Στις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Όπως ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, το επόμενο διάστημα θα υπάρξει αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τις κυριότερες παρεμβάσεις να αφορούν:
την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,
τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,
την μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,
την ρύθμιση πλαισίου για ασφαλής κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),
την χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,
την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.
Ο υφυπουργός Μεταφορών εξήγγειλε τη ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ενεργοποίηση του Point System.
Οι βεβαιώσεις και οι καταχωρήσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (πχ παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμποθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, στόχος είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στον ίδιο Δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τους στόχους του υπουργείου στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Αναφέρθηκε στην κατάρτιση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021 -2030. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει μέτρα, δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%, με έτος αναφοράς το 2020, (το 2019 η Ελλάδα είχε 699 νεκρούς).
«Πρόθεση του υπουργείου, το σχέδιο αυτό είναι να αποκτήσει θεσμικό χαρακτήρα, να γίνει νόμος του κράτους», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Το έργο SAFESTRIP
Το πρωτοποριακό έργο SAFESTRIP (SAFE and green Sensor Technologies for self-explaining and forgiving Road Interactive Applications), είναι μια ελληνική ευρεσιτεχνία, η οποία μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο δυναμικές πληροφορίες που αφορούν στον δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα οχήματα, μέσω εφαρμογής. Οπως συντελεστή πρόσφυσης λόγω κατάστασης οδοστρώματος και καιρικών συνθηκών, όριο ταχύτητας του δρόμου, κυκλοφοριακή συμφόρηση και τυχόν προβλήματα σε εξόδους, επερχόμενα αυτοκίνητα ή τρένα (σε αφύλακτες διαβάσεις), αλλά και δυνατότητα αυτόματης πληρωμής διοδίων ("εικονικά" διόδια) ή αυτόματης πληρωμής στάθμευσης σε πόλη.
Η τεχνολογία αυτή, που είναι χαμηλού κόστους, λειτουργεί είτε τα οχήματα είναι αυτόνομα, είτε εξοπλισμένα με προηγμένα (συνεργατικά ή μη) συστήματα είτε μη εξοπλισμένα. Οι πληροφορίες ασφαλείας συλλέγονται και διαμοιράζονται στα οχήματα μέσω διάταξης μίκρο και νάνο αισθητήρων που είναι ενσωματωμένοι στην υποδομή, χωρίς παρεμβατικές, χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες και αποτελούν το λεγόμενο "strip".
Πρόκειται για μια σημαντική βελτίωση της λειτουργίας των Συνεργατικών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Το SAFE STRIP ξεκίνησε τον πρώτο γύρο πιλοτικών δοκιμών στην Αττική Οδό και συνεχίστηκε στην Ισπανία και την Ιταλία.
https://www.msn.com/el-gr/news/national/%ce%ad%cf%81%cf%87%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b8%ce%b5%cf%8e%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%bf%ce%ba-%ce%bf%ce%b9-%ce%b2%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%b3%ce%ad%cf%82/ar-BB16Y62v?li=BBqxHCu&ocid=mailsignout
Ignore the one who marginalizes the weak_ the poorest_ the man with a disability_ the immigrant_ the homeless .. Blogger Dimitris Nikogloy_ Blog Εn Αrxikos Politis_ news republication and not only_ daily news without bosses ..
mail nikogloydhm@hotmail.com nikogloydhm@gmail.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Έσπασαν το ρεκόρ του 2008 τα ακίνητα στην Αττική - 90% Ακριβότερα από ό,τι το 2017
Σχεδόν 90% ακριβότερα από ό,τι το 2017, είναι σήμερα τα ακίνητα στην Αττική. Υπενθυμίζουμε το 2017 ήταν η χρονιά όταν ξεκίνησε η ανάκαμψη τ...
-
«Η γραμματέας που προσέλαβα… έχει περισσότερα προσόντα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη… Απλώς δεν ξεκινάνε όλοι την καριέρα τους από διευθυν...
-
Ενα κλασικό στοιχείο των επιτυχημένων μεταγραφών στο ποδόσφαιρο είναι ο παίκτης που έρχεται στην Ελλάδα να νιώθει ότι έκανε ένα βήμα μπροστά...
-
Όταν ο Μπασάρ αλ Άσαντ ανατράπηκε την Κυριακή, γύρισε σελίδα όχι μόνο στην 24χρονη προεδρία του, αλλά και σε περισσότερα από 50 χρόνια διακ...
-
Στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο, με τον Ντίνο Σιωμόπουλο και την Στέλλα Γκαντώνα, φιλοξενήθηκε η Ζωή Κωνσταντοπούλου και μίλησε για την Κυβ...
-
Ο τρόπος που ο Αλέξης Χαρίτσης υποδέχθηκε την απόφαση του Χρήστου Ράμμου να μην είναι υποψήφιος για την Προεδρία της Δημοκρατίας δείχνει ότι...
-
Στις προτάσεις για κατασκευή κλειστών κέντρων προσφύγων και μεταναστών σε ακατοίκητα και έρημα νησιά επιστρέφει η κυβέρνηση, δίνοντας τη...
-
Μετά από σύσκεψη του προεδρείου της κοινοβουλευτικής ομάδας ο ΣΥΡΙΖΑ θα υπερψηφίσει τις αμυντικές δαπάνες, όπως και πέρυσι, καθώς όπως επιση...
-
Ας υποθέσουμε ότι ο Αντώνης Σαμαράς έχει όλο το δίκαιο με το μέρος του. Κάθε λέξη του πατάει πάνω στην αλήθεια και κάθε επιχείρημά του είναι...
-
Οταν ο Ντόναλντ Τραμπ έφτασε στη γαλλική πρωτεύουσα, για τα θυρανοίξια της Παναγίας των Παρισίων, είπε ότι ο κόσμος αυτές τις ημέρες δείχνει...
-
Επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο Νίκος Ανδρουλάκης για την τελεσφόρηση του διαλόγου με την Τουρκία με θέμα την παραπομπή της οριοθέτησης υφαλοκρη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου