Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

Πονάει έλλειμμα - κόβει δημόσιες επενδύσεις

Σχέδιο νέας περικοπής επενδυτικών κονδυλίων κατά 1 δισ. ευρώ μελετούν στο υπουργείο Οικονομικών για να καλυφθεί η «τρύπα» στα φορολογικά έσοδα.
Στόχος του νέου, τέταρτου μέσα σε ένα χρόνο, «τσεκουριού», που αν λάβει σάρκα και οστά θα περιορίσει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στα 8 δισ. ευρώ από 10,3 δισ. ευρώ στην αρχή του χρόνου, δεν θα είναι να καλυφθεί η αναθεώρηση του ελλείμματος από την Eurostat αλλά οι αστοχίες στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, με θύμα για ακόμη μία φορά την ανάπτυξη.
Ακολουθείται δηλαδή πάλι η πεπατημένη της περικοπής, που στερεί χρήματα από την αγορά, αναβάλλει τα έργα, με δυσμενείς επιπτώσεις στην απασχόληση.
Ηδη από την Κύπρο, ο αρμόδιος υπουργός Οικονομικών προανήγγειλε ύφεση 4% φέτος και έως 3% το 2011 (αντί για 2,6% που προέβλεπε το προσχέδιο με υψηλότερες κατά 1 δισ. ευρώ επενδύσεις που είχε εγγράψει στους σχετικούς κωδικούς).
Με τη νέα περικοπή, η Ελλάδα θα κινείται στη χειρότερη κρίση της νεότερης ελληνικής ιστορίας, έχοντας το χαμηλότερο επενδυτικό πρόγραμμα από τότε που άρχισαν τα ΚΠΣ, στην αρχή της δεκαετίας του 1990.
Αρμόδια στελέχη εξηγούν ότι η κίνηση συνεπάγεται μεταφορά για το 2011 ή οριστική περικοπή σημαντικών επενδύσεων που θα γίνονταν με εθνικό χρήμα: κυρίως υποδομές παιδείας, μικρά έργα ανά την περιφέρεια, αλλά και προγράμματα επιδότησης επιχειρήσεων.
Προκαλείται πλέον ορατός κίνδυνος νέας αναβολής πληρωμής επιχειρηματιών, εντάξεων νέων επενδύσεων στον αναπτυξιακό νόμο και προκηρύξεων προγραμμάτων.
Καρκινοβατεί ο αναπτυξιακός νόμος
Τα ίδια στελέχη αποδίδουν στην αναμενόμενη «περικοπή» και την καθυστέρηση στην ψήφιση του νέου αναπτυξιακού νόμου. Επισήμως λέγεται ότι αναθεωρείται εκ νέου, καθώς το σχέδιο που «πέρασε» από το υπουργικό συμβούλιο το καλοκαίρι τώρα κρίνεται μη ικανοποιητικό. Ωστόσο, λέγεται ότι απλά δεν υπάρχουν λεφτά για να δοθούν επιδοτήσεις.
Δηλαδή περιμένουν να δουν πόσα χρήματα θα απομείνουν φέτος και το 2011 στο ΠΔΕ για να δομηθεί ανάλογα ο νέος νόμος.
Το ίδιο ισχύει και για όλες τις επιδοτήσεις και τις δράσεις που περιμένει η αγορά και... καθυστερούν. Με άλλα λόγια, η ίδια η κυβέρνηση δεν γνωρίζει ακόμη την επενδυτική της πολιτική για να μπορέσει να τη γνωστοποιήσει στους -λίγους- επιχειρηματίες που σχεδιάζουν ακόμη επεκτατικές δράσεις.
Μην ενοχλείτε τους ψηφοφόρους
Οι αποφάσεις θα ληφθούν και θα ανακοινωθούν μετά τις 15 Νοεμβρίου μαζί με την τρόικα, σε μία προσπάθεια να μη διαταραχθεί και άλλο το εκλογικό κλίμα. Θα κριθούν από τις επιδόσεις στην εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού το δεκάμηνο, που θα ανακοινωθούν στις 10 Νοεμβρίου. Αν η απόκλιση στα έσοδα συνεχιστεί και δεν συγκρατηθούν οι λειτουργικές δαπάνες, τότε στον Προκρούστη μπαίνουν οι επενδύσεις, με βέβαιο αποτέλεσμα το βάθαιμα της ύφεσης και την εκτόξευση της ανεργίας.
Μάλιστα σε εξέλιξη βρίσκεται μία μεγάλη προσπάθεια, παρά την περικοπή, να ικανοποιηθεί ο στόχος άντλησης 2,75 δισ. ευρώ φέτος από εισπράξεις των κοινοτικών ταμείων.
Τον Ιούνιο έγιναν αιτήσεις πληρωμών 800 εκατ. ευρώ και έως την προηγούμενη Παρασκευή σύμφωνα με πληροφορίες «έφυγαν» τιμολόγια αξίας περίπου 1,2 δισ. ευρώ για τις Βρυξέλλες. Τα υπόλοιπα 750 εκατ. ευρώ που απομένουν για να ικανοποιηθεί ο στόχος αναμένεται να σταλούν έως το τέλος Δεκεμβρίου.
Υπενθυμίζεται ότι το ΠΔΕ από 10,3 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό περιορίστηκε (με δύο περικοπές) στα 9,2 δισ. ευρώ τον Μάιο και στα 9 δισ. ευρώ στο προσχέδιο του 2011.
Βάσει Μνημονίου έπρεπε να μειωθεί στα 8,2 δισ. ευρώ το 2012.
Ωστόσο, τώρα σχεδιάζεται «εμπροσθοβαρές»... τσεκούρι. Η τελευταία περικοπή του προσχεδίου «έκρυβε» μία μεγάλη αναδιάρθρωση δαπανών ανά πρόγραμμα, από την οποία δεν ωφελήθηκε καθόλου η περιφέρεια, κόπηκαν 605 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Παιδείας και αβγάτισε σημαντικά ο προϋπολογισμός δράσεων στήριξης της εργασίας. *

ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

Πότε «κλείδωσε» η αλλαγή πλεύσης για τις αυτοδιοικητικές
ΠαπανδρέουΠεταλωτής λίγο πριν  αρχίσει η διακαναλική: πριν από  15 ημέρες ωρίμασε η  ιδέα της  διακαναλικής  συνέντευξης ως  σκέψη του ίδιου του  Πρωθυπουργού,  όπως τουλάχιστον  διαβεβαιώνουν πολύ  στενοί συνεργάτες  του. Την περασμένη  Κυριακή, στο Καστρί,  συζητήθηκαν απλώς  οι λεπτομέρειες της  συνέντευξης
Σε δύο συσκέψεις- μία μυστική και μία φανερή-, που έγιναν στο γραφείο του Πρωθυπουργού στη Βουλή, αποφασίστηκε η αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης στο θέμα των αυτοδιοικητικών εκλογών με κορύφωση το δίλημμα που τέθηκε στη διακαναλική συνέντευξη της περασμένης Δευτέρας.
Η αλλαγή ατζέντας και η σκλήρυνση της στάσης του Μαξίμου απέναντι στη Ν.Δ. και τον κ. Σαμαρά «κλείδωσαν» ουσιαστικά ως αποφάσεις την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση του λεγόμενου «διαθεσμικού» οργάνου της κυβέρνησης, που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του κ. Παπανδρέου. Από εκείνη την καθοριστική συνεδρίαση για τη στρατηγική της κυβέρνησης, το επικοινωνιακό επιτελείο επέλεξε να αποδώσει την ίδια ημέρα στον Πρωθυπουργό την ακόλουθη φράση: «Ο Σαμαράς εμπορεύεται φρούδες ελπίδες και μαγικές φόρμουλες. Η πρότασή του είναι μία επιστροφή στο παρελθόν. Η στάση του είναι επιζήμια για τη χώρα, είναι επικίνδυνη για το μέλλον των Ελλήνων».

Κατά τη διάρκεια όμως της συνεδρίασης του οργάνου, στην οποία σημειωτέον συμμετείχαν τόσο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος, όσο και ο πρόεδρος της Βουλής Φ. Πετσάλνικος, «ο κύβος ερρίφθη» για την αλλαγή της κυβερνητικής γραμμής. «Πρόεδρε, δεν υπάρχει διακύβευμα για τις αυτοδιοικητικές εκλογές» είπαν με ανησυχία κορυφαία στελέχη στον κ. Παπανδρέου, διαπιστώνοντας τόσο την χαλαρότητα των ψηφοφόρων, όσο και τις δημοσκοπήσεις που ήδη χτυπούσαν προειδοποιητικά καμπανάκια για την κυβέρνηση και τους υποψηφίους του ΠΑΣΟΚ. Με τη διαπίστωση αυτή συμφώνησαν τα περισσότερα παριστάμενα στελέχη, που έσπευσαν να συμπληρώσουν: «Εμείς μιλάμε για τον ΄΄Καλλικράτη΄΄, αλλά η Ν.Δ. και η Αριστερά βάζουν θέμα Μνημονίου, επομένως πρέπει να μιλήσουμε για την πολιτική συμφωνία των εκλογών». Σε εκείνη τη συνεδρίαση ο Γιώργος Παπανδρέου συμφώνησε απόλυτα με τις επισημάνσεις των κορυφαίων στελεχών της κυβέρνησης και του κόμματος. Μάλιστα, όπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ένας από αυτούς που συμμετείχαν, δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι ο Πρωθυπουργός συναινώντας στην εκπομπή πολιτικών διλημμάτων ικανοποιούσε περισσότερο μία δική του ανάγκη να αισθάνεται ισχυρός, τόσο στο εσωτερικό της χώρας για να προωθήσει τις αλλαγές, όσο και στο εξωτερικό σε σχέση με τη διαπραγματευτική ικανότητά του. Τις επόμενες ημέρες η κυβέρνηση, που ήδη είχε αποφασίσει να προβάλει μόνο θετικά μηνύματα, προχώρησε στην ανακοίνωση της χορήγησης του επιδόματος για τους χαμηλοσυνταξιούχους, ανεβάζοντας ταυτόχρονα τους τόνους απέναντι στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ταυτόχρονα, προέβαλε μέσω του ίδιου του Πρωθυπουργού το δίλημμα «σωτηρία της χώρας ή χρεοκοπία», το οποίο τις επόμενες ώρες μετεξελίχθηκε σε «στήριξη της κυβέρνησης ή εθνικές εκλογές».

Στη Βουλή. Αυτό αποφασίστηκε σε δεύτερη κρίσιμη άτυπη σύσκεψη, που έγινε την περασμένη Παρασκευή 22 Οκτωβρίου και πάλι στο γραφείο του κ. Παπανδρέου στη Βουλή. Ανάμεσα σε όσους συμμετείχαν ήταν οι κ.κ. Παπακωνσταντίνου, Ραγκούσης, Πετσάλνικος, Αθανασάκης, Πεταλωτής και η κ. Ρεγγίνα Βάρτζελη. Στη σύσκεψη αυτή και ενώ ήδη είχε ανακοινωθεί η διακαναλική συνέντευξη του Πρωθυπουργού, οριστικοποιήθηκε ότι ο Γ. Παπανδρέου θα έπρεπε να ανεβάσει τον πήχυ των εκλογών, συνδέοντας άμεσα το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών με μία εθνική αναμέτρηση. Βεβαίως, συνεργάτες του Πρωθυπουργού επιμένουν ότι ήδη από το καλοκαίρι, ενώ ακόμη το ΠΑΣΟΚ αναζητούσε υποψηφίους, ο κ. Παπανδρέου τούς είχε εκμυστηρευτεί την αγωνία του για την αντίδραση των αγορών στο εκλογικό αποτέλεσμα της 7ης Νοεμβρίου, αφήνοντας να διαφανεί ότι σκεφτόταν ακόμη και την πιθανότητα πρόωρης προσφυγής στην κάλπη.


Βάρτζελη - Ραγκούσης ενημέρωσαν για τη διακαναλική

Ηιδέα της διακαναλικής ωρίμασε πριν από 15 ημέρες ως σκέψη του ίδιου του Πρωθυπουργού, όπως τουλάχιστον διαβεβαιώνουν πολύ στενοί συνεργάτες του. Την περασμένη Κυριακή στο Καστρί συζητήθηκαν απλώς οι λεπτομέρειες της συνέντευξης. Οι παρόντες κ.κ. Ραγκούσης, Παπακωνσταντίνου, Γερουλάνος, Πεταλωτής, Αθανασάκης, Πετρουλάκης, και Ελενόπουλος συμφώνησαν ότι ο Πρωθυπουργός έπρεπε να θέσει ξεκάθαρα το δίλημμα στον ελληνικό λαό. Ελαφρές διαφοροποιήσεις υπήρξαν όχι ως προς την ουσία αλλά ως προς την ένταση του διλήμματος για τις εκλογές. Την ίδια ημέρα άρχισαν να ενημερώνονται και οι υπουργοί για την επικείμενη πρωθυπουργική κίνηση. Οι πληροφορίες λένε ότι η κ. Βάρτζελη έκανε ένα γύρο τηλεφωνημάτων σε κορυφαία στελέχη. Επίσης, με συναδέλφους του επικοινώνησε ο κ. Ραγκούσης, ο οποίος το βράδυ της Κυριακής ενημέρωσε μεταξύ των άλλων την Αννα Διαμαντοπούλου και τον Χρήστο Παπουτσή. Η πρώτη συμφώνησε απολύτως με την προοπτική του διλήμματος, ο δεύτερος φέρεται να εξέφρασε κάποιες επιφυλάξεις σε σχέση με το ρίσκο της κίνησης. Επιφυλάξεις φέρεται να διατύπωσε και ο Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος ειδοποιήθηκε για το περιεχόμενο της διακαναλικής το απόγευμα της Δευτέρας από τον κ. Αθανασάκη. Ο Πρωθυπουργός ζήτησε τη γνώμη και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θεόδωρου Πάγκαλου, στον οποίο τηλεφώνησε προσωπικά το πρωί της Δευτέρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Πάγκαλος συμφώνησε ότι οπωσδήποτε πρέπει να τεθεί το πολιτικό δίλημμα, παρατήρησε ωστόσο ότι ενδεχομένως δεν θα έπρεπε να ταυτιστεί το αποτέλεσμα αυτοδιοικητικών εκλογών με εθνικές εκλογές.

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ενημερώθηκαν «ζωντανά» μαζί με τους πολίτες για το διακύβευμα των εκλογών.

Για να αποφύγουν το νέο Ασφαλιστικό


Φυγή στη σύνταξη για 80.000 υπ...

Πρωτοφανές κύμα φυγής στη σύνταξη φέρνει το νέο Ασφαλιστικό (η έναρξή του θα γίνει από το 2011) με 80.000 και πλέον εργαζομένους, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, να αποχωρούν μέχρι τέλος του έτους. Μάλιστα, οι 40.000 από τους 80.000 είναι δημόσιοι υπάλληλοι, γεγονός που επιβαρύνει την ήδη προβληματική καταβολή της εφάπαξ αποζημίωσης. Οπως τονίζει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΠΟΠΟΚΠ (Πανελλ. Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής) Θανάσης Τσακανίκας, μέχρι τώρα έχουν υποβάλει αίτηση για εφάπαξ 33.000 υπάλληλοι και μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάται ότι ο αριθμός θα αγγίξει τους 40.000, από 35.000 που αρχικά είχε προβλεφθεί. Πρόκειται για εργαζομένους στο Δημόσιο, στους οποίους πρέπει να προστεθούν άλλοι 40.000 του ιδιωτικού τομέα που συνταξιοδοτούνται.

Πρόβλημα με το εφάπαξ
Το πρόβλημα με την καταβολή του εφάπαξ στο Δημόσιο είναι εκρηκτικό. Για όσους παραλαμβάνεται η πράξη συνταξιοδότησης από το ΤΠΔΥ από τον περασμένο Αύγουστο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, η ημερομηνία διεκπεραίωσης θα είναι το δεύτερο τρίμηνο του 2013! Ως γνωστόν ο κίνδυνος το ΤΠΔΥ να κηρύξει στάση πληρωμών το 2011 είναι ορατός μετά και τη μαζική έξοδο στη συνταξιοδότηση τουλάχιστον 40.000 δημοσίων υπαλλήλων (+250% σε σύγκριση με το 2009) και την έλλειψη ρευστού για την καταβολή του εφάπαξ.

Οι αλλαγές στα όρια ηλικίας
Διευκρινίζεται ότι όλες οι αλλαγές στα όρια ηλικίας αναφέρονται μόνο σε όσους δεν θα έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31.12.2010. Επισημαίνεται ότι η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος επέρχεται μόνο με τη συμπλήρωση των κατά περίπτωση απαιτουμένων συντάξιμων ετών. Αντίθετα, η συμπλήρωση του προβλεπόμενου ορίου ηλικίας δεν επιδρά στη θεμελίωση. Η συμπλήρωση του ορίου ηλικίας προσδιορίζει, μόνο, τον χρόνο έναρξης καταβολής της σύνταξης. Κατά συνέπεια, όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31.12.2010, «κλειδώνουν» τα σημερινά όρια ηλικίας και μπορούν να παραμείνουν στην εργασία όσο χρόνο επιθυμούν χωρίς δυσμενείς συνέπειες. Στο σημείο αυτό είναι χρήσιμο να επισημανθεί ότι ειδικότερα για τους ασφαλισμένους (και τις ασφαλισμένες) στο ΙΚΑ- ΕΤΑΜ υπήρξε μία σημαντική νομοθετική παρέμβαση, η οποία προβλέπει ότι οι ασφαλισμένοι που συμπληρώνουν τα απαιτούμενα συντάξιμα έτη συνταξιοδοτούνται με τα όρια ηλικίας που προβλέπονται κατά τον χρόνο συμπλήρωσης των συντάξιμων ετών και όχι με τα ηλικιακά όρια που θα ισχύσουν κατά τον χρόνο που θα επιλέξουν να συνταξιοδοτηθούν. Με βάση αυτή τη ρύθμιση κατοχυρώνονται οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ- ΕΤΑΜ που μπορούν, κατά συνέπεια, να παραμείνουν στην εργασία ώστε να ασφαλιστούν για περισσότερα χρόνια και να δικαιούνται υψηλότερη σύνταξη. Ερχεται ερμηνευτική εγκύκλιος
Επίσης θα πρέπει να τονιστεί ότι όσον αφορά το Δημόσιο αναμένεται η έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου για τον νέο νόμο Παπακωνσταντίνου (3865/2010). Κι αυτό γιατί διαπιστώνεται ότι το σχετικό άρθρο 6 του νέου νόμου δίνει τη δυνατότητα σε δεκάδες χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους ασφαλισμένους από 1.1.1983 έως 31-12-1992 να μην επιβαρυνθούν με πρόσθετα (έως 15) έτη ασφάλισης ή να έχουν μείωση της σύνταξής τους με τον νέο τρόπο υπολογισμού. Η ηγεσία της ΠΟΠΟΚΠ- όπως τονίζει σε δηλώσεις του ο πρόεδρός της κ. Θανάσης Τσακανίκας (ερμηνεύοντας τον νέο νόμο)θεωρεί ότι άνδρες και γυναίκες που μέχρι τις 31/12/2010 έχουν συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι αυτοί μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με 35 έτη ασφάλισης και όριο ηλικίας τα 58 χρόνια ή με 37 έτη ασφάλισης χωρίς όριο ηλικίας (ΧΟΗ). Μάλιστα στην 25ετία υπολογίζεται (όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη) και η προϋπηρεσία σε άλλα Ταμεία, εκτός Δημοσίου. Επιπρόσθετα η μεγάλη αυτή κατηγορία των ασφαλισμένων δημοσίων υπαλλήλων (25ετία στις 31.12.2010) εκτός από τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης θα «γλιτώσουν» και από τη μείωση της σύνταξης λόγω του νέου υπολογισμού της.

Φορολογικά δικαστήρια με «συνταγή» ΔΝΤ

Προτάσεις για βαθιές τομές

Γ. Παπανδρέου: Η πορεία σωτηρίας δεν ανακόπτεται

«Έχουμε χρέος να μην καταστούμε όμηροι τυχοδιωκτισμών»

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Η ετυμηγορία της τρόικας θα κρίνει τις επόμενες κινήσεις

Καθοριστικός μήνας ο Νοέμβριος

Επίθεση Μπακογιάννη σε Παπανδρέου και Σαμαρά

Διπλή επίθεση  εξαπέλυσε η ανεξάρτητη βουλευτής Ντόρα Μπακογιάννη, από το Λασίθι όπου βρίσκεται τόσο κατά του  πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου όσο και εναντίον  του προέδρου της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά. 

Η κ. Μπακογιάννη εξέφρασε την αισιοδοξία ότι οι Κρητικοί σε αυτές τις εκλογές θα στείλουν ένα διπλό μήνυμα: «Τόσο στον πρωθυπουργό που θέτει εκβιαστικά διλήμματα και προκαλεί αναστάτωση στην ελληνική οικονομία αλλά και διεθνώς με την εκλογική ρητορεία, όσο και στον κ. Σαμαρά, που εξετέθη σε πανευρωπαϊκό επίπεδο εξαιτίας της "διγλωσσίας" που χρησιμοποίησε», όπως χαρακτηριστικά είπε.

Από το Λασίθι, όπου βρέθηκε, συνοδεύοντας τον υποψήφιο περιφερειάρχη Κρήτης Δημήτρη Γιαννουλάκη στην περιοδεία που πραγματοποίησε στην ανατολική Κρήτη, η κ. Μπακογιάννη σημείωσε ότι από εδώ στέλνουμε το μήνυμα για τη μάχη της ανάπτυξης, συμπληρώνοντας ότι η ίδια αλλά και ο συνδυασμός «Μάχη για την Κρήτη» δεν θα το βάλουν κάτω. «Θα δώσουμε τη μάχη της ανάπτυξης της Κρήτης και θα την κερδίσουμε».

Διότι, όπως συνέχισε, κόντρα στο ρεύμα και παρά το γεγονός ότι η κρίση δεν έχει κάνει σοφότερες τις κομματικές ηγεσίες, «εμείς θα δώσουμε τη μάχη της συμφιλίωσης και της συνεργασίας, και πάνω από όλα, τη μάχη για την ανάπτυξη της Κρήτης για την επόμενη τετραετία».

Η αντάρτισσα της Βραζιλίας

Η Ντίλµα Ρουσέφ είναι το φαβορί για τις αυριανές προεδρικές εκλογές
Η Ντίλµα Ρουσέφ σχηµατίζει µε τα χέρια µια  καρδιά, θέλοντας να  περάσει µέσω του  φακού ένα µήνυµα  στους βραζιλιάνους  ψηφοφόρους
Μεγάλωσε µε τον Θεό, το πιάνο και τα γαλλικά. Κοριτσάκι, ονειρευόταν (διαδοχικά) να γίνει µπαλαρίνα, πυροσβέστρια και ακροβάτισσα. Οπως συµβαίνει συνήθως βέβαια, η ζωή την πήρε σε άλλα µονοπάτια. Την έκανε µαρξίστρια και αντάρτισσα επί δικτατορίας, δεξί χέρι του Λούις Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα επί δηµοκρατίας και, εκτός απροόπτου, την ισχυρότερη γυναίκα στον κόσµο µετά τον αυριανό, δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Βραζιλία.
Η πορεία της Ντίλµα Ρουσέφ προς τον προεδρικό θώκο της όγδοης µεγαλύτερης οικονοµίας παγκοσµίως αποδείχθηκε πιο δύσκολη απ’ όσο προβλεπόταν αρχικά, κι ας την επέλεξε προσωπικά και τη στήριξε ολόψυχα ο Λούλα, που ολοκληρώνει τη δεύτερη θητεία του µε ένα πρωτάκουστο ποσοστό δηµοτικότητας της τάξεως του 82%. Η Ρουσέφ δεν κατάφερε να εκλεγεί από τον πρώτο γύρο, στις 3 Οκτωβρίου: απέσπασε το 47%, έναντι 32,6% του κεντρώου Ζοζέ Σέρα και 19% της Μαρίνα Σίλβα, της υποψήφιας των Πρασίνων που έκανε τη µεγάλη έκπληξη. Κάτι ένα σκάνδαλο διαφθοράς (η διάδοχος της Ρουσέφ στη θέση της προσωπάρχη του Λούλα υποχρεώθηκε σε παραίτηση έπειτα από καταγγελίες ότι συγγενείς της εισέπρατταν µίζες σε αντάλλαγµα για κυβερνητικά συµβόλαια), κάτι οι απόψεις της Ρουσέφ σε ευαίσθητα κοινωνικά ζητήµατα (βίντεο που ανέβηκαν στο Ιντερνετ την εµφάνιζαν να στηρίζει το δικαίωµα στην άµβλωση, που απαγορεύεται στη βαθιά καθολική Βραζιλία εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων), κάτι και οι µεταφυσικοί προβληµατισµοί της (σε συνέντευξή της το 2007 έδειχνε να αµφισβητεί την ύπαρξη του Θεού), πολλοί ψηφοφόροι προτίµησαν να ψηφίσουν τη βαθιά θρησκευόµενη και παρά ταύτα εναλλακτική Μαρίνα Σίλβα.

Την επαύριον του πρώτου γύρου, οι οιωνοί για τη Ρουσέφ έγιναν ακόµα πιο ανησυχητικοί. Κάποια στιγµή, ο Σέρα, πρώην κυβερνήτης της πολιτείας του Σάο Πάολο και υποψήφιος του Σοσιαλδηµοκρατικού Κόµµατος, έφτασε να υπολείπεται στις δηµοσκοπήσεις µόλις 4%. Κάτι όµως η απόφαση της αποκλεισµένης πια Μαρίνα Σίλβα να µη στηρίξει ανοιχτά κανέναν υποψήφιο στον δεύτερο γύρο, κάτι η έγγραφη διαβεβαίωση της Ρουσέφ πως δεν θα αλλάξει τη νοµοθεσία για την άµβλωση, κάτι και η αποτυχία του Σέρα να ξεπεράσει την εικόνα του «υποψήφιου των πλουσίων», οι περισσότεροι ψηφοφόροι δείχνουν πια αποφασισµένοι να ψηφίσουν αυτούς που ξέρουν και εµπιστεύονται: οι τελευταίες δηµοσκοπήσεις εµφάνιζαν την εκλεκτή του Λούλα να προηγείται µε 10%. Εκτός απροόπτου λοιπόν, η 62χρονη που άκουγε τη δεκαετία του 1960, τότε που συµµετείχε στο αντάρτικο κατά της χούντας, στο όνοµα «Στέλλα», θα αναρριχηθεί του χρόνου στην κορυφή της λίστας του «Forbes» µε τις ισχυρότερες γυναίκες στον κόσµο. Ως αρχηγός κράτους, θα αφήσει πίσω και τη Μέρκελ και τη Χίλαρι και τη Μισέλ Οµπάµα. Αλλωστε, η Βραζιλία δεν είναι ένα οποιοδήποτε κράτος: έχει ρυθµό ανάπτυξης 7% και έναν προσφάτως ανακαλυφθέντα πετρελαϊκό πλούτο που διασφαλίζει τη συντήρησή του.

Η Ρουσέφ υπόσχεται να συνεχίσει το κράµα φιλικών προς την αγορά πολιτικών και γενναιόδωρης κοινωνικής πρόνοιας που έβγαλε, επί Λούλα, 24 εκατοµµύρια Βραζιλιάνους από τη φτώχεια και έκανε τη χώρα αγαπηµένη των ξένων επενδυτών. Οι επικριτές της της χρεώνουν έλλειψη χαρίσµατος και οξυθυµία, λένε πως µε την επιθετική της εκστρατεία τελευταία δηλητηρίασε το πολιτικό κλίµα και αποξένωσε τους επιχειρηµατίες, πως θα τα βρει δύσκολα όταν αναλάβει, τον Ιανουάριο, την προεδρία. Η ζωή της, πάντως, δείχνει πως είναι αγωνίστρια, άνθρωπος που δεν φοβάται τη σκληρή δουλειά και δεν διστάζει, αν χρειαστεί, να πάρει τον δύσκολο δρόµο.

Οι τελευταίες δηµοσκοπήσεις εµφανίζουν την εκλεκτή του Λούλα να προηγείται µε 10% του αντιπάλου της Ζοζέ Σέρα

Από το καθολικό σχολείο σε ακροαριστερή ένοπλη οργάνωση

Η Ρουσέφ µεγάλωσε σε ένα µεσοαστικό σπίτι στο Μπέλο Οριζόντε. Ο πατέρας της, ο µηχανικός και ποιητής Πέντρο (γεννηθείς Πέταρ) Ρουσέφ, ήταν Βούλγαρος και εγκατέλειψε την πατρίδα του το 1929 για να αποφύγει τις πολιτικές διώξεις. Η µητέρα της, Ντίλµα Κοΐµπρα Σίλβα, ήταν δασκάλα. Η Ρουσέφ πήγε οικότροφος σε καθολικό σχολείο µετά τον θάνατο του πατέρα της, όµως το 1961 τα πράγµατα δυσκόλεψαν, το σχολείο έγινε δηµόσιο, στα 16 της ήταν ήδη µέλος της ακροαριστε- ρής οµάδας ΡΟLΟΡ και, αφού κατέλαβαν την εξουσία οι στρατηγοί, το 1964, βρέθηκε στην Ενοπλη Επαναστατική Εµπροσθοφυλακή Ρalmares. Η ίδια επιµένει πως όπλο δεν άγγιξε, ήταν απλώς «συντονίστρια». Το 1970, εντούτοις, συνελήφθη και ρίχτηκε για τρία χρόνια στις φυλακές Τιραντέντες, στο Σάο Πάολο.

Το 1973 µετακόµισε στο Ρίο Γκράντε ντο Σουλ, σπούδασε Οικονοµικά και από το 1975 άρχισε την πολιτική της καριέρα πρώτα στην τοπική κυβέρνηση και, από το 2000, στο Κόµµα των Εργαζοµένων και την κυβέρνηση του Λούλα.

Το 2003 έγινε η πρώτη υπουργός Ενέργειας και το 2005 προσωπάρχης του Λούλα.

Παντρεύτηκε δύο φορές και της έµειναν δύο διαζύγια και µία κόρη, η 34χρονη σήµερα Πάουλα. Μέχρι πέρυσι ελάχιστοι Βραζιλιάνοι την γνώριζαν. Η προεκλογική της εκστρατεία άρχισε υποτονικά, η Ρουσέφ έδινε εξάλλου τότε µάχη µε τον καρκίνο – είχε διαγνωστεί µε λέµφωµα. Στα 62 της ετοιµάζεται να γίνει η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Βραζιλίας. Αποµένει να φανεί αν θα καταλήξει υποσηµείωση στην ιστορία του Κόµµατος ή θα γράψει το δικό της λαµπρό κεφάλαιο.

Άνθιμος ο Αναιδής!

thumb
«Όσο ζω εγώ, η Εκκλησία δεν θα σου επιτρέψει να δεις δημαρχία». Αυθεντικός χριστιανικός λόγος, απαλλαγμένος από εμπάθεια, μίσος και εκδικητικότητα – ό,τι δηλαδή διδάσκει ο λόγος της Εκκλησίας. Αυτήν την ξεκάθαρη απειλή απηύθυνε ο μητροπολίτης Άνθιμος στον συμπολίτη του υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη. Ως γνωστόν, δεν είναι η πρώτη φορά που ο εν λόγω μητροπολίτης γίνεται «πρωταγωνιστής» της πολιτικής ζωής της χώρας μας. Εδώ, για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να τονίσουμε ότι η Αρχιεπισκοπή δεν συμμερίζεται καμιά εμπλοκή ρασοφόρου στην πολιτική. Ο Άνθιμος, ωστόσο, φαίνεται να διαθέτει πολλά παλαιά υποδήματα, στα οποία γράφει αόκνως και τις προσταγές της ηγεσίας της Εκκλησίας και το πολιτικό σύστημα, και κατ’ επέκτασην τη Δημοκρατία και τους πολίτες. Για πολλοστή φορά παραβιάζει κατάφορα και με αναιδή προκλητικότητα τα διακριτά με σαφήνεια όρια πολιτείας - Εκκλησίας. Ταυτίζοντας την Εκκλησία με τον αηθέστερο και πλέον βάρβαρο τρόπο με το πρόσωπό του, ο Ασεβής κατά της Εκκλησίας, αλλά και κατά της πολιτείας, μητροπολίτης, με τρόπο πρωτοφανή για τις ευαισθησίες μιας δημοκρατικής χώρας, προωθεί την ιδέα ενός καθεστώτος στο οποίο θα ασκεί θρησκευτικο-πολιτική εξουσία. Πέραν του αυτονόητου του πράγματος, ότι δηλαδή ένας θρησκευτικός ηγέτης δεν έχει το δικαίωμα να εκστομίζει απειλές εναντίον κανενός θνητού πλάσματος, ο Άνθιμος ασκεί επικίνδυνη προσωπική εσωτερική και εξωτερική πολιτική προσφέροντας στη χώρα τις χείριστες υπηρεσίες. Αυτήν τη στιγμή, η χώρα, της οποίας οι πολίτες και το πολιτικό σύστημα βρίσκονται στην πιο σκληρή δοκιμασία, το μόνο που δεν χρειάζεται είναι οι υπηρεσίες ενός Άνθιμου - Χομεϊνί!

Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις

thumb 
Δεν πρόλαβε να δεσμευθεί ο πρωθυπουργός ότι δεν θα υπάρξουν νέα μέτρα, ότι δεν θα επιβαρυνθούν άλλο οι χαμηλόμισθοι και οι χαμηλοσυνταξιούχοι «γιατί όσα πληρώσατε, πληρώσατε» και το υπουργείο οικονομικών ανακοίνωσε νέα αύξηση του φόρου στα τσιγάρα!!! Δηλαδή ενός έμμεσου φόρου που αγγίζει ΟΛΟΥΣ.
Η Κουκίς είναι φανατική αντικαπνίστρια αλλά βρε παιδιά εκεί στο Μαξίμου, τόση απροκάλυπτη κοροϊδία πια ΔΕΝ αντέχεται. Πού πήγαν οι υποσχέσεις ότι θα επαναδιαπραγματευθείτε το μνημόνιο, ότι υπάρχουν κόκκινες γραμμές, ότι ο πρωθυπουργός «αισθάνεται άσχημα» και «ότι πλέον οι αλλαγές θα είναι διαρθρωτικές»; Δεν τα λέμε εμείς ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ τα είπε!!
Και όχι μόνο αυτό, αλλά συνεχίζετε και εφαρμόζετε κατά γράμμα το μνημόνιο…Δεν πάει να έχει στραγγίξει η αγορά από ρευστό; Δεν πάει να έχει κάνει κραχ η πραγματική οικονομία; Εσείς επιμένετε να εφαρμόζετε την πολιτική, τους στόχους της οποίας δεν πετυχαίνετε από τον πρώτο μήνα!
Και για όσους έχουν ξεχάσει, βάσει μνημονίου, εάν τα έσοδα κινούνται εκτός στόχων το 2010, η κυβέρνηση θα πρέπει να προβεί σε επιπλέον αύξηση των ήδη υπαρχόντων εμμέσων φόρων (δηλαδή τσιγάρα, ποτά και βενζίνη). Που πήγε η δέσμευση του Παπακωνσταντίνου ότι συζητάει - και καλά - εναλλακτικά μέτρα ώστε να μην αυξηθούν οι έμμεσοι φόροι;;; Εδώ μάθαμε προχθές (από ξένο αξιωματούχο!) ότι μελετάται η εξίσωση φόρου πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, ΜΑΖΙ με την αύξηση του ΦΠΑ από 11 σε 13% και σε ομάδα προϊόντων στο 23%. Μα δεν μας είπατε ότι θα ισχύσει ή το ένα ή το άλλο;  Τόσο εκτός στόχων βρίσκεστε ώστε αναγκάζεστε να αυξήσετε την φορολογία ακόμα και πριν (άκουσον, άκουσον) τις δημοτικές εκλογές;
Δεν ξέρω αν η στάση σας οφείλετε στη αλαζονεία που σας διακρίνει ή στην υπερβολική σιγουριά ότι, ό,τι και να κάνετε οι έξω θα σας στηρίξουν, αλλά αυτό παραπάει!
Άντε, φέρτε το νέο μνημόνιο να τελειώνουμε. ‘Αι σιχτίρ πια!


