επανέλαβε την πορεία που ακολούθησε το έλλειμμα από το 2006 για να φτάσει να ξεπεράσει το 15% στα τέλη του 2009, υπογράμμισε ότι πλέον τα στατιστικά μας στοιχεία είναι πλέον αξιόπιστα, ενώ ακριβώς η ίδια μεθοδολογία ακολουθείται και σε άλλες χώρες με προβλήματα.

Ο κ. Οικονόμου ανταπάντησε ότι στην επόμενη σύνοδο κορυφής θα πρέπει η χώρα μας να δώσει μάχη κι αν χρειαστεί «να απειλήσει προκειμένου να ισχύσουν οι ίδιοι κανόνες δημοσιονομικών υπολογισμών παντού».

Ταυτόχρονα ο βουλευτής επέμεινε στην ανάγκη επέκτασης της επιχειρηματικής πίστης σε επενδυτική και όχι καταναλωτική λογική, ενώ πρότεινε από πλευράς Ελλάδος μια επιθετική κίνηση αναβάθμισης των ελληνικών ομολόγων.

Ανταπαντώντας ο υφυπουργός Οικονομικών είπε ότι είναι απολύτως σωστή η ανάγκη για ρευστότητα και προς την κατεύθυνση αυτή η κυβέρνηση έχει πάρει μέτρα στήριξης των τραπεζών που υπέγραψαν σύμφωνο ρευστότητας. Πλην όμως οι τράπεζες, υπογράμμισε αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα δανεισμού.

Σημείωσε όμως ο κ. Σαχινίδης, κλείνοντας, ότι όσο επιβλαβές είναι το μεγάλο δημόσιο χρέος, εξίσου μπορεί να είναι και το ιδιωτικό, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτήν της Ιρλανδίας, όπου το μεν δημόσιο χρέος είναι στο 60%, ενώ το ιδιωτικό στο 200%.

Κλειστές οι πόρτες του δημοσίου για τους νέους

«Εάν οι μετατάξεις συνυπολογίζονται στο 1 προς 5, οι πόρτες του δημοσίου θα κλείσουν για τους νέους για 2 δεκαετίες» υπογράμμισε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό ΑΝΤ1, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Όθωνας.

«Οι μετατάξεις δεν είναι, ή δεν πρέπει να νοούνται ως μια τακτοποίηση ή ως μια υπεκφυγή, έναντι κάποιων πραγματικών αναγκών, πέρα από τις απαιτήσεις είτε του μνημονίου, είτε της τρόικας. Δηλαδή το πρόβλημα δεν είναι να πάρουμε κάποιον που κάθεται σε μια υπηρεσία και να τον πάμε να κάθεται σε μια άλλη και απλά να αλλάξουμε τον φορέα που τον πληρώνει. Έτσι και αλλιώς με τον καθορισμό της ενιαίας πληρωμής, οι ψευδαισθήσεις αν πληρώνει ο τάδε κρατικός φορέας, η τάδε υπηρεσία έχει εκλείψει. Επομένως το ζήτημα είναι να γίνει μια ορθολογική αναδιάταξη του προσωπικού, στη βάση των πραγματικών αναγκών των υπηρεσιών. Υπάρχουν πάρα πολλές «αντιδημοφιλείς» υπηρεσίες στον δημόσιο τομέα, οι οποίες έχουν πραγματικό πρόβλημα επάρκειας προσωπικού και ειδικοτήτων, εν αντιθέσει με άλλες που έχουν υπερπληθώρα και υπερεπάρκεια. Εάν οι μετατάξεις συνυπολογίζονται στο ένα προς πέντε, δηλαδή μια πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις στο δημόσιο, σημαίνει πρακτικά ότι οι πόρτες θα κλείσουν για κάνα δύο δεκαετίες για τους νέους».

Και πρόσθεσε: «Την κοινωνική μου ευαισθησία δεν θα την εξαντλήσω σε υπεράριθμους συμβασιούχους των ΔΕΚΟ αλλά στους χαμηλοσυνταξιούχους, στους χαμηλόμισθους και στους άνεργους νέους».

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...