«Στην Ουάσιγκτον γίνεται μάχη» αναφέρει γνωστός τραπεζίτης που θα κορυφωθεί σήμερα στην Αθήνα με την επιστροφή του Τσάρλς Νταλάρα, ο οποίος μετά τις πιέσεις που ασκήθηκαν για τους όρους του PSI, δήλωσε δυσαρεστημένος από τους ευρωπαίους ηγέτες.
Το ΔΝΤ και ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Σόϊμπλε έχουν διαμηνύσει στον κ. Νταλάρα πως οι τράπεζες πρέπει να αποδεχθούν χαμηλότερο επιτόκιο για τα νέα ομόλογα που θα λάβουν σε αντικατάσταση των παλαιών, επιτόκιο που δεν μπορεί να ξεπερνά το 4%. Υπενθυμίζεται ότι οι τράπεζες ζητούν επιτόκιο μεταξύ 5% - 5,3%.
Οι έλληνες τραπεζίτες θεωρούν πως παρά τις πιέσεις, η διαπραγμάτευση σήμερα του κ. Νταλάρα με την ελληνική κυβέρνηση θα καταλήξει σε πλαίσιο συμφωνίας αποδεκτό από όλες τις πλευρές. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδος είναι πολύ πιθανό να υπάρξει συμφωνία που θα καταλήξει σε ένα επιτόκιο γύρω στο 4,25% περίπου.
Σ’ αυτή την περίπτωση η σωρευτική ζημία για τις τράπεζες μπορεί να ξεπεράσει το 65%, ενώ πληθαίνουν οι φωνές που θεωρούν ότι παρά το κούρεμα και τις σημαντικές ζημίες για τους ιδιώτες, δεν είναι βέβαιη η αποτελεσματικότητά του.
Κορυφαίος τραπεζίτης θεωρεί ότι για να μιλάμε για βιωσιμότητα του χρέους, θα πρέπει όλο το χρέος να ενταχθεί στο PSI και κυρίως τα ομόλογα που διακρατεί η ΕΚΤ. Από την πλευρά των ελληνικών τραπεζών επίσης, δεν αμφισβητείται η εθελοντική συμμετοχή των ιδιωτών, ελπίζοντας πως αυτή θα κριθεί ικανοποιητική ώστε να μην χρειαστεί να ενεργοποιηθούν τα cacs.