Αλέκα Παπαρήγα: «Δρομολογούνται πολιτικές ανακατατάξεις»

Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: ΠΕΙΘΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΟΙ, ΔΕΝ ΖΗΤΟΥΝ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ * ΡΙΧΝΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΓΙΑ ΠΡΟΩΡΕΣ

«Δεν μας αφορά ο νέος μηχανισμός, ναι στην επαναδιαπραγμάτευση»

Ολο και πιο κοντά φέρνει ο πρωθυπουργός το ενδεχόμενο επαναδιαπραγμάτευσης με την τρόικα, της επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ αλλά και των «επαχθών» όρων του Μνημονίου, υποστηρίζοντας ότι η δημιουργία του μόνιμου μηχανισμού στήριξης, που αποφασίστηκε στη Σύνοδο Κορυφής, ευνοεί την επίτευξη αυτών των στόχων.
Για κοίτα με στα μάτια.. Για κοίτα με στα μάτια.. Ο κ. Παπανδρέου λίγες μέρες πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, στις οποίες έχει προσδώσει χαρακτήρα ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, αφήνοντας σε αντίθετη περίπτωση ανοιχτό και το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, υποστήριξε χθες στις Βρυξέλλες, μετά τη Σύνοδο Κορυφής, ότι η Ελλάδα επανακτά τη διαπραγματευτική της δυνατότητα και την αξιοπιστία της, στοιχεία που, όπως άφησε να εννοηθεί, της επιτρέπουν πλέον να είναι πιο διεκδικητική. Ο πρωθυπουργός είπε ότι το θέμα της επιμήκυνσης το έχει θέσει το ίδιο το ΔΝΤ κι αυτό είναι δείγμα της πρόθεσής του να βοηθηθεί η Ελλάδα, αναγνώριση ότι οι θυσίες του λαού πιάνουν τόπο και απόδειξη ότι η Ελλάδα έχει ισχυρές διαπραγματευτικές δυνατότητες, που μπορούν να αξιοποιηθούν και για εκείνους τους όρους του Μνημονίου που είναι επαχθείς.
«Θα αποχωρούσα»
Ο πρωθυπουργός χρησιμοποίησε ως απόδειξη των λεγομένων του την αντίθεσή του στην πρόταση της Γερμανίδας καγκελαρίου Ανγκελας Μέρκελ, για την άρση του δικαιώματος ψήφου στα κοινοτικά όργανα των χωρών-μελών που έχουν υπερβολικό έλλειμμα και χρέος. Υποστήριξε ότι αντιτάχθηκε ευθέως στην πρόταση, έδωσε μάχη να μην περάσει, τη χαρακτήρισε απαράδεκτη και κατέστησε σαφές στους άλλους αρχηγούς και πρωθυπουργούς ότι δεν θα δεχθεί να συζητηθεί... Σύμφωνα με συνεργάτες του ήταν αποφασισμένος να φύγει από τη Σύνοδο αν επέμενε η κ. Μέρκελ! «Αν περνούσε αυτή η πρόταση, δεν θα είχαμε λόγο και ψήφο σε θέματα εθνικής ασφάλειας με τη γείτονα» είπε χαρακτηριστικά, εξηγώντας τον λόγο της αντίδρασής του. Τελικά η πρόταση δεν πέρασε σε αυτήν τη φάση αλλά αντικαταστάθηκε από μια διατύπωση περιορισμένης υφής που έχει σχέση μόνο με θέματα της ΟΝΕ. Η υλοποίησή της παραπέμπεται στο μέλλον, μετά το 2013 κι αφού προηγηθεί διαβούλευση με τα κράτη-μέλη, την οποία έχει αναλάβει ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, κ. Ρόμπαϊ.
Ο κ. Παπανδρέου χαρακτήρισε «σημαντική νίκη» τη δημιουργία του μόνιμου μηχανισμού στήριξης παρά τη συμμετοχή του ΔΝΤ και των τραπεζών, καθώς -όπως είπε- είναι συνέχεια του μηχανισμού που ισχύει για την Ελλάδα και τον οποίο είχε ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση. Ο μόνιμος μηχανισμός, είπε, δημιουργεί τις βάσεις για μια ισχυρή οικονομική διακυβέρνηση, θα εξασφαλίζει προστασία από τις αγορές, συνεχή ροή χρημάτων στις χώρες που έχουν ανάγκη και θα λειτουργεί ως προληπτικός παράγοντας στις κρίσεις. Σύμφωνα με τον κ. Παπανδρέου, ο νέος μηχανισμός δεν έχει σχέση με την Ελλάδα αφού, όπως είπε, η χώρα θα έχει φύγει το 2013 από τον μηχανισμό στήριξης.
«Δίγλωσση, η Ν.Δ.»
Αναφερόμενος στην Ελλάδα υποστήριξε ότι οι εταίροι πείθονται για τα έργα της κυβέρνησης και ο ίδιος είναι αποφασισμένος να συνεχίσει την προσπάθεια για τις μεγάλες αλλαγές και να μην αφήσει τη χώρα στη μέση του δρόμου.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι αν και ρωτήθηκε αρκετές φορές για το δίλημμα των πρόωρων εκλογών που έθεσε πριν από μερικές μέρες, απέφυγε να σηκώσει τους τόνους. «Εχω μιλήσει γι' αυτό το θέμα», είπε και έκανε γνωστό ότι ενημέρωσε σχετικά και αρκετούς ομολόγους του, προκειμένου να τους περάσει το μήνυμα ότι έχει τη βούληση να συνεχίσει πάση θυσία τις προσπάθειές του. «Οσα τους είπα ήταν ευπρόσδεκτα», σχολίασε.
Πάντως, κατηγόρησε τον πρόεδρο της Ν.Δ Αντώνη Σαμαρα για διγλωσσία καθώς τόνισε ότι «άλλα λέει μέσα στην Ελλάδα και άλλα έξω από αυτήν» και κατηγόρησε τόσο αυτόν όσο και την υπόλοιπη αντιπολίτευση ότι προκαλούν αστάθεια στη χώρα. «Το εσωτερικό κλίμα δεν το δημιουργεί μόνο η κυβέρνηση αλλά και οι υπόλοιπες δυνάμεις», είπε.
Ερμηνεύοντας την άνοδο των σπρεντ μετά τις τελευταίες δηλώσεις του για εκλογές, υπογράμμισε ότι αυτό το γεγονός δείχνει πόσο ευάλωτο είναι το κλίμα στη χώρα και πόσο ενισχυτικό της απόφασής του να ζητήσει «ψήφο ευθύνης» από τους πολίτες στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Τόνισε ότι δεν του ζητήθηκε από τους εταίρους η λήψη νέων μέτρων λόγω της νέας αύξησης του ελλείμματος, αντίθετα όλοι μίλησαν θετικά για τις μέχρι τώρα προσπάθειες. Απέκλεισε κατηγορηματικά την πιθανότητα «ελεγχόμενης πτώχευσης της χώρας» τονίζοντας ότι «δεν μας αφορά και δεν εθίγη τέτοιο θέμα για κανέναν στη Σύνοδο». *

Αλλαγές προτείνει το ΔΝΤ

Στο φοροεισπρακτικό μηχανισμό της χώρας

Χάθηκαν 1,2 δισ. ευρώ από μια κουβέντα…

Μια παραπανίσια κουβέντα στις αγορές στοιχίζει πολύ ακριβά. Για παράδειγμα, μετά την λέξη “εκλογές” που ακούστηκε την Δευτέρα από τα χείλη του πρωθυπουργού, το spread των ελληνικών δεκαετών ομολόγων εκτοξεύθηκε έως τις 820 μονάδες, ενώ το χρηματιστήριο έχασε 1,2 δισ. ευρώ από την κεφαλαιοποίηση του μέσα σε τέσσερις συνεδριάσεις !!!

Είναι προφανές ότι οι επενδυτές  πρέπει πρώτα να κοιτούν το spread πριν ανοίξει η συνεδρίαση στο χρηματιστήριο. Μόνο μια συρρίκνωση του θα βοηθήσει για να επιστρέψει η ηρεμία…
  
Στην Αθήνα, όμως, δεν είχαμε μόνο τις πιέσεις στα spread, αλλά και την ανακοίνωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Πειραιώς κατά 1 δισ. ευρώ.

Η αύξηση, η οποία ορίστηκε για τον Ιανουάριο ξύπνησε τα άσχημα αντανακλαστικά των επενδυτών και ο συνδυασμός με την άνοδο του spread οδήγησαν τον Γενικό Δείκτη ενδοσυνεδριακά στα χαμηλά των 1532 μονάδων.

