Στις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Όπως ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, το επόμενο διάστημα θα υπάρξει αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τις κυριότερες παρεμβάσεις να αφορούν:
την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,
τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,
την μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,
την ρύθμιση πλαισίου για ασφαλής κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),
την χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,
την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.
Ο υφυπουργός Μεταφορών εξήγγειλε τη ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ενεργοποίηση του Point System.
Οι βεβαιώσεις και οι καταχωρήσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (πχ παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμποθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, στόχος είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στον ίδιο Δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τους στόχους του υπουργείου στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Αναφέρθηκε στην κατάρτιση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021 -2030. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει μέτρα, δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%, με έτος αναφοράς το 2020, (το 2019 η Ελλάδα είχε 699 νεκρούς).
«Πρόθεση του υπουργείου, το σχέδιο αυτό είναι να αποκτήσει θεσμικό χαρακτήρα, να γίνει νόμος του κράτους», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Το έργο SAFESTRIP
Το πρωτοποριακό έργο SAFESTRIP (SAFE and green Sensor Technologies for self-explaining and forgiving Road Interactive Applications), είναι μια ελληνική ευρεσιτεχνία, η οποία μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο δυναμικές πληροφορίες που αφορούν στον δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα οχήματα, μέσω εφαρμογής. Οπως συντελεστή πρόσφυσης λόγω κατάστασης οδοστρώματος και καιρικών συνθηκών, όριο ταχύτητας του δρόμου, κυκλοφοριακή συμφόρηση και τυχόν προβλήματα σε εξόδους, επερχόμενα αυτοκίνητα ή τρένα (σε αφύλακτες διαβάσεις), αλλά και δυνατότητα αυτόματης πληρωμής διοδίων ("εικονικά" διόδια) ή αυτόματης πληρωμής στάθμευσης σε πόλη.
Η τεχνολογία αυτή, που είναι χαμηλού κόστους, λειτουργεί είτε τα οχήματα είναι αυτόνομα, είτε εξοπλισμένα με προηγμένα (συνεργατικά ή μη) συστήματα είτε μη εξοπλισμένα. Οι πληροφορίες ασφαλείας συλλέγονται και διαμοιράζονται στα οχήματα μέσω διάταξης μίκρο και νάνο αισθητήρων που είναι ενσωματωμένοι στην υποδομή, χωρίς παρεμβατικές, χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες και αποτελούν το λεγόμενο "strip".
Πρόκειται για μια σημαντική βελτίωση της λειτουργίας των Συνεργατικών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Το SAFE STRIP ξεκίνησε τον πρώτο γύρο πιλοτικών δοκιμών στην Αττική Οδό και συνεχίστηκε στην Ισπανία και την Ιταλία.
https://www.msn.com/el-gr/news/national/%ce%ad%cf%81%cf%87%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b8%ce%b5%cf%8e%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%bf%ce%ba-%ce%bf%ce%b9-%ce%b2%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%b3%ce%ad%cf%82/ar-BB16Y62v?li=BBqxHCu&ocid=mailsignout
Ignore the one who marginalizes the weak_ the poorest_ the man with a disability_ the immigrant_ the homeless .. Blogger Dimitris Nikogloy_ Blog Εn Αrxikos Politis_ news republication and not only_ daily news without bosses ..
mail nikogloydhm@hotmail.com nikogloydhm@gmail.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
«Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική»
Η «πολιτική θεολογία» είναι μια διαδεδομένη αλλά αμφίσημη έννοια που χρησιμοποιείται με διαφορετικό περιεχόμενο αφενός σε θύραθεν συμφραζόμε...
-
«Η γραμματέας που προσέλαβα… έχει περισσότερα προσόντα από τον Κυριάκο Μητσοτάκη… Απλώς δεν ξεκινάνε όλοι την καριέρα τους από διευθυν...
-
Ο «κύριος Βαρδής» αγαπούσε πολύ την Κρήτη. Οποιος παρουσιαζόταν στο γραφείο του φορώντας στιβάνια, βράκα ή έστω κεφαλομάντιλο, ειδικά αν ήτα...
-
Διαχρονική και άφθαρτη παραμένει η εξέγερση του Πολυτεχνείου της 17ης Νοέμβρη του 1973 ενάντια στην αμερικανοκίνητη χούντα και μαζί με ...
-
Την παραίτησή τους υπέβαλαν με κοινή ανακοίνωσή τους 76 μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ. Στην επιστολή τους προς τη γραμματέα του κό...
-
Από την εποχή των μνημονίων πιτσιρίκο, στην εποχή των ισοδυνάμων. Θα χορτάσουμε ισοδύναμα. Θα βάλουμε και στην τσέπη. Η αριστεροφασίζουσ...
-
Τους τρόπους με τους οποίους θα αποδομηθεί η «πολιτική Μαξίμου» και θα έρθει στην επιφάνεια η μεγάλη φθορά της κυβέρνησης έχουν βρει στο ΠΑΣ...
-
Συνάντηση με τον πρόεδρο και το ΔΣ του ΑΣΕΠ είχε σήμερα το πρωί ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης. Σε δήλωσή του ο κ...
-
«Η μονομερής ανακήρυξη του ψευδοκράτους πριν από 41 χρόνια στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου ...
-
Από το βήμα της Βουλής, πρίν από λίγη ώρα, ο Νίκος Ανδρουλάκης ανέβασε τους τόνους και κατέστησε σαφή τη θέση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ότ...
-
Δεν άφησε αναπάντητη ο Άδωνις Γεωργιάδης την σκληρή κριτική που δέχτηκε από τον Αντώνη Κανάκη μέσα από την σατιρική εκπομπή Ράδιο Αρβύλα. ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου