Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Γ. Παπανδρέου: «Η δημοκρατία δεν τρομοκρατείται»

thumb
«Η δημοκρατία δεν τρομοκρατείται και οι ανεύθυνες και άμυαλες πράξεις που στόχο είχαν και έχουν να πληγώσουν τη μεγάλη προσπάθεια του ελληνικού λαού να ορθοποδήσει η χώρα και η οικονομία και να ανακτήσουμε την αξιοπιστία μας, δεν θα πετύχουν», τόνισε ο πρωθυπουργός μιλώντας στο μνημόσυνο του παππού του Γεωργίου Παπανδρέου στο πρώτο νεκροταφείο Αθηνών.

Μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός ανέφερε πως «κάνουμε συστηματική προσπάθεια να προστατεύσουμε το δικαίωμα του κάθε πολίτη για ασφάλεια και σιγουριά», ενώ παράλληλα, δήλωσε ότι «η σημερινή μέρα μάς θυμίζει τους αγώνες του Γέρου της Δημοκρατίας και τόσων γενεών για να θεμελιωθεί η σταθερότητα και η δημοκρατία στη χώρα μας, απέναντι στην αυθαιρεσία, την ανομία και κάθε μορφής βία.»
Στο ετήσιο μνημόσυνο του Γεωργίου Παπανδρέου παραβρέθηκαν μέλη της οικογένειας Παπανδρέου, ενώ παρόντες ήταν και οι Απόστολος Κακλαμάνης και Αντώνης Λιβάνης, καθώς και αριθμός παλαιών φίλων και οπαδών της Ενώσεως Κέντρου.

«Ευκαιρία για την Ελλάδα η οικονομική κρίση»

Εντός του 2011 ο διεθνής διαγωνισμός σύμφωνα με τον Αν. Λοβέρδο

Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις προμήθειες των νοσοκομείων

Από αύριο και εντός 15 ημερών μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους οι επιχειρήσεις, οι οποίες επιθυμούν να συμμετάσχουν στον δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την ανάδειξη της εταιρείας που θα αναλάβει τις προμήθειες στα νοσοκομεία, όπως ανέφερε ο Ανδρέας Λοβέρδος.
Οι σχετικές αιτήσεις θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας, μιλώντας σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Στρατηγικών και Αναπτυξιακών Μελετών Ανδρέας Παπανδρέου με θέμα "Σε ένα σύγχρονο σύστημα προμηθειών Υγείας", στη συνέχεια της διαδικασίας θα προωθηθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση και εντός του 2011 θα διενεργηθεί ο διεθνής διαγωνισμός.
Ο Αν. Λοβέρδος γνωστοποίησε ότι σήμερα συνεδριάζει για πρώτη φορά η νομοπαρασκευαστική επιτροπή που συγκροτήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών και Υγείας.
Η διαδικασία
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα σχέδια της κυβέρνησης, η επιτροπή προμηθειών του υπουργείου Υγείας θα μετατραπεί σε επιτροπή προδιαγραφών. Τις προμήθειες, την αποθήκευση υλικών και τη διανομή θα κάνει ανάδοχος εταιρεία που θα προκύψει από το διαγωνισμό.
Τα νοσοκομεία θα απευθύνονται στην επιτροπή για τις προμήθειες που χρειάζονται, η οποία θα καθορίζει τις προδιαγραφές και τις ανώτατες τιμές και ο ανάδοχος θα θα αγοράζει, θα αποθηκεύει και θα διανέμει τα υλικά, βάσει αυτών.
Ο υπουργός Υγείας δήλωσε βέβαιος ότι η αγορά θα ανταποκριθεί, αλλά πρόσθεσε πως στην περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, το εναλλακτικό σχέδιο θα προβλέπει τη μετατροπή ανώνυμης εταιρείας του Δημοσίου σε εταιρεία που θα αναλάβει τις προμήθειες.
Για μια τρίτη λύση έκανε λόγο βουλευτής Επικρατείας, Ηλίας Μόσιαλος, η οποία αφορά στη σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτών.

«Να στείλουμε διπλό μήνυμα στις εκλογές»

Ομιλία της Ντόρας Μπακογιάννη

Αιματοχυσία από μπαράζ εκρήξεων στο Ιράκ

Ξεπερνούν τους 100 οι νεκροί από το μπαράζ εκρήξεων στη Βαγδάτη

«Η κυβέρνηση δεν θα αφήσει να διασαλευθεί η ομαλή πορεία της χώρας»

Επιμένει στο δίλημμα η κυβέρνηση

Κριτική Πεταλωτή στον Αντ. Σαμαρά με αφορμή την τηλεοπτική του συνέντευξη
Επιμένει η κυβέρνηση στο δίλημμα που έθεσε ο πρωθυπουργός εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, με το Γ. Πεταλωτή να αναφέρει πως «δεν είναι πρόθεση της κυβέρνησης να πάει σε πρόωρες εκλογές, αλλά δεν θα αφήσει να διασαλευθεί η σταθερή και ομαλή πορεία της χώρας για την έξοδο από την κρίση».
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος  εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά του Αντώνη Σαμαρά, με αφορμή την τηλεοπτική συνέντευξη του προέδρου της Ν.Δ. στο Mega, ενώ διέψευσε τόσο το ενδεχόμενο μερικής αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, όσο και την πρόθεση του πρωθυπουργού να...εγκαταλείψει το τιμόνι της χώρας.
"Οι έλληνες πολίτες έγιναν μάρτυρες παραπλάνησης και διαστρέβλωσης της αλήθειας", τόνισε ο Γ. Πεταλωτής, κληθείς να σχολιάσει την τηλεοτπική συνέντευξη Σαμαρά. Πρόσθεσε, δε, πως "ο Αντώνης Σαμαράς, όταν γινόταν η απόκρυψη του ελλείμματος δεν ήταν βουλευτής, ήταν υπουργός Πολιτισμού". 
Ερωτηθείς αν έχει σκοπό να αποχωρήσει από την πρωθυπουργία ο Γ. Παπανδρέου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε: "Ο κ. Σαμαράς κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια. Κρίνει από τις πρακτικές και τις ιδέες της Ν.Δ, η οποία αφού έκανε όσα έκανε εγκατέλειψε την κυβέρνηση".
Τέλος ο Γ. Πεταλωτής επανέλαβε ότι δεν υφίσταται ενδεχόμενο επαναδιαπραγμάτευσης ή ενδεχόμενο επιμήκυνσης της αποπληρωμής του χρέους.

Μειωμένος κατά 20 εκατ. ευρώ ο νέος προϋπολογισμός

 


Στο πλαίσιο της κρίσης
Μειωμένος κατά 20.104.000 ευρώ είναι ο προϋπολογισμός της Βουλής για το έτος 2011, που ψηφίστηκε την Τρίτη από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου, με τον πρόεδρο κ. Φίλιππο Πετσάλνικο να δηλώνει ότι «κάναμε και εμείς αυτό που έπρεπε να κάνουμε, συμβάλλοντας στην έξοδο από την κρίση».

Αναλυτικά, το σύνολο των προτεινόμενων πιστώσεων για την επόμενη χρονιά ανέρχεται στα 197.988.000 ευρώ από 218.092.000 ευρώ, που ήταν το 2010.

Συγκεκριμένα, οι περικοπές αφορούν:

Στις αποζημιώσεις των βουλευτών, οι οποίες μειώνονται κατά 20.000 ετησίως για τον κάθε ένα (1.600 ευρώ μηνιαίως). Ο κ. Πετσάλνικος μάλιστα δήλωσε σχετικά πως «κανείς από τους βουλευτές μέχρι σήμερα δεν πλούτισε από τη βουλευτική αποζημίωση, που δεν ξεπερνά τα 6.500 ευρώ μηνιαίως, δηλαδή τις 75.000-80.000 ευρώ ετησίως. Τα ποσά αυτά για έναν απλό πολίτη μπορεί να φαντάζουν υψηλά, αλλά πρέπει να λάβει υπόψη τα αυξημένα έξοδα που έχει ένας βουλευτής, τα οποία πληρώνονται από τον ίδιο και όχι από τη Βουλή, όπως π.χ. τα υψηλά ενοίκια των βουλευτικών γραφείων ή τα υπέρογκα έξοδα κίνησης, ιδιαίτερα για τους βουλευτές της περιφέρειας».

Επιπλέον, ο κ. Πετσάλνικος υπερασπίστηκε τους υπαλλήλους τους Βουλής, λέγοντας ότι μπορεί να είναι από τους πολύ καλά αμειβόμενους του ελληνικού Δημοσίου, όμως οι περικοπές στους μισθούς τους ήταν πάνω από το μέσο όρο των περικοπών που έγιναν στο δημόσιο τομέα.

Ο πρόεδρος αναφέρθηκε και στην αλλαγή της διαδικασίας προσλήψεων υπαλλήλων στο Κοινοβούλιο, αναφέροντας ότι «απαγορεύεται η μονιμοποίηση στη Βουλή μετακλητών υπαλλήλων, καθώς και η μετάταξη στη Βουλή αποσπασμένων», ενώ τόνισε ότι, εφόσον υπάρχει ανάγκη προσλήψεων, αυτές θα γίνονται μέσω ΑΣΕΠ.

Επιπροσθέτως, ο πρόεδρος σημείωσε ότι ο νέος προϋπολογισμός μειώνει κατά 6.825.000 ευρώ τα λειτουργικά  έξοδα της Βουλής, δηλαδή μισθώσεις ακινήτων, έξοδα μετακίνησης, δαπάνες δημοσίων σχέσεων κλπ.

Πάντως, από τις  δραστικές περικοπές του Κοινοβουλίου φαίνεται να την γλιτώνει το κανάλι της Βουλής, καθώς, όπως δήλωσε ο  κ. Πετσάλνικος, «το κανάλι αποτελεί τον ομφάλιο λώρο για την καθημερινή ενημέρωση

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Moody’s: Πιθανή η αποφυγή πτώχευσης

Συµβιβασµοί από τα εργατικά συνδικάτα στις κλαδικές συµβάσεις

0+0% για πάγωµα απολύσεων

Συµβάσεις εργασίας για πάγωµα µισθών, αλλά µε αντάλλαγµα τη διατήρηση του 13ου και 14ου µισθού ή τη διατήρηση των θέσεων εργασίας υπογράφουν τα εργατικά συνδικάτα, ακολουθώντας τη γραµµή της ΓΣΕΕ µε την Εθνική Γενική Συλλογική Σύµβαση Εργασίας 2010-2012 (ΕΓΣΣΕ)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ηλίας Π. Γεωργάκης
Παράλληλα, η οικονοµική κρίση έχει ανατρέψει τα πάντα στην αγορά εργασίας όπου µαζί µε τις καθηµερινές απολύσεις καθιερώθηκαν _ από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, για να µη βάλουν λουκέτο _ µειωµένες αποδοχές, ελαστικά ωράρια εργασίας µε λιγότερες ώρες ή ηµέρες απασχόλησης, τρίµηνη διαθεσιµότητα του προσωπικού, καθώς και εκ περιτροπής εργασία. Με βάση την ΕΓΣΣΕ 2010-2012, τα όρια του κατώτατου µισθού και του κατώτατου ηµεροµισθίου θα παραµείνουν έως και τον Ιούνιο του 2011 στα 739,56 ευρώ και 33,04 ευρώ αντίστοιχα. Θα διαµορφωθούν στα 750,65 ευρώ και 33,53 ευρώ αντίστοιχα τον Ιούλιο, αν δοθεί αύξηση 1,5% και στα 763,41 ευρώ και 34,10 ευρώ τον Ιούλιο του 2012, αν δοθεί αύξηση 1,7% (σύµφωνα µε τις εκτιµήσεις για την εξέλιξη του ευρωπαϊκού πληθωρισµού).

Μέχρι τώρα, σύµφωνα µε τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η ΓΣΕΕ (παρ’ όλο που πολλές κλαδικές συµβάσεις δεν έχουν κλείσει), στις συµβάσεις που έχουν συνοµολογηθεί προβλέπονται παγωµένες αποδοχές για εφέτος και µικρές αυξήσεις από τον Ιούνιο του 2011, µε αντάλλαγµα τη διατήρηση των δώρων όπως για παράδειγµα στον χώρο του µετάλλου και των ξενοδοχείων. Διετές πάγωµα µισθών µε αντάλλαγµα τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας σε περίπτωση αναδιάρθρωσης ή για οικονοµοτεχνικούς λόγους προβλέπει επιχειρησιακή σύµβαση που υπέγραψαν φέτος οι εργαζόµενοι και η εταιρεία Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε. Επίσης, η ΟΤΟΕ διεκδικεί τη διατήρηση των θέσεων εργασίας στη διαπραγµάτευσή της µε τους εργοδότες, ενώ στον χώρο των ΔΕΚΟ, όπου έχουν παγώσει µε νόµο οι αυξήσεις, θα επιδιωχθεί η συνοµολόγηση συµβάσεων µε θεσµικά µόνο αιτήµατα.

Εντός του Νοεµβρίου έρχεται πάντως η νοµοθετική παρέµβαση του υπουργείου Εργασίας για το καυτό ζήτηµα των επιχειρησιακών συµβάσεων. Η θέση του υπουργείου Εργασίας είναι ότι δεν θα αλλάξει ο νόµος που έχει ψηφιστεί και δίδει τη δυνατότητα να αποκλίνουν οι επιχειρησιακές συµβάσεις έναντι των κλαδικών και της ΕΓΣΣΕ, όµως θα πρέπει να προβλεφθούν και θα προβλεφθούν κριτήρια µε ειδική νοµοθετική ρύθµιση.

Καταργούν τον κατώτερο µισθό
Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι εργοδότες, οχυρωµένοι πίσω από το Μνηµόνιο και τον νόµο 3845/2010, που επιτρέπει οι επιχειρησιακές συλλογικές συµβάσεις να αποκλίνουν έναντι των κλαδικών ή της ΕΓΣΣΕ και µε τον εκβιασµό των απολύσεων, άνοιξαν ήδη τον δρόµο για την κατάργηση του κατώτερου εγγυηµένου µισθού των 740 ευρώ, µε επιχειρησιακή σύµβαση στην G 4S Secure Solutions SΑ, που έχει αναλάβει το έργο φύλαξης του ΗΣΑΠ, η οποία προβλέπει εισαγωγικό µηνιαίο µισθό 640 ευρώ (σ.σ.: αντί των 739,56, που είναι ο κατώτατος µισθός της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύµβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ).

Η ΓΣΕΕ, αντιδρώντας, κάλεσε το υπουργείο Εργασίας και τη διοίκηση του ΗΣΑΠ να µην αποδεχθούν την εφαρµογή της συµφωνίας γιατί «στις εργολαβίες η νοµοθεσία απαιτεί την πλήρη τήρηση της εργατικής νοµοθεσίας και των κλαδικών ΣΣΕ, οι οποίες δεν µπορούν να υπολείπονται από την ΕΓΣΣΕ».

Εκ περιτροπής εργασία
Σηµειώνεται ότι το ΙΝΕ ΓΣΕΕ προβλέπει έκρηξη της ανεργίας το 2011 (µε 1 εκατ. ανέργους) ενώ πολλές επιχειρήσεις προχωρούν (µετά και τη νέα νοµοθεσία κατ’ εντολή της τρόικας) σε σειρά µέτρων ώστε να µην κλείσουν, όπως:

n Να απολύουν περισσότερους και µε µικρότερο κόστος (50% χαµηλότερα ποσά αποζηµιώσεων εφόσον προειδοποιείται ο εργαζόµενος).

n Παροχή εργασίας εκ περιτροπής, για διάστηµα 6 µηνών.

n Σε διαθεσιµότητα το προσωπικό (έως 3 µήνες ετησίως).

n Μετατροπή θέσης πλήρους απασχόλησης σε θέση µερικής απασχόλησης µε (ή και χωρίς) τη συµφωνία του εργαζοµένου.
ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Εντός του µήνα έρχεται η νοµοθετική παρέµβαση του υπουργείου Εργασίας για το καυτό ζήτηµα των επιχειρησιακών συµβάσεων

180.000 νέοι άνεργοι σε δύο χρόνια

ΕΚΡΗΞΗ της ανεργίας (180.000 νέοι άνεργοι σε δυο χρόνια και εκτίµηση για 1 εκατ.

ανέργους στο τέλος του 2011) καταγράφει η νέα έκθεση του ΙΝΕ - ΓΣΕΕ για την απασχόληση και την ανεργία το πρώτο τρίµηνο του 2010.

Η έκθεση αποκωδικοποιεί τις επιπτώσεις της οικονοµικής κρίσης στη χώρα µας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2009, η οποία συνεχίζεται και κατά το α’ τρίµηνο του 2010. Ετσι καταγράφεται σηµαντική αύξηση των ανέργων, οι οποίοι πλησίασαν τις 570.000, µείωση της απασχόλησης και της µισθωτής εργασίας, αύξηση των ευέλικτων µορφών απασχόλησης και συνακόλουθη µείωση της πλήρους και της µόνιµης απασχόλησης, αύξηση των απολύσεων και αρνητικό ισοζύγιο στην αναπλήρωση των θέσεων εργασίας. Κατά τα δύο τελευταία χρόνια, η απασχόληση µειώθηκε συνολικά κατά 86.000 απασχολουµένους και ποσοστό 1,9%, σε αντίθεση µε τους ανέργους, οι οποίοι αυξήθηκαν πάνω από 180.000 και ποσοστό 44,3%. Το σύνολο σχεδόν της µείωσης της απασχόλησης 93,5% αντιστοιχεί σε µείωση των νέων απασχολούµενων µέχρι 29 ετών (9,2% είναι η ποσοστιαία µείωση της απασχόλησής τους σε σχέση µε το 2008), ενώ πάνω από τα 2/3 της µεταβολής των ανέργων αντιστοιχεί στην αύξηση των ανέργων άνω των 30 ετών.

Στο κυνήγι για 16 δισ. ευρώ μέσα σε δύο μήνες

Περαίωση και ληξιπρόθεσμα δεν πάνε καλά
Με φόντο τoν  προεκλογικό σκηνικό και τον  κλυδωνισμό στις αγορές ομολόγων, η  κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει  τις ασφυκτικές προθεσμίες για την  είσπραξη 16 δισ ευρώ μέχρι το τέλος  τους χρόνου, την ώρα που ο στόχος για είσπραξη 1 δισ. ευρώ από την περαίωση και τα ληξιπρόθεσμα χρέη κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα

Τα εσοδα δεν  έπιασαν ούτε τον Οκτώβριο τα αναμενόμενα  για την υλοποίηση του προϋπολογισμού έσοδα, με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί  ευρεία σύσκεψη στο Υπουργείο  Οικονομικών με τους επικεφαλής των εφοριών, για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα για την είσπραξη των ληξιπροθέσμων οφειλών καθώς τα στοιχεία από τις εφορίες δείχνουν ότι μόνο 1 στους πέντε οφειλέτες προσήλθε στα γκισέ.

Και μπορεί από  τα ληξιπρόθεσμα χρέη  να διακινδυνεύονται 300 εκατ ευρώ, ωστόσο τα πολλά λάθη στα εκκαθαριστικά, για την περαίωση, καθιστούν αμφίβολο και τον στόχο της είσπραξης επιπλέον ποσού 700 εκατ ευρώ. Οι εφορίες δεν έχουν το σωστό πρόγραμμα για να χειριστούν τα λάθη στα εκκαθαριστικά που καταφθάνουν στους φορολογουμένους και δεν πρόκειται να το προμηθευτούν, από το υπουργείο οικονομικών, μέχρι το τέλος της εβδομάδας

Χαρακτηριστικό  είναι οτι τον Οκτώβριο στα ταμεία μπήκαν 4,435 δισ. ευρώ, που "μεταφράζονται" σε αύξηση μόλις 3,2%. Η αύξηση στα έσοδα από τον Φ.Π.Α. έφτασε στο 15,5% ενώ το Σεπτέμβριο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 17,8%.

Το οικονομικό επιτελείο τηςκΚυβέρνησης περιμένει να "βάλει" στα ταμεία του Κράτους το Νοέμβριο περίπου 4,5 δισ. ευρώ και τον Δεκέμβριο - όταν ο κρατικός κορβανάς θα ενισχυθεί και από τα τέλη κυκλοφορίας - τα έσοδα πρέπει να είναι τουλάχιστον 5,5 δισ. ευρώ. Από την περαίωση αναμένονται άλλα 700 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως διαμορφώνονται μέχρι σήμερα πάντως τα δεδομένα η "τρύπα" σε σχέση με το στόχο των 52,7 δισ ευρώ στην καλύτερη περίπτωση θα διαμορφωθεί στα 1,1 δισ ευρώ, επιδεινώνοντας την ατμόσφαιρα ενόψει της επικείμενης επίσκεψης της τρόικας.

"Πονοκέφαλο" για το Υπουργείο Οικονομικών  αποτελεί το γεγονός οτι έσοδα  που θεωρούνταν "σίγουρα" όπως  αυτά του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων  (ΕΤΑΚ) και του Φόρου Εισοδήματος δεν έχουν μπει ακόμα στα ταμεία λόγω καθυστερήσεων στη διαδικασία εκκαθάρισης.

Προβληματισμό στον Υπουργό Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, προκαλούν και οι πιέσεις των  αγορών, αφού τα επιτόκια πέρασαν τις 837 μονάδες βάσης, ενώ τα ασφάλιστρα κινδύνου "εκτινάχθηκαν" πάνω από  τις 826 μονάδες, φθάνοντας στα υψηλότερα  επίπεδα από τον περασμένο  Σεπτέμβριο.

Και όλα αυτά εξελίσσονται κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της Τρόικας, με τους ελεγκτές, να καταφθάνουν στην Αθήνα στις 15 Νοεμβρίου για να συντάξουν την επόμενη έκθεση προόδου Μέχρι τις 16 του μήνα η Eurostat θα έχει ανακοινώσει το έλλειμμα του 2009.

Με αυτές τις  αστοχίες, τα νέα μέτρα θα πρέπει να θεωρούνται βεβαία και θα αποτυπωθούν στο τελικό κειμένου του προϋπολογισμού, που κατατίθεται στη Βουλή στις 18 Νοεμβρίου. Από την πρόοδο που θα διαπιστώσει το κλιμάκιο της Τρόικας θα εξαρτηθεί εάν η εκταμίευση της τρίτης δόσης του δανείου

Προμήνυμα της μετεκλογικής τακτικής στις ΔΕΚΟ

ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ 13.014 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ 15 ΖΗΜΙΟΓΟΝΕΣ * ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ, ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΚΑΙ ΛΟΥΚΕΤΑ * ΚΕΡΔΗ 15,7 ΕΚΑΤ., ΖΗΜΙΕΣ 285,6 ΕΚΑΤ
Καμπανάκι για 13.014 εργαζομένους σε 15 ζημιογόνες ΔΕΚΟ χτυπάει η κυβέρνηση. Το επόμενο βήμα είναι η μείωση των αποδοχών τους ή ακόμα και η μετάταξή τους σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου στην περίπτωση της κατάργησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών.
Το υπουργείο Οικονομικών έδωσε χθες στη δημοσιότητα τα πρώτα οικονομικά και χρηματοοικονομικά δεδομένα των 31 Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών επί συνόλου 52, για τις οποίες ανακοινώθηκε η δαπάνη μισθοδοσίας και ο αριθμός των απασχολούμενων.
Από τα στοιχεία που συνέλεξε η Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ αποκαλύπτεται πως είναι «μύθος» το ζημιογόνο Δημόσιο, καθώς 15 ΔΕΚΟ εμφανίζουν ζημιές, 14 είναι κερδοφόρες και 2 έχουν ισοσκελισμένο αποτέλεσμα.
Τα στοιχεία του υπουργείου, που δίνονται την τελευταία εκλογική εβδομάδα και 15 ημέρες πριν από την έλευση της τρόικας, είναι το προμήνυμα για το τι θα ακολουθήσει, καθώς η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει πως πρέπει να υπάρξει «συμμάζεμα» των ζημιογόνων ΔΕΚΟ.
Στα σχέδια των επιτελών του υπουργείου είναι η μετάταξη υπαλλήλων σε άλλες ΔΕΚΟ ή ακόμα και στο στενό δημόσιο τομέα, στην περίπτωση που κριθεί ότι δεν μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται κάποια ζημιογόνα ΔΕΚΟ.
Η μείωση των αποδοχών, που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι ιδιαίτερα υψηλές, όπως τα 24.491 ευρώ που πήραν κατά μέσο όρο στο πρώτο εξάμηνο οι 1.192 εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ, θεωρείται δεδομένη.
Στο επίκεντρο μπαίνουν τα επιδόματα και κάθε είδους πρόσθετες αποδοχές.
Από τις 31 ΔΕΚΟ για τις οποίες παρουσιάζονται οικονομικά αποτελέσματα και τις 52 που ανακοινώθηκε η δαπάνη μισθοδοσίας, καταλήγουμε σε 13 διαπιστώσεις:
1Είναι ζημιογόνες 15 ΔΕΚΟ και εμφανίζουν συνολικά «χασούρα» 285,66 εκατ. ευρώ (χωρίς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιορίζεται σε 189,07 εκατ. ευρώ).
2 Πρωτιά στις ζημιογόνες καταγράφεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 96,60 εκατ. ευρώ και ακολουθεί η ΕΘΕΛ με 67,64 εκατ. και η ΕΑΣ με 62,57 εκατ. ευρώ. Τη μικρότερη ζημιά 49.414 ευρώ παρουσιάζει η ΕΤΑΝΑΛ.
3 Οι 15 ζημιογόνες στα τέλη του περασμένου Ιουνίου απασχολούσαν 13.014 εργαζομένους.
3.768 ευρώ μέσος μισθός στους ΗΣΑΠ
4 Ο υψηλότερος μέσος μισθός μεταξύ των 15 ζημιογόνων εμφανίζεται στους ΗΣΑΠ (1.192 εργαζόμενοι τέλη Ιουνίου 2010) και ανέρχεται στα 24.491 ευρώ για το πρώτο εξάμηνο ή κατά μέσο όρο 3.768 ευρώ το μήνα (σ.σ. πρόλαβαν και εισέπραξαν το δώρο Πάσχα). Ακολουθεί ο ΟΔΙΕ (286 εργαζόμενοι τέλη Ιουνίου) με 23.408 ευρώ ή 3.601 ευρώ το μήνα. Πάντως, σ' όλες τις περιπτώσεις συνυπολογίζονται και οι αμοιβές των υψηλόμισθων μάνατζερ.
5 Ο χαμηλότερος μέσος μισθός μεταξύ των ζημιογόνων καταγράφεται στην Κοινωνία της Πληροφορίας (85 εργαζόμενοι τέλη Ιουνίου) και φτάνει στα 10.097 ευρώ ή 1.553 ευρώ μηνιαίως.
6 14 ΔΕΚΟ είναι κερδοφόρες και καταγράφουν κέρδη 15,71 εκατ. ευρώ.
7 Πρωτιά στα κέρδη καταγράφει η εταιρεία «Ψηφιακές Ενισχύσεις» με 9,23 εκατ. ευρώ και ακολουθούν η ΤΕΟ (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας) με 3,17 εκατ. ευρώ και η Helexpo με 715.063 ευρώ. Τα χαμηλότερα κέρδη, μόλις 1.239 ευρώ, εμφανίζει η ΕΛΚΕΑ.
1.069 εργαζόμενοι στις κερδοφόρες
8 Δύο ΔΕΚΟ, η ΔΕΠΑΝΟΜ και η ΗΔΙΚΑ, εμφανίζουν ισοσκελισμένα αποτελέσματα.
9 Οι 12 από τις 14 κερδοφόρες για τις οποίες υπήρχαν στοιχεία στα τέλη Ιουνίου απασχολούσαν 1.069 εργαζομένους.
10 Ο υψηλότερος μέσος μισθός μεταξύ των 12 κερδοφόρων παρουσιάζεται στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (52 εργαζόμενοι τέλη Ιουνίου) και φτάνει στα 23.046 ευρώ στο εξάμηνο ή 3.546 ευρώ μηνιαίως. Ακολουθεί ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου (64 εργαζόμενοι τέλη Ιουνίου) με 19.763 ευρώ ή 3.040 ευρώ μηνιαίως.
11 Ο χαμηλότερος μέσος μισθός μεταξύ των κερδοφόρων εντοπίζεται στο Κέντρο Ελληνικής Γούνας (6 εργαζόμενοι τέλη Ιουνίου) και φτάνει στα 10.916 ευρώ ή 1.679 ευρώ μηνιαίως.
Μείωση κονδυλίου μισθοδοσίας 8%
12 Μειώθηκε 8% το συνολικό κονδύλι μισθοδοσίας στις 52 ΔΕΚΟ. Το ποσοστό μείωσης φτάνει μέχρι και 52% στην περίπτωση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (απασχολούσε 170 άτομα τέλη Ιουνίου).
Υπάρχουν όμως και ΔΕΚΟ, όπως οι «Ψηφιακές Ενισχύσεις» που εμφανίζουν αύξηση 70% στο κονδύλι για αμοιβές και έξοδα προσωπικού (απασχολούσε 13 άτομα τέλη Ιουνίου).
13 Η πολιτική του Μνημονίου, που οδήγησε σε κατάργηση Δώρων Χριστουγέννων - Πάσχα και επιδόματος αδείας πλέον της οριζόντιας μείωσης 11% των αποδοχών τους, έχει επιφέρει κέρδος 53 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, το οποίο αναμένεται να διαμορφωθεί στα 220 εκατ. ευρώ στο σύνολο της χρονιάς. *

Γ. Δημαράς: Η αμφισβήτηση των κομμάτων θα γίνει «επανάσταση»



«Η προσπάθεια ποδηγέτησης των κομμάτων» συνέχισε ο κ. Δημαράς «στα μέλη τους και στην κοινωνία θα πάρει τη μορφή του χειμάρρου τα χρόνια που έρχονται, το νιώθω».

Απαντώντας σε δημοσιεύματα που τον φέρνουν να σχετίζεται με κομματικούς χώρους δήλωσε «της Ντόρας είμαι; του Σαμαρά είμαι; Δεν μπορώ να είμαι του εαυτού μου; Απαγορεύεται;»

Ακόμη, ο Γιάννης Δημαράς σημείωσε ότι ενδεχόμενη νίκη του θα σηματοδοτήσει «την δυσφορία του (κόσμου) απέναντι στην ποδηγέτηση και στην προσπάθεια ελέγχου της επιθυμίας του και των αποφάσεών του», και ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα καταδείξει καταδίκη «της προσπάθειας ποδηγέτησης» τόσο του ΠΑΣΟΚ, όσο και της Νέας Δημοκρατίας αλλά και των άλλων κομμάτων.

Τέλος, στο ενδεχόμενο νίκης του στην περιφέρεια Αττικής, ο Γιάννης Δημαράς δήλωσε εμφατικά στους Νέους Φακέλους ότι δεν θα επιτρέψει μια τέτοια ενδεχόμενη νίκη να καταγραφεί ως νίκη του ΠΑΣΟΚ

Παπανδρέου: «Ψήφος ευθύνης απέναντι στο μέλλον»

 


Επίθεση σε ΝΔ
Για ακόμη μια φορά ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, αυτή τη φορά από τη Θεσσαλονίκη, ζήτησε ψήφο «αυξημένης και μεγάλης ευθύνης».

Ευθύνης απέναντι στην πατρίδα και το μέλλον της, επαναλαμβάνοντας το δίλημμα «προχωράμε σταθερά ή βάζουμε πάλι την Ελλάδα σε περιπέτειες;».

«Όλοι μας ψηφίζουμε και αποφασίζουμε για το αν η πατρίδα μας θα ολοκληρώσει τη μεγάλη προσπάθεια, που ξεκινήσαμε μαζί πέρυσι, για τη σωτηρία και την αναμόρφωση της, ή αν θα αφήσουμε την προσπάθεια στη μέση. Αν θα αφήσουμε τους κόπους και τις θυσίες που κάναμε να πάνε χαμένες, γυρίζοντας στο παρελθόν, σε όσα μας οδήγησαν εδώ», επεσήμανε.

Ο κ. Παπανδρέου κάλεσε τους πολίτες να πάνε στην κάλπη, να μην επιλέξουν την αποχή και στο ενδεχόμενο που κάποιοι επιχειρήσουν να κρατήσουν τη χώρα εγκλωβισμένη στο παρελθόν, επέμεινε ότι θα πρέπει τότε να γίνουν βουλευτικές εκλογές για να μιλήσει ο λαός.

Ο πρωθυπουργός επιτέθηκε για μία ακόμη φορά στη ΝΔ, την οποία κατηγόρησε ότι λιποτάκτησε ως κυβέρνηση και λιποτακτεί και σήμερα, ως αντιπολίτευση. «Ο κ. Σαμαράς δεν τόλμησε να κάνει στροφή και να στηρίξει τις πατριωτικές προσπάθειες της κυβέρνησης και η νέα ηγεσία της Ν.Δ. ταυτίστηκε με την πολιτική της κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή», σημείωσε.

Πρόσθεσε δε πως η ΝΔ δεν έχει το θάρρος να πει στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ «φύγετε» αφού θεωρεί ότι καταστρέφει τη χώρα.

Ενα βήμα πριν από την αναδιάρθρωση του χρέους η Ελλάδα

Πώς θα λειτουργεί ο μηχανισμός της Μέρκελ...
 
Ένα βήμα πιο κοντά στην αναδιάρθρωση του χρέους μετακινήθηκε η Ελλάδα, μετά την απόφαση των 27 ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να δημιουργήσουν έναν μόνιμο μηχανισμό στήριξης και σταθερότητας των χωρών που απαρτίζουν την ευρωζώνη και κινδυνεύουν με δημοσιονομική κατάρρευση. Σε πολιτικό επίπεδο, οι εθνικές εκλογές –για την πρόωρη διεξαγωγή των οποίων προειδοποίησε ο πρωθυπουργός- καθίστανται πλέον ένα πιθανό ενδεχόμενο που δεν θα ισχυροποιηθεί από τα αποτελέσματα των περιφερειακών εκλογών, αλλά θα εξαρτηθεί από την συνέχιση της πορείας της οικονομίας και την ανάγκη λήψης νέων και επαχθέστερων μέτρων.

Από τις Βρυξέλλες, ο πρωθυπουργός κ. Γιώργος Παπανδρέου την Παρασκευή χαρακτήρισε σημαντική εξέλιξη την δημιουργία του μηχανισμού, επιχειρηματολογώντας ότι η απόφαση του Συμβουλίου φέρνει την ΕΕ πιο κοντά στον στόχο της κοινής οικονομικής διακυβέρνησης.

Ο συγκεκριμένος μηχανισμός θα ενεργοποιείται για να προληφθούν πιθανές δημοσιονομικές κρίσεις που πλήττουν το ευρώ, όπως αυτή της Ελλάδας.

Μέχρι σήμερα δεν έχει αποφασηνιστεί πώς ακριβώς θα λειτουργεί ο λεγόμενος μηχανισμός που εισηγήθηκε η κυρία Άνγκελα Μέρκελ. Σύμφωνα με πληροφορίες από γερμανικά μέσα ενημέρωσης, το σχέδιο του Βερολίνου προβλέπει τρία στάδια: την επέκταση του χρόνου ωρίμανσης των χρεών, την αναστολή πληρωμής τόκων και την παραίτηση των πιστωτών από τις απαιτήσεις τους έναντι της χώρας που έχουν εκταμιεύσει δάνεια.

Από μια πρώτη μελέτη του τρόπου ενεργοποίησης του μηχανισμού, φαίνεται ότι η λειτουργία του ενδέχεται να ωφελήσει την χειμαζόμενη ελληνική οικονομία. Αποκωδικοποιώντας όμως το γερμανικό σχέδιο που εγκρίθηκε από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, αποκαλύπτεται ότι με την επίσημη υιοθέτηση του μηχανισμού στήριξης από τις 27 χώρες μέλη θα είναι πολύ περισσότερο πιθανό να επιβληθεί στην Ελλάδα μια αναδιάρθρωση των χρεών που σήμερα η κυβέρνηση ξορκίζει.

Κι αυτό διότι πολύ απλά τα νούμερα δεν βγαίνουν. Το ήδη πολύ μεγάλο χρέος έναντι του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος προβλέπεται να προσεγγίσει το 150% στο τέλος του τριετούς σταθεροποιητικού προγράμματος και η ανάπτυξη παραμένει ζητούμενο. Ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου προέβλεψε ότι το 2011 ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι -3%, γεγονός που σημαίνει ότι πιθανότατα η ύφεση θα συνεχιστεί και το 2012.
Οι τρεις φάσεις ανάπτυξης του μηχανισμού στήριξης που θα σηματοδοτήσει την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, αλλά και πιθανώς του ιρλανδικού ή του πορτογαλικού που ακολουθούν, θα αποφασιστούν στη σύνοδο κορυφής της ΕΕ τον Δεκέμβριο.

Αν υποθέσουμε ότι το πρώτο κοκτέιλ φαρμάκων για την ανάταξη της ασθενούς ελληνικής οικονομίας θα είναι η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των χρεών, το δεύτερο πειραματικό εμβόλιο θα είναι να ανασταλεί η πληρωμή (του συνόλου ή μέρους, δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί) των τόκων χωρίς να υπάρξει «haircut» στο κεφάλαιο των ελληνικών χρεών. Αν οι δύο προηγούμενες θεραπείες δεν έχουν αποτέλεσμα, οι δανειστές της χώρας θα υποχρεωθούν να αποσύρουν τις απαιτήσεις τους. Μια τέτοια εξέλιξη ενδεχομένως να σχετίζεται με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα η οποία έχει συγκεντρώσει μεγάλο ποσοστό του ελληνικού χρέους και υπό προϋποθέσεις θα αναγκαστεί να διαγράψει μέρος αυτού του χρέους.

Το ερώτημα είναι ποιο αντάλλαγμα θα καταβάλλει η Ελλάδα στους 26 ευρωπαίους εταίρους. Η χώρα, όπως είναι πλέον προφανές σε όλους, θα εισέλθει σε μια μακρά περίοδο επιτήρησης που θα διαρκέσει πολύ περισσότερο από τα τρία χρόνια που είχε αρχικώς προγραμματιστεί. Στο διάστημα αυτό, η Γερμανίδα καγκελάριος απαίτησε να αφαιρεθεί από την Ελλάδα το δικαίωμα ψήφου σε όλα τα ενδο-ευρωπαϊκά θέματα. Η πρόταση δεν πέρασε, όμως είναι προφανές ότι την περίοδο που η χώρα θα βρίσκεται υπό επιτροπεία οι Ευρωπαίοι εταίροι θα έχουν το πιστόλι στο τραπέζι και θα είναι σε προφανή θέση να εξαναγκάσουν την όποια ελληνική κυβέρνηση να δεχθεί τις αποφάσεις τους. Άλλωστε το εναλλακτικό σχέδιο της κυρίας Μέρκελ είναι να αφαιρεθεί από τις «απερίσκεπτες» χώρες (που τα ελλείμματά τους δημιουργούν κλυδωνισμούς στο κοινό νόμισμα) η ψήφος στις αποφάσεις για όλα τα οικονομικά θέματα

Αντ. Σαμαράς: «Ελαφρότητα» η πρόωρη προσφυγή στις κάλπες

Η προκήρυξη εκλογών θα αποσταθεροποιήσει την οικονομία ανέφερε ο Αντώνης Σαμαράς, εκτιμώντας ότι ο Γ. Παπανδρέου δεν πρόκειται να προχωρήσει άμεσα σε προσφυγή στις κάλπες. Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ανέφερε ότι ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης θα παραμείνει επίτιμος πρόεδρος του κόμματος και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Ντόρα Μπακογιάννη σε περίπτωση που «αποκηρύξει» το μνημόνιο. Αναφερόμενος στον Κώστα Καραμανλή, υποστήριξε ότι ο ίδιος, ως σημερινός πρόεδρος της ΝΔ σηκώνει μεγαλύτερο βάρος στις πλάτες του λόγω της απόφασής του προκατόχου να μην μιλήσει. Κάλεσε δε, τον πρώην πρωθυπουργό να αλλάξει αυτή του την απόφαση.
Σε συνέντευξή του στην τηλεοπτική εκπομπή του Mega "Ανατροπή", ο Αντώνης Σαμαράς ανέφερε ότι "άμεσα θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να κάνει εκλογές και θα είναι και αφύσικο να κάνει εκλογές, καθώς το Δεκέμβριο έχει πρώτον προϋπολογισμό, δεύτερον την τρίτη δόση του δανείου, τρίτον την αξιολόγηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θεωρώ ότι θα είναι πάρα πολύ μεγάλη ελαφρότητα εκ μέρους του, να δεχτεί την πιθανότητα να σκάσουν στα χέρια του τεράστια προβλήματα της οικονομίας, την ώρα που θα έχει εκλογές. Και αυτό, μου επιτρέπετε να πω, ότι θα είναι και αποσταθεροποιητικό".
Σχετικά με το μήνυμα των αυτοδιοικητικών εκλογών, ο Αντ. Σαμαράς ανέφερε ότι ο ίδιος ζήτησε "πολιτικοποίηση", ενώ ο Γιώργος Παπανδρέου το κομματικοποίησε. "Ψηφίζοντας Καλλικράτη φώναξε τα μεγάλα ονόματα, δεν του βγήκε και άλλαξε στρατηγική. Αν έλεγα ότι οι εκλογές δεν είναι πολιτικές θα έβγαινε να πει ότι ο κόσμος μου δίνει άφεση αμαρτιών σε θετικό αποτέλεσμα".
Ο ίδιος τόνισε ότι δεν θα ζητήσει εκλογές και σημείωσε: "Εγώ δεν είμαι Παπανδρέου για να πω από πριν και να εκβιάσω τον κόσμο και να τον παγιδέψω και να τον κάνω όμηρο από πριν μετά τις εκλογές. Εγώ ένα μήνυμα έχω: πρέπει να αλλάξει την πολιτική του και θα δείτε ότι θα την αλλάξει την πολιτική του".
Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κατηγόρησε τον πρωθυπουργό και για την άνοδο που παρουσιάζουν τα σπρεντ τις τελευταίες ημέρες."Όταν εγώ μίλησα για αλλαγή πολιτικής τα σπρεντ πηγαίναν μια χαρά. Όταν μίλησε ο Παπανδρέου ανέβηκαν. Να λοιπόν ποιος αποσταθεροποιεί τη χώρα", ανέφερε.
Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας τάχθηκε κατά της αναδιάρθρωσης χρέους και με αφορμή της δηλώσεις του Θόδωρου Πάγκαλου έκανε λόγο για "πελώριο πολιτικό ζήτημα , το οποίο φωτογραφίζει ένα κυβερνητικό χάος, για να μη σας πω ότι φωτογραφίζει μία κυβερνητική σχιζοφρένεια, πολιτική σχιζοφρένεια". Ανέφερε δε, ότι ο Γ. Παπανδρέου θα πρέπει να αποπέμψει τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης.
Ο Αντώνης Σαμαράς άφησε ανοιχτό "παράθυρο" συνεργασίας με την Ντόρα Μπακογιάννη υπό την προϋπόθεση όμως ότι αυτή θα...αποτάξει το μνημόνιο. "Εγώ πιστεύω ότι όποιος ψήφισε το μνημόνιο θα το κουβαλάει μαζί του μέχρι το τέλος. Εάν πει ότι εγώ βλέπω το λάθος μου και πιστεύω σε μια άλλη πολιτική όπως είναι ο κοινωνικός φιλελευθερισμός, δεν έχω πρόβλημα με τον οποιονδήποτε και την κα Μπακογιάννη", σημείωσε.
Όσον αφορά στις δηλώσεις του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και την μεταξύ τους κόντρα, ο πρόεδρος της Ν.Δ. ανέφερε ότι θα παραμείνει επίτιμος πρόεδρος του κόμματος. "Το ότι λέει αυτά τα πράγματα και πιστεύει ότι κάνει κακό εμένα δεν με ενοχλεί. Παραμένει γιατί εγώ πιστεύω στην ιστορία, υπήρξε πρωθυπουργός της χώρας, εγώ υπήρξα και υπουργός του. Το να πούμε ξαφνικά ότι παύεις να είσαι στο χώρο αυτό τιμώμενο πρόσωπο θα ήταν μικροπρέπεια".
Ο Αντώνης Σαμαράς αναφέρθηκε και στον Κώστα Καραμανλή και τα σενάρια επιστροφής του σημείωσε: "Πήρα στην πλάτη μου ένα βάρος στους ώμους μου, περισσότερο από εκείνο που αναλογούσε. Σας το υπενόησα και προηγουμένως. Ο κ. Καραμανλής αυτή τη στιγμή έχει αποφασίσει ο ίδιος ότι δεν θέλει να μιλήσει, γι΄ αυτό και είναι βαρύτερο το βάρος στις δικές μου πλάτες. Από εκεί και πέρα ο Καραμανλής οδήγησε επιτυχώς τη Νέα Δημοκρατία πολλές φορές σε μεγάλες νίκες, είναι μέσα στην παράταξη, είναι βουλευτής, είναι φίλος μου, έχει αυτό το πρόβλημα, είναι δικό του πρόβλημα, δεν είναι δικό μου και εμείς προχωράμε".
Για τις εξεταστικές επιτροπές, ανέφερε ότι θα ζητήσει εξεταστική για το μνημόνιο σε περίπτωση που ο Γ. Παπανδρέου επιμείνει να ζητά εξεταστική για την οικονομία. Ο ίδιος υποστήριξε ότι δεν καλύπτει κανέναν και κατηγόρησε τον Γ. Παπανδρέου ότι καλύπτει τον κ. Σημίτη.

Κανένα σχόλιο. Σχολιάστε!

Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

"Καμία απόλυση δεν θα υπάρξει με την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών" διαβεβαιώνει ο Δ. Ρέππας

thumb

Διαβεβαίωσε  ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις μετά από τις συγχωνεύσεις στο κλάδο των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας με ανακοίνωση που έδωσε από την Θεσσαλονίκη.
Ωστόσο έκανε λόγο για αλλαγές στο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς νεοεισερχόμενων υπαλλήλων, αλλά και για περικοπές στις κρατικές επιδοτήσεις των συγκοινωνιών στην Αθήνα, από το 70% της τιμής των εισιτηρίων σήμερα, σε περίπου 50%-60%.
«Η επιλογή μας είναι μία και μπορούμε να την πούμε με σαφήνεια και βεβαιότητα: δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις. Δεν νομίζω ότι εργαζόμενοι αρκετά χρόνια μπορούν να οδηγηθούν στην απόλυση», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Στα πλαίσια  συνάντησης εργασίας, στις εγκαταστάσεις του ΤΕΕ στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι οι εργαζόμενοι που θα προσλαμβάνονται πλέον σε αυτούς τους οργανισμούς, «θα διέπονται από ένα καθεστώς, που θα περιλαμβάνεται στους νέους κανονισμούς προσωπικού, οι δε αποδοχές τους θα εναρμονίζονται με εκείνες των εργαζομένων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα».
Κάνοντας λόγο για μισθολογικές και εργασιακές διαφορές ανάμεσα στους διάφορους οργανισμούς, ο κ. Ρέππας σημείωσε πως: «Θα πρέπει με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης να επανεξετάσουμε όλο αυτό το μισθολογικό καθεστώς, χωρίς να μας διαφεύγει ότι όσοι εργάζονται σε αυτούς τους οργανισμούς, ιδίως οι παλαιότεροι οι οποίοι εργάζονται για αρκετά χρόνια και δεν είναι επιτρεπτό να υπονομεύσεις τα δικαιώματά τους, σε βαθμό ώστε να ανατρέπεται ο προγραμματισμός της ζωής τους».
Διευκρίνισε πάντως, ότι όσοι εργάζονται ήδη με βάση έναν πιο σύγχρονο κανονισμό, όπως οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ θα διατηρήσουν αυτό το καθεστώς, που μπορεί να ισχύσει και για όσους προσληφθούν μελλοντικά.
Σε ερώτηση για το εάν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Ρέππας απάντησε ότι προς το παρόν δεν έχει ληφθεί καμία τέτοια απόφαση. «Για παράδειγμα, και στο 50% να περιορίσουμε την εισιτηριοδιαφυγή, δεν χρειάζεται να κάνουμε αύξηση στα εισιτήρια. Αν όμως αυξηθεί η εισιτηριοδιαφυγή, επειδή δεν θα υπάρχει αποτελεσματικός ελεγκτικός μηχανισμός, τότε πραγματικά ή το κράτος πρέπει να επιδοτήσει με τεράστια ποσά τις συγκοινωνίες ή να αυξήσει την τιμή εισιτηρίου» διευκρίνισε.

Μειωμένες κατά 8% οι αμοιβές στις ΔΕΚΟ

Στα 53 εκατ. ευρώ ανέρχεται το ποσό εξοικονόμησης

Στους 52 οι νεκροί από το μακελειό στη Βαγδάτη

Βατικανό και Γερμανία καταδικάζουν την επίθεση
Τελευταία ενημέρωση:
Πενήντα δύο όμηροι και αστυνομικοί σκοτώθηκαν χθες, όταν άντρες των δυνάμεων ασφαλείας εισέβαλαν σε συριακή καθολική εκκλησία στη Βαγδάτη με στόχο ν' απελευθερώσουν περισσότερους από 100 Ιρακινούς καθολικούς ομήρους ενόπλων που συνδέονται με την αλ Κάιντα, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών του Ιράκ.
Ο αντιστράτηγος Χουσεΐν Καμάλ δήλωσε σήμερα Δευτέρα ότι 67 άνθρωποι τραυματίστηκαν στη διάρκεια της επιδρομής στην εκκλησία που βρίσκεται στο κέντρο της ιρακινής πρωτεύουσας. Ο απολογισμός αυτός αφορά μόνο ομήρους και αστυνομικούς και όχι τους δράστες.
Ο πάπας Βενέδικτος από το κήρυγμά του στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, καταδίκασε την επίθεση στην καθολική εκκλησία της Βαγδάτης, λέγοντας ότι η "παράλογη βία" είναι ακόμα πιο "κτηνώδης", επειδή αθώοι άνθρωποι σκοτώθηκαν μέσα σ' έναν οίκο του Θεού. Ο πάπας έκανε έκκληση για ειρήνη στη Μέση Ανατολή. "Είθε όλοι να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να τερματιστεί η βία", είπε ο ποντίφικας.
Η χριστιανική μειονότητα του Ιράκ έχει πολλές φορές γίνει στόχος ενόπλων, με εκκλησίες να δέχονται βομβιστικές επιθέσεις και ιερείς να δολοφονούνται.
Εν τω μεταξύ, η Γερμανία, δια του εκπροσώπου της κυβέρνησης, Στέφεν Ζάιμπερτ, έκανε σήμερα, Δευτέρα, έκκληση για μεγαλύτερη προστασία της χριστιανικής μειονότητας του Ιράκ. Ο Ζάιμπερτ εξέφρασε τη "θλίψη και τον τρόμο" του Βερολίνου για την επίθεση, η οποία, όπως είπε, υπογραμμίζει τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι χριστιανοί στο Ιράκ