Τελικώς, ο Γενικός Δείκτης έκλεισε στις 1547,43 μονάδες σημειώνοντας πτώση 1,93%. Σε εβδομαδιαίο επίπεδο οι απώλειες ήταν 3,64%. 

H Εθνική Τράπεζα έκλεισε  στα 7,87 ευρώ σημειώνοντας πτώση 2,72%.
Έντονες ρευστοποιήσεις στην Τράπεζα Πειραιώς, ωστόσό στο τέλος ανέκαμψε σχετικά κλείνοντας με πτώση 4,35%. Ρευστοποιήσεις στην Eurobank με πτώση 5,32%.

Πτώση 3,74% για την Τράπεζα Κύπρου και 3,67% για την Marfin Popular.

Στον αντίποδα, η ΔΕΗ κέρδισε οριακά 0,08%.

Κέρδη 3,59% για την ΟΠΑΠ, 0,20% για τον Τιτάνα και 0,70% για τα Ελληνικά Πετρέλαια. Στα 156 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι συνολικές συναλλαγές με πακέτα 9,6 εκατ. ευρώ.  

Αφησε εντός το αντιµνηµονιακό κοστούµι του

Σαµαράς: Στηρίζουµε τα µέτρα!..
Σε δύο βάρκες επιχειρεί να ισορροπήσει ο Αντώνης Σαµαράς µε την αντιµνηµονιακή τακτική της Ν. Δ.
Σε αντίθεση µε τους οξύτατους τόνους που χρησιµοποιεί εντός των συνόρων, ο πρόεδρος της Ν.Δ. επεδίωξε να εµφανιστεί στις Βρυξέλλες µε... ευρωπαϊκό κοστούµι και δήλωσε ότι η αξιωµατική αντιπολίτευση στηρίζει «µέτρα δηµοσιονοµικής εξυγίανσης» και «διαρθρωτικές αλλαγές» που προωθεί η κυβέρνηση.

Η τακτική του αρχηγού της αξιωµατικής αντιπολίτευσης άνοιξε νέο κύκλο σκληρής αντιπαράθεσης µε την κυβέρνηση, η οποία κατηγόρησε τον κ. Σαµαρά για «ανευθυνότητα» και «απροκάλυπτη διγλωσσία». Η δηµόσια εσωτερική κόντρα κλιµακώθηκε επί βελγικού εδάφους, καθώς ο πρόεδρος της Ν.Δ. κατήγγειλε από τις Βρυξέλλες τον Πρωθυπουργό για «βοναπαρτισµό» και «λεονταρισµούς», µε φόντο την προειδοποίηση του Γ. Παπανδρέου για προσφυγή σε πρόωρες κάλπες.

Κατά τις συναντήσεις που είχε ο κ. Σαµαράς, στο περιθώριο των εργασιών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόµµατος, ήταν εµφανές ότι χαµήλωσε τους αντιµνηµονιακούς τόνους, σε µια προσπάθεια να γεφυρώσει και το χάσµα που έχει δηµιουργηθεί ανάµεσα στη Ν.Δ.

και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόµµα. Στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συµβουλίου, Χέρµαν Βαν Ρόµπαϊ, τόνισε χθες ότι η Ν.Δ. «υποστηρίζει τη δηµοσιονοµική εξυγίανση», ενώ στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόµµατος Βίλφρεντ Μαρτένς είχε αναφέρει προχθές ότι η αξιωµατική αντιπολίτευση στην Ελλάδα «έχει στηρίξει αποφασιστικά» µέτρα δηµοσιονοµικής πειθαρχίας και ορισµένες διαρθρωτικές αλλαγές. «Το κόµµα µας ξεκίνησε τα περισσότερα από αυτά τα µέτρα όταν βρισκόταν στην κυβέρνηση και τα υποστηρίζει τώρα από τη θέση της αντιπολίτευσης», ήταν το µήνυµα που µετέφερε στις Βρυξέλλες, παράλληλα µε τις ενστάσεις του για τα «αλλεπάλληλα µέτρα περιοριστικής, συσταλτικής οικονοµικής πολιτικής, που περισσότερο επιδεινώνουν την ύφεση παρά περικόπτουν το έλλειµµα», όπως ανέφερε. Ακόµη τόνισε ότι η Ν.Δ. είναι κατηγορηµατικά αντίθετη στην ιδέα της ελεγχόµενης χρεοκοπίας, που πολλοί εµφανίζουν ως ουσιώδες στοιχείο στον υπό σύσταση µόνιµο ευρωπαϊκό µηχανισµό διάσωσης των αδύναµων χωρών. Κόντρα για τη «στήριξη»
Οι θέσεις που εξέφρασε ο πρόεδρος της Ν.Δ. απέναντι στα ηγετικά στελέχη του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόµµατος προκάλεσαν τη σκληρή αντίδραση της κυβέρνησης, που κατήγγειλε τον κ. Σαµαρά ότι άλλα λέει εντός κι άλλα εκτός συνόρων. «Συνεχίζει αµετανόητα την ίδια πρακτική υποκρισίας και συγκάλυψης της αλήθειας στην Ευρώπη που ακολούθησε η κυβέρνηση Καραµανλή...» σχολίασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής και, στηλιτεύοντας την αναφορά του κ. Σαµαρά ότι στηρίζει τις διαρθρωτικές αλλαγές και τη δηµοσιονοµική εξυγίανση, κατέληξε: «Η απροκάλυπτη αυτή διγλωσσία συνιστά ακραίο εµπαιγµό του ελληνικού λαού και εξηγεί πώς οδηγήθηκε η χώρα στη χρεοκοπία».

Από κυβερνητικής πλευράς υπενθύµιζαν ότι η Ν.Δ. καταψήφισε την κατάργηση των πελατειακών προσλήψεων, αποχώρησε από τη Βουλή στη θέσπιση αντικειµενικών προαγωγών στο Δηµόσιο, καταψήφισε τον µηχανισµό στήριξης της ελληνικής οικονοµίας, καταψήφισε την ασφαλιστική µεταρρύθµιση, καταψήφισε τη ριζική αλλαγή του φορολογικού συστήµατος, καταψήφισε τον «Καλλικράτη». «Ο κ. Σαµαράς ήταν σε όλα φανατικά αντίθετος», διεµήνυσε ο κ. Πεταλωτής. Απάντηση Σαµαρά
Στο «κατηγορώ» της κυβέρνησης έσπευσε να απαντήσει από τις Βρυξέλλες ο ίδιος ο πρόεδρος της Ν.Δ., υποστηρίζοντας ότι η αξιωµατική αντιπολίτευση έχει υπερψηφίσει 30 από τα 60 κυβερνητικά νοµοσχέδια, σε αντίθεση µε την τακτική που ακολουθούσε τα προηγούµενα χρόνια το ΠΑΣΟΚ. «Εχουµε πει “ναι” σε χρηµατοπιστωτικά µέτρα, στις ενέσεις ρευστότητας για τις τράπεζες, στο Ταµείο Χρηµατοδοτικής Σταθερότητας, σε διαρθρωτικά µέτρα, όπως είναι η νέα Εθνική Στατιστική Αρχή, το άνοιγµα των κλειστών επαγγελµάτων, η απελευθέρωση των µεταφορών, το τεράστιο πρόβληµα του ΟΣΕ, το Fast Τrack...», απαρίθµησε ο κ. Σαµαράς και πρόσθεσε ότι η Ν. Δ. εναντιώθηκε στο µείγµα της δηµοσιονοµικής πολιτικής που επέβαλε νέες αυξήσεις φόρων, ΦΠΑ, έκτακτες εισφορές, αντικειµενικές αξίες, µειώσεις µισθών και συντάξεων, στο Ασφαλιστικό. «Είπαµε “όχι” σε µέτρα που είναι άδικα, προκαλούν µεγάλο κόστος στην οικονοµία και έχουν προκαλέσει ασφυξία στην αγορά...», ήταν η δική του απάντηση.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ Ν.Δ.
κατήγγειλε τον Πρωθυπουργό για «βοναπαρτισµό», µε φόντο την προειδοποίηση για πρόωρες κάλπες

«Ναι µεν αλλά» για τις εκλογές

ΑΠΟ ΤΙΣ Βρυξέλλες ο πρόεδρος της Ν.Δ. κλιµάκωσε την επίθεση στον Γ. Παπανδρέου και για το ζήτηµα των πρόωρων εκλογών, τονίζοντας ότι η Ν.Δ. δεν ζητάει και δεν επιδιώκει να οδηγηθεί η χώρα στις κάλπες. «Αυτό που ζητάει η Ν.Δ., µέσω των αυτοδιοικητικών εκλογών, είναι να στείλουν οι πολίτες µήνυµα αποδοχής ή απόρριψης της κυβερνητικής πολιτικής, όπως έχουν δικαίωµα να κάνουν... Αν όµως ο κ. Παπανδρέου θέτει θέµα εθνικών εκλογών – σε περίπτωση δυσάρεστου µηνύµατος για εκείνον – εδώ είµαστε...», ανέφερε ο κ. Σαµαράς, αλλά πρόσθεσε ότι σε αυτήν την περίπτωση ο Πρωθυπουργός µε την «ανεύθυνη στάση του» θα είναι εκείνος που «θα αναλάβει εξ ολοκλήρου το κόστος».

Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επέµεινε ότι το κόµµα του «θα µείνει µακριά από σκοπιµότητες µικροκοµµατικές και επικίνδυνους πολιτικούς καιροσκοπισµούς», αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν θα ζητήσει εκλογές ακόµη και αν το ΠΑΣΟΚ υποστεί βαριά ήττα.

Και στη γραµµή αυτή αναµένεται να κινηθεί η Ρηγίλλης έως τις 14 Νοεµβρίου, καθώς στο γαλάζιο επιτελείο εκτιµούν όχι µόνον ότι η συγκεκριµένη τακτική ευνοεί την αξιωµατική αντιπολίτευση, αλλά και πως ο Πρωθυπουργός «µπλοφάρει» µε το εκλογικό δίληµµα.

Η ΔΕΚΟ: Ποιοι τα ’φαγαν;

thumb
Δεν ξέρουμε αν η επικοινωνιακή ομάδα Ραγκούση – με όσους συμμετέχουν σ’ αυτήν – μπορεί να χαράξει τη στρατηγική της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ, εν όψει μάλιστα των περιφερειακών εκλογών, ή την κυβερνητική επικοινωνιακή στρατηγική, είναι βέβαιο όμως ότι ξέρει καλά να παίζει το παιχνίδι κατασυκοφάντησης των εργαζομένων…
Γέμισε τα παράθυρα της τηλεόρασης με απίστευτες ιστορίες υψηλόμισθων που πληρώνονται από τις ΔΕΚΟ, με τα δήθεν απίστευτα επιδόματα που παίρνουν, όμως έναν κατάλογο ποιοι είναι αυτοί δεν είδαμε…
Δεν θα μάθουμε ποτέ πόσα παίρνουν τα περίφημα στελέχη της αγοράς που άρχισαν να μπαίνουν στις ΔΕΚΟ από τον Σημίτη και στη συνέχεια και επί Καραμανλή, και κυριολεκτικά τις έγδυσαν με αμφισβητούμενη προσφορά…
Με τεράστιους μισθούς κάθε μήνα, με ακριβοπληρωμένες και αφορολόγητες αποζημιώσεις για την παρουσία τους στις συνεδριάσεις των Δ.Σ., με χρυσές κάρτες που αγόραζαν ό,τι «ήθελαν», από πανάκριβα λευκά οικιακά είδη μέχρι πανάκριβα δώρα για τις «ερωμένες», με πάμφθηνη εξαγορά πολυτελών και πανάκριβων αυτοκινήτων που είχαν ξεπληρώσει οι ΔΕΚΟ με λίζινγκ, με πληρωμένα πολυτελή ταξίδια που συμμετείχαν διάφοροι απίθανοι φιλοξενούμενοί τους, με τα παιχνίδια του χρηματιστηρίου που όλως τυχαίως έβγαιναν κερδισμένοι και αυτοί και πολλοί φίλοι τους…
Αν η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών διαθέτουν σοβαρότητα, ας δώσουν στη δημοσιότητα συγκριτικούς πίνακες αποδοχών για τα διάφορα στελέχη των ΔΕΚΟ και για τους απλούς εργαζόμενους με βάση τις βεβαιώσεις αποδοχών φορολογητέων και αφορολόγητων που έπαιρναν κάθε χρόνο, για να δούμε τελικά τι ακριβώς έχει συμβεί.
Η στρατηγική «σοκ και δέος» και στα επιμέρους ζητήματα έχει αρχίσει να μην περνάει.
Επειδή παραλύσανε από φόβο τον ελληνικό λαό, προκειμένου να φέρουν το ΔΝΤ, μην νομίζουν ότι μπορούν να το κάνουν συνέχεια, γιατί ο ελληνικός λαός έχει νου και γνώση…

Σε καλό κλίμα η συνάντηση Παπανδρέου – Γκρουέφσκι

Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Μετατάξεις αντί για προσληψεις


Για τα Σώματα Ασφαλείας θα γίνεται μία πρόσληψη για καθεμία αποχώρηση
Τα πρώτα δείγματα γραφής του σχεδίου αναδιοργάνωσης των δημοσίων υπηρεσιών παρουσιάζει το υπουργείο Εσωτερικών, με την επικείμενη κάλυψη κενών οργανικών θέσεων από επιτυχόντες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ προηγούμενων ετών ή με τις τοποθετήσεις πρώην υπαλλήλων των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Ηδη ανακοινώθηκαν οι διορισμοί στα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Δικαιοσύνης περίπου 750 επιτυχόντων σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ από το 2009, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε στην τοποθέτηση 17 πρώην εργαζομένων της Ολυμπιακής σε υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης.
Στο πλαίσιο της ορθολογικής αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού στον δημόσιο τομέα, με σκοπό να ελαχιστοποιηθούν οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού το 2011, το υπουργείο Εσωτερικών -σύμφωνα με πληροφορίες- θα αξιοποιήσει τα στοιχεία που προκύπτουν από την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων και μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρώσει την καταγραφή του δυναμικού των δημοσίων υπηρεσιών, προκειμένου να προγραμματίσει μετατάξεις προσωπικού σε φορείς που παρουσιάζουν σημαντικά κενά.
Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις συγχωνεύσεις οργανισμών, που βρίσκεται ήδη στη Βουλή, θα μετακινηθούν περίπου 700 εργαζόμενοι των καταργούμενων ή συγχωνευόμενων οργανισμών σε άλλες κρατικές υπηρεσίες. Αντίστοιχα το ίδιο θα συμβεί και για περίπου 1.600 εργαζομένους του ΟΣΕ, οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε άλλες κρατικές υπηρεσίες.
Το επιτελείο του κ. Ραγκούση έχει ξεκινήσει την επεξεργασία σχεδίου νόμου, που θα διευκολύνει την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων μεταξύ των υπηρεσιών. Για παράδειγμα, σήμερα είναι εξαιρετικά δύσκολη η μετάταξη δημοτικού υπαλλήλου σε δημόσιο οργανισμό. Παράλληλα υπάρχουν οργανικές θέσεις του Δημοσίου που μπορούν να καλυφθούν μόνο με πτυχιούχους συγκεκριμένων πανεπιστημιακών τμημάτων, ενώ θα μπορούσαν να στελεχωθούν και με πτυχιούχους άλλων πανεπιστημιακών ή τεχνολογικών ιδρυμάτων.
Το νομοσχέδιο για την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων αναμένεται να κατατεθεί στις αρχές του νέου έτους και θα αντιμετωπίζει τα γραφειοκρατικά εμπόδια που υπάρχουν σήμερα στις μετατάξεις.

ΔΕΚΟ και Δημοτικές Επιχειρήσεις
Ξεκινά δεύτερο κύμα απογραφής υπαλλήλων

Μετά την απογραφή των εργαζομένων του «στενού» δημόσιου τομέα θα ακολουθήσει μέχρι το τέλος του έτους και η απογραφή των υπαλλήλων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Υπολογίζεται ότι στο σύνολό τους οι υπάλληλοι που αμείβονται από τον κρατικό προϋπολογισμό θα ξεπεράσουν το 1 εκατ.
Μέχρι τον Δεκέμβριο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η απογραφή των κενών οργανικών θέσεων σε κάθε υπηρεσία του δημόσιου τομέα καθώς και του πλεονάζοντος προσωπικού.
Η καταγραφή των δεδομένων θα συνοδεύεται από μία εκτίμηση των αναγκών που έχουν οι υπηρεσίες σε ανθρώπινο δυναμικό. Στόχος της καταγραφής θα είναι η κάλυψη των κενών με προσωπικό που υπηρετεί στον δημόσιο τομέα.
Πηγές του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρουν ότι θα επιδιωχθεί η πλήρης αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού του δημόσιου τομέα.
Σε αρκετές περιπτώσεις θα υλοποιηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα σε υπαλλήλους, προκειμένου να ανταποκριθούν σε καθήκοντα που θα προδιαγράφονται στις νέες θέσεις που θα μεταταγούν.
Από το νέο έτος αναμένεται να ξεκινήσουν μετατάξεις προσωπικού σε όλη την Ελλάδα, οι οποίες θα πραγματοποιούνται στα όρια του νομού που εργάζεται ο υπάλληλος χωρίς να διαταράσσουν την οικογενειακή του κατάσταση.

Διπλή ανάσα για συνταξιούχους

Από τον Νοέµβριο έως και τον Δεκέµβριο θα καταβληθεί, συνολικά σε 650.000 χαµηλοσυνταξιούχους, το ΕΚΑΣ (Επίδοµα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων) αλλά και η έκτακτη οικονοµική ενίσχυση.
Το ΙΚΑ σε σχετική εγκύκλιό του παρέχει οδηγίες για τη διαδικασία καταβολής του ΕΚΑΣ, ενώ στις αρχές Νοεµβρίου θα κατατεθεί στη Βουλή η τροπολογία για την καταβολή της έκτακτης ενίσχυσης.