«Δικαιολογημένη» η οργή των πολιτών, δηλώνει ο Παπανδρέου

thumb
«Στις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου θα κριθεί αν η χώρα θα συνεχίσει σταθερά την πορεία της προς την σωτηρία ή αν θα αφήσουμε στην μέση τις αλλαγές και τις θυσίες που κάναμε μέχρι τώρα» δήλωσε  ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στην περιφερειακή σύσκεψη Δυτικής Μακεδονίας του ΠΑΣΟΚ που έγινε στην Κοζάνη, ενώ ζήτησε από τους πολίτες ψήφο αυξημένης ευθύνης απέναντι στο μέλλον της χώρας.
Επεσήμανε, επίσης, πως αν υπάρχει αδιέξοδο τότε θα κληθεί να μιλήσει ο λαός διότι στην δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα, ενώ δεσμεύθηκε ότι θα συνεχίσει την πορεία για την σωτηρία της χώρας και κατηγόρησε την ΝΔ ότι σε αυτή την δύσκολη συγκυρία ενώ θα έπρεπε να στηρίξει τις προσπάθειες για έξοδο από την κρίση κάνει ότι έκανε και ως κυβέρνηση: άλλα λέει εντός Ελλάδας και άλλα λέει εκτός.
«Δικαιολογημένη» χαρακτήρισε και την οργή των πολιτών λέγοντας πως είναι μια πραγματικότητα που την καταλαβαίνει, και κάλεσε τους πολίτες να μην δώσουν την ψήφο τους σε αυτούς που επενδύουν στον φόβο και την ανασφάλεια αλλά να την μετατρέψουν σε δύναμη δημιουργίας και αλλαγών.
Όσον αφορά στις προτάσεις της ΝΔ για έξοδο από την κρίση τις χαρακτήρισε «μαγικές λύσεις» και συμπλήρωσε πως η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν έρχεται να «παραμυθιάσει» τον κόσμο με μαγικές λύσεις όπως κάνει η ΝΔ.
Στη συνέχεια, αναφορικά με τον Καλλικράτη ο κ. Παπανδρέου είπε ότι έρχεται να σπάσει το πελατειακό κράτος το οποίο είναι στο DNA της συντήρησης και σημείωσε ότι το ΠΑΣΟΚ προτείνει και στηρίζει καθαρά πρόσωπα που είναι υπέρ της διαφάνειας, ώστε οι έλληνες να ξέρουν πού πάνε τα λεφτά τους.
Τέλος, ο  πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα θέματα της Δυτικής Μακεδονίας τονίζοντας ότι η περιοχή είναι, μπορεί και πρέπει να παραμείνει ενεργειακό κέντρο μπαίνοντας στην στροφή προς τις νέες, καθαρές και πράσινες μορφές ενέργειας καθώς και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ εκτός από το πρόγραμμα για την καταπολέμηση της ανεργίας η κυβέρνηση θα στηρίξει την επιχειρηματικότητα και ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης που θα αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Δυτικής Μακεδονίας.
Μικρή ομάδα εργαζομένων της ΔΕΗ είχε συγκεντρωθεί έξω από το εκθεσιακό κέντρο Δ. Μακεδονίας στα Κοίλα Κοζάνης όπου μίλησε ο πρωθυπουργός και φώναξαν συνθήματα κατά της πολιτικής της κυβέρνησης στην ΔΕΗ.

Η Ελλάδα, τελευταίο θύμα του Μνημονίου

ΚΑΡΦΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, Η ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΪΚΑ * ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΘΑ ΕΠΩΜΙΖΟΝΤΑΙ ΕΦΕΞΗΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥ
Η Ελλάδα, όπως όλα δείχνουν, θα είναι η τελευταία χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης που θα πληρώσει εξ ολοκλήρου το «μάρμαρο» που προκάλεσε η κρίση χρέους.
Η απόφαση Μέρκελ και Σαρκοζί να επιμερίσουν μέρος του κόστους για τη διάσωση μιας χώρας και στους δανειστές προκαλεί την ανησυχία του Τρισέ Η απόφαση Μέρκελ και Σαρκοζί να επιμερίσουν μέρος του κόστους για τη διάσωση μιας χώρας και στους δανειστές προκαλεί την ανησυχία του Τρισέ Ο μηχανισμός που στήθηκε τον περασμένο Μάιο, με κεφάλαια της Ε.Ε και του ΔΝΤ για την Ελλάδα, αποσόβησε τη χρεοκοπία της χώρας.
Ομως το κόστος της σωτηρίας δεν μοιράστηκε ισομερώς. Οι πολίτες υποχρεώθηκαν σε πρωτοφανείς θυσίες, ενώ αντιθέτως οι δανειστές της χώρας εξασφάλισαν την επιστροφή των κεφαλαίων τους στο ακέραιο.
Εφεξής, μετά τη συμφωνία Σαρκοζί - Μέρκελ, η οποία επικυρώθηκε στη σύνοδο κορυφής την προηγούμενη εβδομάδα, και οι επενδυτές θα επωμίζονται ένα μέρος του βάρους των υπερχρεωμένων χωρών προκειμένου αυτές να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους και να αντεπεξέλθουν μελλοντικά στις υποχρεώσεις τους.
Οπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, και οι «επενδυτές θα πρέπει να νιώσουν λίγο από τον πόνο που συνεπάγεται η επιχείρηση σωτηρίας ενός υπερχρεωμένου κράτους».
Ο νέος μηχανισμός
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο μηχανισμός μόνιμης βοήθειας που αποφασίστηκε να στηθεί στην Ε.Ε. για να αντιμετωπίζει στο μέλλον κρίσεις χρέους ανάλογες με αυτή που πέρασε η Ελλάδα, θα παρέχει κεφάλαια στα κράτη που βρίσκονται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Ομως παράλληλα και οι δανειστές, δηλαδή οι επενδυτές που κατέχουν ομόλογα, θα πρέπει να αποδεχτούν κάποιες θυσίες, όπως η διαγραφή μέρους του χρέους ή η αναστολή καταβολής τόκων για ένα χρονικό διάστημα.
Από τον νέο αυτό μηχανισμό βοήθειας, με τον οποίο επιχειρείται μια πιο ισορροπημένη κατανομή των οικονομικών βαρών στις χώρες που έχουν περιέλθει σε δεινή θέση, εξαιρείται η χώρα μας.
Ομως, η δημιουργία του αποτελεί στην ουσία «καρφί» για το ελληνικό Μνημόνιο και τη λογική με την οποία αυτό φιλοδοξεί να σώσει τη χώρα μας από τη χρεοκοπία.
Οργισμένοι, οι τραπεζίτες
Ηδη ο νέος αυτός τρόπος προσέγγισης, ο οποίος επιβλήθηκε από τη Γερμανία προκειμένου να μετριαστούν οι αντιδράσεις που προκάλεσε στο εσωτερικό της χώρας η χρηματοδότηση του μηχανισμού σωτηρίας με χρήματα των φορολογουμένων, φαίνεται να προκάλεσε την μήνιν των κεντρικών τραπεζιτών, οι οποίοι φοβούνται ότι η ασταθής ισορροπία που έχει επιτευχθεί στις αγορές των περιφερειακών ομολόγων (Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία, Ιρλανδία) μπορεί να ανατραπεί εν μιά νυκτί.
Οργισμένη λέγεται ότι ήταν η αντίδραση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Ζαν Κλοντ Τρισέ, ο οποίος από τον περασμένο Μάιο παρεμβαίνει στην αγορά ομολόγων αγοράζοντας κρατικούς τίτλους των παραπάνω χωρών, δίνοντας έτσι πίστωση χρόνου μέχρι να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία των αγορών.
Κατά της χρεοκοπίας
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Προβόπουλος, ο οποίος στην ενδιάμεση έκθεσή του θεωρεί ότι «η χρεοκοπία δεν είναι ούτε αναγκαία ούτε επιθυμητή ούτε και πιθανή».
Εκτιμά μάλιστα ότι η επιλογή της αναδιάρθρωσης του χρέους, η οποία πλέον θα συνοδεύει την όποια βοήθεια θα χορηγεί στο μέλλον το νέο Ταμείο της Ε.Ε., δεν θα μείωνε σημαντικά την ανάγκη δημοσιονομικής προσαρμογής, δεδομένου ότι το κύριο πρόβλημα της χώρας δεν είναι η δαπάνη για τόκους αλλά το πρωτογενές έλλειμμα.
Σε κάθε περίπτωση, το πολιτικό και οικονομικό κόστος από την αναδιάρθρωση του χρέους θα ήταν πολύ μεγαλύτερο από το βραχυχρόνιο κόστος που συνεπάγεται η μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος.
Και τούτο γιατί ελληνικά ομόλογα δεν βρίσκονται μόνο στα χέρια ξένων επενδυτών αλλά και στα χαρτοφυλάκια των ελληνικών τραπεζών και των ασφαλιστικών ταμείων

Ανταγωνιστικότητα: Στάσιμη η Ελλάδα, χαμηλές επιδόσεις σε κράτος, υποδομές και επιχειρηματικό περιβάλλον

Παρά τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων ετών και τη βελτίωση βασικών δημοσιονομικών δεικτών, η Ελλάδα εξακολουθεί να δυσκολεύεται...