Ειδικότερα, µε τη σύνταξη Δεκεµβρίου, από τις 22 Νοεµβρίου (για το ΙΚΑ) και έως την 1η/12/2010 (ανάλογα µε το πότε γίνεται η πληρωµή των συντάξεων ανά Ταµείο) θα καταβληθεί το ΕΚΑΣ, αναδροµικά από τις αρχές του χρόνου στους συνταξιούχους του 2010 καθώς και σε όσους έχουν ετήσιες αποδοχές που υποχώρησαν κάτω από τα νέα εισοδηµατικά κριτήρια.

Το ετήσιο εισόδηµα αυξάνεται κατά 4%, όσο και η αναπροσαρµογή των συντάξεων το 2008, αφού µε τα εισοδήµατα εκείνης της χρονιάς, δηλαδή τη φορολογική δήλωση του 2009, θα καταβληθεί το επίδοµα. Το νέο ΕΚΑΣ κυµαίνεται από 57,5 έως 230 ευρώ τον µήνα, ανάλογα µε τα εισοδήµατα των δικαιούχων.

15.000 οι νέοι δικαιούχοι
Οι νέοι δικαιούχοι που θα προστεθούν φέτος υπολογίζονται σε περίπου 15.000 άτοµα. Συνολικά όλοι οι δικαιούχοι του ΕΚΑΣ είναι 380.000. Με την καταβολή του νέου ΕΚΑΣ προκαλείται οικονοµική επιβάρυνση των ασφαλιστικών οργανισµών κύριας ασφάλισης αρµοδιότητας υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (πλην ΟΓΑ) και του ΝΑΤ, ύψους 1.050 εκατοµµυρίων ευρώ.

Διευκρινίζεται ότι:

n Το νέο ΕΚΑΣ θα καταβληθεί από όλα τα ασφαλιστικά Ταµεία (πλην ΟΓΑ) για όσους συνταξιοδοτήθηκαν το 2010.

n Τα ποσά του ΕΚΑΣ (παγωµένα την τελευταία τριετία) θα είναι ίσα µε εκείνα που καταβάλλονται σήµερα στους συνταξιούχους και θα χορηγηθούν στους δικαιούχους µαζί µε τα τυχόν αναδροµικά (από 1/1/2010 και µετά).

Σε σχετική του εγκύκλιο το ΙΚΑ επισηµαίνει τα παρακάτω:

Το ποσό του ΕΚΑΣ, που θα καταβάλλεται στους δικαιούχους για το έτος 2010, κυµαίνεται από 230,00 έως 57,50 ευρώ κατά µήνα και χορηγείται ανάλογα µε τα συνολικά ποσά εισοδήµατος από συντάξεις, καθώς και από µισθούς, ηµεροµίσθια και λοιπά επιδόµατα έτους 2008.

Τα εισοδηµατικά κριτήρια
Αναπροσαρµόζονται τα ποσά εισοδηµατικών κριτηρίων και διαµορφώνονται για το έτος 2010 ως εξής: n Το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδηµα από συντάξεις (κύριες, επικουρικές και βοηθήµατα), µισθούς, ηµεροµίσθια και λοιπά επιδόµατα που χορηγήθηκαν σε µισθωτό, στο ποσό των οκτώ χιλιάδων τριακοσίων πενήντα τριών ευρώ και τριάντα οκτώ λεπτών (8.353,38).

n Το συνολικό ετήσιο ατοµικό φορολογητέο εισόδηµα του συνταξιούχου να µην υπερβαίνει το ποσό των εννέα χιλιάδων επτακοσίων σαράντα πέντε ευρώ και εξήντα δύο λεπτών (9.745,62). n Το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδηµα να µην υπερβαίνει το ποσό των δεκαπέντε χιλιάδων εκατόν εξήντα πέντε ευρώ και τριάντα εννέα λεπτών (15.165,39).

n Για το έτος 2010, αποδεικτικό για τα εισοδηµατικά κριτήρια θα αποτελέσει το εκκαθαριστικό σηµείωµα της Εφορίας οικονοµικού έτους 2009, το οποίο αφορά εισοδήµατα έτους 2008. Ποσά τα οποία καταβλήθηκαν αχρεώστητα από 1/1/2010 και µετά στους κατά την 31/12/2009 δικαιούχους και µέχρι την επίσηµη ηµεροµηνία πληρωµής, δεν θα αναζητηθούν.

Δεδοµένου δε ότι τα ποσά του ΕΚΑΣ για το έτος 2010 παραµένουν ίδια µε αυτά του προηγούµενου έτους, αναδροµικά ποσά από 1/1/2010 θα χορηγηθούν, εκτός από τις περιπτώσεις που χορηγείται το σχετικό επίδοµα για πρώτη φορά, και στις περιπτώσεις επαναχορήγησής του έπειτα από διακοπή, είτε κατά το έτος 2009 είτε και από προηγούµενα έτη, καθώς και στους δικαιούχους ποσών µεγαλύτερου κλιµακίου.
Στις περιπτώσεις δικαιούχων οι οποίοι συµπληρώνουν το απαιτούµενο όριο ηλικίας (60ό) µετά τον µήνα καταβολής του ΕΚΑΣ µηχανογραφικά, που θα σας γνωστοποιηθεί, καθώς και στις περιπτώσεις που δεν έχει αναγγελθεί µήνας γέννησης παρά µόνο έτος και σύµφωνα µε αυτό πληρούν τις προϋποθέσεις σε κάποιο µήνα του 2010, το ΕΚΑΣ δεν θα καταβληθεί αυτόµατα.

Για τις ανωτέρω περιπτώσεις θα σταλούν καταστάσεις ανά Υποκατάστηµα. ΤΟ ΝΕΟ ΕΚΑΣ κυµαίνεται από 57,5 έως 230 ευρώ τον µήνα, ανάλογα µε τα εισοδήµατα των δικαιούχων Από 22 Δεκεµβρίου η έκτακτη ενίσχυση

ΑΠΟ ΤΙΣ 22 Δεκεµβρίου (ΙΚΑ) και έως τις 31 Δεκεµβρίου 2010 (ανάλογα µε το πότε καταβάλλονται οι συντάξεις) θα καταβληθεί η έκτακτη οικονοµική ενίσχυση ταυτόχρονα µε την καταβολή της σύνταξης από κάθε Ταµείο και το Δηµόσιο, πλην του ΟΓΑ, για συνταξιούχους ηλικίας 60 ετών και άνω. Ειδικότερα:

n Το επίδοµα των 300 ευρώ δικαιούνται συνταξιούχοι µε ατοµικό ετήσιο εισόδηµα µέχρι 7.000 ευρώ και οικογενειακό εισόδηµα µέχρι 12.000 ευρώ.

n Το επίδοµα των 200 ευρώ δικαιούνται συνταξιούχοι µε ατοµικό ετήσιο εισόδηµα από 7.000 µέχρι 8.500 ευρώ και οικογενειακό µέχρι 14.500 ευρώ.

n Το επίδοµα των 100 ευρώ δικαιούνται συνταξιούχοι µε ατοµικό εισόδηµα από 8.500 µέχρι 10.500 ευρώ και οικογενειακό µέχρι 16.500

ευρώ.

Το επίδοµα δικαιούνται και κατηγορίες κάτω των 60 ετών, όπως χήρες που συνταξιοδοτούνται λόγω του θανάτου του συζύγου, τέκνα έως 18 ετών και έως 24 ετών που σπουδάζουν και λαµβάνουν τη σύνταξη του θανόντος πατέρα και συνταξιούχοι µε αναπηρία 67% και άνω.

Το Σύμφωνο αλλάζει και μαζί του η επόμενη μέρα του Μνημονίου

Η Ελλάδα θα περιμένει μέχρι το Δεκέμβριο για να μάθει το πως θα επηρεασθεί η μετά Μνημόνιο εποχή από την αναμορφωμένη Συνθήκη της Λισσαβόνας.

Η απόφαση χθες στην Σύνοδο Κορυφής περιλαμβάνει τρία σημεία:

- δημιουργία μόνιμου Μηχανισμού αντιμετώπισης κρίσεων στην ευρωζώνη,

- η Κομισιόν αναλαμβάνει να προτείνει το πως θα είναι και πως θα λειτουργήσει ο Μηχανισμός αυτός και

- ο πρόεδρος του Συμβουλίου κ. Βαν Ρόμποϊ θα παρουσιάσει στη Σύνοδο Κορυφής του Δεκεμβρίου το σχέδιό του για το πως όλα αυτά θα γίνουν με μία "τεχνική" αναμόρφωση του Συμφώνου που δεν θα χρειάζεται εγκρίσεις από κοινοβούλια και δημοψηφίσματα.

Η απαίτηση της κας Μέρκελ να χάνουν τα δικαιώματα ψήφου οι χώρες που επίμονα θα παραβιάζουν το Σύμφωνο όσον αφορά τα ελλείμματα και το χρέος τους δεν βρήκε υποστήριξη, αντίθετα φαίνεται να βρίσκει ολοένα και μεγαλύτερη υποστήριξη η απαίτησή της ο νέος Μηχανισμός να εμπλέξει στη χρηματοδότησή του και τον ιδιωτικό τομέα και όχι μόνο τα κράτη-μέλη όπως ισχύει για το Ταμείο των 750 δισ. ευρώ του οποίου η ισχύς λήγει στα μέσα του 2013.

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...